Παρασκευή, 12 Νοεμβρίου 2010

« δεν νομίζω ότι έχω δει καλύτερο σχολείο στη χώρα ως σήμερα »


Και αλήθεια να μην είναι η δήλωση αυτή του χημικού του Λυκείου Κρανιδίου,
Ηλία Δρούλα, μας ενθουσιάζει, γιατί δείχνει τη διάθεση με την οποία βλέπει
τα όσα ο ίδιος κι οι συνάδελφοί του κάνουν στο σχολείο τους.
Κι όταν φτάνουμε σε μια τέτοια δήλωση,
σημαίνει ότι πριν έχουμε κάνει πολλά για τα οποία καμαρώνουμε.
Ας μας επιτρέπουν οι συνάδελφοι κι οι συμμαθητές μας
να μοιραζόμαστε τη χαρά τους.

Βέβαια, εκεί, στο Λύκειο Κρανιδίου έχουν κάνει ένα βασικό λάθος:
Εγκατέστησαν στο σχολείο τους ένα σεισμογράφο. Προφανώς, αν αυτός καταγράφει και τις εκπαιδευτικές δονήσεις που προκαλούνται στο χώρο, θα αρχίσει
να χτυπάει σαν τρελός καθημερινά με κίνδυνο να αποσυντονιστεί! :-)

Με πολλή χαρά διαβάσαμε στο Βήμα της Τετάρτης 10 Νοεμβρίου 2010 το ρεπορτάζ της Μάρνυς Παπαματθαίου και ενθουσιαστήκαμε με τα όσα γίνονται σε ένα δημόσιο λύκειο της περιφέρειας. Προτού σας το παραθέσουμε αυτούσιο, στέλνουμε τις πιο δυνατές μας χειραψίες στο διευθυντή, στους συναδέλφους, και στους συμμαθητές.


Λοιπόν, διαβάσαμε στο Βήμα:

Σεισμογράφος και ΕΜΥ στο Λύκειο Κρανιδίου
Εκπαιδευτικοί νεωτερισμοί σε ένα σχολείο της περιφέρειας
στο οποίο οι καθηγητές και οι μαθητές του πρωτοπορούν


Και μετεωρολογικός σταθμός και σεισμογράφος και αστεροσκοπείο;
Και όλα αυτά μέσα σε ένα σχολείο; Στην περιοχή του Κρανιδίου, σε ένα λύκειο απομακρυσμένο από τα αστικά κέντρα, χτισμένο μέσα στο πράσινο και μακριά από τη βοή της πόλης, καθηγητές και μαθητές έχουν συνηθίσει σε μια διαφορετική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Κάθε πρωί ακολουθούν μια ιδιότυπη ιεροτελεστία:
ένας καθηγητής συνοδεία μαθητών επισκέπτεται τον μετεωρολογικό σταθμό
που βρίσκεται μέσα στην αυλή του σχολείου και είναι συνδεδεμένος
με το δίκτυο της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας της Ελλάδας (ΕΜΥ)
για να πάρει τις προγνώσεις για την περιοχή Κρανιδίου.
Μία φορά την εβδομάδα, στις 8.30 το πρωί, μέσα στη φθινοπωρινή καταχνιά, είκοσι νέοι και ο καθηγητής τους συγκεντρώνονται έξω από το δωμάτιο όπου στεγάζεται ο μετεωρολογικός σταθμός, κάνουν μάθημα, διασκεδάζουν με το «χαζό» θερμόμετρο - όπως έχουν ονομάσει το θερμόμετρο που κρατούν υγρό με ένα βρεγμένο πανί,
αναπαριστώντας τεχνητά τη βροχή, για να μελετούν τα καιρικά φαινόμενα-
και μετρούν με το βροχόμετρο την ένταση τοπικών καταιγίδων.
Λίγο πιο πέρα, στο ίδιο σχολείο, ένας πρότυπος σεισμογράφος συνδεδεμένος
με τον σεισμολογικό σταθμό του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) καταγράφει όλες τις σεισμικές δονήσεις στην περιοχή,
τις οποίες οι μαθητές συγκεντρώνουν και μελετούν.
Oι καθηγητές του σχολείου βέβαια δεν είναι καθόλου ικανοποιημένοι με τόσο λίγα.
Η δημιουργία αστεροσκοπείου μέσα στο σχολείο, που ήταν το επόμενο σχέδιό τους, «κολλάει» στην έλλειψη χρηματοδότησης από το υπουργείο Παιδείας,
παρ΄ ότι έχουν ήδη προμηθευτεί δυο επαγγελματικά τηλεσκόπια...
« Τους ενημερώσαμε αλλά ως σήμερα δεν είχαμε ανταπόκριση »
λέει ο κ. Κωνσταντίνος Τσεφαλάς , καθηγητής Φυσικής
και ένας από τους «εγκεφάλους» της συγκέντρωσης και ανάπτυξης
όλων αυτών των επιστημονικών «θησαυρών» που συγκινούν τους μαθητές του Λυκείου Κρανιδίου και τους κάνουν να βλέπουν διαφορετικά το σχολείο τους.
« Θέλουμε πολύ να φτιάξουμε το αστεροσκοπείο » λέει ο κ. Τσεφαλάς. « Εχουμε προχωρήσει στην εγκατάσταση, αλλά μας λείπουν 15.000 ευρώ.
Είναι σημαντικό ποσό για τον μισθό ενός εκπαιδευτικού.
Ομως είμαστε δάσκαλοι και έχουμε αποφασίσει ότι στη ζωή μας δεν θα γίνουμε πλούσιοι. Διαδραστικό πίνακα έχουμε αγοράσει ήδη εδώ και έναν χρόνο
με προσφορά δύο γονέων των μαθητών μας.
Για το αστεροσκοπείο δεν μας έχουν απαντήσει από το υπουργείο Παιδείας.
Ομως πεισμώνουμε και θα τα καταφέρουμε να το φτιάξουμε μόνοι μας »
συνεχίζει ο καθηγητής. Η βελτίωση των υποδομών του σχολείου
χρηματοδοτήθηκε από τρεις πηγές: τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων, ιδιώτες και γονείς μαθητών που φοιτούν ή φοίτησαν στο σχολείο και τη σχολική του επιτροπή.
« Στην πραγματικότητα, έχουμε δύο μετεωρολογικούς σταθμούς.
Ο ένας δίνει 3 φορές την ημέρα στοιχεία στην ΕΜΥ και ο δεύτερος,
που είναι συνδεδεμένος με την ιστοσελίδα του σχολείου μας,
παρέχει στοιχεία για τον καιρό της κάθε ημέρας και μπορεί να δώσει εξαήμερη πρόγνωση
της περιοχής Κρανιδίου » εξηγεί ο κ. Τσεφαλάς.
Τον εξοπλισμό παραχώρησε η Μετεωρολογική Υπηρεσία μετά το αίτημά τους
να αναλάβουν έναν παλιό μετεωρολογικό σταθμό που επρόκειτο να κλείσει στην Κόρινθο.
Το σχολείο ζήτησε να πάρει τα μηχανήματα και να αναλάβει τη λειτουργία του σταθμού
τα επόμενα χρόνια, όπως και έκανε, εντάσσοντας παράλληλα τη λειτουργία του
στο πρόγραμμα των σχολικών εργαστηρίων.
Ετσι, οι μαθητές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα σύννεφα και να καταλαβαίνουν γιατί ο καιρός έρχεται πάντα από τα δυτικά, επειδή έτσι περιστρέφεται η γη.



« Δεν είμαστε απλά ενθουσιασμένοι. Προσπαθούμε να βοηθάμε όσο μπορούμε, να συμμετέχουμε στη συγκέντρωση χρημάτων, να κάνουμε ό,τι μπορούμε για τις εκδηλώσεις που κάνει το σχολείο » λέει μιλώντας στο «Βήμα» ο 17χρονος Γιώργος Παπουτσής , μαθητής στη Γ΄ τάξη του Λυκείου Κρανιδίου. «Μπορούμε να καταλάβουμε το μάθημα της Φυσικής, που είναι πολύ ενδιαφέρον, και να παρακολουθούμε τους καθηγητές που παίρνουν προβλέψεις. Νομίζω ότι πολλοί μαθητές έχουν επηρεαστεί και επαγγελματικά από τον σταθμό μας και σκέφτονται να κάνουν σπουδές με αυτή την κατεύθυνση » συνεχίζει ο Γιώργος.

« Δεν μπορούμε να τα περιμένουμε και όλα από την πολιτεία » συμπληρώνει ο κ. Ηλ. Δρούλας, καθηγητής Χημείας στο Λύκειο Κρανιδίου. « Με την προσωπική μας εργασία έχουμε κάνει το σχολείο μας να ξεχωρίζει και δεν νομίζω ότι έχω δει καλύτερο σχολείο στη χώρα ως σήμερα ». Προσθέτει, ωστόσο, ότι η επέκταση των εγκαταστάσεων του σχολείου υποστηρίχθηκε ιδιαίτερα και από τον δήμο της περιοχής. Το Λύκειο Κρανιδίου, όπως λέει στο «Βήμα» ο διευθυντής του κ. Κ. Μαρκαντώνης, φιλοξενεί κάθε μήνα διαλέξεις πανεπιστημιακών και «φιλοξενεί» συχνά τις πολιτιστικές εκδηλώσεις της περιοχής.

«Κάνουμε μια προσπάθεια να φτιάξουμε ένα καινούργιο σχολείο, ένα σχολείο πρότυπο» καταλήγει ο κ. Μαρκαντωνάκης.

«Από το μεράκι μας ξεκίνησαν όλα» Πώς η Φυσική έγινε ένα μορφωτικό παιχνίδι

Πώς ξεκίνησαν οι εκπαιδευτικοί νεωτερισμοί στο Λύκειο του Κρανιδίου; Με προσωπική δουλειά και μεράκι, απαντά ο καθηγητής Φυσικής κ. Κ. Στεφαλάς. « Είχαμε μια πολύ απλή ιδέα. Η Φυσική είναι μια επιστήμη που πρέπει να διαχέεται. Εδώ, στην ανατολικότερη άκρη της Πελοποννήσου, που είναι η περιοχή μας, αναρωτηθήκαμε πώς θα μπορούσε το σχολείο μας να γίνει κέντρο επιστημονικής αναφοράς. Πέρα από την τυπική εκπαίδευση των παιδιών έπρεπε να τα κάνουμε και να καταλάβουν στην πράξη όσα διδάσκονται. Να δουν κάποια πράγματα που το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου τους στερεί τη δυνατότητα να δουν. Σήμερα ένα παιδί τελειώνει το λύκειο και δεν ξέρει να διαβάσει ένα θερμόμετρο ή να ξεχωρίσει τα είδη της υγρασίας. Η Φυσική μπορεί να κάνει τα παιδιά να ζουν καλύτερα» τονίζει ο καθηγητής Φυσικής του Λυκείου Κρανιδίου."

( Ερώτηση προς τους φοβερούς επαγγελματίες-ερασιτέχνες αστρονόμους του σχολείου μας: κ. Βάγια, κ. Καπετανάκη, λοιποί αστερόπληκτοι, δεν ετοιμάζουμε κάποια συνεργασία με το Λύκειο Κρανιδίου; Θα είχε πολύ ενδιαφέρον)

14 σχόλια:

  1. Δεν λέω ωραίο είναι το δικό μας,αλλά ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΚΕΙ!!!!!!!Μέσα στο πράσινο,να έχουν μετεροωλογικό σταθμό και όλα τα άλλα.Είναι αδικία σας λέω!!!!!!!!!!Απαιτώ και εγώ να τους μοιάσουμε,δεν ξέρω πως,αλλά το απαιτώ.Θέλω πολύ πράσινο,μετερεοωλογικό σταθμό και αστεροσκοπείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε ποια Ελλάδα κατοικοεδρεύουν τέτοια σχολεία; Στην ίδια αυτή που ζούμε κι εμείς; Τι ικανότητες, τι συνεργασία, τι ποιότητα ανθρώπων και τι θυσίες απαιτούν όλα αυτά, μόνο ένας εντός των τειχών μπορεί να γνωρίζει. Τα θερμά μου συγχαρητήρια σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νίκο,
    Βλέπεις, Νίκο; Κι εμείς, οι φτωχοί το έχουμε ρίξει στην καλλιέργεια μαρουλιών, για να βάλουμε λίγο πράσινο στη ζωή μας..

    Τώρα, μια και απαυθύνομαι σε φιλομαθή νέο της θεωρητικής, ας θυμηθούμε την ετυμολογία του "μετεωρολογικός". Μας έρχεται απ' τα...Μετέωρα (<μετά +ἀείρω=σηκώνω ψηλά)Μετέωρος, δηλαδή, όποιος αιωρείται στον αέρα ( για να μη μιλήσουμε για αιθεροβάμονες και αλλά ξουμε προσανατολισμό στην επιστήμη..) Τα ουράνια σώματα, δηλαδή...

    Όσο για τα δίκαια αιτήματά σου, Νίκο μου, εγγράφως την Τρίτη στον κ. Βάγια. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γυριστρουλία μας,
    "μόνο ένας εντός των τειχών μπορεί να γνωρίζει".
    Αχ.
    Κι όταν τα γνωρίζει, πόσα αντιφατικά συναισθήματα αναπτύσσει, ε;
    Όπως πάντα: Προσπαθούμε να κρατάμε την ονειρώδη πλευρά της αντίφασης.

    ( Μετακινήσαν τα μποφόρ το νησί σας;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Διονύση μπράβο στο Λύκειο Κρανιδίου.Θα γίνει παρουσίαση Αστρονομικού περιεχομένου στο Σχολείο μας οσονούπω.Στην περίπτωση επιστημονικών διαλέξεων η Επαρχία πρωτοπορεί,σε εμάς απλά σου θυμίζω την περίπτωση του κ.Τσιτομενέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΟΥΠΣ!!!!!!!!!!!!ΛΑΘΟΣ!!!!!!!!Δεν έχω δικαιολογία,είναι ανεπίτρεπτο.Κ. ¨Μάνεση με έχετε στο χέρι για αυτό το ορθογραφικό.Μην το τραβήξετε πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Νίκο
    το σχολείο μας ΕΧΕΙ δικό του ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ και κάνει τακτικές επισκέψεις σε Αστεροσκοπεία,και επίσης βραδυνές παρατηρήσεις.Για το πράσινο αγαπητό μου παιδί μέσα στην «έρημο»της Καλλιθέας έχει το σχολείο παραγωγή ζαρζαβατικών, έχει άνθη και άλλα φυτά,άλλωστε και εσύ συμμετέχεις σε αυτά.Δυστυχώς έχεις δίκιο για το περιβάλλον αλλά ότι μπορούμε κάνουμε.Για τον μετεωρολογικό Σταθμό είναι στα σχέδιά μας εδώ και λίγα χρόνια,αλλά στο Κρανίδι ήσαν και τυχεροί που τους το χορήγησε η ΕΜΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Δημ. Βάγια,
    Α! Να, Δημήτρη, που βγάλαμε και είδηση! Περιμένουμε ενημέρωση για την παρουσίαση.

    Όσο για τις επιστημονικές διαλέξεις, πιστεύω κι εγώ πως στην επαρχία γίνονται περισσότερα. Θέλω να ελπίζω, όμως, ότι , αν κινητοποιηθούμε, επιμείνουμε, προτείνουμε, σιγά σιγά κάτι θα καταφέρουμε κι εμείς. Μπορεί να μην είχε την επιθυμητή προσέλευση κόσμου η εκδήλωση με τον κ. Τσιτομενέα, αλλά ήταν μόνο μια αρχή. Χρειάζεται επιμονή, αστείρευτη διάθεση και πείσμα - σε...πείσμα των καιρών.

    Όσο για τα αστρονομικού ενδιαφέροντος θέματα, γνωρίζοντας το..αστρονομικό τιμ του σχολείου μας, δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι πάμε καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Νίκο,
    Μην ανησυχείς. Μου δίνεις, παιδί μου, την ευκαιρία να αναδείξω το μεγαλείο της ψυχής μου, τη μεγαλοσύνη της ψυχής μου, το επιβλητικόν ηθικό μου ανάστημα κλπ: Θα το παραβλέψω!! ( Μάλλον είμαι σαν τον Ραν ταν πλαν σε κρίση. Εκμεταλλεύσου το!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κ. Μάνεση δεν χρειάζεται να κάνετε διαφήμιση,το έχω εμπεδώσει το μάθημα για την Τρίτη.Ραν νταν πλαν?Καλά κ. Μάνεση ότι πείτε θα το εκμετταλευτώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Υπάρχει,λοιπόν,κι αυτός ο κόσμος;-Όπου δεν ηχούν εκκωφαντικά "κύμβαλα αλλαλάζοντα"-οι τενεκέδες της...αυτο-[;]διοικητικής κομμα-τώδους ύπνωσης που σπέρνουν αφασικές αρλούμπες;Όπου- κι αν ηχούν,σκασίλα τους!Αυτοί το χαβά τους...Με το μεράκι τους,με τον "τσαμπουκά" τους,με την αξιοπρέπεια του ΔΑΣΚΑΛΟΥ.[έχω μόνο μιαν ένσταση-ποια χρεία τους ώθησε να γίνουν "βορά" στο "Βήμα";Την εφημερίδα που συκοφαντεί το δημόσιο σχολείο συστηματικά,που στα πρωτοσέλιδά του- "φτύνει" τους ανθρώπους σε αυτόν τον τόπο που δε χωράνε στους "βυζαντινισμούς" του.Αλήθεια,Διονύση,θα προτιμούσα να μάθω γι΄αυτό το σχολείο,αλλιώς.Όχι από το "Βήμα".Απλώς ελπίζω να μην τους κάλεσαν οι συνάδελφοι,θα με χάλαγε,αν ήταν έτσι]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Διακρίνω κάποια απέχθεια για το Βυζάντιο?Δεν λέω συμφωνώ απολύτως μαζί σας,αλλά το θέμα Βυζάντιο είναι μεγάλος φάκελος που δεν έχει ερευνηθεί.Αυτή είναι η μικρή μου ένσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Άννα,
    Μη διαμαρτύρεσαι, βρε παιδί μου, από άλλο μέσον έμαθες για το σχολείο, όχι από το Βήμα! Μα ποιος θα το διάβαζε αν δεν το αναδημοσίευε το λαμπρό-όσο-άλλο -δεν πάει ιστολόγιο του λαμπρού-όσο-άλλο-δεν-πάει 6ου λυκείου καλλιθέας;
    (Και, πάντως, η είδηση για μένα επισκίαζε το μέσον.)

    Να μη σε απασχολώ από τη συγγραφή του σεναρίου, ε;(!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κ. Μάνεση αφήστε τα σάπια.Έίναι πάντως αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)