Σκέψεις για το άσυλο από το Νίκο Κατσιαούνη
Ο Νίκος Κατσιαούνης, της Β΄Λυκείου, παιδί ευαισθητοποιημένο και με ανησυχίες, μάς έδωσε το κείμενο που ακολουθεί.
"Είδαμε στις πρόσφατες διαδηλώσεις για την επέτειο της δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου φαινόμενα που αμαυρώνουν τη μνήμη του και προσβάλλουν το νεκρό παιδί.
Ένα απ' αυτά ήταν η είσοδος στα Πανεπιστήμια από κουκουλοφόρους, η καταστροφή εγκαταστάσεων, το κατέβασμα της ελληνικής σημαίας και ο πρόσφατος τραυματισμός του πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών. Αν και δε συνέβησαν σε τέτοιο βαθμό όπως άλλες χρονιές, όμως συνέβησαν. Και κάποια στιγμή στην Ελλάδα πρέπει να σοβαρευτούμε. Το άσυλο πρέπει να διατηρηθεί μόνο ως άσυλο διακίνησης ιδεών και όχι καταστροφής και αβάτου για το νόμο. Γιατί ο θεσμός του ασύλου όπως εφαρμόζεται σήμερα είναι ένα από τα μεγαλύτερα αν όχι το μεγαλύτερο πρόβλημα των ελληνικών πανεπιστημίων, αφ'ενός λόγω των καταστροφών που προκαλούνται στην υλικοτεχνική υποδομή των ιδρυμάτων και αφ'ετέρου λόγω του φόβου και της έλλειψης υγιούς ανάπτυξης της σκέψης που επικρατεί στα πανεπιστήμια.
Ελπίζω να μπορέσει να διορθωθεί, να διορθωθούν τα προβλήματα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Και κάτι που θα συμβάλει σ' αυτό είναι η προστασία της διακίνησης των ιδεών στα πνευματικά μας ιδρύματα και όχι των κάθε είδους παρανομιών. "
Ένα απ' αυτά ήταν η είσοδος στα Πανεπιστήμια από κουκουλοφόρους, η καταστροφή εγκαταστάσεων, το κατέβασμα της ελληνικής σημαίας και ο πρόσφατος τραυματισμός του πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών. Αν και δε συνέβησαν σε τέτοιο βαθμό όπως άλλες χρονιές, όμως συνέβησαν. Και κάποια στιγμή στην Ελλάδα πρέπει να σοβαρευτούμε. Το άσυλο πρέπει να διατηρηθεί μόνο ως άσυλο διακίνησης ιδεών και όχι καταστροφής και αβάτου για το νόμο. Γιατί ο θεσμός του ασύλου όπως εφαρμόζεται σήμερα είναι ένα από τα μεγαλύτερα αν όχι το μεγαλύτερο πρόβλημα των ελληνικών πανεπιστημίων, αφ'ενός λόγω των καταστροφών που προκαλούνται στην υλικοτεχνική υποδομή των ιδρυμάτων και αφ'ετέρου λόγω του φόβου και της έλλειψης υγιούς ανάπτυξης της σκέψης που επικρατεί στα πανεπιστήμια.
Ελπίζω να μπορέσει να διορθωθεί, να διορθωθούν τα προβλήματα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Και κάτι που θα συμβάλει σ' αυτό είναι η προστασία της διακίνησης των ιδεών στα πνευματικά μας ιδρύματα και όχι των κάθε είδους παρανομιών. "
Νίκος Κατσιαούνης
εχει δικιο ο Νικος!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς διατηρηθει το ασυλο ως μεσω για ανταλλαγη και διατυπωση αποψεων και ιδεων. Οχι ομως να γινεται καταχρηση αυτου. Ειναι δυνατον να διατηρηθει κατω απο συγκεκριμενους κανονες και ορισμενους περιορισμους;; Θα ηταν το καλυτερο!!!
Καλο βραδυ!
Μπράβο στις ιδέες του Νίκου
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλώς αναρωτιέμαι,Νίκο,αν πρόκειται για πρόβλημα ή ψευδοπρόβλημα.Μήπως να ακονίσουμε το μαχαίρι της κριτικής αμφισβήτησης,οπως μαθαίνουμε στη φιλοσοφία;[θυμάσαι τον Ντεκάρτ;Κι αν κάποιος "πονηρός" δαίμονας με εξαπατά;Εξάλλου από πονηρούς δαίμονες στις μέρες μας,άλλο τίποτε].
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι πάντως που είσαι πνεύμα ανήσυχο,που λέει κι ο Διονύσης."Οι έτοιμες ησυχασμένες απαντήσεις,δε γίνεται πια να με χορτάσουν",γράφει ο Τ.Πατρίκιος.[αφιερωμένο]
Πες τα, Χρυσόστομε-Νίκο. Άσυλο ιδεών και διακίνησης-διαμάχης ιδεολογικής, επιστημονικής. Όχι για εγκληματικά στοιχεία, όχι για φασιστοειδή ακραίων επιλογών.
ΑπάντησηΔιαγραφήagapite niko...
ΑπάντησηΔιαγραφήeimai foititis kai palios mathitis tou sxoliou.katalaveno apolita tous provlimatismous sou,einai skepseis pou oloi ligo poli exoume.
parola auta den pisteuw pos oi diadiloseis amauronoun tn mnimi tou nekrou alexandrou.adithetos i pragmatopoiisi tis dikis stn Amfisa opos kai oti kata kairous exei ipothei apo tn pleura tis iperaspisis tou astinamikou prosvaloun to nekro paidi kai tn oikogenia tou pou anazita dikaiosi.
gia to asilo tora.den prepei na xehname pos to asilo einai mia apo tis simandikoteres kataktiseis tou foititikou kinimatos.exei kataktithei me agones kai aima.oi vandalismoi edos tou panepistimiou einai katakriteoi kai prosopika me pligonoun os foititi kai os anthropo.apos episis kai o traumatismos opioudipote mesa stn akadimaiki koinotita.
to asilo prostateuei tn eleutheri diakinisi idewn asfalos.alla to panepistimio borei na ginei kai pirinas adistasis.as mn to xehname auto.eleutheri diakinisi idewn-adalagi diaforetikwn apopsewn-sindiamorfosi-allilegyi-adistasi einai sigiginonouda doxia kata tn gnomi mou kai pliros allilendeta.
Ειρήνη, Βαγγέλη, Θερσίτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκ μέρους του Νίκου, που δεν μπορεί να μπαίνει στο μπογκ, ευχαριστούμε πολύ.
Ανώνυμε/η,
Ο Νίκος μάς κατάθεσε τον προβληματισμό του και ένα κριτικό σχόλιο για ένα θέμα της επικαιρότητας. Και μόνη αυτή η κατάθεση (που προϋποθέτει επιλογή, κριτική επεξεργασία, δήλωση θέσης)τον τιμάει. Εγώ βρίσκω κι από 'δω την ευκαιρία να τον επαινέσω για τις ανησυχίες του και τα ανοιχτά του μάτια στον κόσμο που ζει. Η δε θέση του, απ' όσο καταλαβαίνω, είναι και πρόταση.
Τώρα, πώς μπορεί να εφαρμοστεί η πρότασή του, πώς η διακίνηση των ιδεών θα τύχει προστασίας και θα εμποδιστούν ταυτόχρονα κι οι έκνομες ενέργειες, αυτό ας το απαντήσουν άλλοι ωριμότεροι - ας κάνουν κάτι κι αυτοί απ' το να τα ζητάνε όλα στο πιάτο.
Άννα
...
Δημήτρη,
Καλησπέρα. Διάβασες την ανακοίνωση παραίτησης του πρύτανη του Πανεπιστημίου της Αθήνας; Στο - πικρὀ - κείμενό του κάπου έχει μια λεπτομέρεια που μου θυμίζει εσένα σε ένα παλιότερο περιστατικό.."Όρθιος και μόνος μες στην ερημία του πλήθους.."
Προς ...το ονοματάκι σας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε μας μπέρδεψες καθόλου,εσύ μπερδεύεσαι πάλι.[σ'όλα τα λεξικά μπορείς να δεις-αρκεί να ψάξεις-το λήμμα "προβοκάτορας".Κοίτα καλά,μην μπερδευτείς πάλι,το λήμμα "ειρωνεία".]
Ένας μεγάλος του προηγούμενου αιώνα,Βιτγκενστάιν,αν τον έχεις ακουστά,είπε το εξής α-μπέρδευτο "τα όρια της γλώσσας μου είναι τα όρια του κόσμου μου".[τα όρια δεν ξέρουμε,το...άσυλο μας μάρανε,"πιάτα ,ορεκτικά" μαλάκυνσης εγκεφάλου το ανάγνωσμα-ευτυχώς...δεν πρόσχωμεν.Το αυτό επιθυμούμεν και δι'υμάς.Δι'ευχών των ανόρεχτων για σαχλαμάρες]Συγγνώμη,Νίκο,παράπλευρες απώλειες.Πρέπει πάντα να σκουπίζει τη μούρη της η α-νοησία στην πετσέτα του Ντεκάρτ.
Αγαπητοί σκεπτόμενοι άνθρωποι,είδα τις απόψεις σας και ελπίζω ο προβληματισμός μου να αποτελέσει αφορμή για γενικότερο προβληματισμό για όλα.Και αφού περάσουμε αυτό το στάδιο θα πρέπει να προχωρήσουμε στην ανέυρεση λύσεων στις σκέψεις των προβληματισμών μας
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ συζήτηση έλαβε τέλος.Ας ελπίσουμε να συνεχίσει, συνοδεία λύσεων, για όλα τα σοβαρά θέματα που αφορούν την πατρίδα μας και ΕΛΠΙΖΩ και οι κρατούντες να συμμετάσχουν στη συζήτηση και να συμμορφωθούν!!Είδωμεν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Νίκο και ΣΙΑ,
ΑπάντησηΔιαγραφήμε λυπεί το γεγονός ότι ακόμα και σε αυτήν την περίσταση, ύστερα δηλαδή από την πιο χυδαία και απάνθρωπη έκφανση της κρατικής βίας (στη δολοφονία του νεαρού Αλέξη, προφανώς, αναφέρομαι), στεκόμαστε και αναλωνόμαστε στις φθορές που υπέστησαν οι πανεπιστημιακοί χώροι, στο "χρώμα" και στο "είδος" της σημαίας που "ανεμίζει" στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και...στα πουλιά που τρόμαξαν από τις βόμβες κρότου-λάμψης κ.λπ..Έλεος! Όσον αφορά τους "κουκουλοφόρους", τις μολότοφ και το άσυλο, θέλω να επισημάνω κάτι: Το Νοέμβρη του '73, του οποίου τη μνήμη (σχεδόν) όλοι τιμάμε, άνθρωποι (που τους αποκαλούμε πλέον "αγωνιστές") αντιστέκονταν στις δυνάμεις καταστολής και στα τανξ της χούντας (εκτός από το θάρρος τους, τη δύναμή τους και την αυτοθυσία τους) με ένα κομμάτι κράσπεδου στο χέρι, ένα μπουκάλι, ένα μαδέρι, ενώ άλλοι (γνωστοί και μη εξαιρετέοι) κατασκεύαζαν και τοποθετούσαν αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς σε κρατικά κτίρια. Υπέπεφταν, δηλαδή, σε "παρανομίες", σύμφωνα με τη νυν υπάρχουσα και κυριαρχούσα λογική. Γιατί δεν τους καταδικάζουμε και αυτούς λοιπόν, αλλά αντίθετα τους υμνούμε και τους δοξάζουμε; Με ποιόν τρόπο, ο "αγωνιστής" του '73 έχει μεταμορφωθεί σε "κουκουλοφόρο","ταραχοποιό", "γνωστό-άγνωστο" κ.τ.ό.; Έχουν, άραγε, βελτιωθεί τόσο πολύ τα πράγματα από τότε, ώστε πλέον η οποιαδήποτε επαναστατική ιδέα και πράξη να θεωρείται ανεδαφική; Ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Αγαπητέ Χρήστο, επί χούντας οι φυλακές ήταν γεμάτες με ανθρώπους σαν εσένα και εμένα. Τα νησιά εξορίας ήταν γεμάτα με ελεύθερους ανθρώπους που διψούσαν για ελευθερία. Τα πανεπιστήμια ήταν γεμάτα με φοιτητές που αγωνιούσαν να εκφραστούν ελεύθερα κι ας συλλαμβάνονταν από το χαφιεδιλίκι κάποιων Τσιτουρίδηδων. Οι εκλογές δε γίνονταν, οι κυβερνήσεις δεν άλλαζαν όποτε ήθελα εγώ, η αντιπολίτευση ήταν στα μπουντρούμια, η ελευθερία στο γύψο. Γι' αυτό τότε και η τοποθέτηση βομβών θεωρούνταν ιερή πράξη (Αλέξανδρος Παναγούλης).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΧΕΙΣ ΥΠΟΨΗ ΣΟΥ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ; Γι' αυτό λοιπόν σήμερα ο κουκουλοφόρος είναι μπάτσος ή αλήτης που ψοφά να γίνει μπάτσος στο μέλλον.
Αγαπητέ Χρήστο, αν και ο Θερσίτης σου απάντησε όπως έπρεπε, θα ήθελα να σου πω ότι οι συνθήκες δεν είναι ίδιες με τότε και επιπλέον δεν απειλείται ο κάθε πολίτης με διώξεις ανά πάσα στιγμή που μιλάμε.Έτσι δεν δικαιολογούνται οι πράξεις που ανέφερες.Εκτός αν και εσύ είσαι ένας από αυτούς και προσπαθείς να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε Θερσίτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήεν έτει 2010, οι φυλακές είναι ακόμα γεμάτες με ανθρώπους "σαν εσένα και 'μένα", με "παράνομους" μετανάστες, πολιτικούς κρατούμενους, χιλιοβασανισμένους και κατατρεγμένους. Oι ...νησίδες στους δρόμους (μιας και μίλησες για νησιά) επίσης γεμάτες από άπορους και δυστυχισμένους, οι οποίοι επαιτούν τα διερχόμενα αυτοκίνητα για λίγα χρήματα. Όσο για τα Πανεπιστήμια, αυτά αποτελούν τη μικρογραφία της κοινωνίας μας, με φοιτητές και καθηγητές άλλους ευνοούμενους και άλλους αδικημένους, πνιγμένα στα "στημένα" μεταπτυχιακά, τα σκάνδαλα, τις μίζες...ακόμα και σε "μπίζνες" με ναρκωτικά (βλ. Πανεπιστήνιο Κρήτης) και πάει λέγοντας. Οι εκλογές όντως γίνονται και οι κυβερνήσεις όντως αλλάζουν, αλλά αν αυτές (οι εκλογές) μπορούσαν να άλλαξουν τα πράγματα, τότε θα ήταν παράνομες, όπως λέει και το γνωστό slogan. Επομένως, ΝΑΙ, ΕΧΩ ΥΠΟΨΗ ΟΛΑ ΑΥΤΑ (ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ) ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.
Υ.Γ.1. Αν όντως ο κουκουλοφόρος "ψοφά" να γίνει μπάτσος, πες μου έναν λόγο που δεν το κάνει.
Υ.Γ.2. Θες (μπορείς) να μου εξηγήσεις με επιχειρήματα γιατί οι "κουκουλοφόροι" είναι "αλήτες";
Υ.Γ.3. Η ποιότητα της σημερινής κοινωνίας είναι, άραγε, το "ταβάνι" των προσδοκιών σου για τον τόπο σου;
Φίλε Νίκο,
ΑπάντησηΔιαγραφήμερικά πράγματα έχουν όντως αλλάξει από τότε, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι είναι ακόμα δυστυχισμένοι, όπως και στη Χούντα...και όταν κάποιος νιώθει δυτυχία πρέπει να πολεμήσει για να νιώσει ευτυχία. Επομένως δικαιολογώ και θα δικαιολογώ όποιον μάχεται για ένα καλύτερο αύριο. Για κάποιους οι μάχες πρέπει να δίνονται στους δρόμους και στα βουνά και για άλλους στις κάλπες και στις... συναυλίες στο Παρίσι (Γειά σου Μίκη!). Η ιστορία έχει δείξει ποιός είναι ο δρόμος της επιτυχίας...
Προφανώς, Χρήστο, την αίσθηση της δικτατορίας την έχεις από διαβάσματα και αν. Δεν την έχεις ζήσει. Οπότε δεν μπορώ να σ' τη μεταφέρω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι κουκουλοφόροι, Χρυσαυγίτες ή χουλιγκάνια των γηπέδων, γίνονται μπάτσοι. ΔΕν το έχεις μάθει; Έχω πολλές περιπτώσεις αναρχοχουλιγκάνων μαθητών μου. Ευτυχώς φασίστες μαθητές δεν είχα πολλούς και δεν έχω από εκεί εμπειρίες, ξέρεις.
Οι αρχαίοι λέγανε για περιπτώσεις σαν κι εσένα ου με πείσεις καν με πείσης. Επομένως σου εύχομαι να είσαι καλά, να μεγαλώσεις, για να γίνεις φορολογούμενος, ώστε να πληρώνεις τις λεηλασίες του εξοπλισμού των πανεπιστημίων από τους κουκουλοφόρους "αγωνιστές".
Αγαπητέ Χρήστο,το να καταστρέψεις και να πληγώσεις ανθρώπους δεν είναι αυτό που θα σε κάνει να νιώσεις ευτυχία.Μάλλον δυστηχία θα σου προκαλέσει.Και όσο για τους "αγώνες" που λες, εγώ ξέρω ότι η βία είναι η τελευταία λύση και χρησιμοποιείται μόνο όταν δεν υπάρχει άλλος τρόπος και έχουμε φτάσει στο πάτο.Και όσο και να γκρινιάζουμε σαν λαός δεν έχουμε φτάσει εκεί.Και για να μην μακρυγορώ το καλύτερο αύριο όπως λες δεν έρχεται καταστρέφωντας,άλλα δημιουργώντας καικυρίως δουλεύωντας.Διότι η πρόοδος ενός λαού και ενός πολιτισμού εξαρτάται από τη επίμονη, την υπομονή και τέλος την δουλειά.Ελπίζω αυτά που σου είπα να τα σκεφτείς και να δεις αν αυτό που γίνεται στις μέρες μας είναι το σωστό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε Θερσίτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήούτε εσύ έζησες την επανάσταση του 1821, παρ'όλα αυτά όμως εκφέρεις άποψη γι'αυτή (πολύ πιθανόν δε, αν είσαι και φιλόλογος, να τη διδάσκεις και στα παιδιά). Επομένως, το ότι γεννήθηκα το 1985, και όχι το 1955, φερ' ειπείν, δεν μου πλήττει την ικανότητά μου να αντιληφθώ τα δεινά μιας δικτατορίας. Αντιθέτως, παρατηρώ πως η δική σου ικανότητα αντίληψης των πραγμάτων είναι αμφισβητήσιμη, μιας και συνδέεις αυθαίρετα το χουλιγκανισμό με την αναρχία, απόρροια των αποσπασματικών σου γνώσεων περί της συγκεκριμένης πολιτικής ιδεολογίας. Επίσης, αδυνατείς να μου εξηγήσεις τον ισχυρισμό σου ότι οι αναρχικοί γίνονται μπάτσοι, παρά μόνο μοιράζεσαι μαζί μου μια προσωπική σου εμπειρία, σεβαστή μεν, μη υπολογίσιμη δε ως αξιόλογο επιχείρημα που να υποστηρίζει την ανωτέρω θέση σου. Όσον αφορά το "μικροαστικό" επιχείρημα που εξέφρασες, ότι δηλαδή εσύ "πληρώνεις τα σπασμένα", να σου (υπεν)θυμίσω ότι ένα μεγάλο ποσοστό των εσόδων σου πηγαίνουν στις τράπεζες, στον στρατό, στην τσέπη του βουλευτή κ.λπ..Αυτό εσένα σε πείραξε, ότι πληρώνεις την μπογιά για τον τοίχο του Πανεπιστημίου;
Φίλε Νίκο,
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν είναι ό,τι καλύτερο να καταστρέφεις ανθρώπους, συμφωνώ. Ούτε να πολεμάς είναι ωραίο, όμως, μερικές φορές είναι αναγκαίο. Και στην επανάσταση του '21 σκοτώσαμε ανθρώπους, ήταν όμως κάτι που επιβαλλόταν από την περίσταση. Λυπάται κανείς που σκοτώθηκαν Τούρκοι; Όχι, αντιθέτως χαιρόμαστε και το γιορτάζουμε. Σωστά;
Υ.Γ.1. Καμιά φορά, για να φτιάξεις κάτι όμορφο από την αρχή χρειάζεται πρώτα να καταστρέψεις οτιδήποτε άσχημο έχει ξεμείνει.
Υ.Γ.2. Δεν χρειάζεται κατ'ανάγκη να φτάσουμε στον πάτο για να αλλάξουμε κάτι ήδη άσχημο. Ίσα-ίσα πρέπει να προλάβουμε την ολική καταστροφή.
Υ.Γ.3. Ειλικρινά, δεν ξέρω αν "αυτό που γίνεται στις μέρες μας" είναι το σωστό...Δεν μπορώ να πω στα σίγουρα, όμως, ότι είναι και λάθος. Θα το δείξει το μέλλον και η ιστορία.
Καληνύχτα, Χρήστο. Και πρόσεξε να μη μελετάς, γιατί το διάβασμα ανοίγει τα μάτια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Χρήστο,για να δημιουργήσεις κάτι ωραίο δεν είναι απαραίτητο να καταστρέψεις το κακό προηγούμενο.Αντίθετα μπορείς διορθώνοντας τις ατέλειες της προηγούμενης κατάστασης να δημιουργήσεις κάτι πολύ καλό.Επίσης όπως σου είπα και την άλλη φορά η βία είναι η τελευταία λύση και χρησιμοποιείται από απελπισμένους ανθρώπους.Όσον αφορά τη σύγκριση μεταξύ του σήμερα και του '21 είναι ότι τότε επαναστατήσαμε κατά ενός λαού που μας σταύρωνε συνεχώς.Για να το επιβεβαιώσεις μπορείς να ανατρέξεις σε κείμενα Ευρπαίων περιηγητών της εποχής.Και το γιορτάζουμε όχι επειδή σκοτώναμε Τούρκους αλλά επειδή αυτός ο ΑΓΩΝΑΣ έδωσε την ευκαιρία σε εμάς να ΖΟΥΜΕ, να συζητάμε και να μιλάμε ΕΛΕΥΘΕΡΑ.Άρα η σύγκριση που έκανες ήταν πολύ ατυχής.Τέλος θα πρέπει να συμφωνήσω μαζί σου ότι η ιστορία θα δείξει ποιός έχει δίκιο.Ελπίζω μόνο να μην πέσεις απ' τα σύννεφα!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι Νίκο, η βία είναι όντως η τελευταία λύση που πρέπει να χρησιμοποιείται, αλλά ταυτόχρονα, είναι και η αποτελεσματικότερη. Σε προκαλώ να μου υποδείξεις ένα ιστορικό γεγονός, μια νίκη ενός λαού ενάντια σε ένα καταπιεστικό καθεστώς, η οποία να επετεύχθη αναίμακτα. Η ιστορία έχει ήδη απαντήσει σε αυτό το ερώτημα...Όσο για το αν η σύγκριση είναι ατυχής, το "σταύρωμα" που λες το νιώθω και τώρα εγώ και ας μην είναι από τους Τούρκους. Αν σου αρέσει αυτού του είδους η "ελευθερία" και η "δημοκραία", τότε να τη χαίρεσαι. Επίτρεψέ μου όμως εμένα να μη μου αρκεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Χρήστο με προκάλεσες να σου πω ένα ιστορικό γεγονός όπου ένας λαός αποτίναξε ένα καταπιεστίκο σύστημα.Θα σου πω.Ήταν η πτώση του κομμουνισμού στην Πολωνία,στη Ουγγαρία,στη Βουλγαρία,στην πρώην Ανατ. Γερμανία,στην Τσεχοσλοβακία και σε πολλές άλλες.Όσον αφορά την ελευθερία και τη δημοκρατία που ανέφερες,είναι στο χερί σου να μην καταπιέζεσαι,διότι ούτε και εμένα μου αρέσει έτσι όπως έχουν καταντήσει αυτές τις ιστορικές κατακτήσεις του λαού μας,αλλά προσπαθώ να το αλλάξω ώστε να εξαφανιστούν τα πράγματα που μας πληγώνουν.Από εκεί και πέρα είναι θέμα δικό σου αν θα καταπιέζεσαι ή όχι,γιατί ο πραγματικά ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ άνθρωπος όπου και να πάει και σε όποια φυλακή και να τον ρίξουν θα συνεχίσει να είναι ΕΛΕΥΕΡΟΣ και να μην καταπιέζεται.Άρα βλέπεις οτί αυτά που λες είναι δείγμα εσωτερικής καταπίεσης και όχι τόσο εξωτερικής.
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Η πτώση του κομμουνισμού σε κράτη όπως η Τσεχία, η Ουγγαρία κ.α. ήρθε ως φυσικό επακόλουθο του γεγονότος ότι σιγά-σιγά, την περίοδο εκείνη, οποιοδήποτε κομμουνιστικό καθεστώς σε κράτος της Ευρώπης ανατρεπόταν. Επομένως δεν μπορούμε να πούμε ότι είχαμε αυτή την έκβαση λόγω της μη-βίας (της "Βελούδινης Επανάστασης" δηλαδή), αλλά μάλλον για λόγους, ας πούμε, νομοτελειακούς.
ΑπάντησηΔιαγραφή2) Κατά πόσο η "Βελούδινη Επανάσταση" ήταν " επιτυχής επανάσταση"; Οι άνθρωποι που
"επαναστάτησαν" εναντίον του κομμουνισμού τότε, έχουν πλέον μια καλύτερη ζωή; Περισσότερες ελεθερίες; Περισσότερα χρήματα; Λιγότερες έγνοιες; Αμφιβάλλω...
3) Ακόμα και αν θεωρήσουμε επιτυχή την επανάσταση, μπορεί 1 γεγονός μη-βίαιου αγώνα μέσα σε τόσες χιλιάδες χρόνια καταγεγραμμένης ιστορίας να θεωρείται ασφαλές δείγμα ώστε να μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι αυτός είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος μιας επανάστασης;
Αγαπητέ Χρήστο,δεν είναι μόνο αυτά.Είναι η παραχώρηση των πρώτων δικαιωμάτων στην Αγγλία το 1215,η παραχώρηση συνταγμάτων στις Σκανδιναβικές χώρες,η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ στο Γουδί το 1909,η έξωση του Όθωνα, η παραχώρηση του πρώτου μετεπαναστατικού συντάγματος από τον Όθωνα το 1843,ακόμα και η άνοφος των φασιστικών καθεστώτων την περίοδο του μεσοπολέμου στην Ευρώπη,αλλά και η κυβερνητική αλλάγη μετά από την εκλογική διαδικασία είναι παραδείγματα όπου δεν χρησιμοποιήθηκε βία για να αλλάξει η κατάσταση και στις περισσότερες περιπτώσεις αυτή βελτιώθηκε.Όσον αφορά τις πρώην Κομμουνιστικες χώρες,αν εξαιρέσουμε κάποια κάλα στοιχεία όπως δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και την απουσία ανεργίας ήταν ένα "φασιστικό" καθεστώς με το πλαστό περίβλημα της λαικής εξουσίας που καταπίεζε τους πολίτες και εξόντωνε με τον πιο άγριο τρόπο τους αντιπάλους του.Έτσι η κατάρευση του ήταν απλά θέμα χρόνου και κατάλληλων συγκυριών που νομοτελειακά ήρθαν.Και όσον αφορά για το αν βελτιώθηκαν οι συνθήκες,πιστεύω ότι αν και η κατάρρευση του Ανατολικού μπλοκ δημιούργησε πάρα πολλά προβλήματα,έλυσε όμως πολλά άλλα αφού εσπάσε τα δεσμά των λαών και τους έδωσε πίσω την χαμένη ελευθερία τους.Και τέλος η κατάρευση τους δεν προήλθε από κάποια εξωτερική δύναμη αλλά από τους ίδιους τους λαούς.Εξάλλου αν και δεν ζούσα τότε γνωρίζω καλά ότι οι δυτικές δυνάμεις είχαν αιφνιδιαστεί από τα κοσμοιστορικά γεγονότα που συνέβαιναν στο αντίπαλο στρατόπεδο.Συμπέρασμα, η πτώση του κομμουνισμού ήταν αποτέλεσμα καταπίεσης των λαών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή για να βγάλεις στη φόρα το αντικομμουνιστικό σου μένος, για άλλο πράγμα μιλάγαμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Χρήστο,άλλο ιστορική αλήθεια και άλλλο αντικομμουνιστικό μένος.Μάλλον δεν μπορείς να αντικρύσεις την αλήθεια γιατί σε τυφλώνει.Δεν πειράζει κάποια στιγμή θα το ξεπεράσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσε τις ψευτό-δήθεν ειρωνίες και κοίταξε να γίνεις λίγο προοδευτικότερος στις ιδέες σου γιατί με κάτι τύπους σαν κι εσένα η χούντα και ο αυταρχισμός δεν είναι απλά μια κακή και "σκονιασμένη" ανάμνηση του παρελθόντος, αλλά μια "συμμετρικότατη" απειλή για το αύριο. "Καληνύχτα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ.1. Αφου θες τόσο πολύ να καταργηθεί το άσυλο των Πανεπιστημίων, κάνε μια αρχή και ζήτα να καταργηθεί και το άσυλο του σπιτιού σου. Ώραία δεν θά 'ναι μετά;
Υ.Γ.2. Είσαι πάντως τυχερός. Εδώ και μερικά χρόνια, υπάρχει και βουλευτικό κόμμα να εκφράζει τις απόψεις σου. Μην αφήσεις την ψήφο σου να πάει χαμένη.
Αγαπητά Χρήστο προοδευτικός δεν είναι όποιος είναι ψεύτης και δεν με εκφράζει κανένα τέτοιο κόμμα.Απλώς υιοθετώ όποια ιδέα μ' αρέσει σε όποιο κόμμα και να ανήκουν.Μου φαίνεται όμως ότι επαναλαμβάνεις τη συνήθη ξύλινη κομματική γραμμά με τα ίδια αστεία επιχειρήματα χωρίς να προσπαθείς να σκεφτείς αν αυτά που αναφέρεις είναι εντός λογικής.Και όπως σου είπε ο Θερσίτης μην διαβάζεις πολύ γιατί το διάβασμα ανοίγει του ορίζοντες του νου και σε κάνει να σκέφτεσαι και για τις ίδιες τις απόψεις σου.Σκέψου το.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγγνώμη για το λάθος,αλλά στη θέση της λέξης γράμμα είναι η λέξη γλώσσα.Συγγνώμη και πάλι αν προκάλεσα παρανόηση των λεγόμενων μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην κομματική γλώσσα πού ακριβώς την εντόπισες; Δηλαδή πιστεύεις ότι αυτά που σου λέω είναι προιόντα κάποιας κομματικής θέσης; Μόνο αυτό πες μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΑΙ!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσον αφορά που εντόπισα την κομματική γλώσσα,παντού διότι αυτά που λες λέγονται με ακριβώς τον ίδιο τρόπο από νεώτερο κοινοβουλευτικό κόμμα που μπήκε μετά το αρχαιότερο του χώρου και προσπαθεί για να μαζέψει ψήφους να υποστηρίζει τη βία και την ανομία.
ΑπάντησηΔιαγραφή