Σχόλιο για τη βράβευση του καθηγητή Γ. Κοντέλλη στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων
Διαβάσαμε στην Ελευθεροτυπία της 22-2-2008 για τη βράβευση του καθηγητή Γ. Κοντέλλη στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό πρωτοπόρων δασκάλων. Σας παραθέτουμε την είδηση, συμπληρώνοντας στο τέλος ένα μικρό σχόλιο.
Εβαλε τον Αριστοτέλη, τον Γαλιλαίο και τον Νεύτωνα στην τάξη
Του ΣΤΡΑΤΗ ΜΠΑΛΑΣΚΑ
Ενθουσιάστηκαν οι μαθητές της Α' τάξης του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου, ανήμερα της επετείου των γενεθλίων του Γαλιλαίου: Ο καθηγητής Γιώργος Κοντέλλης, αντί της παραδοσιακής διδασκαλίας, μετέφερε ως ηλεκτρονικό παιχνίδι τις διαφορές στις βασικές θεωρίες περί της κίνησης των σωμάτων - μια ηλεκτρονική σύγκριση δηλαδή των θεωριών των Αριστοτέλη, Γαλιλαίου και Νεύτωνα.
Ο καινοτόμος τρόπος διδασκαλίας ήταν η αιτία που ο 49χρονος φυσικός του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, Γιώργος Κοντέλλης, αναδείχθηκε πρώτος, στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων, που διοργανώνεται από τη Microsoft Ελλάς στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής παρέμβασης «Συνεργάτες στη Μάθηση». Δεύτερος αναδείχθηκε ο Κώστας Καλοβρέκτης από το 1ο ΕΠΑΛ Λιβαδειάς και τρίτος ο Κώστας Δημητρίου από το Κολλέγιο Ψυχικού. Και οι τρεις θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα από τις 5 ώς τις 8 Μαρτίου στο φετινό Ευρωπαϊκό Φόρουμ Πρωτοπόρων Δασκάλων στο Ζάγκρεμπ Κροατίας, που διοργανώνει η Microsoft με την υποστήριξη της UNESCO.
Ο πρωτοπόρος καθηγητής Γιώργος Κοντέλλης
Ο διαγωνισμός αφορά καινοτόμους μεθόδους διδασκαλίας ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δικαίωμα συμμετοχής είχαν εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, που χρησιμοποίησαν στη μαθησιακή διαδικασία προγράμματα λογισμικού όπως: Word, Excel, PowerPoint, Movie Maker, Producer κ.λπ.Ενδεικτικά κριτήρια αξιολόγησης ήταν η πρωτοτυπία και η ευρηματικότητα στο θέμα και στις τεχνικές, η συμμετοχή των μαθητών στην όλη διαδικασία κ.ά. Καθοριστική θεωρεί ο κ. Κοντέλλης τη βοήθεια του σχολείου του, του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης. «Εχουμε -τόνισε- τη διαρκή παρότρυνση του διευθυντή του, κ. Θεοδωρέλλη, για να αναζητούμε καινοτόμους μεθόδους, να κάνουμε ό,τι το καλύτερο. Παράλληλα όμως και οι μαθητές είναι δεκτικοί στο καινούργιο και έτσι υπάρχει γόνιμο έδαφος». Οσον αφορά την ηλεκτρονική σύγκριση των θεωριών του Αριστοτέλη, του Γαλιλαίου και του Νεύτωνα εξηγεί πως στο σχολικό βιβλίο γίνεται αναφορά στις τρεις κατά καιρούς βασικότερες θεωρίες της κλασικής μηχανικής και στις διαφορές τους. Το «παιχνίδι» προσπαθεί σε μια διδακτική ώρα να εξηγήσει τις διαφορές στη θεωρία κίνησης του Αριστοτέλη (η οποία κατά κάποιο τρόπο συμπίπτει με πολλές από τις προϋπάρχουσες ιδέες των μαθητών, π.χ. το βαρύ σώμα πέφτει πιο γρήγορα από το ελαφρύ) και του Γαλιλαίου που πλησιάζει τον Νεύτωνα (το βαρύ και το ελαφρύ πέφτουν μαζί)».Ο 49χρονος φυσικός τονίζει πως δεν χρειάστηκαν ιδιαίτερα εξειδικευμένες γνώσεις στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές για το «παιχνίδι» του. Οπως λέει, έχει σειρά ιδεών «βελτίωσης», που θ' αυξήσουν τη συμμετοχή των μαθητών κι ενδεχομένως να συνδυάσουν το μάθημα της φυσικής και με άλλα μαθησιακά αντικείμενα...
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 22/02/2008
Του ΣΤΡΑΤΗ ΜΠΑΛΑΣΚΑ
Ενθουσιάστηκαν οι μαθητές της Α' τάξης του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου, ανήμερα της επετείου των γενεθλίων του Γαλιλαίου: Ο καθηγητής Γιώργος Κοντέλλης, αντί της παραδοσιακής διδασκαλίας, μετέφερε ως ηλεκτρονικό παιχνίδι τις διαφορές στις βασικές θεωρίες περί της κίνησης των σωμάτων - μια ηλεκτρονική σύγκριση δηλαδή των θεωριών των Αριστοτέλη, Γαλιλαίου και Νεύτωνα.
Ο καινοτόμος τρόπος διδασκαλίας ήταν η αιτία που ο 49χρονος φυσικός του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, Γιώργος Κοντέλλης, αναδείχθηκε πρώτος, στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων, που διοργανώνεται από τη Microsoft Ελλάς στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής παρέμβασης «Συνεργάτες στη Μάθηση». Δεύτερος αναδείχθηκε ο Κώστας Καλοβρέκτης από το 1ο ΕΠΑΛ Λιβαδειάς και τρίτος ο Κώστας Δημητρίου από το Κολλέγιο Ψυχικού. Και οι τρεις θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα από τις 5 ώς τις 8 Μαρτίου στο φετινό Ευρωπαϊκό Φόρουμ Πρωτοπόρων Δασκάλων στο Ζάγκρεμπ Κροατίας, που διοργανώνει η Microsoft με την υποστήριξη της UNESCO.
Ο πρωτοπόρος καθηγητής Γιώργος Κοντέλλης
Ο διαγωνισμός αφορά καινοτόμους μεθόδους διδασκαλίας ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δικαίωμα συμμετοχής είχαν εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, που χρησιμοποίησαν στη μαθησιακή διαδικασία προγράμματα λογισμικού όπως: Word, Excel, PowerPoint, Movie Maker, Producer κ.λπ.Ενδεικτικά κριτήρια αξιολόγησης ήταν η πρωτοτυπία και η ευρηματικότητα στο θέμα και στις τεχνικές, η συμμετοχή των μαθητών στην όλη διαδικασία κ.ά. Καθοριστική θεωρεί ο κ. Κοντέλλης τη βοήθεια του σχολείου του, του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης. «Εχουμε -τόνισε- τη διαρκή παρότρυνση του διευθυντή του, κ. Θεοδωρέλλη, για να αναζητούμε καινοτόμους μεθόδους, να κάνουμε ό,τι το καλύτερο. Παράλληλα όμως και οι μαθητές είναι δεκτικοί στο καινούργιο και έτσι υπάρχει γόνιμο έδαφος». Οσον αφορά την ηλεκτρονική σύγκριση των θεωριών του Αριστοτέλη, του Γαλιλαίου και του Νεύτωνα εξηγεί πως στο σχολικό βιβλίο γίνεται αναφορά στις τρεις κατά καιρούς βασικότερες θεωρίες της κλασικής μηχανικής και στις διαφορές τους. Το «παιχνίδι» προσπαθεί σε μια διδακτική ώρα να εξηγήσει τις διαφορές στη θεωρία κίνησης του Αριστοτέλη (η οποία κατά κάποιο τρόπο συμπίπτει με πολλές από τις προϋπάρχουσες ιδέες των μαθητών, π.χ. το βαρύ σώμα πέφτει πιο γρήγορα από το ελαφρύ) και του Γαλιλαίου που πλησιάζει τον Νεύτωνα (το βαρύ και το ελαφρύ πέφτουν μαζί)».Ο 49χρονος φυσικός τονίζει πως δεν χρειάστηκαν ιδιαίτερα εξειδικευμένες γνώσεις στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές για το «παιχνίδι» του. Οπως λέει, έχει σειρά ιδεών «βελτίωσης», που θ' αυξήσουν τη συμμετοχή των μαθητών κι ενδεχομένως να συνδυάσουν το μάθημα της φυσικής και με άλλα μαθησιακά αντικείμενα...
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 22/02/2008
Πόσο χαίρεται κανείς να "πέφτει" πάνω σε τέτοιες ειδήσεις. Σε μια εποχή που για πολλούς λόγους απαξιώνονται πολλά πράγματα -και- μέσα στην εκπαίδευση, ειδήσεις, σαν αυτή, σε ξυπνάνε και σε κρατάνε ζωντανό. Έχουμε ανάγκη, νομίζω, τη ζωντάνια αυτή, έχουμε ανάγκη να την αξιοποιούμε δημιουργικά, στρέφοντας την πλάτη στη νοσηρή ακινησία και στην απάθεια.
Το ευχάριστο είναι πως και στο σχολείο μας υπάρχουν συνάδελφοι που αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο την τεχνολογία, δοκιμάζουν τεχνικές και μεθόδους καινοτόμους, εμπλουτίζουν έτσι τη διδασκαλία τους και καθιστούν τα αντικείμενα ελκυστικά, αναπτύσσοντας, παράλληλα, το ενδιαφέρον και τη δεκτικότητα των παιδιών στη γνώση ( βλ. παλιότερη ανάρτηση: " Η ποίηση στο σχολείο " ). Όσο, επίσης, ευχάριστο είναι πως η διεύθυνση στο σχολείο στέκεται πάντα δίπλα ενθαρρύνοντας τέτοιες πρωτοβουλίες.
Κάπως έτσι μας ανοίγει η όρεξη. Τι λέτε;
Συγχαρητήρια στον Γ.Κοντέλη για τη πρωτοπορία του, και μας κάνει υπερήφανους.Αυτό είναι ένα από τα τεκμήρια ότι στη Δημόσια Εκπαίδευση υπάρχουν διαμάντια καθηγητές,όπως ο Γιώργος,αρκεί κάποιος να τους δώσει την ευκαιρία να αναδείξουν την αξία τους.Μπράβο και στον Νιόνιο τον Μάνεση που ανέδειξε την είδηση.
ΑπάντησηΔιαγραφή