Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου 2009

Κυριακή με βιβλία. Ξεκινήσαμε!

Δύο σημειώματα έφτασαν σήμερα ταυτόχρονα για ανάρτηση, από εκλεκτά μέλη της αναγνωστικής μας λέσχης. Το πρώτο το συντάξανε από κοινού η Ισμήνη, η Λίζα Καραμπασίδη και ο Κωνσταντίνος Γεωργακόπουλος, της Α΄τάξης, ενώ το δεύτερο μας το έφερε ο Νίκος Κατσιαούνης, της Β΄.
Το βιβλίο του Έρμαν Έσσε "Ντέμιαν" διαβάσαμε, αλλά ...σε δύο δόσεις. Οπότε, λογικά, τα κείμενα των παιδιών περιορίζονται στη συνάντησή μας της Κυριακής που πέρασε. Περισσότερα για το βιβλίο, όταν θα ολοκληρώσουμε τη συζήτηση γι'αυτό.

1. " Η δεύτερη χρονιά της λέσχης ανάγνωσης ξεκίνησε την Κυριακή, 1-11-2009 και εμείς, ως νέα μέλη, νιώσαμε πως πρέπει να μοιραστούμε αυτή την εμπειρία μας μαζί σας (ε, έβαλε και ο κύριος Μάνεσης το χεράκι του!).
η Αντωνία ανάλαβε την καλλιτεχνική επιμέλεια του πίνακα!

Έξι παρά πέντε και η ατμόσφαιρα στη βιβλιοθήκη είναι ζεστή και φιλική σε αντίθεση με το ψοφόκρυο της μέρας! Τα μέλη καταφτάνουν και τα "εφόδια" έχουν ήδη παραταχθεί στο τραπέζι έτοιμα να καταναλωθούν:"Έχε χάρη που τρελαίνομαι για κέικ, πάλι θα παχύνω", μουρμουρίζει η Λίζα! Η μουσική δυνατή, έχει βλέπετε πρόβα το συγκρότημα του σχολείου·
από την αίθουσα εκδηλώσεων ερχόντουσαν ήχοι από ...κίτρινα ποδήλατα
δεν πτοούμαστε, όμως, παίρνουμε τις θέσεις μας και ξεκινάμε.
Ως νέα μέλη έχουμε λίγο άγχος, το οποίο όμως εκμηδενίζεται από τις πρώτες αντιπαραθέσεις - γιατί, ναι, σε πολλούς δεν άρεσε ο "Ντέμιαν" - και αρχίζουμε να παίρνουμε μέρος στη συζήτηση. Είτε λογομαχίες είτε απλή παράθεση απόψεων, συνοδεύονται από το κρατς κρατς των…πατατακίων και τις επίμονες προσπάθειες του δαιμόνιου ρεπόρτερ κυρίου Μάνεση να απαθανατίσει τη στιγμή. "Μα σας έχω πει, δεν είναι αυτό το καλό μου προφίλ", παραπονιέται η Ισμήνη.
Αποφασίστηκε να γίνει και ψηφοφορία, αλλά προς απογοήτευση του Έρμαν Έσσε (να'ναι καλά εκεί που είναι) ο Ντέμιαν έλαβε μέσο όρο 6,5/10. Προτάθηκαν και βιβλία για την επόμενη συνάντηση, αλλά δεν καταλήξαμε κάπου, θα δείξει…
Το προεδρείον της Ιεράς Εξετάσεως, χαμογελαστό τάχα...
H ...altera pars, ήγουν, η αντιπολίτευσις.


Πάντως, εκτός από τις ενοχές για την υπερκατανάλωση πατατακίων ήταν μια μοναδική εμπειρία που ανυπομονούμε να επαναληφθεί για πολλές ακόμα Κυριακές. Εις το επανιδείν, λοιπόν!
Α! Ευχαριστούμε πραγματικά τους καθηγητές κ. Ζωγάκη, κ. Τρεμούλη, κ. Καρατζή (που μας έλειψε και ευχόμαστε περαστικά) για την οργάνωση και λειτουργία της λέσχης."


Ισμήνη, Λίζα, Κωνσταντίνος

2. "Ναι, είναι γεγονός! Η λέσχη ανάγνωσης μετά από μια καλοκαιρινή παύση άρχισε ξανά τη λειτουργία της. Αν και εγώ είμαι νέο μέλος, έχω ενθουσιαστεί! Την Κυριακή που μας πέρασε συναντηθήκαμε στο χώρο της βιβλιοθήκης του σχολείου μας και συζητήσαμε για το βιβλίο του Έρμαν Έσσε "Ντέμιαν". Εγώ, ο κ. Μάνεσης, η Ρεγγίνα και η Σοφία, επειδή δε μας άρεσε το βιβλίο, προσπαθήσαμε να πείσουμε τους άλλους ότι το βιβλίο ήταν μια αποτυχία. Από την άλλη, η κ. Ζωγάκη και τα υπόλοιπα μέλη της λέσχης προσπάθησαν να μας πείσουν για το αντίθετο. Τελικά κανείς δεν έπεισε τον άλλο και αποχωρήσαμε έτοιμοι για μια νέα αντιπαράθεση πάνω στο ίδιο βιβλιο, το οποίο, παρεμπιπτόντως, το βαθμολογήσαμε και έβγαλε μέσο όρο 6,5!!! Απίστευτο!!"
Νίκος
Εσείς; Έχετε διαβάσει το "Ντέμιαν"; Πώς σας φάνηκε;

11 σχόλια:

  1. Πολύ σάς θαυμάζω!!! Μακάρι να ήμουν ανάμεσά σας μαθητούδι!

    Δύναμη καλή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο παιδιά! Ορεξάτοι ξεκινήσατε - κυριολεκτικά και μεταφορικά!Καλή αναγνωστική χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. [Βιβλιο-φάγοι,λέμε,αλλά όχι μόνο.]
    Ξεκινήσαμε,λοιπόν, όπως πολύ ζωντανά-περιγράφουν τα παιδιά.Με ουσιαστική συζήτηση,γόνιμες διαφωνίες,ατμόσφαιρα θερμή -μ'ολες τις σημασίες της λέξης.Τα πρωτάκια της λέσχης,χαρμόσυνες εκπλήξεις,οι "παλαίμαχοι"[Σοφία,Ρεγγίνα π.χ.] με τη...σοφία του παρελθόντος,πλην όμως εξίσου ορεξάτοι.
    Όσο για τον "Ντέμιαν" επιφυλασσόμεθα προς το παρόν.Απλώς να πούμε πως...ερέθισε-θετικά ή αρνητικά-τον προβληματισμό μας.Η συζήτηση συνεχίζεται κι όσοι πιστοί,ζωντανά ή διαδικτυακά,προσέλθετε!
    Διαδικτυακές καλησπέρες στα ναυτάκια της λέσχης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μόλις ειδα το σχόλιο των "17 μαθητών του Γ4".Θερμούς αναγνωστικούς χαιρετισμούς στους συντρόφους της Κω.Ευχαριστούμε κι ανταποδίδουμε!
    [Ευχαριστούμε βεβαίως και Π.Κ. κι Ανώνυμο.]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλό ξεκίνημα! Μου αρέσετε πολύ εσείς εκεί κάτω. Αυτό είναι λέσχη ανάγνωσης, μουσική, πατατάκια, διαφωνίες, δαιμόνιοι ρεπόρτερ. Έμπνευση είστε!
    (Αρχίσαμε και εμείς, αλλά με κάπως...ωριμότερη σύνθεση, ηλικιακά εννοώ, και με πρώτο βιβλίο- αχ παναγίτσα μου, διονύση- το Κιβώτιο του Αλεξάνδρου. Ααα και με πολιτικώς ορθό μεζεδάκι, σύκα φουρνιστά και ρακί. Τα καλά του να είσαι ενήλικο μέλος λέσχης :) )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δε χρειάζεται να πω πόσο μου αρέσει αυτό που κάνετε, είναι ακριβώς αυτό που ονειρεύομαι για το ελληνικό σχολείο. Φαντασία, έμπνευση, θέληση για συμμετοχή, για διάλογο, για επικοινωνία με όχημα το βιβλίο. Τι καλύτερο; Μακάρι να καταφέρναμε κι εμείς εδώ πάνω κάτι ανάλογο! Καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλέ μας Θοδωρή των διαδικτυακών "ονείρων",της δραστήριας ευαισθησίας,της ήμερης- εν εγρηγόρσει-αξιοπρέπειας,της συμμετοχής με της ψυχής το ανάκρουσμα,οι ευχές σου για τη λέσχη "μας" είναι τιμή μας.Πώς το τραγουδούσαν οι PINK FLOINT κάποτε 'i wish to be here'.[κάπως έτσι].Θα θέλαμε να ήσουν μαζί μας.Μας αρκούν κ' με το παραπάνω οι ευχές ωστόσο.[Αχ αυτή η Γ'Λυκείου που μας σας παίρνει!]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Π.Κ,
    Αν ήσουν ανάμεσά μας, ποιος θα ήταν το μαθητούδι;; Να είσαι καλά, φίλτατε, της φιλτάτης πατρίδος..

    Ανώνυμε/η,
    Σεβασμό, παρακαλώ, στους εργαζόμενους ρεπόρτερ..Δε φτάνει, δηλαδή, που δεν έμεινε πατατάκι για πατατάκι, όσο κατέθετα τις βαρύγδουπες απόψεις μου και εξασκούσα την τέχνη του φωτογράφου, τα ακούω κι από πάνω!!
    Ευχαριστούμε, ευχαριστούμε:-)


    Μαθητές του Γ4,
    Πού να είχαμε και φρεσκοβαμμένη τάξη, σαν τη δική σας! Ναι, έχετε δίκιο:έχουμε παρεξηγήσει λιγάκι τη λέξη "βιβλιοφάγος"...Νομίζουμε πως είναι "βιβλίο ΚΑΙ φαΐ"...


    Άννα,
    Επ! Μιλάς κι εσύ για βιβλιοφάγους, μεγάλο, συμπίπτον πνεύμα;
    Εδώ συμπίπτουμε. Στον Έσσε δεν τα καταφέρνουμε καλά, ε;


    Γυριστρούλα2,
    Τώρα, να ζηλέψουμε, λες, την ωριμότητα των σύκων και του τσίπουρου;
    Πάντως, για να το λέμε κι αυτό, πρέπει να δηλώσω, πέρα από το πνεύμα το ιλαρό των κειμένων των παιδιών της λέσχης, οι κουβέντες που κάναμε αποτέλεσαν μάλλον μια ευχάριστη έκπληξη για μένα. Η ματιά των περισσότερων μου φάνηκε ιδιαίτερα διεισδυτική, τα επιχειρήματα κι ο σχολιασμός εύστοχα, έτσι ώστε κι οι μεγαλύτεροι της παρέας, οι καθηγητές, δε χρειάστηκε να κάνουν "εκπτώσεις" στην έκφραση της γνώμης τους.
    Τα πατατάκια - πατατάκια, δηλαδή, αλλά κι η σοβαρότητά μας, όσο κουβεντιάζαμε το βιβλίο, ...ανυποχώρητη.

    ( Ενδιαφέρουσα επιλογή το Κιβώτιο, αλήθεια.)


    Ευθύμιε,
    Γιατί να μην τα καταφέρετε; Δεν υπάρχει καμία δυσκολία. Πρότεινέ το και θα κυλήσει μόνο του. Οι αναγνώστες του σχολείου σας ευκαιρία περιμένουν.
    Κι άλλωστε, δεν κάνετε λίγα κι εσείς..


    Θοδωρή,
    Ευχαριστούμε. Όποιο απόγεμα Κυριακής θέλεις να ανασάνεις, εκεί θα είμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όμορφα.. Συγχαρητηρια σε ολους εσας τους τυχερουλιδες που μοιραζεστε τετοιες εμπειριες!!!

    Καλη αρχη...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ε, τι άλλο;!
    Ένα πολύ μεγάλο και ζεστό ΜΠΡΑΒΟ!!!
    (και, φυσικά, καλή συνέχεια!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)