Ομάδα ρητορικής ...                                                                           
                                       στο 6ο ΓΕΛ Καλλιθέας;


      Όπως το ακούσατε! Δεν θα μπορούσαμε να πούμε πως η τέχνη της ρητορικής δεν είναι αρκετά... διαδεδομένη στη χώρα μας. Είναι ,όμως, στη ζωή μας. Οι περισσότεροι από εμάς ,ίσως, να μην το αντιλαμβανόμαστε, αλλά καθημερινά καλούμαστε να συζητήσουμε, να εκφραστούμε ή ακόμα και να σκεφτούμε ''ρητορικά''. Ας κάνουμε μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν…
       
       Ετυμολογικά η ρητορική προέρχεται από το ρω=ρ*, ρήσις: η μέθοδος, η τέχνη της σύνθεσης των λόγων. Στην αρχαιότητα ήταν τρία τα μαθήματα κλασικής παιδείας. Η Γραμματική, η Λογική και η Ρητορική. Τα μαθήματα αυτά διδάσκονταν από τους σοφιστές, οι οποίοι επρόκειτο για επαγγελματίες της εποχής που αναλάμβαναν να διδάξουν ρητορεία ιδιωτικά, έναντι μεγάλης αμοιβής. Σκοπός της ρητορικής τότε ήταν να προετοιμάσει τους νέους κατάλληλα ώστε να μπορούν να ασχοληθούν με τα κοινά.
     
    Αυτός είναι και ο σκοπός της σήμερα. Η ανάγκη για ρητορική εμφανίζεται  σε κάθε κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Από το πώς θα πείσουμε την υπάλληλο ότι μας πούλησε ελαττωματικό προϊόν, μέχρι το πώς θα υπερασπιστούμε τον εαυτό μας στο δικαστήριο! Η ενασχόληση με τη τέχνη αυτή μας οδηγεί στα όριά μας, μας δίνει μία ιδέα των δυνατοτήτων μας και βελτιώνει την εκφραστική μας ικανότητα. Μέσω αυτής ανακαλύπτουμε τον εαυτό μας .Αποκτάμε κριτική ικανότητα και συνείδηση. Ακονίζουμε το μυαλό μας, προβαίνουμε σε σκέψεις που ποτέ μας δεν είχαμε φανταστεί ότι μπορούσαμε να κάνουμε. Γινόμαστε πολίτες άξιοι να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας, συνεπώς και την ευδαιμονία της πατρίδας μας.

     Πώς είναι λοιπόν δυνατόν η ρητορική να μην αποτελεί σημαντικό μάθημα στα ελληνικά σχολεία; Η ρητορική ομάδα του σχολείου μας  έχει ακριβώς αυτό το στόχο. Να κάνει τα πρώτα μικρά βήματα για την ανάδειξη της ανεκτίμητης αξίας της τέχνης αυτής, ξεκινώντας από τη μαθητική κοινότητα. Γιατί όπως λένε ... ‘’αρχή ήμισυ παντός΄΄…
                                                                                               
                                                                                            Τζένη Κοντομάρη Β΄1

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις