Μαθαίνουμε!


Με πολλή χαρά πήραμε και κοινοποιούμε ένα κειμενάκι που γράφτηκε από το μαθητή της Β΄ τάξης Θέμη Ρέππα και αφορά σε μια "υποδειγματική διδασκαλία" που έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας Κατεύθυνσης. Το παραθέτουμε αυτούσιο:


" Η υποδειγματική διδασκαλία που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στις 4/2/09 στο πλαίσιο του μαθήματος της χημείας κατεύθυνσης έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές της Β' Λυκείου να παρακολουθήσουν για πρώτη φορά μια διαφορετική εκδοχή του μαθήματος αυτού.Η διδασκαλία, σε συνδυασμό με την εκπόνηση πειράματος που θέμα είχε την "επίδραση της συγκέντρωσης των αντιδρώντων στην ταχύτητα της αντίδρασης" είχε οριστεί από τον υπεύθυνο καθηγητή μας, κ. Λάη, για την πέμπτη διδακτική ώρα.

Αξίζει να σημειωθεί,ότι στην συνάντηση αυτή,το σχολείο μας φιλοξενούσε και εκπαιδευτικούς από άλλα σχολεία καθώς και τη σύμβουλο των φυσικών επιστημών .
Όταν το κουδούνι χτύπησε, οι μαθητές ήμασταν έτοιμοι χωρισμένοι ήδη σε τέσσερις ισοδύναμες ομάδες. Οι περισσότεροι μαθητές γεμάτοι περιέργεια ανέμεναν την έναρξη του μαθήματος.Το πρώτο μέρος του μαθήματος που διήρκεσε είκοσι περίπου λεπτά,είχε θεωρητικό χαρακτήρα.Ο καθηγητής μας ήταν άνετος και αυτό μας βοήθησε ώστε να μειωθεί το άγχος που μας κατατρύχε.

Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος που διήρκεσε είκοσι πέντε περίπου λεπτά, κάθε ομάδα παιδιών, με την εποπτεία του καθηγητή, άρχισε να μελετά τον προσδιορισμό της ταχύτητας μιας εξώθερμης αντίδρασης.Αφού αναμείξαμε τις ουσίες, αρχίσαμε να παρατηρούμε και να καταγράφουμε σταδιακά τα αποτελέσματα.Από τα πειραματικά δεδομένα όλοι οι συμμετέχοντες ένιωσαν ικανοποίηση.

Με τη διεξαγωγή αυτού του μαθήματος είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά έναν εναλλακτικό τρόπο διδασκαλίας με περισσότερο βιωματικό χαρακτήρα

.
Πρόκειται, για έναν τρόπο εμπέδωσης του μαθήματος που σε συνδυασμό με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας όλα τα παιδιά αποκτούν ενδιαφέρον για το μάθημα ώστε με ζήλο να προωθείται η αυτενέργεια τους.Τέτοιες πρωτοβουλίες μετατρέπουν τους μαθητές από απλούς παρατηρητές, σε κοινωνούς γενικότερα της γνώσης όχι μόνο στο μάθημα αυτό αλλά και σε κάθε τομέα του επιστητού" .
Θέμης Ρέππας, μαθητής Β΄ τάξης

Σχόλια

  1. Μπράβο ,λοιπόν, σε μεγάλους και μικρούς
    που επιχείρησαν "να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν"
    και βρήκαν χαρά στη γνώση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ως "αυτόπτης μάρτυς" την ημέρα εκείνη,παρακολούθησα και εγώ , μαζί με τους άλλους συναδέλφους ένα μάθημα και μια εργαστηριακή άσκηση "στημένο" στην εντέλεια από το Σπύρο το Λάη
    και το οποίο, κατά τα λεγόμενα του Θέμη πέτυχε πλήρως τους στόχους του.
    Πολύ ωραίο κείμενο, Θέμη, εξαιρετικές οι φωτογραφίες κύριε Μάνεση, αποδίδουν την ατμόσφαιρα στο εργαστήριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θέμη, πραγματικά ωραία γραμμένο το κείμενο. Μακάρι και τα άλλα παιδιά να βρήκαν ενδιαφέρον αυτό που έγινε. Εγώ απ'τη μεριά μου να ευχαριστήσω όλους τους μαθητές γιατι, νομίζω ότι διέκρινα τη θέλησή τους να πάνε όλα καλά. Απλώς θα τους παρακινούσα, την επόμενη φορά που θα βρεθούνε σε κάτι ανάλογο, να είναι πιο τολμηροί και πιο αυθόρμητοι.

    Στέλλα, ευχαριστώ για τα καλά λόγια και γενικά για τη καλή διαθεση,πραγμα σημαντικό για μενα που ειμαι "καινούργιος" στο σχολείο.
    Διονύση, ....εσυ κι ο....Νewmann...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπράβο στο συνάδελφο τον Σπύρο Λάη.Επειδή η Χημεία ήταν το μάθημα που δεν έμαθα ποτέ γιατί ατύχησα να μην έχω τέτοιους δασκάλους,δηλώνω απερίφραστα ότι αν είχα τέτοια διδασκαλία στη Χημεία θα είχα και εντελώς διαφορετική άποψη για το μάθημα αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θέμη,
    Όπως ξέρεις, ήμουν κι εγώ εκεί...
    ( για..δημοσιογραφική κάλυψη!)Και όση ώρα εσείς ανακαλύπτατε τις ιδιότητες της ύλης, εγώ ξέφευγα και λίγο, αναλογιζόμενος πόσο όμορφο γίνεται ένα μάθημα, ένα αντικείμενο γνώσης, πόσο ελκυστική η διαδικασία ανακάλυψής της, όταν οι προϋποθέσεις έχουν διαμορφωθεί με όρεξη,μεράκι και γνώση.

    Θέμη, ευχαριστούμε για το περιεκτικό κείμενο, Σπύρο, για το αναζωογονητικό βίωμα.
    Ας προσπαθήσουμε να πολλαπλασιάσουμε τέτοιου είδους ώρες στο σχολείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ( Ξέχασα να καλωσορίσω το Σπύρο στο ιστολόγιο!!! )

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)

Δημοφιλείς αναρτήσεις