Όλα γίνονται(;)



Για αποθάρρυνση της χρήσης των ΙΧ ο λόγος (και) στην ανάρτηση της περασμένης Δευτέρας , για την ενθάρρυνση της κυκλοφορίας δια…ποδών και ποδηλάτων.
Και για να μη φαίνονται όλα μακρινά και άπιαστα, ρομαντικά ή ουτοπικά, ας δούμε σήμερα το παράδειγμα της Κω. Διαβάστε το άρθρο των χτεσινών Νέων και ελάτε να συζητήσουμε αν κάποια πράγματα γίνονται, όταν υπάρχει ουσιαστική πολιτική βούληση.

" Ο παράδεισος του ποδηλάτη
12 χλμ. ποδηλατόδρομων στην Κω!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Ζαχαριάδης

Η Κως είναι η πόλη του ποδηλάτου και οπωσδήποτε αποτελεί ένα παράδειγμα εφαρμογής των οδηγιών και των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για καθαρές μετακινήσεις». Τα πρωτεία από τις θεσσαλικές πόλεις που προτρέπουν τους κατοίκους τους να χρησιμοποιούν ποδήλατα για τις μετακινήσεις τους φιλοδοξεί να πάρει η Κως. Ήδη, το δίκτυο ποδηλατοδρόμων που κατασκευάζεται στο νησί καλύπτει όλο το παραλιακό μέτωπο της πόλης.

Όπως λέει ο δήμαρχος κ. Γιώργος Κυρίτσης, ο ποδηλατόδρομος καλύπτει μια έκταση 12 χιλιομέτρων διπλής κατεύθυνσης, δηλαδή 24 χιλιόμετρα συνολικού μήκους σε μια ωραιότατη διαδρομή στην παραλία της Κω. Ο παραλιακός ποδηλατόδρομος διέρχεται από το μεσαιωνικό κάστρο, περνάει κάτω από τη γέφυρα που συνδέει τον πλάτανο του Ιπποκράτη με την πόλη, τη φημισμένη λεωφόρο των Φοινίκων, μέσα από το λιμάνι και καταλήγει στην άκρη της πόλης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ποδηλατόδρομος προστατεύεται από φυτεμένα λουλούδια δεξιά και αριστερά, με αποτέλεσμα η διαδρομή να είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή. Σύντομες διαδρομές Όπως λέει ο μελετητής συγκοινωνιολόγος κ. Γιάννης Χρυσουλάκης, «όλοι οι ποδηλατόδρομοι είναι διπλής κατεύθυνσης και βρίσκονται στο άκρο των μονοδρόμων από πλευράς κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα οι ποδηλάτες να πραγματοποιούν σχεδόν το 30% της διαδρομής που χρειάζονται οι οδηγοί αυτοκινήτων για να πάνε από το ένα σημείο στο άλλο. Επίσης, διαχωρίζονται από το οδόστρωμα με διπλό κράσπεδο το οποίο σχηματίζει μια ζαρντινιέρα φυτεμένη μέσα στον δρόμο με αειθαλή φυτά και λουλούδια, δημιουργώντας επιπλέον την αίσθηση μια καταπράσινης πόλης και μάλιστα μέσα στο ιστορικό της κέντρο».




Το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων προχωρεί και στόχος είναι να καταλήξει σε όλα τα σχολικά συγκροτήματα της Κω ώστε οι μαθητές να χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης, δεδομένου ότι η νησίδα πρασίνου παρέχει πλήρη ασφάλεια στον ποδηλάτη, αφού αυτός δεν θα έρχεται σε επαφή με τα αυτοκίνητα.

Στα σχέδια του Δήμου Κω είναι να δημιουργήσει ένα ενιαίο δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων στους σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους και όπως λέει ο κ. Χρυσουλάκης «η περιοχή του πλάτανου του Ιπποκράτη, η αρχαία αγορά, το ρωμαϊκό ανάκτορο, το αρχαίο θέατρο και το μουσείο της πόλης θα συνδέονται πλέον μεταξύ τους».
Στην Κω δεν υπάρχει σπίτι που να μην έχει τουλάχιστον ένα ποδήλατο! Και σύμφωνα με πρόσφατη μέτρηση μελετητικής ομάδας ο αριθμός των ποδηλάτων έχει τριπλασιαστεί φέτος, αυξάνεται δε εντυπωσιακά δεδομένου ότι χρησιμοποιούνται καθημερινά από χιλιάδες ξένους τουρίστες για τις μετακινήσεις τους. Μάλιστα ο Ολλανδός σκηνοθέτης Χανς Μπότσερ, που παραβρέθηκε στην Κω στο πρόσφατο φεστιβάλ κινηματογράφου με θέματα που αφορούν την υγεία, δήλωσε «ότι η Κως μοιάζει πολύ με την πατρίδα μου λόγω της κυριαρχίας του ποδηλάτου».


«Φιλοδοξία μας είναι η Κως να είναι πρώτη ελληνική πόλη που θα ενταχθεί σε πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει θεσπίσει το δίκτυο των CΙVΙΤΑS- πόλεων που ενθαρρύνουν τη χρήση ποδηλάτου», τονίζει ο δήμαρχος κ. Κυρίτσης που υπερηφανεύεται ότι «η Κως φιλοδοξεί να είναι η μεγαλύτερη ποδηλατούπολη της Ελλάδας».

Μήπως κάτι τέτοιες ειδήσεις μάς βοηθούν να καταλάβουμε πως αυτά που λένε οι πολεοδόμοι κι οι συγκοινωνιολόγοι δεν αποτελούν μόνο (ουτοπικά) σχέδια επί χάρτου;

Σχόλια

  1. Οι ποδηλατόδρομοι παναναγκαίοι, όμως η πρώτη φωτό δηλοί κατάντια και βλακεία εντέλει!

    Αν κάτι (το μόνο, ευτυχώς) που μού λείπει παό τον πρότερο βίο μου, είναι το ποδήλατο!!!...

    Καλό σαββατοκύριακο με μπόλικη βροχή, ευτυχώς!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ως προσωρινός δημότης Κω έρχομαι να επιβεβαιώσω το άρθρο, αν και λέίπουν ορισμένα στοιχεία.Δηλ. αν και πολλοί Κώοι έχουν ποδήλατο, προτιμούν να χρησιμοποιούν το Ι.Χ και θεωρούν αποστάσεις της τάξεως του ενός τετάρτου πολύ μακρινές!!Επίσης, οι περισσότεροι αρνούνται να περπατήσουν και κοιτούν σαν εξωγήινους εμάς, που μας αρέσει το περπάτημα. Αυτό που είναι όμως πολύ εκνευριστικό είναι ότι, προκειμένου να γίνουν οι ποδηλατόδρομοι, μονοδρομήθηκαν πολλοί δρόμοι και όλη η κίνηση της πόλης διοχετεύεται σε δύο σημεία, με αποτέλεσμα- ειδικά την ώρα της πρωινής αιχμής- τρελό μποτιλιάρισμα σε κεντρικούς δρόμους!!Φανταστικό;Ούτε στην Αθήνα δε συμβαίνουν αυτά!Καλές οι αλλαγές της δημοτικής αρχής αλλά χρειάζονται και τη δική μας ευαισθητοποίηση και την πρόνοια των αρχών για την αναβάθμιση των τρόπων μετακίνησης και τις σωστές συγκοινωνιακές αλλαγές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευτυχως τωρα τελευταια αρχίζουμε ν αποκtούμε περιβαλοντολογική συνείδηση και αυξάνονται οι πόλεις με αξιόλογο δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

    Πλην των 2 ΜΟΝΟ ποδηλατοδρομων που υπάρχουν εδω στην Αθήνα (Ν.Ψυχικό και Βριλησσια) πληθαίνουν οι πόλεις που αποκτούν ποδηλατοδρόμους.
    Εκτος απο την Κω, τα Τρικαλα. Ιτεα, η Λάρισα, η Καστοριά αλλα και άλλες εχουν πολύ αξιόλογους ποδ/μους.

    Καιρός να κάνουμε λιγο καλύτερη την ποιότητα ζωής μας μεσα στις τσιμεντουπόλεις μας !!!!!

    Αρης

    ** Υ.Γ. Ισως σας ενδιαφέρει:
    http://www.podilates.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι γεγονός πως δρόμοι και πεζοδρόμια στην Αθήνα - και όχι μόνο ανήκουν στα αυτοκίνητα.
    Ως πεζός ή ποδηλάτης ή γονιός με καροτσάκι, πόσο μάλλον ως ανάπηρος, νιώθεις την ΄πόλη αφάνταστα εχθρική.
    αυτές οι πρωτοβουλίες που παρουσιάζεις, Διονύση μου, πέφτουν σαν σταγόνες δροσιάς σε άνυδρο κήπο.
    Θα συμφωνήσω όμως με τη Γιώτα ότι προηγουμένως πρέπει να έχει γίνει μελέτη "σφαιρικά" για να μη μετατίθεται το πρόβλημα αλλού.
    Προσωπικά πάντως, προτιμώ τον ποδηλατόδρομο με όλα τα προβλήματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Π.Κ,
    Θυμάμαι το νησί παλιότερα... Ένα σωρό ποδήλατα. Βολεύει κι ο ωραιότατος κάμπος κι η, περίπου, επίπεδη πόλη. Θυμάμαι, τα καταστήματα ενοικίασης ποδηλάτων έκαναν χρυσές δουλειές. Χωρίς υποδομές, χωρίς τίποτα.
    Δεν είναι κρίμα που η εισβολή του Ι.Χ ανέτρεψε αυτή την πραγματικότητα, που κανείς δεν της αντιστάθηκε; Είναι ευχαριστημένοι τώρα οι κάτοικοι της πόλης που πλέον αντιμετωπίζουν κυκλοφοριακό και πρόβλημα στάθμευσης; (Ανέκδοτο για μια 15ετία πριν που η πόλη ούτε φωτεινούς σηματοδότες δεν είχε..) Και μάλιστα τις ίδιες εποχές που στην Ευρώπη γίνονται βήματα στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση..
    Να μην πικραινόμαστε;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γιώτα,

    Τη ζεις από κοντά την κατάσταση, οπότε δεν τολμώ περίπου να έχω γνώμη. Όμως, διστακτικά λέω, οι αλλαγές σε διοικητικό επίπεδο και η ευαισθητοποίηση των πολιτών μπορούν κάθε φορά να αλλάζουν χρόνους. Καμιά φορά, όταν προηγούνται οι αλλαγές και μετά από μια περίοδο μεταβατική, η ευαισθητοποίηση ακολουθεί, αναγκάζεται να ακολουθήσει.
    Κάτι ανάλογο και με το κάπνισμα. Δεν ξέρω πότε θα ήταν ο κατάλληλος χρόνος να απαγορευτεί σε δημόσιους χώρους, αλλά μεσοπρόθεσμα θα διαμορφώσει και συνειδήσεις.
    Οι κάτοικοι ταλαιπωρούνται, πιστεύω, γιατί, όπως λες κι εσύ, δεν έχουν ακόμα ευαισθητοποιηθεί. Δεν είναι, όμως, η διαμόρφωση της πραγματικότητας, ένας τρόπος που συμβάλλει σ' αυτή την ευαισθητοποίηση;
    Και, τέλος πάντως, αλλαγές και βελτιώσεις δε γίνονται κι εύκολα χωρίς να δημιουργείς ρήξεις με τη συνήθεια.
    ( Μιλάω έξω από το χορό, θεωρητικά, και πιθανώς επιπόλαια).

    Την αλληλεγγύη μας και τα φιλιά μας στους...εξωγήινους περιπατητές της Κω! Πολλά φιλιά:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Άρη,
    Καλώς ήρθες κι ευχαριστούμε πολύ.
    Θέλω να συμμερίζομαι την αισιόδοξη διάθεση του σημειώματός σου, προσθέτω έναν πολύ γραφικό ποδηλατόδρομο του Δήμου Μοσχάτου
    (300, περίπου μέτρων) στη μια όχθη του Ιλισού, την αύξηση, τα τελευταία χρόνια, των ποδηλατών, παρά τις αντίξοες γι' αυτούς συνθήκες, τη σχετική κινητικότητα.
    Κι όμως κινείται! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στέλλα,
    Σταγόνες δροσιάς σε κήπο, κυρία μου, έπεσαν - αλλά κυριολεκτικά!! -σήμερα και περιμένουμε εκτενή αναφορά γι' αυτό και φωτορεπορτάζ.

    Τώρα, όπως πολύ σωστά παρατηρούσε κι η Γιώτα, οι μελέτες φυσικά και είναι απαραίτητη προϋπόθεση, για να λειτουργήσει αποτελεσματικά κάτι. Ας αρχίσει, όμως, να λειτουργεί κάτι, επιτέλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)

Δημοφιλείς αναρτήσεις