Η συγκρότηση ταυτότητας στην εφηβεία

 

Η συγκρότηση της ταυτότητας είναι μία διαδικασία που επιτυγχάνεται κατά την περίοδο της εφηβείας, όπου οι έφηβοι αναπτύσσουν σταδιακά και αναζητούν μία ασφαλή αίσθηση προσωπικής ταυτότητας και αυτοεικόνας.
Σύμφωνα με τον Erikson, μεγάλο Δανο-αμερικανό ψυχολόγο και ψυχαναλυτή, η αναπτυξιακή κρίση που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι, δηλαδή οι διαφόρου τύπου δοκιμασίες και μεγάλες αλλαγές που εμφανίζονται ως προκλήσεις και καλούνται να αντιμετωπιστούν, συνιστά τη συγκρότηση ταυτότητας, η οποία εξαρτάται από την επίλυση της κρίσης ταυτότητας που έχουν ή δεν έχουν επιτύχει τόσο σε ατομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.
Συνοπτικά όπως μας επισημαίνει ο ίδιος, είναι αναγκαίο να λυθούν τέσσερις βασικές αναπτυξιακές κρίσεις προκειμένου να επιτευχθεί η ολοκληρωμένη συγκρότηση ταυτότητας.

1) Εδραίωση Εμπιστοσύνης, η οποία επιτυγχάνεται μέσα από την αναζήτηση αξιόπιστων και έμπιστων ανθρώπων που θα πλαισιώνουν την κοινωνική ζωή του ατόμου.

2) Εδραίωση Αυτονομίας, όπου πραγματοποιείται με την επιλογή βούλησης και όχι με την υπακοή στις αποφάσεις των άλλων.

3) Λήψη Πρωτοβουλιών, μέσα από τη στοχοθεσία και την κινητοποίηση μακριά από συμβιβασμούς.

4) Εργατικότητα, που είναι συνυφασμένη με την αίσθηση ευθύνης σε ό, τι κάνει το άτομο αναφορικά με την ποιότητα του έργου του.

Η σύνθεση όλων των παραπάνω χαρακτηριστικών, η συνοδός σωματική ωρίμανση, η ανάπτυξη των γνωστικών ικανοτήτων και η κοινωνική ζωή ολοκληρώνουν την αίσθηση του ενήλικου εαυτού μέσα στον κοινωνικό κόσμο.
Δήμητρα Μιχαλοπούλου, Ψυχολόγος 

Πώς θα δαμαστεί μέσα στον άνθρωπο το θηρίο που τείνει προς την πλεονεξία και τη βία;
Ο Μακιαβέλι θ' απαντούσε: με τον εξαναγκασμό του Νόμου.
Οι απαισιόδοξοι: με τη Χάρη του Θεού.
Οι αισιόδοξοι: με την Παιδεία.

                                                       Ευ. Παπανούτσος

Οι εφτά φροντίδες ενός δάσκαλου:
1)Υποστήριξη, 2) Ενθάρρυνση,
3) Προσεκτική ακρόαση, 4) Αποδοχή,
5) Εμπιστοσύνη 6) Σεβασμός,
7) Επίλυση διαφορών
                                    William Glasser, 1925 -, Αμερικανός ψυχολόγος
Ο δάσκαλος και η διδασκαλία
Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει.
Ο καλός δάσκαλος εξηγεί.
Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει.
Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει.
Η διδασκαλία είναι κάτι περισσότερο
από το να διανέμεις τη γνώση, είναι να εμπνέεις την αλλαγή.
Η μάθηση είναι κάτι περισσότερο από το να αποστηθίζεις δεδομένα,
είναι να φτάνεις στην κατανόηση

                                       William Arthur Ward, Αμερικανός συγγραφέας

Άρθρο 16 του Συντάγματος
Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.



Από  τον  ιστότοπο  fresh education

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις