Ελπίζοντας πως η Τέχνη μάς βοηθάει να ζήσουμε...
Οδός Πειραιώς:
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Τεχνόπολη: δύο χώροι που αναπνέουν.
Στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών:
Εδώ τιμούν το Δάσκαλό τους :
Η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με απόφαση της Συγκλήτου, τιμά τον Γιάννη Μόραλη, σε τελετή όπως αρμόζει στο πρόσωπό του.
[Οι μαθητές για το Δάσκαλο]:
Ενέπνεε εμπιστοσύνη, σοβαρότητα, ασφάλεια. Σημείο αναφοράς για τους περισσότερους, δίδαξε επί τριάντα ολόκληρα χρόνια στη σχολή και πολλοί μαθητές του διέπρεψαν στο χώρο.
Γιάννης Μόραλης, "Αυτοπροσωπογραφία"
Ο δάσκαλος αφουγκραζόταν την αγωνία μας, παρενέβαινε εύστοχα όταν και όπου χρειαζόταν, χωρίς νεφελώδεις θεωρίες και μεγάλα λόγια, σοβαρός σεβάσμιος. Διδαχθήκαμε από το ήθος του, το μέτρο, την οικονομία στο λόγο του και στην προβολή του έργου του
Γιάννης Μόραλης, "Επιτύμβια Σύνθεση Β΄"
Ιδιαίτερο κομμάτι της εκδήλωσης ΤΙΜΗ ΣΤΟΝ Γ. ΜΟΡΑΛΗ είναι η έκθεση που πραγματοποιείται, στον εκθεσιακό χώρο της ΑΣΚΤ με έργα του, καθώς και μαθητών του που σπούδασαν κοντά του σε διαφορετικούς χρόνους, στον ίδιο, όμως, ιστορικό χώρο της ΑΣΚΤ, στον οποίο δίδαξαν και διδάσκουν ακόμη.
( κείμενο: Τριαντάφυλλος Πατρασκίδης, Καθηγητής, Πρύτανης της ΑΣΚΤ, κατάλογος έκθεσης, αποσπάσματα)
Νίκος Κεσσανλής, "Σύνθεση 1" ΔάφνηΑγγελίδου, "Διαβάσεις"
Τριαντάφυλλος Πατρασκίδης"Τριλογία 1955"
Ρένα Παπασπύρου, "Εικόνες στην ύλη"
Τάσος Χριστάκις, "Σαμαρκάνδη"
(μέχρι 19.12.2009)
Λίγα μέτρα πιο μακριά, Urban Art στην Τεχνόπολη:
εδώ εκφράζονται
iNO, Χωρίς τίτλο
(αποσπάσματα από τον κατάλογο της έκθεσης:)
Η Urban Απ είναι μια τέχνη προσιτή στον καθένα, καθώs δημιουργείται και εκτίθεται ελεύθερα στους δρόμουs και τους τοίχουs των πόλεων.
ZAP, Free fall
Με αφετηρία τη μεγάλη και μακραίωνη παράδοση τns τοιχογραφίαs, οι Urban
Artists αιχμαλωτίζουν στα έργα τους το δυναμισμό, την ενέργεια και τους
γρήγορους ρυθμούs των σύγχρονων αστικών κέντρων.
PARISKO, Kisses
Σκοπόs τους είναι να αφυπνίσουν το κοινό, να προβάλουν κοινωνικούs προβλnματισμούs και να ομορφύνουν τις γκρίζεs γωνιέs τns μοντέρναs μnτρόπολns.
BLEEPS, The privilege of choice
Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο του γλύπτη CΙaes Oldenburg: «Στέκεσαι στο σταθμό, όλα είναι μουντά και γκρίζα, και ξαφνικά έρχεται ένα από εκείνα τα ζωγραφισμένα τραίνα και φωτίζει τον τόπο σαν ένα μεγάλο μπουκέτο λουλούδια από τη Λατινική Αμερική».
ZIB, The Fragment Man
BILLY G, Χωρίς τίτλο
ΣΗΜ:
(οι φωτογραφίες των έργων προέρχονται από τους καταλόγους των εκθέσεων)
Y.Γ. Το παρακάτω βιντεάκι αφιερώνεται στο Νίκο (για τις αναζητήσεις του).
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Τεχνόπολη: δύο χώροι που αναπνέουν.
Στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών:
Εδώ τιμούν το Δάσκαλό τους :
Η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με απόφαση της Συγκλήτου, τιμά τον Γιάννη Μόραλη, σε τελετή όπως αρμόζει στο πρόσωπό του.
[Οι μαθητές για το Δάσκαλο]:
Ενέπνεε εμπιστοσύνη, σοβαρότητα, ασφάλεια. Σημείο αναφοράς για τους περισσότερους, δίδαξε επί τριάντα ολόκληρα χρόνια στη σχολή και πολλοί μαθητές του διέπρεψαν στο χώρο.
Γιάννης Μόραλης, "Αυτοπροσωπογραφία"
Ο δάσκαλος αφουγκραζόταν την αγωνία μας, παρενέβαινε εύστοχα όταν και όπου χρειαζόταν, χωρίς νεφελώδεις θεωρίες και μεγάλα λόγια, σοβαρός σεβάσμιος. Διδαχθήκαμε από το ήθος του, το μέτρο, την οικονομία στο λόγο του και στην προβολή του έργου του
Γιάννης Μόραλης, "Επιτύμβια Σύνθεση Β΄"
Ιδιαίτερο κομμάτι της εκδήλωσης ΤΙΜΗ ΣΤΟΝ Γ. ΜΟΡΑΛΗ είναι η έκθεση που πραγματοποιείται, στον εκθεσιακό χώρο της ΑΣΚΤ με έργα του, καθώς και μαθητών του που σπούδασαν κοντά του σε διαφορετικούς χρόνους, στον ίδιο, όμως, ιστορικό χώρο της ΑΣΚΤ, στον οποίο δίδαξαν και διδάσκουν ακόμη.
( κείμενο: Τριαντάφυλλος Πατρασκίδης, Καθηγητής, Πρύτανης της ΑΣΚΤ, κατάλογος έκθεσης, αποσπάσματα)
Νίκος Κεσσανλής, "Σύνθεση 1" ΔάφνηΑγγελίδου, "Διαβάσεις"
Τριαντάφυλλος Πατρασκίδης"Τριλογία 1955"
Ρένα Παπασπύρου, "Εικόνες στην ύλη"
Τάσος Χριστάκις, "Σαμαρκάνδη"
(μέχρι 19.12.2009)
Λίγα μέτρα πιο μακριά, Urban Art στην Τεχνόπολη:
εδώ εκφράζονται
iNO, Χωρίς τίτλο
(αποσπάσματα από τον κατάλογο της έκθεσης:)
Η Urban Απ είναι μια τέχνη προσιτή στον καθένα, καθώs δημιουργείται και εκτίθεται ελεύθερα στους δρόμουs και τους τοίχουs των πόλεων.
ZAP, Free fall
Με αφετηρία τη μεγάλη και μακραίωνη παράδοση τns τοιχογραφίαs, οι Urban
Artists αιχμαλωτίζουν στα έργα τους το δυναμισμό, την ενέργεια και τους
γρήγορους ρυθμούs των σύγχρονων αστικών κέντρων.
PARISKO, Kisses
Σκοπόs τους είναι να αφυπνίσουν το κοινό, να προβάλουν κοινωνικούs προβλnματισμούs και να ομορφύνουν τις γκρίζεs γωνιέs τns μοντέρναs μnτρόπολns.
BLEEPS, The privilege of choice
Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο του γλύπτη CΙaes Oldenburg: «Στέκεσαι στο σταθμό, όλα είναι μουντά και γκρίζα, και ξαφνικά έρχεται ένα από εκείνα τα ζωγραφισμένα τραίνα και φωτίζει τον τόπο σαν ένα μεγάλο μπουκέτο λουλούδια από τη Λατινική Αμερική».
ZIB, The Fragment Man
BILLY G, Χωρίς τίτλο
ΣΗΜ:
(οι φωτογραφίες των έργων προέρχονται από τους καταλόγους των εκθέσεων)
Y.Γ. Το παρακάτω βιντεάκι αφιερώνεται στο Νίκο (για τις αναζητήσεις του).
Ο Γ. Μοράλης είναι ένας από τους μεγαλύτερους νεοέλληνες καλλιτέχνες και ελπίζω να αποτελεί φάρο για την νέα γενιά των Ελλήνων καλλιτεχνών που πορεύονται σε ένα εχθρικό κόσμο για την τέχνη αλλά και για τον άνθρωπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλύτερη κι από ζωγραφισμένο τρένο η ανάρτησή σου, Λίλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάζω τα λόγια των μαθητών για το δάσκαλο. Πόσος μετρημένος σεβασμός, πόση σεμνότητα, πόση κατακτημένη ισορροπία.. Φαίνεται πως διδάσκει κανείς και μόνο απ' αυτό που είναι, εμπνέοντας..
Κι ύστερα, αυτοί οι παρεμβατικοί καλλιτέχνες που παλεύουν με το γκρι και το μουντό της άχαρης πόλης... Κάτι σαν αντάρτικο πόλης, ε;
Όντως, η τοιχογραφία στην "ΕΛΑΪΣ" μ' αρέσει και μένα πολύ και κρατάει τη φρεσκάδα της εδώ και χρόνια. Αλλά και λίγο πιο πάνω, στην Πειραιώς, στο αμαξοστάσιο των ΗΛΠΑΠ και αλλού και αλλού...Αν μάλιστα τύχει να έχω από πίσω μου τη μαμά της Λένας, ακόμα καλύτερα για τη γνωριμία που θα κάνουμε!!
Λίλα, ευχαριστούμε - και λίγο είναι...:-)
Νίκο,
ΑπάντησηΔιαγραφήχαίρομαι που σου αρέσει η ζωγραφική και η Τέχνη (προφανώς) και ο Μόραλης (εμφανώς).
Ευτυχώς, η Τέχνη κατάφερε να διασωθεί και να διασώσει σε κάθε καιρό.
Ο/Η Ανώνυμος
Να συμφωνήσω κι εγώ για το graffiti της ΕΛΑΪΣ (oμάδα carpe diem). Τελικά η Πειραιώς φιλοξενεί Τέχνη και εκτός των τειχών.
Παρεμπιπτόντως, τη Δευτέρα εγκαινιάζεται στην Τεχνόπολη πανελλήνια έκθεση 1.200 παλαιών και νέων καλλιτεχνών, ακαδημαϊκών και καθηγητών της ΑΣΚΤ, με έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής και διακοσμητικής.
Τίτλος: "Η Ανθρώπινη μορφή στην Τέχνη" .
( 21 Δεκεμβρίου 2009 - 24 Ιανουαρίου 2010)
Διονύση,
«Φαίνεται πως διδάσκει κανείς και μόνο απ' αυτό που είναι, εμπνέοντας» : τι ζηλευτό!
(και φυσικά, δεν ήθελε «μοραλάκια» αλλά την ιδιαίτερη φωνή του καθένα)
Ο/Η Ανώνυμος
Είπαμε , η Τέχνη ζητάει θυσίες , αλλά όχι κι έτσι!
Κ. Τζέτζου, η τέχνη μπορεί να διασώθηκε μέχρι σήμερα,αλλά καθήκον της τέχνης και των καλλιτεχνών είναι να την διασώσουν και να την μεταδώσουν στη νέα γενιά και να μας μάθουν αυτά που η τέχνη προσφέρει.Ελπίζω για το καλύτερο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓαληνευει η ψυχη με τετοιες εικονες, ε παιδια?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην καλησπερα μου σε ολους.
Αγσαπητοί φίλοι θέλετε να περάσετε απ΄το κονάκι μου; Κάνουμε αγώνα να μην μας πάρει το ΠΥΣΔΕ την αγαπημένη μα διευθύντρια από το 3ο Γυμν. Ν. Φιλαδέλφειας και ίσως μπορείτε και σεις να βοηθήσετε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω αναρτήσει μια επιστολή και στα σχόλια θα δείτε τιςε προτάσεις των φίλων για τρόπους βοήθειας...
καλό βράδυ
Αγαπητή logia ελπίζω να πετύχετε να κρατήσετε την αγαπημένη σας διευθύντρια.Τελικά οι σχέσεις μεταξύ μαθητών και καθηγητών μπορούν να είναι καλές.
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστώ Νίκο, το παλεύουμε! Κάθε βοήθεια καλοδεχούμενη...
ΑπάντησηΔιαγραφή...και ναι, η τέχνη μας βοηθάει να ζήσουμε καλύτερα, εμείς ζούμε μέσα σ΄αυτήν και είμαστε ευτυχισμένοι...
την καλημέρα μου
Logia πολύ ωραίο αυτό που είπες για την τέχνη και πολύ φιλοσοφημένο.Έλπίζω να σκέφτονταί πολύ έτσι!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα μάθατε.Ο Γ. Μόραλης πέθανε σήμερα το μεσημέρι.Χάθηκε ένας μεγάλος ζωγράφος, αλλά κύρίως ένας μεγάλος Έλληνας και άνθρωπος!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιονύση
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιοι μένουνε;;;
Exoapotonkyklo
στις γειτονιές σας όλα αυτά!
Και τις δικές μας καλησπέρες, βαριές , όμως από τα νέα που μας έφερε ο Νίκος.
Logia
Υπήρξαν ενστάσεις; Τι έγινε; Η ουσία έπεσε θύμα των διαδικασιών;;;
Μπράβο σας για τις δυναμικές κινήσεις !
Νίκο
Από σένα το μαθαίνω.
Έφυγε ο τελευταίος αυτής της σπουδαίας γενιάς των ζωγράφων μας( για δες…μόλις τελείωσε η έκθεση – αφιέρωμα!).
Ενεργός και ακμαίος μέχρι το τέλος.
Καλό ταξίδι στο Δάσκαλο και στο Ζωγράφο.
δείτε και:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=8156&catid=3
Αν μου επιτρέπετε, σας ενημερώνω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτις κρίσεις του 2007 στο Α' ΠΥΣΔΕ συμμετείχαν δυο αιρετοί που ήταν ταυτόχρονα κριτές και κρινόμενοι για διευθυντές. Έγιναν ενστάσεις και το δικαστήριο ακύρωσε τις κρίσεις. Έπρεπε να ξαναγίνει όλη η διαδικασία από την αρχή. Έτσι λέει και η κοινή λογική...
Δηλ Ο Περιφεριάρχης να ακυρώσει όλες τις τοποθετήσεις (δεν έγινε).
Να ζητηθεί νέα δήλωση προτίμησης (δεν έγινε)
Να γίνει νέα καταμέτρηση αντικειμενικών μορίων (έγινε εκ των υστέρων νομίζω)
Να γίνουν οι συνεντεύξεις (η μόνη διαδικασία που φρόντισε το ΠΥΣΔΕ να κάνει ειδοποιώντας μάλιστα
τηλεφωνικά τους διευθυντές)
Η απόφαση είχε βγει κάπου Μάιο νομίζω.
Οι διευθυντές άρχισαν να ειδοποιούνται να περάσουν από συνέντευξη τηλεφωνικά παραμονές εκλογών!!!
Πρώτο λάθος που γίνεται μέσα στη σχολική χρονιά. Δεν έφταναν οι καταλήψεις, δεν έφτανε η γρίπη, έλαχε και αυτό. Καμμιά 70αριά σχολεία σε αναταραχή. Ποιός διευθυντής που πρόκειται να μετακινηθεί μπορεί να προγραμματίσει δράσεις; Πόσο χρόνο θα χρειαστεί ο νέος να εγκλιματιστεί και να ενημερωθεί; Πάει η χρονιά.
Δεύτερο λάθος. Που είναι οι δηλώσεις; Με νέα μοριοδότηση μετακινούνται οι διευθυντές βάση δήλωσης που έγινε πριν δυο χρόνια.
Ποιός διευθυντής που έχει στρώσει ένα σχολείο και πάει καλά θέλει να φύγει; Η δική μας αν έκανε δήλωση θα δήλωνε μόνο το δικό μας σχολείο κι ας το είχε 8ο πριν δυο χρόνια!!!! Τα πράγματα αλλάζουν...
Και τέλος, χάνουμε την ουσία που είναι το καλό των παιδιών μας με όλα αυτά...
Ευχαριστώ, καληνύχτα
κάθε συμπαράσταση δεκτή!!!!
Αγαπητή logia άβυσσος η ελληνική γραφειοκρατία και πρακτική.Και που σας ενημέρωσαν οτι αλλάζετε διευθύντρια τυχεροί είστε!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι θλιβερό να "χάνεται" ένας άνθρωπος όταν η πατρίδα του τον έχει τόσο ανάγκη?Δεν συμφωνείται?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητή logia
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστούμε πολύ για την κατατοπιστικότατη ενημέρωση και… τι να πούμε!
Να πούμε ότι καταρχάς ήταν απαράδεκτο (και αρχή ,βέβαια, της αναστάτωσης) το ότι συμμετείχαν στην κρίση τα ίδια άτομα ως κριτές και ως κρινόμενοι (δυστυχώς, απ΄όσο ξέρω και σε άλλα ΠΥΣΔΕ συνέβη το ίδιο).
Μ΄αυτή την έννοια, σωστά, νομίζω, έγιναν οι ενστάσεις. Βέβαια, από τη στιγμή που γίνονται δεκτές οι ενστάσεις ,αναμενόμενες είναι και οι ανατροπές. Το θέμα, όμως, είναι ποια στάδια αφορά η επανάληψη της διαδικασίας. Εδώ για κάποιους -ποιους;- λόγους προκρίθηκε η επανάληψη της διαδικασίας στο στάδιο μόνο των συνεντεύξεων (ένσταση ξανά;).
Να πούμε ότι , όπως πολύ σωστά επισημαίνετε, η εκπαιδευτική διαδικασία θα πρέπει να διαφυλάσσεται και να μην διαταράσσεται, κατά μείζονα λόγο σε περιόδους με συσσωρευμένα αντικειμενικά προβλήματα .
Να πούμε ότι το δυναμικό του σχολείου σας θα πρέπει να είναι εξαιρετικά αξιόλογο (αφού σχολείο όγδοης προτίμησης έγινε πρώτης και αποκλειστικής) και η Διευθύντριά σας ζηλευτή (και πολύ τυχερή που βρήκε τέτοια συμπαράσταση). Ο νέος Διευθυντής –αν δεν αλλάξουν για σας τα πράγματα- θα έχει βαριά κληρονομιά !
Μακάρι να λυθεί το θέμα με τον καλύτερο τρόπο. Μακάρι, ακόμα, οι δράσεις και το δημιουργικό πνεύμα να μη χαθούν από το σχολείο σας!
Νίκο,
ΑπάντησηΔιαγραφήσου χρωστάω ένα βιντεάκι για το σχόλιό σου σχετικά με το καθήκον των καλλιτεχνών –αλλά και όλων μας-. Δες το στην ανάρτηση.
Τελικά είναι περισσότεροι από όσους νομίζουμε, αυτοί που σώζουν (και διασώζονται από ) την Τέχνη. (ένα πολύ μικρό δείγμα και ο καλλιτέχνης στο βίντεο).
(επειδή υπάρχει τεχνικό πρόβλημα, άφησε να "φορτωθεί" πρώτα το βιντεάκι και μετά βάλ΄το να παίζει)
Καλή μου Λίλα,η υπόμνηση της δωρεάς του Μόραλη στο συνάνθρωπο,την ομορφιά,το καλό συνέπεσε [πόσο "ειρωνικός" ο ρόλος του τυχαίου]με την απώλεια του σεβάσμιου ανθρώπου,δασκάλου,ιερουργού μιας τέχνης ακριβής.Κι έγινε πένθος η ευγνωμοσύνη,καθώς συναισθανόμαστε πόσο φτωχαίνουμε,πώς ο συνάνθρωπος,η ομορφιά,το καλό δε θα 'βρουν πια τόσο γενναιόδωρο αποκούμπι.[Ήδη στο 'Μέγκα"...κλαίνε για τον Λαμπράκη,οι υποτακτικοί του μεταπράτη.] Με το Μόραλη εμείς,με το δημιουργό.Με την αλήθεια,την ομορφιά,το καλό,του ανθρώπου το πρόσωπο κ'την περηφάνεια."Ο νεκρός δεδικαίωται"-έτσι κι αλλιώς-ωστόσο τα άγια τοις αγίοις-ΕΠΙΤΕΛ0ΥΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛίλα Τζέτζου
ΑπάντησηΔιαγραφήσωστά έκρινε το δικαστήριο και αναμενόμενες οι αναταραχές. Όμως το κάθε τι στην Ελλάδα φαίνεται να κρύβει κάτι άλλο από πίσω...
Γιατί δεν έγινε η διαδικασία αλλαγής το καλοκαίρι; Γιατί περίμεναν παραμονές εκλογών να ειδοποιούν τους υποψηφίους τηλεφωνικά;
Το σχολείο μας δεν λειτουργούσε καθόλου καλά πριν έρθει η νέα διευθύντρια παρ' όλο που είχε και έχει εξαιρετικούς καθηγητές. όμως να, μερικοί άνθρωποι έχουν χάρισμα!!!
Κατάφερε και το συμμάζεψε σαν μια καλή νοικοκυρά που συμμαζεύει το σπίτι της και οι καθηγητές μας άνθισαν, έδειξαν όλες τους τις δυνατότητες και τα παιδιά μας έχουν όμορφη σχέση μαζί τους.
Μπορείτε να φανταστείτε ένα γραφείο διευθυντού και ένα γραφείο καθηγητών, που σε κάθε διάλειμμα πλημμυρίζει από παιδιά; Που παιδιά και καθηγητές συναντιούνται Σαββατοκύριακα για διάφορες δράσεις πολιτιστικές, περιβαλλοντικές, κοινωνικές;
Όμως το θέμα ξεφεύγει από τα στενά όρια του σχολείου μας για μένα και αφορά γενικότερα τον τρόπο και τον χρόνο που γίνονται οι κρίσεις καθώς και το γεγονός οτι χάνεται η ουσία στα γρανάζια της τυπικότητας και της γραφειοκρατίας...
Ζητώ συγγνώμη για την κατάχρηση του χώρου...
Σ κάθε άλλη περίπτωση θα είχα πάρα πολλά να πω για τον αξιόλογο καλλιτέχνη που χάσαμε και το έργο του, για το γκράφιτι στην "Ελαϊδα" για τη σχολή Καλών Τεχνών, μα αν πω κάτι τώρα θα είναι ψεύτικο, αφού το μυαλό μου είναι "κολλημένο" αλλού...
Ενα μεγάλο ευχαριστώ!!!
καλή σας νύχτα
Κ. Τζέτζου ώραιο το βίντεο,αλλά τι απέγινε ο μουσικός?Επέζησε ή τον φάγανε οι αμερικάνικες βόμβες?
ΑπάντησηΔιαγραφή