Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2011

Περί Μεταναστών του Θόδωρου Λιανού


Η Αθήνα τα έχει πια όλα. Ολα τα κακά και καλά των μεγαλουπόλεων. Τα καλά σε μικρή κλίμακα, τα κακά σε μεγάλη. Εχουμε λοιπόν μουσεία, βιβλιοθήκες, πανεπιστήμια (ο Θεός να τα κάνει πανεπιστήμια), γκαλερί, αίθουσες συναυλιών κτλ. Εχουμε και πολλά κακά. Θόρυβο, σκουπίδια, κυκλοφοριακή συμφόρηση, κλοπές αναρίθμητες, εγκλήματα, ναρκωτικά, πορνεία, λαθρέμπορους, «νονούς», νταβατζήδες, συμμορίες κακοποιών, γκέτο παράνομων μεταναστών, οργανωμένη επαιτεία (γεμάτοι οι δρόμοι με ζητιάνους κάθε φύλου, φυλής, χρώματος και ηλικίας) κτλ. Εν όλω, η Αθήνα έχει γίνει μια δυσάρεστη, επικίνδυνη και κακιά πόλη. Σε ορισμένες περιοχές η κατάσταση, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των κατοίκων, έχει γίνει ανυπόφορη. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που, μόλις κλείσουν τα μαγαζιά, οι κάτοικοι φοβούνται να περπατήσουν στη γειτονιά τους. Ετσι λένε. Αν νομίζετε πως λένε υπερβολές, πηγαίνετε μια βόλτα το βραδάκι σε διάφορες γειτονιές των Πατησίων, της πλατείας Βικτωρίας, του Μεταξουργείου, και θα νιώσετε οι ίδιοι τον φόβο που τους διακατέχει. Οι κάτοικοι αυτών των περιοχών δεν διστάζουν να υποδείξουν και την αιτία αυτής της κατάστασης, δηλαδή τους παράνομους μετανάστες. Ανεξάρτητα από την ενοχή κάθε συγκεκριμένου νόμιμου ή παράνομου μετανάστη, η παρουσία δεκάδων χιλιάδων παρανόμων στην Αθήνα δημιουργεί κλίμα και συνθήκες στις οποίες το έγκλημα ανθεί. Εχω διατυπώσει τη γνώμη, σε άλλο κείμενο, ότι η πολιτική της Πολιτείας σε αυτό το ζήτημα πρέπει να είναι μία και απλή, δηλαδή η απομάκρυνση από τη χώρα όλων των παρανόμων, με κάθε τρόπο. Αν θέλουμε μετανάστες στη χώρα μας, αυτοί πρέπει να είναι επιλεγμένοι, μετρημένοι και νόμιμοι, με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που τους δίνει ο νόμος. Για τη γνώμη αυτή χαρακτηρίστηκα, και στο παρελθόν και σε ένα πρόσφατο συνέδριο για τη μετανάστευση, ρατσιστής και φασίστας. Δεν μου αρέσουν αυτοί οι χαρακτηρισμοί, διότι δεν είμαι ούτε το ένα ούτε το άλλο, και αναρωτήθηκα: Μήπως δεν σκέφτομαι καλά; Υστερα από σκέψη έφθασα σε ένα άλλο συμπέρασμα. Ισως δεν είναι δίκαιο και χριστιανικό να διώξουμε τους παράνομους και γι΄ αυτό προτείνω κάτι άλλο, πολύ απλό. Εκείνοι που δεν είναι ρατσιστές και φασίστες, αλλά πονόψυχοι και ελεήμονες, καλοί χριστιανοί που αγαπούν τον πλησίον τους είτε είναι από την Αφρική ή την Ασία ή την Αμερική, δίκαιοι και δημοκρατικοί και αισθάνονται συμπάθεια για τα δεινά των παρανόμων μεταναστών, ας πάρουν από έναν ή και δύο παράνομους στο δικό τους σπίτι και ας φροντίσουν για την τροφή τους, για τον ύπνο τους και για την ευδαιμονία τους γενικά. Δεν ειρωνεύομαι. Αν το σκεφθείτε λίγο, θα δείτε ότι αυτή η πρόταση δίνει μια εξαιρετικά καλή λύση. Ολοι ωφελούνται, χωρίς κανείς να χάνει. Οι ρατσιστές θα ηρεμήσουν, οι αγνοί αλτρουιστές θα έχουν κάνει την καλή τους πράξη, και μάλιστα σε μόνιμη βάση, και οι παράνομοι μετανάστες θα έχουν πραγματοποιήσει το όνειρό τους. Κάτι ανάλογο θα κάνουμε και με τις επόμενες δεκάδες χιλιάδες παρανόμων μεταναστών. Είναι μια κίνηση Ρareto, όπως λένε οι οικονομολόγοι. Επιπλέον, δεν θα χρειάζεται αυτή η απίστευτη υποκρισία των συναυλιών στον ναό του Αγίου Παντελεήμονος.
Ο κ. Θεόδωρος Π. Λιανός είναι καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=377038&ct=123&dt=09/01/2011#ixzz1DxoHS1Hc

15 σχόλια:

  1. O συγκεκριμένος καθηγητής υπήρξε καθηγητής μου στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο(πρώην ΑΣΟΕΕ).Είναι εγνωσμένης αξίας επιστήμονας και ακέραιος άνθρωπος,με πληθώρα συγραμμάτων ένα εκ των οποίων ήταν Πολιτική Οικονομία για την Δ΄Δέσμη που είχα την ευκαιρία να το διδάξω για 3 χρόνια στο Δημόσιο Λύκειο,ένα σύγραμμα πολύ ωραίο και απορώ γιατί αποσύρθηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εμ, νομζιω οτι με εκφραζει!! δεν ειναι καθολου παραλογος κι ας ερμηνευονται τα λεγομενα του περιεργα στην εποχη μας...εξαλλου ετσι εχουμε μαθει, οτι ειναι αντιθετο με την αποψη μας να το χαρακτηριζουμε ασεμνα και με τον χειροτερο τροπο... δεν πειραζει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σίγουρα η χώρα δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά όταν υπάρχει τόσο μεγάλο κύμα παράνoμων μεταναστών γιατί, ακόμα κι αν δεν το θέλουν, δημιουργούν προβλήματα λόγω των συνθηκών.
    Το θέμα που με προβληματίζει όμως είναι με ποιο τρόπο θα προσπαθήσουμε να τους 'διώξουμε'(δε μ αρέσει αυτή η λέξη). Ελπίζω η διαδικασία να γίνει με σωστό τρόπο, προέχει η ανθρωπιά. Είναι άνθρωποι, όχι σκουπίδια. Απλώς έτυχε να είναι θύματα της ζωής. Θα μπορούσε να είναι ο καθένας μας.

    Μαργαρίτα Γ2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αφόρητος εξυπνακισμός,"ρεαλισμός"[!] στα όρια του κυνισμού.Εξαιρετικής ευήθειας κείμενο που δεν τιμά την επιστημοσύνη,πόσο μάλλον την...ανθρωπιά του κ.Λιανού.


    Α,η Μαργαρίτα δεν έχει βαρύγδουπη υπογραφή,της αρκεί η φυσιολογική ανθρώπινη ευαισθησία κ΄το φρέσκο της μυαλό για να μιλήσει από νου κι από καρδιάς,απλά,με την "ουσίαν εξ-υπνην",που έλεγε κι ο εθνικός μας Σολωμός.RESPECT,Μαργαρίτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θα μπορούσε να είναι ο καθένας Μαργαρίτα,αλλά δεν εξετλαζουμε αυτό.Το θέμα είναι να καταφέρουμε να επιβιώσουμε.Πώς το έχω νύξει σε προηγούμενη ανάρτηση.Το ζήτημα κατά την γνώμη μου είναι να υπάρχουν τόσοι μετανάστες ώστε να είναι σίγουρο ότι θα απορροφηθούν και οτι θα αφομοιωθούν σε ΌΛΟΥΣ τους τομείς.Παντού.

    Κ. Ζωγάκη μπορεί να θεωρηθεί έτσι αλλά είναι η αλήθεια και η αλήθεια είναι κυνική.Δεν γίνεται να χλανουμε το μέτρο.Θυμηθείτε τι μας λέγατε πέρυσι στη φιλοσοφία όταν κάναμε τον Αριστοτέλη.Ότι δεν είναι ακραίο είναι και κακό.Ούτε υπερβολή ούτε και έλλειψη.Εσείς αν μου επιτραπεί θεωρώ ότι είστε στην υπερβολή.Αν είχαμε έναν Αριστοτέλη νομίζω ότι θα μας βοηθούσε να το επιλύσουμε,αλλά αυτή τη στιγμή έχοηυμε μόνο την "κυρία" Νταλάρα που υποδύεται ότι είναι στην κυβέρνηση και μάλιστα ασχολείται με την μετανάστευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν είναι δόκιμο να χαρακτηρίζουμε «εξυπνακισμούς» ότι δεν συμφωνούμε.Πρέπει να έχουμε θέση οχι μόνο άρνηση,και να δίνουμε λύσεις.Οι αφορισμοί και οι «ρετσινιές» ανήκουν στο παρελθόν τότε που οι Έλληνες βαθιά διχασμένοι οι μεν εξαπέλυαν μίδρους εναντίον των δε.Ο κ.Λιανός ποτέ δεν υπήρξε κυνικός,απότι τον ξέρω εγώ,αλλά είναι δικαίωμα οποιουδήποτε να διαφωνεί με τα λεγόμενα κάποιου άλλου,αλλά όμως να αντιπροτείνει κάτι που να δίνει διεξόδους και όχι .....αποσιωπητικά.Οι μετανάστες είναι και αυτοί σαν εμάς άνθρωποι και δεν επιτρέπεται η οποιαδήποτε απρεπής και βίαιη συμπεριφορά εναντίον τους,αλλά ούτε και οι μετανάστες να βιαιοπραγούν εναντίον των Ελλήνων (πχ Στέλιος Μάινας κ ά)με σκοπό την αφαίρεση πχ κινητού τους.Επιτέλους οι «δήθεν» συμπεριφορές πρέπει να σταματήσουν σε αυτή την Πατρίδα μήπως και δούμε προκοπή.Αυτά χωρίς φόβο και πάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έναντι άλλου σχολίου, παρακαλώ να διαβάσετε το λινκ που σας αντιγράφω.

    http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2010/03/blog-post_11.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θανάση Ξ,

    Πραγματικά βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρον το πλήρες πληροφοριών και δεδομένων κείμενο που φιλοξενεί η διεύθυνση που μας παραπέμπεις. Ευχαριστούμε.

    Όσο για το άρθρο του Θ. Λιανού, ομολογώ ότι έχασα το όριο μεταξύ ειρωνείας και σοβαρότητας. Διατείνεται ο αρθρογράφος ότι δεν ειρωνεύεται, θεωρώντας, παράλληλα, μίασμα τον κάθε μετανάστη που προτείνει να βάλουμε στα σπίτια μας. Προσέξτε καλά τι γράφει: Στα σπίτια μας, εμείς οι "αγνοί αλτρουιστές", όχι στο δικό του, απελθέτω! Κάνει, δηλαδή, μια πρόταση την οποία ο ίδιος για τον εαυτό του απορρίπτει! Και ταυτόχρονα δηλώνει πως δεν ειρωνεύεται.

    Κι επιτέλους, πότε θα πάψουμε να ανακατεύουμε την ανθρώπινη διάσταση αυτού του θέματος, που τόσο αγνά, αυθόρμητα βγαίνει από τα παιδιά που σχολίασαν παραπάνω, με την πολιτειακή/θεσμική/νομική; Γιατί είναι το ίδιο πρόβλημα να συμπαρασταθώ στο συνάνθρωπό μου με το πόσους μετανάστες σηκώνει η αγορά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επανέρχομαι με σχόλιο επειδή δεν άντεξα τον πειρασμό.Σε κανέναν δεν απαγορεύεται να δείξει την ανθρωπιά του,απεναντίας είναι το ζητούμενο ιδού η Ρόδος ιδού και το άλμα.Άσχετα από το ύφος του Θ.Λιανού επί της ουσίας,όσοι ανησυχούν και οικτίρουν το Κράτος για την πράγματι ολιγωρία του ας δώσουν χέρι βοήθειας σε αυτούς τους συνανθρώπους μας.Δεν είναι σε καμιά περίπτωση μιάσματα οι μετανάστες γιατι μίασμα είναι εκείνος που σκέπτεται έτσι,άλλωστε πιος από εμάς ξέρει που θα βρίσκεται αύριο;γιατί δεν καταγγέλονται αυτοί που τους εκμεταλεύονται;
    Απλά έχουν γίνει πάρα πολλοί και σε μια χώρα που μαστίζεται από ύφεση αυτοί οι συνάνθρωποί μας παραμένουν άνεργοι επιδεινώνοντας το ήδη βεβαρυμένο κοινωνικό τοπίο.
    Όσα αναφέρονται στο http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2010/03/blog-post_11.html
    είναι εντελώς άστοχα,διότι οι μικρασιάτες ήσαν θύματα του τότε Ελληνικού Κράτους,είναι Έλληνες και ερχόμενοι εδώ κάλυψαν κενά,έτσι και όσοι μετανάστες σήμερα καλύπτουν κενα πρέπει να πάρουν Άμεσα Ελληνική υπηκοότητα με όλα τα δικαιώματα και υποχρεώσεις που συνεπάγεται αυτό, οι άλλοι θα πρέπει να βοηθηθούν ,από τις πλούσιες χώρες που δημιούργησαν το πρόβλημα, να ορθοποδήσουν στην Πατρίδα τους.Η συμπεριφορά κάποιων που αναφέρονται στο http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2010/03/blog-post_11.html
    είναι κατάπτυστη,δεν θα επεκταθώ με αυτούς γιατί συγχίζομαι.Μέχρι τότε ισχύει το«ιδού η Ρόδος κλπ.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Από τη δήλωση του ηθοποιού Στέλιου Μάινα μετά την επίθεση που δέχτηκε από αλλοδαπούς στην πλατεία Βικτωρίας,όπου και επιμένει να διαμένει:
    "Τους κυνηγημένους δεν τους κυνηγάς,τους εξαθλιωμένους δεν τους εξαθλιώνεις,τους βοηθάς,γιατί μόνο στους καιρούς της βαρβαρότητας αποδεικνύεις ποιος είσαι και τι δουλεια έχεις σ'αυτόν΄τον κόσμο"

    Χωρίς λιανοκουβέντες

    Άννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η άποψη του Στέλιου Μάινα είναι και σεβαστή και δεκτή αλλά υπάρχουν οι εξής ενστάσεις αγαπητέ «ανώνυμε»(γιατί άραγε ανώνυμος;)
    1) Δεν εννοεί προφανώς ο Στέλιος ότι καλά του έκαναν διότι τότε υποτιμά τον εαυτό του,άλλωστε δικαίωμά του για τον ίδιο.
    2)Βέβαια δεν ψάχνεις να κυνηγήσεις εξαθλιωμένους όπως γράφει το πιο πάνω σχόλιο αλλά στοιχειώδης αυτοσεβασμός απαιτεί από την πολιτεία να έχει καλύτερη αστυνόμευση.Άλλωστε και ο Μάινας είναι δέσμιος κάποιων δηλώσεών του,αλλά βγήκε στα κανάλια και διετυμπάνησε την περιπέτειά του γιατί άραγε δεν την απoσιώπησε;μάλλον μας δουλεύουν κάποιοι Μάινες και «ανώνυμοι».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στο προηγούμενο σχόλιο δεν πρόσεξα ότι τελικά δεν είναι ανώνυμος αλλά επωνυμος,ζητώ συγνώμη και όπου αναφέρω «ανώνυμος»αναφέρομαι στον γράφοντα το προηγούμενο σχόλιο.
    Αλλά για την ταμπακιέρα τίποτα πάλι η σιωπή είναι χρυσός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κε Βαγια οτι προλογο κι αν κανετε σχετικα με τον Κο Λιανο (γλυψτε τον κι αλλο, μπορειτε), οσα πτυχια και συγραμματα κι αν εχει, δεν κρυβονται κυριε οι καρατζαφερικες αποψεις του και δεν θα πεισετε κανενα ελευθερο πνευμα γι αυτες.
    Κριμα που σ ενα τετοιο μπλογκ δηλητηριαζετε ψυχες σερβιροντας σε παιδια τετοια κειμενα.
    Οπως αποσυρθηκε το συγραμμα του κου Λιανου για το οποιο τοσο κοπτεστε μαλλον θα πρεπε να αποσυρουν και τον ιδιο.
    Ντροπη πια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εχουν δικιο οσοι κατακρινουν τον Κο Λιανο πως εκφρασεις του ρεουν προς κυνισμο κλπ.
    Ομως απ την αλλη πρεπει για να μιλαμε δικαια να πουμε πως η ουσια οσων λεει κρυβει αληθειες.
    Εχω αγωνιστει για τα δικαιωματα των μεταναστων στη χωρα μας και ακομα το κανω αλλα ειναι αλλο αυτο και αλλο η υποκριτικη σταση αυτων και κυριως της ελληνικης ψευτοαριστερας που λεει γενικως νομιμοποιηση σε ολους! Ε οχι. Αυτο δεν ειναι λυση. Αυτο ειναι προταση αυτοκαταστροφης ολων ελληνων και ξενων.
    Διοτι ξερουν καλα οτι οσο τα συννορα της χωρας ειναι διατρητα και καθημερινα περνουν εκατονταδες μεταναστες δεν προκειται ποτε να λυθει το προβλημα και ουτε στην πραξη να βοηθηθουν οι ηδη εντος της χωρας μεταναστες. Δεν γινεται!

    Αρα πραγματι υπαρχει η αναγκη
    α) να ελεγχονται τα συννορα της χωρας.
    β) να γινεται εκει σωστη δουλεια απο τις αρχες ωστε, ολοι οσοι δικαιουνται ασυλο ειτε ως πολιτικοι προσφυγες, ειτε ως προσφυγες απο εξακριβωμενα εμπολεμες περιοχες, ειτε ως μεταναστες για οικογενειακη επανενωση κλπ να παιρνουν αδεια εισοδου, χαρτια νομιμοποιησης κλπ και απ την αλλη για οσους δεν συντρεχουν τετοιοι λογοι να μενουν (καλως η κακως) εκτος χωρας.
    Ετσι καποια στιγμη και θα ειναι κατορθωτο να εξακριβωθει ο ακριβης αριθμος των μεταναστων που μενουν στη χωρα και θα μπορεσει η χωρα να φροντισει σωστα αυτους τους ανθρωπους και σταδιακα θα εξομαλυνθει η κατασταση στους δημους και τις περιοχες οπου υπαρχουν τα γνωστα σημερινα προβληματα.

    Μεχρι τοτε βεβαια και μονο απο ανθρωπιστικο καθηκον δεν μπορει και δεν πρεπει κανεις ελληνας ουτε να ριχνει καθε φταιξιμο για τα χαλια της χωρας του συλληβδην στους μεταναστες αλλα και ουτε να στεκεται χωρις αλληλεγγυη απεναντι στα δραματα αυτων των ανθρωπων.

    Τελος η απαιτηση η πολιτεια να πραξει αυτα τα αυτονοητα που δεν πρατει επι χρονια πρεπει να ειναι κυριο μελημα και καθηκον τουλαχιστον των πολιτων.

    Τα σεβη μου

    exoaptonkyklo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Aγαπητέ(ή) ανώνυμε(η)αληθινέ (ή),αντί να βγεις ευθαρσώς να αντιπαρατεθείς βάζεις κουκούλα.Τούτο σημαίνει ότι δεν έχεις εμπιστοσύνη ότι αν αυτά που γράφεις στέκουν και πολύ περισσότερο αμφιβάλλεις αν τα πιστεύεις.Είσαι όπως λέμε «δήθεν».
    Ξεκινάς λέγοντας ότι γλείφω τον κ.Λιανό ερωτώ γιατί;Μήπως για να μου δώσει διδακτορικό;ή να με κάνει πανεπιστημιακό; αυτό ,μόνο ως ανόητο μπορώ να το εκλάβω,διότι ούτε γνωρίζω τον εν λόγω καθηγητή αλλά και στη ζωή μου ουδέποτε έγλειψα πόσο μάλλον τώρα.
    Όποιος δεν συμφωνεί με σένα είναι καρατζαφερικός;εδώ η αμετροέπεια και η υποκρισία περισσεύει.Έχεις και βαρύγδουπες εκφράσεις όπως «δηλητηριάζετε » τούτο είναι «ρετσινιά» της πλάκας,γιατί δηλητηριάζει εκείνος που κρύβεται, τα παιδιά, και τα μαθαίνει να συκοφαντούν κρυπτόμενα.
    Τελειώνοντας σε ενημερώνω ότι και το σημερινό βιβλίο του ΑΟΘ της Γ΄Λυκείου είναι δικό του τι λες να το κάψουν επειδή δεν είναι υποκριτής σαν εσένα και δεν συμφωνείς;Επίσης πολλά άρθρα του έχουν περιληφθεί στα νεοελληνικά κείμενα του Λυκείου μηπως πρέπει να τα λογοκρίνουν;εσύ τι λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)