Και ο ζωγράφος του Απρίλη, είναι ο ..... Κλωντ Μονέ!
Εντύπωση: ήλιος που ανατέλλει, 1872
Ο Κλωντ Μονέ (Claude Oscar Monet, 14 Νοεμβρίου 1840 - 5 Δεκεμβρίου 1926) ήταν Γάλλος ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του ιμπρεσιονισμού.
Ο Ιμπρεσιονισμός είναι καλλιτεχνικό ρεύμα που αναπτύχθηκε στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Αν και αρχικά καλλιεργήθηκε στο χώρο της ζωγραφικής, επηρέασε τόσο τη λογοτεχνία όσο και τη μουσική.
Ο όρος Ιμπρεσιονισμός (Impressionism) πιθανόν προήλθε από το έργο του Κλωντ Μονέ Impression, Sunrise. Το κύριο χαρακτηριστικό του ιμπρεσιονισμού στη ζωγραφική είναι τα ζωντανά χρώματα (κυρίως με χρήση των βασικών χρωμάτων), οι συνθέσεις σε εξωτερικούς χώρους, συχνά υπό ασυνήθιστες οπτικές γωνίες και η έμφαση στην αναπαράσταση του φωτός.
Οι ιμπρεσιονιστές ζωγράφοι θέλησαν να αποτυπώσουν την άμεση εντύπωση (impression) που προκαλεί ένα αντικείμενο ή μια καθημερινή εικόνα. Κυρίως όμως δείχνουν πάθος, αντικομφορμισμό και πειραματίζονται πέρα από τις τετριμμένες φόρμουλες της ακαδημαϊκής ζωγραφικής.
Η ζωντάνια τους, το όνειρο, ο ρομαντισμός και η τρυφερότητα ταιριάζει στον Απρίλη, έτσι ξεκινάμε μια απόπειρα προσέγγισης ενός μέλους της παρέας, του Κλωντ Μονέ.
Ο Κλωντ Μονέ (Claude Oscar Monet, 14 Νοεμβρίου 1840 - 5 Δεκεμβρίου 1926) ήταν Γάλλος ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του ιμπρεσιονισμού.
Ο Ιμπρεσιονισμός είναι καλλιτεχνικό ρεύμα που αναπτύχθηκε στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Αν και αρχικά καλλιεργήθηκε στο χώρο της ζωγραφικής, επηρέασε τόσο τη λογοτεχνία όσο και τη μουσική.
Ο όρος Ιμπρεσιονισμός (Impressionism) πιθανόν προήλθε από το έργο του Κλωντ Μονέ Impression, Sunrise. Το κύριο χαρακτηριστικό του ιμπρεσιονισμού στη ζωγραφική είναι τα ζωντανά χρώματα (κυρίως με χρήση των βασικών χρωμάτων), οι συνθέσεις σε εξωτερικούς χώρους, συχνά υπό ασυνήθιστες οπτικές γωνίες και η έμφαση στην αναπαράσταση του φωτός.
Οι ιμπρεσιονιστές ζωγράφοι θέλησαν να αποτυπώσουν την άμεση εντύπωση (impression) που προκαλεί ένα αντικείμενο ή μια καθημερινή εικόνα. Κυρίως όμως δείχνουν πάθος, αντικομφορμισμό και πειραματίζονται πέρα από τις τετριμμένες φόρμουλες της ακαδημαϊκής ζωγραφικής.
Η ζωντάνια τους, το όνειρο, ο ρομαντισμός και η τρυφερότητα ταιριάζει στον Απρίλη, έτσι ξεκινάμε μια απόπειρα προσέγγισης ενός μέλους της παρέας, του Κλωντ Μονέ.
Πρωταπριλιά με Μονέ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε το ψέμα της Άνοιξης,
αλήθεια μας.
Διότι, (κατά Ρίτσον)
"Αν, σού 'πα ψέματα, δεν ήταν
για να σε ξεγελάσω.
Ήταν για να σε προστατέψω
απ' τον ίσκιο σου."
Καλό μήνα. Άνοιξη, εκρήξεις χρωμάτων και διαθέσεων, ό,τι δηλαδή κι ο ιμπρεσσιονισμός.. Ωραία επιλογή, Στέλλα - και να φανταστείς πως με πρόλαβες: πήγαινα για τον Νίκο Λύτρα, του οποίου μεγάλη αναδρομική έκθεση φιλοξενεί μέχρι το καλοκαίρι η εθνική πινακοθήκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι, πάντως, που με πρόλαβες!
π.κ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποκλείεται σ' αυτό το τετράστιχο να αναφέρεται σε πρωταπριλιάτικο ψέμα ο Ρίτσος! Στην καρδιά της αλήθειας βλέπω να μας οδηγεί... Καλό σου μήνα.
Καλό μήνα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚλωντ Μονέ
Στην εντύπωση μιας στιγμής δίνει χιλιάδες δυνατές εικόνες.
Καθηλώνει τη Στιγμή. Παραμελεί τη μορφή των πραγμάτων,χάνει από τα μάτια του τη γραμμή που τα οριοθετεί και τον τόνο που τα ορίζει. Βλέπει μόνο τη φωτεινή και έγχρωμη παλμική δόνηση του φλοιού της φύσης. Ο ζωγράφος των νερών, ο ζωγράφος του αέρα, των αντικαθρεφτισμάτων του αέρα στο νερό, του νερού στον αέρα και όλων όσα αιωρούνται, παλινδρομούν, τριγυρίζουν,πηγαινοέρχονται ανάμεσα στον αέρα και στο νερό.Απεριόριστη κυριαρχία του αέρα, του φωτός, του δειλινού και του νερού.