Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2009

……ο καθηγητής που θα έβρισκε τρόπους να κάνει τους μαθητές να θέλουν να μάθουν.

....να μας βάζει να σκεφτόμαστε αλλά και να ανακαλύπτουμε πράγματα…..


Ποιος είναι ο ιδανικός δάσκαλος για τα παιδιά του Α5;



Να μερικά αποσπάσματα από τα κείμενά τους!

(γραμμένα κάπως βιαστικά γιατί ο χρόνος πίεζε!!!) :


Ιδανικός καθηγητής για μένα είναι αυτός που θα μπει στην τάξη με το χαμόγελο, θα αφήνει τα εξωσχολικά του προβλήματα έξω από την τάξη. Είναι αυτός που κάνει το μάθημα με μεράκι και θα μας κάνει να τον προσέχουμε, αλλά ταυτόχρονα και να περνάμε καλά μαζί του

Ακόμα , αυτός που θα έχει τη διάθεση να βοηθά το μαθητή, όχι μόνο στο μάθημά του, αλλά και σε ό,τι άλλο τον απασχολεί…..

Αγγελική Σ.




….Πάνω απ΄όλα πρέπει να έχει καλή συμπεριφορά και να επικοινωνεί με τα παιδιά….

Έπειτα πρέπει να τα αφήνει να εκφράζουν τη γνώμη τους και να συζητά μαζί τους , όχι μόνο σε σχέση με το σχολείο,ή τα μαθήματα, αλλά και για θέματα που ενδιαφέρουν και προβληματίζουν τα παιδιά.

Να έχει υπομονή και να κάνει τα παιδιά να τον παρακολουθούν ευχάριστα….

Εύη Σιδερίδη.



…..Κατά τη γνώμη μου, ένας καθηγητής για να θεωρείται ιδανικός θα πρέπει να είναι αντικειμενικός , αμερόληπτς, να μην ξεχωρίζει τους μαθητές.

Ακόμα, θα πρέπει να αποτελεί πρότυπο για τους μαθητές για την εξυπνάδα και την ευστροφία του

Πάνω απ΄όλα θα πρέπει να σέβεται τους μαθητές και να μην απαιτεί σεβασμό μόνο από αυτούς…..

Χριστίνα Σπεντζούρη


……Θα πρέπει να είναι ευγενικός με τους μαθητές και να μην πιστεύει ότι είναι ανώτερός τους.

Επίσης, θα πρέπει να ενδιαφέρεται για το μάθημά του , να εξηγεί, να μην αδιαφορεί και να λύνει τις απορίες των μαθητών……

Δημήτρης


…….Κατά τη γνώμη μου ο καταλληλότερος καθηγητής για να διδάξει είναι ο καθηγητής ο οποίος έχει μεταδοτικότητα και δεν μπαίνει μέσα στην τάξη για να μιλάει μόνος του και μετά να φεύγει.

Επίσης πολλές φορές οι καθηγητές έχουν πολλές απαιτήσεις. Για να είναι κάποιος σωστός καθηγητής θα πρέπει να προσπαθεί να έρχεται στη θέση του μαθητή και να βλέπει πόσο πιέζεται…..

Σ.X


……Εγώ τον ιδανικό καθηγητή θα τον ήθελα να κάνει καλό μάθημα , οι μαθητές να καταλαβαίνουν το μάθημα και να εκφράζουν τις απορίες τους. Παράλληλα θα ήθελα να μη μιλάει μόνος του χωρίς να συμμετέχουν οι μαθητές.

Επίσης θα ήθελα να είναι χαρούμενος όταν μπαίνει στην τάξη και να ξεχνάει όλα του τα προβλήματα……


Τόνια Σαλασίδου.



….Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να έχει καλή επικοινωνία με τους μαθητές .Ποτέ του να μη βαριέται και να έχει καλή διάθεση κατά τη διάρκεια του μαθήματος, έτσι ώστε οι μαθητές του να συμμετέχουν. Θα πρέπει να έχει και μεθοδικότητα στον τρόπο παράδοσης. Θα ήταν ευχάριστο αν διοργάνωνε και εξωσχολικές δραστηριότητες…..

Χριστίνα Χρυσοστομίδου.


….Ιδανικός καθηγητής κατά τη γνώμη μου μπορεί να γίνει αυτός που του αρέσει αυτή η δουλειά. Θα πρέπει να αγαπάει τα παιδιά και να τα καταλαβαίνει…

Βάσια Ψαλλίδα



….Ο ιδανικός καθηγητής θα πρέπει να έχει υπομονή και αγάπη στα παιδιά.

Θα πρέπει να λύνει τις απορίες των παιδιών και να μην τους αφήνει κενά…..

Φ.Σ.

….Θα πρέπει να έχει την ευχάριστη διάθεση να παραδώσει το μάθημα με τέτοιο τρόπο , ώστε οι μαθητές του να μην έχουν την τάση να κοιτάνε ο ένας τον άλλο λέγοντας συνεχώς: «βαριέμαι».

Να μην ξεχωρίζει τους μαθητές….

Α.Σ.




…Πρέπει να έχει μεταδοτικότητα. Να κάνει το μάθημα ενδιαφέρον , να βρίσκει έξυπνους τρόπους να μας μάθει κάτι και γενικά να μας βάζει να σκεφτόμαστε αλλά και να ανακαλύπτουμε πράγματα…..

Γεωργιάννα Ψιακή.


….Θα πρέπει να έχει υπομονή να εξηγεί και να ξαναεξηγεί αν κάποιος δεν κατάλαβε κάτι. Να κάνει ευχάριστα το μάθημα….

Ανώνυμος


…..Να μην είναι ούτε πολύ αυστηρός, ούτε πολύ ανεκτικός. Θα μου άρεσε να χρησιμοποιούσε στο μάθημα την τεχνολογία. Θα ήταν καλύτερο αν οι καθηγητές αναφέρονταν στα παιδιά με το όνομά τους και όχι με το επώνυμο…..

Ανώνυμος



….Να παραδίδει το μάθημα με ωραίο τρόπο για να τον καταλαβαίνουμε…..

Μάρκος Χελιώτης

Να έχει καλό χαρακτήρα, να είναι υπομονετικός, να μην είναι ειρωνικός.

Θα ήταν καλό οι καθηγητές να ήταν λιγότερο αυστηροί , με τρόπο, όμως που να μπορούν να επιβληθούν στους μαθητές...

Νίκος


Ο καθηγητής που θα έβρισκε τρόπους να κάνει τους μαθητές να θέλουν να μάθουν
Ανώνυμος





Ευχαριστούμε την Ελένη που πυροδότησε αυτή τη συζήτηση!




Και ένα απόσπασμα από το : «Σκασιαρχείο», μια ταινία που απηχεί τις απόψεις του παιδαγωγού Celestin Freinet (1896-1966).


Εδώ: οι αγωνίες του καινούργιου δάσκαλου.

video

16 σχόλια:

  1. Ax τι ομορφο το βιντεακι..δεν ετυχε να το ξαναδω... Πιστευω πως αυτες ειναι οι σκεψεις καθε καθηγητη καθε νεα χρονια...μεχρι να μας μαθουν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. EiRiNi,
    Γεια σου Ειρήνη, χαίρομαι που σου άρεσε το αποσπασματάκι!
    Η ταινία συζητιέται και και για τον κύκλο προβολών μας.
    Φυσικά, από τώρα είσαι καλεσμένη στις κινηματογραφικές Κυριακές μας. (πρώτο αφιέρωμα: σχολείο/εφηβεία και κινηματογράφος)
    Για να συνεχιστεί και η συζήτηση!

    Αν ενδιαφέρεσαι για την Παιδαγωγική του Freinet,
    σύντομες πληροφορίες μπορείς να βρεις:
    http://www.educacionenvalores.org/Freinet-and-citizenship-education.html
    http://www.silapedagogie.com/freinet.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γεια σας..Χαιρομαι για την προσκληση, ειμαι ομως λιγο μακρια (Λαρισα και... Γιαννενα πλεον).
    Ωστοσο σχεδιαζω μια επισκεψη προς την πρωτευουσα.. Αν τυχει θα χαρω να σας γνωρισω και απο κοντα!!

    Ευχαριστω πολυ για τις σελιδες, θα τις επισκεφθω σιγουρα!!
    Να προτεινω και εγω με τη σειρα μου ενα βιβλιο παιδαγωγικου χαρακτηρα;; "Να ζεις,ν'αγαπας και να μαθαινεις" του Λεο Μπουσκαλια, ειναι για καθηγητες και μαθητες.Εγω το διαβασα στη Γ γυμνασιου κ το ξαναδιαβαζω..
    Τα φιλια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σας ακούμε, παιδιά, και μας σοκάρει η πυκνή αλήθεια που κρύβεταια πίσω από τα λόγια σας για την κατάσταση των εκπαιδευτικών. Δε νομίζω πως ζητάτε κάτι περισσότερο από ό,τι αξίζετε.
    Να είστε αυστηροί μαζί μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα λόγια των παιδιών ήταν ξεκάθαρα και αντιπροσωπεύουν τους περισσότερους μαθητές(για να μην πω όλους!). Εμφανές βέβαια είναι και το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στις προσδοκίες των μαθητών για τους εκπαιδευτικούς και στους εκπαιδευτικούς που ήδη υπάρχουν...
    πρέπει να σας προβληματίσει...
    Προσωπική μου άποψη είναι να γίνει μια συνέλευση εκπαιδευτικών στο κάθε σχολείο με θέμα αυτό και να παρατεθούν τα λόγια των παιδιών!
    ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΠΩΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΘΑ ΤΑΥΤΙΣΤΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΕΛΟΥΝ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γεια σας παλι!!
    με παρακινησε το σχολιο του Νικου/ΝΠ να γραψω ξανα απαντωντας στο ερωτημα που θετει...
    Ειναι σχετικο, αν ο καθηγητης αγαπαει τη δουλεια του καισεβεται το σκοπο του θα επιλεξει ορθα! Θα προσαρμοστει στις προτιμησεις των παιδιων (αν αυτες ειναι λογικες). Αν αδιαφορει για τη δουλεια του θα σταθει αδιαφορος και στις αποψεις των παιδιων.Ωστοσο πιστευω πως καθε καθηγητης νιωθει τις προτιμησεις των παιδιων και χωρις εκεινα να του το πουν, απλα και μονο με τον τροπο τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όπως το λέει κι ο Θερσίτης. Εντυπωσιάζεται κανείς από την καθαρότητα και την ευστοχία των απόψεων των παιδιών.
    " Ο καθηγητής που θα έβρισκε τρόπους να κάνει τους μαθητές του να θέλουν να μάθουν". Τι καλό!
    Ή, τουλάχιστον, παιδιά, δεχτείτε τον καθηγητή που προσπαθεί να το κάνει, που δοκιμάζει τρόπους.

    Όσο για το ερώτημα που βάζει ο Νίκος Ν/Π, πάμε στα ακόμα πιο δύσκολα, μου φαίνεται: Τίθεται, αν δεν έχω παρανοήσει κάτι, και ένα θεματάκι αυτογνωσίας μας, κάτι που δεν είναι και το πιο συνηθισμένο στον κλάδο μας. Και το λέω αυτό όχι κριτικάροντας, αλλά διαπιστώνοντας την επικινδυνότητα που κρύβει η θέση του καθηγητή ως προς το θέμα αυτό. Δε θέλει και πολλά ο άνθρωπος: Η θέση, η ηλικία, η όλη συνθήκη, γενικότερα, είναι ό,τι πρέπει για να υψώσουμε τα τείχη του εγωισμού μας, για να χάσουμε τον έλεγχο του εαυτού μας.
    Οπότε, Νίκο, πιθανώς πολλοί από μας να νομίζουμε ( πλανώμενοι οικτρά) ότι είμαστε κοντά σ' αυτό που οι μαθητές θέλουν.
    Και υπάρχουν και χειρότερα: Υπάρχουν και άλλοι που δεν είναι και δεν τους ενδιαφέρει να είναι.
    ( Ε, τώρα, να μη βάλουμε και το θέμα της αξιολόγησης στο τραπέζι, σαββατιάτικα!)

    Να έχετε ένα καλό σαββατόβραδο, παιδιά του Α5, Λίλα και παρέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. EiRiNi,
    Α, δεν το είχα καταλάβει! Όπως και να ΄ναι , η πρόσκληση είναι ανοιχτή!


    Θερσίτη,
    Ναι, να τους ακούσουμε,
    –και να ακούμε και κάθε φορά που συμβαίνει κάτι από αυτά που αναφέρεις στο μπλογκ σου –
    και …ένας καλός δάσκαλος είναι «εφικτός»!

    Νίκος/NΠ,
    γεια σου Νίκο.
    είναι ωραίο που το σχόλιό σου συνοδεύεται από μία πρόταση .
    Κάτι τέτοιο –όπως αυτό που προτείνεις- σε μικρότερη κλίμακα είχε πραγματοποιηθεί πριν από δύο χρόνια –την πρωτοβουλία είχαν αναλάβει τα γνωστά «δραστήρια πρωτάκια»-. Τότε είχαμε πει ότι θα επανερχόμασταν.
    Πάντως σε επίπεδο τμήματος-που μου φαίνεται και πιο λειτουργικό- εύκολα μπορεί να γίνει .
    Σε περιμένουμε και στις κυριακάτικες προβολές, όλο και κάτι σχετικό θα ακουστεί εκεί (ελπίζουμε)!

    EiRiNi,
    Σίγουρα, ξεκινάμε από το ότι η βασική προϋπόθεση και το πιο ουσιαστικό στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι η γερά θεμελιωμένη εκπαιδευτική σχέση, κάτι που παλεύεται ή πρέπει να παλεύεται από όλους τους φορείς.
    Το θέμα είναι πως το σχολείο απογυμνώνεται εκ των πραγμάτων από το ρόλο του ,
    αφού φαίνεται πως έχει επιβληθεί η άποψη ότι η μάθηση εξασφαλίζεται με το να πολλαπλασιάζουμε τις εξετάσεις σε σχολικό, νομαρχιακό, περιφερειακό, κτλ κτλ επίπεδο
    και αφού αλλαγή στην εκπαίδευση καταλήγει να σημαίνει αλλαγή μόνο στις εξετάσεις.
    Υπάρχει, δηλαδή μια τεχνοκρατική αντίληψη που επιβάλλει και συγκεκριμένο κλίμα.
    Θέλω να πω , το πρόβλημα είναι πιο σύνθετο (προφανώς δε μιλάμε για τα αυτονόητα: συνέπεια, υπευθυνότητα, σεβασμός, κατανόηση κτλ, αυτά πρέπει να είναι «παντός καιρού»!)
    Και, φυσικά, ισχύουν όσα λέει και ο Διονύσης(αχ αυτή η αυτογνωσία
    και... "πού είσαι νιότη που ΄λεγες κτλ κτλ!).

    Διονύση,
    φυσικά , με κάλυψες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μόλις είδα τον τίτλο της ανάρτησης ήμουν απόλυτα σίγουρος ότι εσείς το αναρτήσατε!
    ΤΟ είχαμε κάνει κι εμείς πρόπερσυ!
    (ωραίες εποχές-ξέγνοιαστες-πάμε πάλι πίσω)
    Ευτυχώς υπάχουν καθηγητές στο σχολείο μας που έχουν όσο περιγράφηκαν(πραγματικά το πιστεύω)!
    Αλλά δυστυχώς όχι και σε όλα τα σχολεία! Σε συζητήσεις με φίλους βλέπω ότι το σχολείο μας αποτελεί εξαίρεση σε αυτό το θέμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ωραίο θέμα κι ωραία συζήτηση. Να συνεισφέρω στην κατεύθυνση της αυτογνωσίας μας: εκείνο το παλιό "κόλπο" που παίζαμε με τους μαθητές βοηθάει, τα χαρτάκια με τα κεφαλαία γράμματα, τα ανώνυμα, που μας λένε την αλήθεια για το πώς μας βλέπουν οι μαθητές μας. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος...αφιππεύσεως, ειδικά αν μας εμπιστεύονται και ξέρουν πως θέλουμε την πραγματική τους άποψη, κι όχι λιβάνισμα. κι ότι δεν θα ψαρέψουμε ποιος έγραψε τι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μη μας λυπάστε,παιδιά,έτσι να μας...παιδεύετε.Την έχουμε ανάγκη την ώθηση διαρκώς.Καιροφυλακτεί το αδηφάγο κήτος του κομφορμισμού,της παραιτημένης αυταρέσκειας,της υπαλληλίστικης μιζέριας να μας κατασπαράξει.Το θέλουμε το καθαρό σας βλέμμα να μας "ελέγχει" διαρκώς![Έχουμε αρίστης ποιότητας κ'τεκμηριωμένης ευαισθησίας "αξιολογητές",κ.Διαμαντοπούλου,ευχαριστούμε δε θα πάρουμε...άλλους!]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανδρέα,
    μα και η συζήτηση εκεί κάπου στο τέλος της χρονιάς δική σας ιδέα ήταν!!!
    Πόσο πιο καλά πάνε τα πράγματα όταν «σπρώχνουν» όλες οι δυνάμεις!

    Ανώνυμος,
    Ας προσπαθήσουμε , λοιπόν, καταρχάς ο καθένας μας να καλύψει τους …γήινους στόχους και μετά φυσικά και… απογειωνόμαστε!

    Gyristroula,
    Πολύ καλά μας το θύμισες το «κόλπο»!-έπεσε κι αυτό θύμα του εφησυχασμού-!
    Θα το επαναφέρουμε τάχιστα!!!


    Kiki,
    καλημέρα,
    ..και μάλλον ολιγαρκή τα βρίσκω!


    Άννα,
    «πάμε μαζί…»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ καλή ιδέα και γόνιμη συζήτηση..

    Τα σχόλια των μαθητών και μία από τις φωτογραφίες που έβαλες,Λίλα,μου θύμισε τις ταινίες Ἀνάμεσα στους τοίχους'και 'Half Nelson'(συγχωρέστε με,δεν ξέρω τον Ελληνικό τίτλο,είναι με τον καθηγητή ιστορίας που παίρνει ναρκωτικά).

    Και οι δύο αναφέρονται σε σχολεία γκέτο σε Παρίσι και Νέα Υόρκη.Πέρα από τη θλιβερή διαπίστωση ότι σε αυτά τα σχολεία υποβαθμισμένων περιοχών οι υποδομές ήταν επιπέδου...Κολλεγίου Αθηνών,οι συγκρίσεις με τις δικές μας μεθόδους διδασκαλίας των εκπαιδευτικών μου προκάλεσε θλίψη...

    Έπιαναν εντελώς διαφορετικά το θέμα:με ανάλυση,σύνθεση,σύγκριση,προβληματισμό.

    Σαν νέα συνάδελφος νιώθω ότι με διακρίνει μια τεράστια αμορφωσιά σε θέματα παιδαγωγικής και διδασκαλίας,και πραγματικά μειονεκτώ σε σύγκριση με τις απαιτήσεις των μαθητών μου.Και δεν αρκούν οι ατομικές προσπάθειες σε θέματα επιμόρφωσης,χρειάζομαι εκτός από βιλία παιδαγωγικής και πασαλείμματα τύπου ΠΕΚ και συστηματική εκπαίδευση(και πιστεύω ότι και άλλοι νέοι συνάδελφοι νιώθουν το ίδιο).

    Θυμάμαι στην Αγγλία όπου έτυχα σε ένα γκρουπ μαθητών ολίγον ΄ζωηρών΄, πώς τους χειριζόταν ο νεότατος καθηγητής τους και πώς προσπαθούσε να εξομαλύνει διαφωνίες περνώντας πέρα από το εμφανές στα αίτια της συμπεριφοράς τους.Τον ζήλεψα!

    Σε σχέση με αυτό που ανέφερες ανώνυμε για τις άλλες υποχρεώσεις των καθηγητών και τα βάρη τους(οικογένεια,παιδιά),θα διαφωνήσω:ο καθηγητής ΠΡΕΠΕΙ να δίνει όλα όσα ζητούν και οι μαθητές στα σημειώματά τους,αλλιώς να κάνει άλλη δουλειά.Η κούραση μπορεί να δικαιολογήσει κάποια φαινόμενα(ελλιπή προετοιμασία ή κακή διάθεση),αλλά όχι γενική αδιαφορία και ωχαδερφισμό...Η θέση μας έχει τρομερή ευθύνη ως προς τη γενική τους διαπαιδαγώγηση,δεν μπορούμε όλα τα πετάμε στην οικογένεια και στην κοινωνία.Και βλέποντας τη σημερινή κατάσταση κοινωνίας και οικογένειας,έχουμε χρέος πιο επιτακτικά να ζητούμε καλύτερους δασκάλους.

    Αλλάζοντας κουβέντα:τι ώρα κάνετε τις προβολές σας την Κυριακή;;Δέχεσθε και λυκάκια;Θα ήθελα να δω τον κήπο σας από κοντά.Πώς σώσατε τα λάχανά σας;Τα δικά μου έπιασαν σκουλήκια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Bad Wolf
    Καλέ μας κακέ λύκε,
    Και οι δύο ταινίες που αναφέρεις είναι πολύ ενδιαφέρουσες και μπορούν να προκαλέσουν συζητήσεις (νομίζω πως το Half Nelson , έτσι ακριβώς κυκλοφόρησε και στα ελληνικά)
    Για τα παιδαγωγικά έχεις δίκιο, υπάρχει έλλειμμα , αλλά είχα καταλάβει ότι τα τελευταία χρόνια στη Φιλοσοφική και στις Παιδαγωγικές, τουλάχιστον, έδιναν μεγαλύτερη προσοχή σ΄αυτά τα θέματα (λάθος ;;;!).
    Βέβαια, και μόνο η ανησυχία που έχεις, είναι πολύ καλό σημάδι!!!
    Φυσικά και υποδεχόμαστε με χαρά και λυκάκια και προβατάκια!!! Η διεύθυνση του σχολείου είναι Σωκράτους 222 και Λυσικράτους, Καλλιθέα, πίσω από το Ωνάσειο, δεύτερη παράλληλος της Συγγρού (προς τη μεριά της Καλλιθέας)
    Θα ακολουθήσει κάποια ανάρτηση που θα ενημερώνει για ώρα κτλ..
    Για τα λαχανάκια, η Στέλλα μας θα σου λύσει όλες τις απορίες! (α, να βλέπω μια συμβουλή! στάχτη;;; ό,τι πείτε! )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σ΄ευχαριστώ για τη συμβουλή σου Τάνια!

    Λίλα,δυστυχώς το Φ.Π.Ψ. μέχρι τότε που το έβγαλα (1996)δεν είχε μαθήματα συγκεκριμένα πάνω στη διδακτική πράξη μέσα στο σχολείο...Μόνο 2-3 μαθήματα-διδακτική λογοτεχνίας και αρχαίων.Εγώ έβγαλα το φιλοσοφικό τμήμα,στο παιδαγωγικό πρέπει να έκαναν περισσότερα και πρακτική διδασκαλία σε περιβάλλον τάξης..Αυτό κανονικά πρέπει να γίνεται με όλους.Διότι μπαίνουμε στην τάξη για πρώτη φορά και δεν ξέρουμε πού να βάλουμε τα χέρια μας(άσε για το τι λέμε στα παιδιά..Βατερλώ)

    Θα προσπαθήσω να έρθω στις προβολές για να σας γνωρίσω από κοντά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)