Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου 2014

Εντροπία #16






Κάθε χρόνο τέτοια εποχή η ίδια ιστορία...
Σε γυμνάσια,λύκεια,πανεπιστήμια...

Ακόμα και σε δημοτικό το έχω δει....

Κάθε χρόνο,με μία νέα αφορμή και ίσως νέες αιτίες, τα περισσότερα σχολεία και τα περισσότερα πανεπιστήμια θα έχουν κατάληψη (Τυχαία κάθε χρόνο την ίδια χρονική περίοδο !!!)

Και ρωτάω τώρα εγώ...
Τι κερδίζουμε με αυτό τον τρόπο;

Κάθε χρόνο ένα σχολείο θα κάνει ,έστω και μία μέρα , κατάληψη!
Έχει γίνει μόδα(!)

Τι κέρδισε αυτό το σχολείο και αποφασίζει να μην αλλάξει μέθοδο;

Πέρσι υπήρχαν τμήματα του ΕΚΠΑ που άρχισαν τα μαθήματα 14 Ιανουαρίου

Ας μου πει κάποιος τι ακριβώς κέρδισε το τμήμα με αυτή την κίνηση 

Και αυτά που κέρδισε ήταν πιο σημαντικά από αυτά που έχασε...

Γιατί έχασε και έχασε και πολλά!!!

Έχουμε κάνει μόδα την κατάληψη!!!

Βλέπεις φταίει το κράτος!
Χωρίς όμως να φταίνε  τα άτομα που το αποτελούν ... ;;;!!!  


14 σχόλια:

  1. Ναι διαφωνω...παλιότερα ναι δεν υπήρχε λογος για κατάληψη,αλλά το νέο σχολείο που πάνε να επιβάλλουν τώρα μετατρέπει τα παδιά τελείως σε ζώα..σχολειο,φροντιστηριο,σπιτι για να περασουν σε ενα πανεπιστήμιο που θα τους βγάλει στην ανεργια.....και αν περασουν πάντα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραίο παραμύθι!
    Το διαβάσατε στα Νέα η στην Καθημερινή;
    1)Με το νέο σύστημα (επιτέλους) δεν περνάει μαθητές που δεν αξίζουν από την μία τάξη στην άλλη και μετράει (έστω και λίγο ) η προσπάθεια του καθένα σε τρία χρόνια και όχι σε 3 ώρες μόνο
    2)Στο πανεπιστήμιο δεν περνάς για να βρεις δουλειά!!!
    Σε ένα πανεπιστήμιο θα περάσεις για να ανεβάσεις το μορφωτικό σου επίπεδο!
    Αν σπουδάζεις για να βρεις δουλειά και μάλιστα στην Ελλάδα τότε άσε τα πανεπιστήμια!!!

    Και ακόμα και αν πιστεύεις πως τα πράγματα δεν είναι έτσι, κάτι που έχεις κάθε δικαίωμα να το κάνεις, τι κατάφερες τόσα χρόνια με την κατάληψη;
    Το γεγονός πως "τυχαία" κάνουν τα περισσότερα σχολεία την ίδια χρονική στιγμή κατάληψη δεν το λέω καν για να μπορέσουμε να κάνουμε συζήτηση αλλά γιατί να μην αλλάζουμε τρόπο:::
    Τι έχουμε κερδίσει με τον τρόπο της κατάληψης τα 10 τελευταία χρόνια (και λίγα λέω) και δεν αλλάζουμε τρόπο ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λοιπον οταν μετατρέπεις το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο το μονο που πετυχαινεις ειναι να λοβοτομείς όλο και περισσοτερο τα μυαλα των παιδιών.Το ζήτημα δεν ειναι να εχεις εξετασεις επι εξετασεων για να πιστοποιεις στειρες τεχνικές γνώσεις.Το σχολείο ως οργανισμος εχει μια σειρα λειτουργιων,απο τις οποιες μονο μια ειναι οι τεχνικες λειτουργιες του,οι οποίες εξετάζονται αποκλειστικά στις εξετασεις.Η καλλιεργεια της προσωπικότητας του παιδιού στο ελληνικό σχολείο απλά δεν υφίσταται.Το να εξετάζεις ανθρώπους μόνο σε έναν τομέα και να μην επιτρέπεις καμια ενασχοληση με αλλους τομεις,πχ μουσικη,θεατρο,χορο,λογοτεχνια,κινηματογράφο(βαλε οτι αλλο θες που δεν υπαρχει στο σχολειο) απλά καταστρέφεις οσους ανθρώπους ναι μεν δεν εχουν ταλεντο στα αντικειμενα που εξεταζονται,αλλά είναι ταλαντουχοι ας πουμε μουσικοι. Η εξεταση δεν ειναι τιποτα αλλο παρα κατι το εντελως συμπληρωματικό ή τουλαχιστον ετσι είναι σε αρκετα εκπαιδευτικα συστηματα του εξωτερικου.Οι εξετασεις ειναι εντελώς άχρηστες να στο πω αλλιως στο να διακρινουν ποιος αξιζει και ποιος όχι γιατι φαντασου ας πουμε να εξαρτιοταν το αν θα περασεις η οχι τη ταξη απο το βαθμο που θα επαιρνες ας πουμε μονο στην ιστορια ή στα αρχαια!καποιος που δεν ειναι καλος στα αρχαια ή στην ιστορια θα καταδικαζοταν στο βούρκο της εκπαιδευσης επειδή έτυχε να έχει ταλεντο στα μαθηματικα και οχι στα αρχαια.
    Στο πανεπιστήμιο τώρα κανεις δε σπουδάζει για να μορφωθεί.Ελάχιστοι το κανουν.Ολοι πανε για να μπορουν να βρουν μια δουλεια,οπως και κανουν μεταπτυχιακα για τον ιδιο ακριβως λογο.Μη κοροιδευομαστε και μεταξυ μας.Το πανεπιστήμιο ειναι ενα εργοαστάσιο παραγωγής ειδικευμένης εργατικής δύναμης. Φροντίζει ώστε όλοι οσοι αποφοιτουν απο αυτό να έχουν συγκεκριμενες δεξιοτητες που εχουν αντικρυσμα στην αγορα εργασίας.Ενας φιλολογος,ένας φυσικός,ενας ιστορικός δε σπουδάζει για να διευρύνει τους οριζοντες του,αλλά γιαν παρει το πτυχιο για να δουλέψει.Αμα κάποιος θελει να μορφωθει μορφώνεται και μόνος του,δεν εχει ανάγκη το πανεπιστήμιο.

    Οσον αφορα τη κατάληψη μεχρι τη περιοδο πουημουνα εγω δεν θεωρουσα οτι υπηρχε λογος για κατάληψη.Οι περισσοτερες καταληψεις ήταν για τη φαση.Τώρα ομως υπαρχει ενα πολυ σημαντικό ζήτημα που ανήκει στις περιπτώσεις αυτές.Το τι θα κερδηθεί και τι οχι δε το ξερω,δεν ειμαι μαντης.

    ΥΓ:δες αυτα τα βιντεο αν εχεις χρονο που ειναι σχετικα με την εκπαιδευση και αυτα που συζηταμε τωρα!

    1. http://www.ted.com/talks/sugata_mitra_build_a_school_in_the_cloud?language=el#t-1122823

    2. http://www.ted.com/talks/ken_robinson_how_to_escape_education_s_death_valley?language=el
    3. http://www.ted.com/talks/christopher_emdin_teach_teachers_how_to_create_magic?language=el

    4. http://vimeo.com/79961140

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ".Ενας φιλολογος,ένας φυσικός,ενας ιστορικός δε σπουδάζει για να διευρύνει τους οριζοντες του,αλλά γιαν παρει το πτυχιο για να δουλέψει.Αμα κάποιος θελει να μορφωθει μορφώνεται και μόνος του,δεν εχει ανάγκη το πανεπιστήμιο."

    Στην Ελλάδα σπουδάζεις Φυσικός, Γιατρός ή Φιλόλογος για να βρεις δουλεία ;;;

    Νομίζω ότι εσυ δεν σπουδάζεις αυτό που σπουδάζεις για την δουλεία!
    Εγώ σίγουρα δεν το έκανα για να πάρω το πτυχίο και να βρω δουλειά!!!
    (ειδικά στην Ελλάδα)



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε μιλαω για μενα ή για σενα,μιλαω για τη πλειοψηφια που βρισκεται στα τμηματα,σα τα ζωα που ειναι στο δικο μου που τρεχουν παρουν σημειωσεις για να τελειωσουν τη σχολη στα 4 και να βρουν δουλεια μετα!

      Διαγραφή
  5. Κινδυνεύω να εκτεθώ σε υψηλά επίπεδα γραφικότητας μπαίνοντας σε συζήτηση για τις καταλήψεις, αλλά θα το τολμήσω, κυρίως γιατί δεν έχω εντελώς ξεκαθαρισμένη άποψη μέσα μου.

    Από πού να το πιάσεις το θέμα; Χμ...ας ξεκινήσω από το ότι σήμερα βγήκε μετά από δύο χρόνια γενική συνέλευση στο Πάντειο και αποφάσισε κατάληψη αύριο και την Πέμπτη με σκοπό τη συμμετοχή του συλλόγου στο πανεκπαιδευτικό αύριο και στην πανεργατική την Πέμπτη. Το κέρδισμα -για να μιλήσω με τους όρους που το θέτεις, Γιώργο- είναι το να μη χάσουν τα μαθήματα τους όσοι θέλουν να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις. (Που, "κανονικά" θα έπρεπε να συμμετέχουν όλοι όσοι ανήκουν στο φοιτητικό σύλλογο και "κανονικά" θα έπρεπε να ακυρώνονται μαθήματα τις ώρες των γενικών συνελεύσεων ή τις ώρες που υλοποιούνται οι αποφάσεις που πάρθηκαν και άρα να μη "χρειάζεται" η κατάληψη υπό αυτό το σκεπτικό, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα)

    Γενικά, και συνεχίζοντας την τοποθέτηση με όρους "αποτελεσματικότητας," ιστορικά έχει φανεί ότι έχουν υπάρξει καταλήψεις που πέτυχαν υλοποίηση συλλογικών αιτημάτων ή που τέλος πάντων δρομολόγησαν ανατροπές ή αλλαγές σε συσχετισμούς. Αν δεν είχαν πετύχει ποτέ και πουθενά φαντάζομαι δε θα εξακολουθούσαν να γίνονται.

    (Α,να πω επίσης ότι γενικά θεωρώ τη συζήτηση λίγο απομακρυσμένη απ' την ουσία και με τη λέξη ουσία συμπυκνώνω βασικά αυτό που λέμε πολιτική παιδεία, τι σημαίνει δημοκρατία σήμερα, πώς μετατρέπεις ένα αίτημα σε πολιτική διεκδίκηση κλπ.)

    Καταλαβαίνω, από τον τρόπο που θέτεις το ζήτημα, ότι εστιάζεις στο κομμάτι της κατάχρησης ή της εθιμοτυπίας. Ναι, δεν είναι ακριβώς τυχαίο ότι κάθε χρόνο, ίδια εποχή (εδώ βέβαια να σημειώσουμε ότι έναρξη ακαδημαϊκής χρονιάς σημαίνει ανάδειξη εκπαιδευτικών ελλειμμάτων/προβλημάτων, εφαρμογή πολιτικών κλπ. άρα έχει μια λογική ο χρονικός εντοπισμός του "φαινομένου") μπαίνει μπροστά ένα είδος κοινωνικού αυτοματισμού με πάγια σε γενικές γραμμές επιχειρηματολογία και αντεπιχειρηματολογία.

    Είναι υποκινούμενες/παράνομες/αναποτελεσματικές/γίνονται για τις τυρόπιτες απ' τη μια. Δραστικός τρόπος διαμαρτυρίας/αντίστασης/ζύμωσης απ' την άλλη.

    Αν με ρωτάς εγώ προτιμώ ανοιχτά σχολεία και σχολές. Ανοιχτά στον εαυτό τους και στην κοινωνία. Αλλά, στους παράλογους καιρούς που ζούμε, συχνά η "απάντηση" σε μια κακή πραγματικότητα έχει ξεκάθαρο ιδεολογικό πρόσημο και αυτό που λέμε "κοινός λόγος" πάει περίπατο και αντικαθίσταται από λογικοφανείς απαντήσεις που στηρίζονται σε συγκεκριμένη ερμηνεία της πραγματικότητας. Θέλω να πω (γιατί πρέπει να το μπέρδεψα) ότι το "ανοιχτές σχολές" σήμερα το εκφράζει σταθερά και με κάθε ευκαιρία η ΔΑΠ. Αλλιώς το εννοώ εγώ όμως το "ανοιχτές" αλλιώς η ΔΑΠ και ως Ισμήνη αλλά και ως πολιτικό υποκείμενο με λούζει κρύος ιδρώτας στην ιδέα και μόνο ότι μπορεί να ταυτιστώ ιδεολογικοπολιτικά με αυτό το έκτρωμα.

    Και κάαααπου εδώ το πράγμα μπλέκει. Πάντως, σε μια εποχή που τα πνεύματα είναι οξυμμένα, που πρύτανης πανεπιστημίου ζητά από τα ΜΑΤ να κλέισουν προκαταβολικά τη σχολή για να αποτρέψει την κατάληψη (!?) και που λίγο καιρό μετά (και χωρίς να πει κουβέντα για τα κεφάλια που ανοίξανε από τα ΜΑΤ που ο ίδιος κάλεσε ή μάλλον είπε ότι είναι καιρός να επιβληθεί η τάξη και η νομιμότητα) ξαφνικά ξεχνά ότι οι καταλήψεις είναι παράνομες και καλεί τους φοιτητές να αλλάξουν τον τρόπο που αποφασίζουν για αυτές(βλ. να ψηφίζουν ηλεκτρονικά) ε, μου φαίνεται λίγο άστοχο να μιλάμε για το αν πετυχαίνουν και τι. Μη σου πω και επικίνδυνο. (Υπό την έννοια ότι αποτελεί έμμεση νομιμοποίηση πολιτικών οι οποίες προσωπικά με βρίσκουν αντίθετη)

    Τέλος πάντων, μεγάλη κουβέντα. Σταματώ εδώ προς το παρόν. Έχω και να ξυπνήσω 5 η ώρα να πάω στην Κατάληψη ;) Πέρνα το βράδυ, θα δούμε ταινία. :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρεις , και από πρώτο χέρι γιατί έχουμε μιλήσει , τι έγινε πέρσι σε ορισμένα τμήματα του ΕΚΠΑ...
      Και πραγματικά έψαξα να βρω κάτι αλλά δεν βρήκα!!!
      Ξεκίνησα εξάμηνο 14 Ιανουαρίου , λόγο μεταγραφής μέχρι εκείνη τη χρονική στιγμή ήμουν στον "αέρα" με το όποιο άγχος μου δημιουργούσε αυτό, έχασα πάρα πολλά (από ασήμαντα μέχρι πολύ σημαντικά) και δεν κατάλαβα ποτέ αν κερδίσαμε κάτι από αυτή την κατάληψη και τι ακριβώς ήταν αυτό...

      Διαγραφή
  6. Ναι, βρε, παιδί μου, απλά έτσι όπως το θέτεις είναι σα να μου λες ότι αν δεν απολύονταν τελικά οι διοικητικοί π.χ. δε θα είχες θέμα με την κατάληψη. Ενώ δε νομίζω ότι λες ακριβώς αυτό.

    (Και ξαναλέω ότι ανεξάρτητα από αποτελεσματικότητα/συμφωνία ή διαφωνία καλό είναι να βάζουμε και το στοιχείο της συγκυρίας στην κουβέντα)

    Στην ταινία θα' ρθεις; Τις τρεις ταφές θα δούμε :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λέω πως δεν είναι τυχαίο να γίνονται κάθε χρόνο την ίδια χρονική περίοδο κατάληψη (υπάρχουν σχολεία που κάνουν κατάληψη μία μέρα(!) , τι αλλάζει δηλαδή σε μία μέρα )

    Αλλά αυτό που λέω πιο πολύ είναι πως πρέπει να αλλάξουμε μέθοδο διαμαρτυρίας!!!
    Έχουμε κάνει μόδα την κατάληψη και δεν έχουμε κανένα αποτέλεσμα, έτσι πιστεύω !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η Ισμήνη μου θυμίζει το εαυτό μου, όταν ήμουν στην ηλικία της και ο Γιώργος τον τωρινό εαυτό μου! Τι θα κάνουμε, Ισμήνη, που θα γίνεις και ψυχολόγος;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα ξαναγίνουμε είκοσι χρονών :P

    Πέρα απ'την πλάκα κ. Χριστοπούλου, δεν ξέρω.

    Ξέρω (ή τέλος πάντων διαισθάνομαι) ότι η πλειοψηφία -γιατί με τέτοιους όρους μπαίνει το ζήτημα- είναι κατά των καταλήψεων. Επίσης ξέρω ότι υπάρχουν διάφορα σκεπτικά με βάση τα οποία διαμορφώνεται αυτή η άποψη.

    Δε συμφωνώ με όλα. Για την ακρίβεια με κάποια διαφωνώ πάρα πολύ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στηρίζω κυλιόμενες/συνεχόμενες καταλήψεις, στην παρούσα φάση τουλάχιστον. Και είναι κρίμα η ένδεια σε μορφές και τρόπους αντίστασης.

    Απλά δεν ξέρω αν το ζήτημα είναι εκεί. Το περιορίζω, βέβαια, στα φοιτητικά γιατί έχω καλύτερη εικόνα και μπορώ να μιλάω και "τυπικά" με πολιτικούς και ιδεολογικούς όρους, αλλά αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι ανοίγει -με κακό τρόπο,αλλά ανοίγει- ένας διάλογος για την πολιτική εντός του πανεπιστημιακού χώρου. Ε και εκεί τα πράγματα είναι σκούρα. Τι σημαίνει φοιτητικός σύλλογος/ποιος συμμετέχει/τι μπορεί να κάνει/ποιον εκφράζει/αν εκφράζει/να υπάρχουν παρατάξεις;/τι κάνεις με μια εκπαιδευτική πολιτική που έρχεται να σου επιβληθεί και με την οποία διαφωνείς/πώς αντιπαλεύεις το "σιγά μην πάω να ακούσω τους αριστερούς να τσακώνονται μεταξύ τους" κλπ είναι ζητήματα που, την ίδια στιγμή που αφορούν την "πλειοψηφία",δε συζητιούνται και δεν ξέρω και αν υπάρχει διάθεση να συζητηθούν. Με οργανωμένο τρόπο τουλάχιστον.

    Θεωρητικά οι φοιτητές θα μπορούσαν να μπαίνουν στις γενικές συνελεύσεις και να ψηφίζουν κατά των καταλήψεων. Συμβαίνει όμως η πλειοψηφία του κόσμου που για διάφορους λόγους δε θέλει κατάληψη να μη συμμετέχει στις γενικές συνελεύσεις. Όπως συμβαίνει κόσμος που συμμετέχει στις γενικές συνελεύσεις και στηρίζει -δια της ψήφου- καταλήψεις να μην εμφανίζεται ποτέ σε αυτές και σε όποια τέλος πάντων δράση αποφασίζεται μες στη συνέλευση.

    Ε και κάπου εδώ νομίζω πρέπει να κλείσει. Η "τοποθέτηση", όχι η σχολή :P

    Όσο για τις απαντήσεις αυτό που μου έρχεται να πω προς το παρόν είναι ότι ο συλλογικός χαρακτήρας τους μοιάζει να είναι ταυτόχρονα ζητούμενο και προϋπόθεση.

    Καλό βράδυ :)



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η συλλογικότητα και το πώς λειτουργεί και το πώς κατοχυρώνεται είναι θέμα δύσκολο, εν πολλοίς ψυχαναλυτικό και έχει να κάνει με το πώς το άτομο αποδέχεται ή όχι τον εαυτό του, άρα και τους άλλους έτσι, ώστε να έχει παιδεία διαλόγου και να μπορεί να ακούει και να "χωνεύει' τις απόψεις του άλλου. Η ελληνική κοινωνία πάσχει τρομερά στο σημείο αυτό και, φυσικά, η παιδεία πρέπει να έχει τον πρώτο ρόλο και σ΄αυτό το κομμάτι.
    Να πω ότι χαίρομαι αφάνταστα τη συζήτηση αυτή και ελπίζω να μη διακοπεί από την επόμενη ανάρτηση που θα δημοσιευτεί, καθώς έχει να κάνει με τη γιορτή του Πολυτεχνείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σταθώ μόνο σε μια λέξη (κακώς) , αλλά θέλω να το πω! Μήπως κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσουμε να βλέπουμε τι πρέπει να κάνει η παιδεία, και όχι μόνο η παιδεία, και να δούμε τι κάνει!? Να αφήσουν τα πρέπει να γίνει κάτι και να δούμε τι γίνεται. ..?!

      Διαγραφή
  11. Κ.Χριστοπούλου,
    Συμφωνώ ως προς τη δυσκολία διαφωνώ ή μάλλον δε διαφωνώ απλά νομίζω ότι περιλαμβάνει πολλά περισσότερα η αιτιολόγηση της δυσκολίας. Από αμιγώς διαδικαστικά τύπου να μη καπνίζουν 300 άτομα σε μια αίθουσα μέχρι -κι εδώ είναι το σοβαρό- τα πιο ουσιαστικά. Αν υπάρχουν κοινές αντιλήψεις για το τι είναι και τι θέλει να κάνει ένα σώμα ανθρώπων. Αν μπορούν να διαμορφωθούν συλλογικές κοινωνικές αναπαραστάσεις πιθανά κόντρα στις αναπαραστάσεις που διαμορφώνονται, εν πολλοίς άθελά μας, από τα κυρίαρχα πρότυπα ζωής και αν αυτές μπορούν να τροποποιήσουν τον τρόπο που προσλαμβάνουμε την πραγματικότητα. Αν κάποιος έρχεται με μοναδικό σκοπό να νομιμοποιήσει ένα εκ των προτέρων αποφασισμένο σχέδιο/πρόταγμα κλπ. Και ένα σωρό άλλα.

    Γιώργο,
    Δεν καταλαβαίνω πού το πας :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)