Η μέρα της ποίησης στο σχολείο μας

( την εικόνα την πήραμε από το anagennimeni.wordpress.com )
Ήταν ωραία η μέρα σήμερα στο σχολείο. Μουντό πρωινό, μέσα ολοζώντανο, πάντως. Στην αίθουσα υποδοχής δέσποζε η προβολή στον τοίχο, περίπου 2,5Χ3,5. Ποιήματα διαβασμένα από τους ίδιους τους ποιητές, τραγούδια , αποσπάσματα από το λόγο του Σεφέρη στη Στοκχόλμη, από συναυλίες του Θεοδωράκη, από ντοκιμαντέρ για το Ρίτσο, Εγγονόπουλος, Δημουλά, ποιητικός λόγος που κατακλύζει την πρωινή διάθεση των μαθητών που αρχίζουν να φτάνουν. Στα ταμπλό έχουν αναρτηθεί αφίσες μικρές και μεγάλες, ποιήματα.


( λίγοι απ' τους στίχους των παιδιών στις άσπρες επιφάνειες - ίσως θέλει "κλικ" για να διαβαστεί..)


Σε δυο μεγάλες επιφάνειες απλωμένο άσπρο χαρτί, δίπλα μαρκαδόροι, " γράψτε μας λίγους στίχους", τα παιδιά ανταποκρίνονται, λίγο αργότερα οι επιφάνειες είναι γεμάτες τρυφερές φράσεις ή και καυστικές αντιδράσεις, στις τάξεις, κάθε παιδί βρίσκει σε ένα χρωματιστό χαρτί κάποιο ποίημα, χαρά, διαμαρτυρίες, " αυτά είναι ίδια ", "αυτό δε μ' αρέσει, δώστε μου του Καβάφη..", " ποιο είναι αυτό, κύριε, που λέει στο τέλος 'μια λέξη γυμνή:ε-λ-ε-υ-θ-ε-ρ-ί-α;' " και λοιπά. Έξω έχει αρχίσει η βροχή. Μέσα, η αίθουσα υποδοχής έχει γίνει κινηματογράφος ορθίων. Στη βιβλιοθήκη η Έφη μου ζητάει Καβάφη κι ένα αγόρι της Β΄ Αναγνωστάκη. Κάνω μάθημα στην κατεύθυνση και βλέπω κάποια να ρίχνει κλεφτές ματιές σε μια πορτοκαλί φωτοτυπία. Ξέρω πως είναι το Μονόγραμμα του Ελύτη.
Όλα αυτά χωρίς να χαθεί λεπτό μάθημα, χωρίς να πειραχθεί καθόλου το πρόγραμμα. Κι όμως. Ήταν αλλιώτικα ζωντανό σήμερα το σχολείο.
Θέλω να ευχαριστήσω - κι αν δεν το κάνω θα σκάσω! - τη συνάδελφο που είχε την ιδέα της προβολής και που ήρθε από τα χαράματα για να την ετοιμάσουμε. ( " Καταλαβαινόμαστε τώρα, δε χρειάζονται περσότερα" !! )

Σχόλια

  1. Διονύση!

    .."και να αδερφέ μου
    που μάθαμε να
    κουβεντιάζουμε ήσυχα,ήσυχα
    κι απλά..
    ..κι αύριο λέω να γίνουμε ακόμη πιο απλοί..

    ..."ανακαλύπτεις πως αυτό το χρηματοκιβώτιο
    είναι δικό σου, ολότελα δικό σου
    και μπορείς να τ' ανοίξεις ελεύθερα
    και μπορείς να χαρίσεις όσα θέλεις στους φίλους σου
    και μπορείς να σκορπίσεις όσα θέλεις στον άνεμο
    με κείνη τη χαρά που δίνει το ανεξάντλητο
    με κείνη τη χειρονομία μιας άσκοπης λεβεντιάς κι' ασωτείας
    που είναι, ίσως, η μόνη αληθινή σκοπιμότητα"...

    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα! Καλή Άνοιξη-Ποίηση!

    Τι υπέροχοι τοίχοι εδώ, για ποιητικά συνθήματα!!! Χε, χε!!!
    Δράττομαι της ευκαιρίας, που δεν με βλέπετε, και να! Σάς αφήνω κάποια στιχάκια μου-συνθήματα, έτσι για τον Δρόμο:

    ΝΥΞΕΙΣ-ΑΝΟΙΞΕΙΣ

    Κρυφτό με το φώς κι ο λόγος σου άρραφος
    θάμβος δακρύου.

    *

    Κάψε με κάψε με τη στολήν ολόσωμο
    πύρ ακάματο.

    *

    Αθεόφοβη σε πουλεί και σ' αγοράζει
    σπείρα των φίλων.

    *

    Ανοιχτομάτης μίμος εκ του προχείρου
    σε θεατρίζει.

    *

    Γιά οθόνιο κλέψε μου απ' την απλώστρα
    ό,τι πρόχειρο.

    *

    Πού κλίνετε το μίσχο λουλουδάκια
    κόμπο τον κόμπο;

    *

    Έρπουσα η μέρα του θανάτου δέλεαρ
    κηρύσσει έαρ.

    *

    Νύξεις ανοίξεις κορμοί της εμπαθείας
    ιμερότροποι.

    *

    Σπυριά της δάφνης κολώνια λεμονάνθι
    λιωμένα όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλε Παναγιώτη!

    "Κάψε με κάψε με"..για να βγω πιο τρυφερός..και πάντα "χλωρός μες στη Φωτιά"
    "Κρυφτό με το φώς"..όχι!..
    άστο να με τυφλώσει..

    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. π.κ,
    ευχαριστούμε για τις νύξεις - ουσιαστική συμβολή στη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. mareld,
    μάθαμε, μάθαμε και όλο στην πορεία είμαστε.Αυτό το ρήμα δε θα 'πρεπε να έχει παρακείμενο...
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχη η ιδέα σας! Χαλάλι στην κούραση! Αναγνωστάκης και Μονόγραμμα και στο τέλος Ρίτσος,ε? Πολύ καλά΄! :)

    Σας αφήνω κι εγώ αυτό:

    "Γιατί αν δεν καώ εγώ,
    αν δεν καείς εσύ,
    αν δεν καούμε όλοι,
    πώς θα γινούνε τα σκοτάδια λάμψη? "

    (για τον τελευταίο στίχο δεν είμαι σίγουρη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Renata,
    Ναι, το ευχαριστηθήκαμε. Οφείλω να σου πω πως τις εικόνες-κολάζ που "κλέψαμε" από το blog τις εκμεταλλευτήκαμε δεόντως: Μία συνάδελφος έγραψε στίχους πάνω, τις μεγέθυνε και τις είχαμε σαν αφίσες στην αίθουσα. Έτσι, μ' αυτό τον τρόπο, συμμετείχες κι εσύ στη γιορτή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αχ, γεμίσαμε από τη δροσιά των παιδιών. Να και μια πρωτοβουλία δασκάλων που αξίζει πολλά! Θα σας βάλω λινκ στο ποοτ μου για την παγκόσμια ημέρα ποίησης. Και εις ανώτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εαρινή,
    Ευχαριστούμε για όλα. Δεν ξεχνάμε τη συμπαράσταση που είχαμε στο blog μας από σας από τις πρώτες μας μέρες, τη διάθεση και την αποδοχή για επίσκεψη στο σχολείο μας, προκειμένου να "συναντηθούμε"... Ρίτσου και Σονάτας γωνία. ( Δεν το ξεχάσαμε. Οργανωτικά είμαστε λίγο αργοί...)
    Μέχρι τότε, λοιπόν, μέχρι να καταφέρουμε να τα πούμε από κοντά
    με τη συγγραφέα μιας τόσο προσεγμένης,εύστοχης και πετυχημένης βιογραφίας του Γιάννη Ρίτσου, ας περιοριστούμε στην παραπομπή στις σελίδες του ιστολόγιού της, όπου βρίσκουν στέγη πολλοί περισσότεροι:
    http://many-books.blogspot.com/
    Αγγελική, και πάλι ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μπράβο ρε παιδιά! Ζήλεψα που δεν είμαι μαθήτρια και μάλιστα του δικού σας Λυκείου!
    Άξιοι οι καθηγητές!
    Οι μαθητές θα τους ξεπεράσουν με τέτοια μαγιά!
    Διονύση, πες μου για το "άμεινον"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. να και μια ευκαιρια να ερθουν τα παιδια ουσιαστικα κοντα με την ποιηση...πραγματι,αν και μ'αρεσει πολυ η λογοτεχνια παντα αντμετωπιζα με δισταγμο την ποιηση..αυτη η πρωτοβουλια ηταν καταλυτικη και αποτελεσε το εναυσμα να την πλησιασω πιο θερμα..με την πρωτη ευκαιρια θα αγορασω το μονογραμμα του ελυτη..ειναι συγκλονιστικο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Νιόνιο αρκεί η ποίηση να μην γίνει πίεση και μετά καταπίεση....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ανώνυμε/η,
    χαίρομαι πάρα πολύ γι' αυτά που γράφεις. Είναι ωραίες οι στιγμές που ανακαλύπτεις...
    Αν θέλεις, έλα στη βιβλιοθήκη του σχολείου, να σου δώσω να ακούσεις το Μονόγραμμα του Ελύτη ηχογραφημένο με τις φωνές της συντρόφου του, Ιουλίτας Ηλιοπούλου, και του Μίκη Θεοδωράκη. Είναι υποβλητικό και ατμοσφαιρικό. Και να συζητήσουμε και για άλλα ποιήματα/ποιητές που μπορεί να σου αρέσουν, όταν τα διαβάσεις.
    Ευχαριστούμε για το σχόλιό σου. Δίνει αξία στο blog του σχολείου μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΄΄ Ο ποιητής κάνει τον εαυτό του οραματιστή μέσα από μια μακριά, απεριόριστη και συστηματική αποδιοργάνωση όλων των αισθήσεων. Όλες οι μορφές έρωτα, πόνου, τρέλας. Διερευνά τον εαυτό του, εξαντλεί μέσα του όλα τα δηλητήρια και διατηρεί την πεμπτουσία τους. Δοκιμασία ακατανόμαστη, όπου θα χρειαστεί τη μεγαλύτερη πίστη, την υπεράνθρωπη δύναμη, όπου θα γίνει αυτός μέσα απ’όλους, ο μέγας σακάτης, ο μέγας αφορισμένος και ο υπέρτατος επιστήμων. Γιατί φτάνει το ΑΓΝΩΣΤΟ!‘Ετσι λοιπόν, τι κι αν καταστραφεί στην εκστατική πτήση του μέσα από πράγματα πρωτάκουστα, ακατανόμαστα; ΄΄
    ΡΕΜΠΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Mareld,
    Μέχρι τώρα λειτουργούσαμε στο σχολείο με μία βιβλιοθήκη. Πλέον, δικαιούσαι να ανακηρυχθείς επισήμως ...βιβλιοθήκη του blog μας! Τόσα παραθέματα, τόσο άμεσα πάντα! Αν μάλιστα επισκεφθεί κανείς και τους δικους σου (ιστο)τόπους, θα βρίσκει εκεί πολλά περισσότερα.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Διονύση, Καλημέρα!

    Ομολογώ περίμενα λόγια για την σκέψη και φιλοσοφική στάση του Ρεμπώ που με εκφράζει και ξέρω ότι έχεις πολλά να πεις και το πιο σημαντικό ο τρόπος που τα λες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. mareld,
    Καμιά φορά ( ..περίπου πάντα, στην περίπτωσή μου..) ο χρόνος μας κυνηγάει και ο στοχασμός θέλει την άργητά του. Συγχώρεσέ μου τη σπουδή. Η συγκεκριμένη στάση του Ρεμπό μου φαίνεται περισσότερο ποιητική και λιγότερο φιλοσοφική. Αναφέρεται, ασφαλώς, σε ιδεατή κατάσταση, την κατάσταση κατά την οποία η συνείδηση του καλλιτέχνη παλεύει με τα δαιμόνιά του αποπειρώμενη να προσεγγίσει την αλήθεια. Κι ο αγαπημένος σου Αρθούρος ήταν έτσι. ( Ιδανικές φωνές, αγαπημένες..)
    Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. www.arelis.gr
    περιεχει την ποιητικη συνθεση εκθεση ορθοδρομης αναδρομιας,το ποιημα νεα υορκη ολυμπια και το ερωτονομικον που απαγορευθηκε στην ελλαδα λογω του τολμηρου σεξουαλικου του περιεχομενου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)

Δημοφιλείς αναρτήσεις