Σάββατο, 7 Μαρτίου 2009

"Νιότη απ΄τη νιότη σου έπαιρνα κι ακόμη αχνογελούσα..."

O Ρίτσος εμπνέει τα σχολεία;;;



Παρασκευή, πρωί, στο 10 Λύκειο Πειραιά, το σχολείο με το οποίο συνεργαζόμαστε για την εκδήλωση- αφιέρωμα στο Ρίτσο.
«Παράλληλες δράσεις» στο πλαίσιο της εκδήλωσης .


video

Γκράφιτι με στίχους του Ρίτσου στον τοίχο!
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.
(στίχος από τα "Μονόχορδα")


Χτυπάει το κουδούνι, μαζεύονται παιδιά. Τι είναι αυτό , τι γίνεται; Κρίσεις, εντυπώσεις.
Κάτι «άλλο», σίγουρα.

Ναι, ήταν
μία πολύ ιδιαίτερη εμπειρία!

Ένα πολύ μεγάλο μπράβο σε όλους τους συντελεστές !

15 σχόλια:

  1. Μπράβο σας!
    Κι εγώ ζήτησα άδεια για γκράφιτι με στίχους του Ρίτσου στους τοίχους του σχολείου μου, και μάλιστα με τη συνδρομή του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών τηε Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και με τα έξοδα δικά μου φυσικά, αλλά εισέπραξα ένα διακριτικό όχι με την αιτιολόγηση ότι κάτι τέτοιο θα αποτελούσε το έναυσμα για κάθε είδους ανεξέλεγκτες "αναρτήσεις" στους τοίχους του σχολείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι ωραία πράγματα! Μας εμπνέετε! Συνεχίστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευτυχώς,Λίλα, που υπάρχει και το δικό σας blog και η δική σου εργατικότητα και μπορούν και τα άλλα σχολεία να δουν αυτό που έγινε στο σχολείο μας την Παρασκευή, γιατί αν περιμένουμε απο το σχολικό δίκτυο...δυστυχώς δεν μας επιτρέπει να μπούμε και να αναρτήσουμε και στο δικό μας blog το γκράφιτι. Όταν μπούμε θα το αναρτήσουμε.
    Ναι, νομίζω ότι είναι πρωτοποριακό το ότι σ' ένα τοίχο του σχολείου μας υπάρχει σε γκράφιτι στίχος του Ρίτσου (αυτό ως σχόλιο στην Ε.Στάμου). Ευχαριστούμε, Λίλα!
    Ειρήνη Λιβανού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευαγγελία Στάμου
    Ναι, ήταν μια γενναία απόφαση αυτή του 10ου Λυκείου Πειραιά να υποστηρίξει και να «στεγάσει» το γκράφιτι! –και με πολλά «παράπλευρα» θετικά αποτελέσματα-.

    Και η δική σας παρουσίαση για το «πρωινό άστρο», εξαιρετική! –τι υπομονή!!!-


    Gyristroula,,
    Ευχαριστούμε, ευχαριστούμε, τα καλά σας λόγια μας τονώνουν!
    Και, ναι, όλοι εμπνεόμαστε από ενέργειες σαν αυτές του 10ου Λυκείου Πειραιά.

    Ειρήνη,

    Αχ αυτά τα δίκτυα! (« Όλες οι γραμμές μας στραβωθήκαν κι αποτύχαν», που λέει κι ο Σαββόπουλος!)

    Η προηγούμενη Παρασκευή , πάντως, ήταν μια πολύ όμορφη μέρα , με ποίηση, χρώματα, δράση. Και πάλι μπράβο!


    Και –για να μη χανόμαστε- :
    «Καλημέρα σου λέω και το πιστεύω»!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να θυμηθούμε, με Ρίτσο πάλι, τη γυναίκα..Μέρα που 'ναι σήμερα.

    Είναι πολύ μακρινές οι γυναίκες. Τα σεντόνια τους μυρίζουν καληνύχτα.
    Ακουμπάνε το ψωμί στο τραπέζι για να μη νιώσουμε πως λείπουν.
    Τότε καταλαβαίνουμε πως φταίξαμε. Σηκωνόμαστε απ' την καρέκλα και λέμε:
    «Κουράστηκες πολύ σήμερα», ή «άσε, θ' ανάψω εγώ τη λάμπα».

    Όταν ανάβουμε το σπίρτο, εκείνη στρέφει αργά πηγαίνοντας
    με μιαν ανεξήγητη προσήλωση προς την κουζίνα. Η πλάτη της
    είναι ένα πικραμένο βουναλάκι φορτωμένο με πολλούς νεκρούς -
    τους νεκρούς της φαμίλιας, τους δικούς της νεκρούς και τον δικό σου.

    Ακούς το βήμα της να τρίζει στα παλιά σανίδια
    ακούς τα πιάτα να κλαίνε στην πιατοθήκη κι ύστερα ακούγεται
    το τραίνο που παίρνει τους φαντάρους για το μέτωπο.

    Από τη συγκεντρωτική έκδοση Ποιήματα [Β' Τόμος] (1961)
    Νομίζω μας έλειψε το Σαββατοκύριακο χωρίς Ρίτσο.
    Ειρήνη Λιβανού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να σε ευχαριστήσω θερμά Λίλα για τα καλά σου λόγια. Για να πω την αλήθεια το "Πρωινό Άστρο" με βοήθησε να ξεσπάσω τα νεύρα μου από ένα διάστρεμμα στο πόδι που έπαθα στο σχολείο κι έτσι πέρασαν πιο γρήγορα οι μέρες που ήμουν καθηλωμένη στο σπίτι.

    Επανέρχομαι στο θέμα και ζητώ συγγνώμη για την κατάχρηση του χώρου, αλλά το θεωρώ πολύ σημαντικό.
    Λέμε ότι στη σημερινή εποχή που δεσπόζει παντού ο ήχος και η εικόνα, το σχολείο θα όφειλε να ανοίξει τους ορίζοντές του και να καταστήσει τους μαθητές ικανούς σε δραστηριότητες με τις οποίες να αξιοποιούνται και εξω-γλωσσικοί τρόποι επικοινωνίας και μετάδοσης μηνυμάτων, αφού όλοι οι τρόποι είναι εξίσου σημαντικοί.

    Γιατί λοιπόν να θεωρείται πρωτοποριακή δραστηριότητα, που απ` ό,τι φαίνεται έτσι είναι, ένα γκράφιτι στο σχολείο με στίχους του Ρίτσου, όταν μάλιστα αποτελεί και μέρος μιας άτυπης μορφής γραμματισμού, όπως είναι οι σχολικές γιορτές και εκδηλώσεις και που στο κάτω-κάτω προσφέρει και αισθητικό αποτέλεσμα στους άχαρους σχολικούς τοίχους;

    Φαίνεται, για άλλη μια φορά, ότι οι διακηρύξεις απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.
    Να είστε καλά και θερμά συγχαρητήρια σε όλους για τις μοναδικές δραστηριότητές σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ειρήνη,
    τι ωραία που τα συνδύασες: και μέρα (...που είναι σήμερα) της γυναίκας και Ρίτσος!

    Ε.Στάμου
    Υπάρχει ένα γενικότερο πρόβλημα αναντιστοιχίας διακηρύξεων και πρακτικής εφαρμογής και σε πολύ πιο σοβαρά ζητήματα , π.χ διακηρύξεις περί προτεραιότητας της παιδείας – προϋπολογισμός, αλλά και πρόχειρα να αναφέρω ένα θέμα για το οποίο , από ό,τι καταλαβαίνω έχεις άμεση εμπειρία: καμπάνιες για νέες τεχνολογίες και επιμόρφωση εκπαιδευτικών - τρόπος υλοποίησης και περιεχόμενο σχετικών προγραμμάτων.

    Προς το παρόν, πάντως, χαιρόμαστε αυτές τις πρωτοβουλίες που γεννιούνται αβίαστα και αυθόρμητα και υλοποιούνται συνειδητά και υπεύθυνα!
    Και πάλι σ΄ευχαριστούμε για τη στήριξη και την ενθάρρυνση!

    Υ.Γ. Τι κάνουν καμιά φορά τα διαστρέμματα! ( η άλλη όψη των πραγμάτων)! Σιδερένια!


    Roadartist
    Θυμάμαι πως είχες ασχοληθεί πολύ αναλυτικά με το θέμα των γκράφιτι σε παλαιότερη ανάρτησή σου!
    Σε ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σου λόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λίλα μου, τι όμορφη που είναι η δουλειά σας! Να είστε όλοι καλά, καινούργιοι, αγαπημένοι μου φίλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν μπορεί παρά να χαίρεται κανείς, όταν βλέπει να αίρονται στερεοτυπικά εμπεδωμένες αντιλήψεις. Προς τι,άραγε,π.χ, ο φόβος από τα γκράφιτι; Ποιες οι φοβερές διαφορές τους, ως είδος, από τις εικαστικές δημιουργίες που ευχαρίστως θα αποδεχόμασταν να στολίζουν τους τοίχους μας;

    Έτσι, χαίρομαι βλέποντας αγαπημένους στίχους να περνάνε από τα χέρια των σημερινών παιδιών και να καταλήγουν χρωματιστοί στο δεύτερο σπίτι τους, στο σχολείο..
    Επιτέλους, ας δούμε απλά, μακριά από προκαταλήψεις, κάποια πράγματα.

    Συγχαρητήρια στο 10ο, το διευθυντή του, τους καθηγητές που ενέπνευσαν και τα παιδιά που δημιούργησαν.

    ( Και διπλή η χαρά, όταν σκέφτομαι πως κι αυτή η δράση είναι μια ακόμα θετική παρενέργεια της κοινής μας εκδήλωσής για το Ρίτσο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εαρινή Συμφωνία
    Αγγελική ,
    Κι αν είναι «να πούμε τα λιγοστά μας λόγια»,
    σ΄ευχαριστούμε που μας εμπιστεύτηκες, μας στήριξες και μας έδωσες την ευκαιρία για «το ωραίο ταξίδι».
    Οι χαρακτηρισμοί σου μας τιμούν και τους ανταποδίδουμε θερμά.
    Να είσαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. νομίζω πως το grffity είναι μια πολύ έξυπνη ιδέα για να φέρει πιο κοντά τα παιδιά με κάθε είδους μάθημα ,είτε αυτό είναι λογοτεχνία / ποίηση ,είτε είναι ιστορία (τα μαθηματικά ,και τη χημεία δεν μπορώ να φανταστώ μόνο,ας με συγχωρήσουν οι αντίστοιχοι καθηγητές).
    Έχω την αίσθηση ότι μπορούν να εκφράσουν αυτό που αντιλαμβάνονται πολύ καλύτερα από το να το γράψουν πεζά σε ένα χαρτί.Εξάλλου θα μπορούσατε κι εσείς στο σχολείο σας να δημιουργήσετε έναν "τοίχο" (υπάρχουν ειδικά υλικά για να μην κάνουν graffity απευθείας στον τοίχο-δεν ξέρω εάν χρησιμοποίησαν κάτι αντίστοιχο στο 10 Λυκειο Πειραιά),όπου να κάνουν graffity τα παιδιά με θέμα που θα αλλάζει κάθε μήνα ή δίμηνο και να βραβεύεται με ψηφοφορία το καλύτερο στο τέλος της χρονιάς...
    (π.χ. Ένα θέμα θα μπορούσε να είναι αυτό του "ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ")

    ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μαργαρίτα,
    λοιπόν, Μαργαρίτα, πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου, μπορεί και να αποδειχθούν πολύτιμες!
    Σε ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Διονύση, μήπως να σκεφτούμε και καμιά άλλη "θετική παρενέργεια";

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)