Τα σχολεία που επιμένουν ...

Τα δημιουργικά σχολεία είναι εδώ!
Με κέφι , έμπνευση, ενθουσιασμό, ιδέες.
Ομάδες συνεργάζονται, δημιουργούν, χαίρονται, γεμίζουν εμπειρίες .



2ο Γυμνάσιο Νέας Σμύρνης «Ομήρειο»


Αφιέρωμα στο Μίκη Θεοδωράκη

Μια εκδήλωση με περίσσευμα ψυχής από μαθητές (2ο Γυμνάσιο Ν.Σμύρνης με συμμετοχή μαθητών από 2ο Λύκειο Ν.Σμύρνης) και καθηγητές.
Tα παιδιά «προσέρχονται» στη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη με σεβασμό, δροσιά , ενθουσιασμό.

Με τη βοήθεια του εξαιρετικά προσεγμένου οπτικού υλικού που προβάλλεται στην τεράστια οθόνη, ναι, έχουμε την αίσθηση πως :ο Ζορμπάς χορεύει ακολουθώντας το μπουζούκι του μικρού αγοριούο Θεοδωράκης διευθύνει τη χορωδία των παιδιώντα παιδιά τραγουδούν στις μεγάλες συναυλίες του Μίκη
Ο Μίκης είναι παρών, στην αίθουσα αλλά και έξω, μετά την εκδήλωση .
Οι δρόμοι της Νέας Σμύρνης έχουν "γεμίσει" πια από τη μορφή του και τα τραγούδια του.


9ο Γυμνάσιο Καλλιθέας «Μάνος Χατζιδάκις»

Το 9ο Γυμνάσιο Καλλιθέας είναι ένα σχολείο με αισθητή την πολιτιστική παρουσία του κάθε χρόνο.Μία από τις φετινές εκδηλώσεις του ήταν το


αφιέρωμα στο Χρήστο Λεοντή.


Πολυπληθής χορωδία, μουσικό συγκρότημα, πάθος!


Ο συνθέτης παρών και συγκινημένος
Ο Βασίλης Λέκκας, στη χορωδία των παιδιών

Ο διάλογος μαθητών - Χρήστου Λεοντή, ό,τι πιο συγκινητικό. Η σκυτάλη παραδόθηκε.
Μια -ακόμη- πολύ ποιοτική και ουσιαστική εκδήλωση αυτού του πολύ δημιουργικού σχολείου!


11ο Λύκειο Πειραιά



«Πειραιάς και ρεμπέτικο τραγούδι»

και ιστορική έρευνα,
και θεατρικό μονόπρακτο με τίτλο «Ειδύλλιον εν Πειραιεί»,

και μουσικό αφιέρωμα με ρεμπέτικη κομπανία και λαϊκούς χορούς.


Γράφουν : Όλα ξεκίνησαν…
… από την αγάπη μας για τον Πειραιά , το θέατρο αλλά και το ρεμπέτικο τραγούδι με το οποίο άλλωστε η ιστορία του Πειραιά είναι συνυφασμένη.
Αγαπάμε αυτή την πόλη στην οποία γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε και άλλοι δουλεύουμε χρόνια εδώ. Θελήσαμε να αποτίσουμε φόρο τιμής σ΄αυτόν τον τόπο που πάντα πρωταγωνιστούσε στην ιστορία της Ελλάδας.





Μία σύνθετη και απαιτητική παράσταση με πολλή δουλειά από καθηγητές και μαθητές -μην ξεχνάμε και τα καταπληκτικά σκηνικά, έργα κι αυτά μαθητών- !

Τι να πούμε!
Πολλά, πολλά μπράβο σ΄αυτά και σε όλα τα άλλα, παρόμοιας πλεύσης σχολεία!
.«…κι όποιος δεν καταλαβαίνει ….»!

Σχόλια

  1. Λίλα, καλή η ιδέα με τον τόσο πετυχημένο τίτλο "τα σχολεία που επιμένουν..." να παρουσιάσεις όλες αυτές τις προσπάθειες. Παρακολούθησα τις δυο από τις τρεις εκδηλώσεις και μπορώ να βεβαιώσω ότι πια όλα τα σχολεία βάζουν τον πήχη ψηλά, σε σύγκριση πάντα με τα μέσα που διαθέτουν. Οι εκδηλώσεις πολιτιτισμού στα σχολεία, νομίζω ότι γίνονται γεγονότα πολιτιστικά όλης της γειτονιάς στην οποία ανήκει το σχολείο.Μακάρι να αυξηθούν τα σχολεία που θα επιμένουν, ώστε ακόμη και κάποιοι που αρνούνται να δουν αυτές τις αλλαγές στο δημόσιο σχολείο να αναγκαστούν να τις δουν και ίσως ακόμη -ακόμη και να τις στηρίξουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό είναι ένα ζωντανό κομμάτι του νεοελληνικού πολιτισμού, που πρέπει να αγαπήσουμε και να τιμήσουμε.
    Μαθαίνω και εγώ για ανάλογες εκδηλώσεις σε σχολεία, που θέπρεπε μάλλον, όχι να "ανακαλύπτονται" από τους τυχερούς, αλλά ν απροβάλλονται όπως τους αξίζει...
    Λίλα, πολύ ατμοσφαιρική παρουσίαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ατέλειωτα μπράβο!Αμέτρητα μπράβο! ΕΥΓΕ σε ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ!Μακάρι να σας ακολουθήσουν κι άλλα σχολεία!
    Τιμή μου και χαρά μου που σας γνώρισα!
    Καλή επιτυχία στα παιδιά και ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!
    Με αγάπη!
    Συγκινημένο κυκλάμινο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μακάρι, Ελένη, να αυξηθούν τα σχολεία που επιμένουν, όπως γράφεις. Καλύτερα, όμως, η επιμονή αυτή να γίνεται στο γόνιμο έδαφος ενός εκπαιδευτικού συστήματος που ...κλπκλπ. Τα πρώτα μηνύματα από το διάλογο ( εισαγωγικά κατά προαίρεσιν) για την εκπαίδευση δε φαίνονται να είναι και πολύ ενθαρρυντικά. Κάτι για πανταχού παρούσες εξετάσεις που, εκ των πραγμάτων, θα εξουδετερώσουν κάθε διάθεση δημιουργίας, κάτι σκεπτικά άτολμα που δεν οδηγούν σε τολμηρές τομές.
    Και, βέβαια, μακάρι να μην είναι ουτοπικά αιδιόδοξη η ευχή με την οποία κλείνεις το τελευταίο σου σχόλιο.

    Είδατε, αλήθεια, Λίλα, Ελένη, πόσο κόσμο είχε η εκδήλωση στο "Ομήρειο"; ( Στις άλλες δεν μπόρεσα να πάω και δεν ξέρω). Και μόνο με το δεδομένο αυτό φαίνεται σωστή η άποψη πως αυτές οι εκδηλώσεις αποτελούν πολιτιστικά γεγονότα για τις συνοικίες όπου ανήκουν τα σχολεία.

    Η εκτίμησή μας απέναντι σε όλους τους συντελεστές αυτών των εκδηλώσεων είναι δεδομένη. Κουράγιο, όρεξη και για επόμενες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο στα σχολεία "που επιμένουν" και μπράβο και σε σένα, Λίλα, που τα παρακολούθησες και μας τα προβάλεις. Τέτοιες εκδηλώσεις τις έχει ανάγκη πρώτα και κύρια το σχολείο και δευτερευόντως η γειτονιά και η κοινωνία ολόκληρη.
    Κάποιοι κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν ότι στο δημόσιο σχολείο γίνονται καταπληκτικά πράγματα...με μόνα όπλα την έμπνευση, το μεράκι, την εργατικότητα και την αγάπη των εκπαιδευτικών γι' αυτό που κάνουν.

    Στο Διονύση που εύχεται να μην είναι ουτοπικά αισιόδοξη η ευχή της Ελένης θα πω:

    Πάμε μαζί κι ας μας λιθοβολούν
    Κι ας μας φωνάζουν αεροβάτες
    Φίλε μου, όσοι δεν ένιωσαν ποτέ,
    με τι σίδερο με τι πέτρες
    τι αίμα τι φωτιά
    Χτίζουμε, ονειρευόμαστε και τραγουδούμε!
    (Ο. Ελύτης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ελπίδα και χαρά μας δίνουν αυτά τα σχολεία, αφού ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι να στηθούν τέτοιες εκδηλώσεις μέσα στα ασφυκτικά πλαίσια του σχολικού προγράμματος. Τίποτε δεν θα γίνονταν αν δεν υπήρχαν κάποιοι δονκιχώτες συνάδελφοι, που ματώνουν για όλα αυτά.
    Ευχαριστούμε, Λίλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ελένη,
    Μακάρι να συμβαίνει, -ή τουλάχιστον να συμβεί- αυτό που λες , να συσπειρώνει , δηλαδή, το σχολείο –με τις εκδηλώσεις του – τον κόσμο της γειτονιάς του.
    Αυτό άλλωστε δεν είναι το ζητούμενο; Το σχολείο να βγει από τους τοίχους του.
    Αλλιώς πόσο δυναμικό δε μένει ανεκμετάλλευτο!
    Επίσης, να υπενθυμίσω ότι η Καλλιθέα έχει δύο ΑΕΙ (Χαροκόπειο, Πάντειο) στα όριά της. Φαντάσου, αν… κτλ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στέλλα,
    Ναι, θα συμφωνήσω , φυσικά – και ευτυχώς - είναι πολλά τα σχολεία που επιμένουν, μακάρι να μπορούσαμε να παρακολουθήσουμε όλες αυτές τις πολύ δημιουργικές προσπάθειες.
    Χαρά μας να προβάλλουμε κάθε φορά, όσες μπορούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κυκλάμινο βουνού,
    αγαπητότατό μας κυκλάμινο,
    εμείς να δεις πόσο χαρήκαμε!
    Και, ναι, σε όλα αυτά τα σχολεία , αξίζουν πολλά μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Διονύση,
    Για να μην έχουμε και πολλές ψευδαισθήσεις για διάλογο από μηδενική βάση κτλ.
    Το σχολείο θα απογυμνωθεί και από παιδιά, στο τέλος! –γιατί όλες αυτές οι εξετάσεις;;;-

    Πάντως, για να αλλάξω κλίμα, προς το παρόν, εμείς ας συσπειρώσουμε με … τα γνωστά:
    αφισούλες στη γειτονιά, πινακίδες στο σχολείο,
    καλοκαιρινό βραδάκι, αίθριο, λευκή οθόνη, τα φώτα χαμηλώνουν,
    η προβολή αρχίζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ειρήνη,
    γιατί, όμως, Ειρήνη μου
    αυτά να συμβαίνουν πάντα «με μόνα όπλα…»;;;

    Και, φυσικά, «πάμε μαζί…»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. gyristroula2,
    ναι, ναι, μας κάνουν και «ζηλεύουμε» -τι καλή ζήλια- και μας κινητοποιούν!

    Και βέβαια… ασφυκτικά, ασφυκτικότατα τα πλαίσια αλλά :
    Το βάθος του ουρανού είναι... (αλήθεια τι χρώμα έχει πια;)

    Κι εμείς ευχαριστούμε gyristroyla.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μπράβο στα παιδιά και τους καθηγητές τους, που τους αρέσει και ασχολούνται! Πρέπει πραγματικά να ήταν όλα πολύ ωραία!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αντρέα,
    σίγουρα θα σου άρεσαν πολύ και οι τρεις εκδηλώσεις!
    Προς το παρόν, καλή αρχή για αύριο και καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)

Δημοφιλείς αναρτήσεις