Μέρες κατάληψης

( η κατάληψη
της κατάπληξης
την κατάθλιψη
ω εγκατάλειψη )


Μ'όλο μου το θάρρος: Θα 'θελα ένα σχολείο ανοιχτό στη γνώση και στην κοινωνία.
Ένα σχολείο - κυψέλη.
Ένα σχολείο - εκκολαπτήριο δημιουργικών ιδεών.
Ένα σχολείο - τόπο συνάντησης ανθρώπων.
Ένα σχολείο χρωματιστό.
Ένα σχολείο - άσυλο σκέψης, κοινωνικής ευαισθησίας, ομορφιάς.



Προβλήματα στην Εκπαίδευση υπάρχουν πολλά. Χρειάζεται πολύς και διαρκής αγώνας, πολλή και διαρκής προσπάθεια για την αντιμετώπισή τους.

Δεν μπορώ να μη βλέπω πως καθηγητές-μαθητές είμαστε μαζί, πως έχουμε τους ίδιους στόχους, τη Γνώση, την καλλιέργεια και μέσω αυτών τη χαρά της ζωής.

Όμως, με συγχωρείτε, τόσες μέρες βλέπω μόνο το σχολείο κλειστό. Κι αγώνα δε βλέπω. Με κατάπληξη βλέπω εγκατάλειψη και με πιάνει κατάθλιψη.

Μόλις ξαναβρεθούμε στις τάξεις, θα προσπαθήσουμε, άραγε, για την άνοιξη;


Τις νηφάλιες γνώμες σας, παρακαλώ. Ας συζητήσουμε (και) από 'δω.
ΣΗΜ. Οι φωτογραφίες προέρχονται απ'τον παγκόσμιο ιστό.

Σχόλια

  1. Διονύση μου!

    Και εγώ με "όλο μου το θάρρος" σου λέω ότι μου θύμησες το Σωκράτη..τώρα γιατί δεν θα σου εξηγήσω ακριβώς..αλλά πιθανόν για τα παρακάτω..

    "Ίσως πολύ λίγοι άνθρωποι έχουν κερδίσει τόσο σημαντική θέση στην Ιστορία της Ανθρωπότητας όσο ο Σωκράτης, χωρίς να έχει γράψει βιβλία, χωρίς να έχει κερδίσει μάχες, χωρίς να έχει πραγματοποιήσει εφευρέσεις, χωρίς να έχει διοικήσει αυτοκρατορία, χωρίς να έχει δημιουργήσει περιουσία. Κέρδισε την πιο μεγάλη φήμη για τη φτώχια, την ταπεινοφροσύνη και το ήθος του γενικά, μέσα σε μια κοινωνία που δεν μπόρεσε τελικά να τον ανεχτεί, γιατί εκείνος είχε το θάρρος να στοχάζεται για το ήθος των ανθρώπων και να ασκεί κριτική"

    Φιλιά και καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατάληψη ..
    Φυσικά και εμείς θέλουμε ενα σχολείο ανοιχτό στη γνώση ..

    Ως μαθητές διεκδικούμε την μόρφωση ..την παιδεία ...+ ..+..
    Προβλήματα όπως είπατε υπάρχουν και είναι αρκετά..Το θέμα είναι όμως όχι απλά να τα βλέπουμε και να τα αφηνούμε απλά και μόνο λέγοντας ''ναι υπάρχουν''..''και τη μπορουμε να κάνουμε εμείς ως σχολείο ;'' ή '' εμείς θα δώσουμε λύσεις; '' πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε ως κοινωνία ..και φτάνουμε στο μέσο του μαθητή ...πως μπορεί να ΑΚΟΥΣΤΕΙ η φωνή ενος μαθητή ..στους ''δήθεν ανώτερους που κυβερνάνε '' σε μια ''δημοκρατική'' κατα άλλα χώρα ..
    Οι Μαθητές γραπώνουν το μοναδικό μέσο που έχουν ..την κατάληψη( το οποιό θεωρώ έναν τρόπο έκφρασης σε μια δημοκρατική χώρα)
    Όταν γίνει μια κατάληψη ,θα σκεφτείτε οτι οι μαθητές θα ξεχασουνε οτι βρίσκονται στο σχολείο ,κάτι όμως που δεν ισχύει .. αγωνίζονται γι 'αυτο ..και κυρίως τα παιδία των μεγαλύτερων τάξεων , γνωρίζουν οτι στην κοινωνία που ζούμε δεν θα αλλάξει τίποτα γι αυτους (προς το παρόν)..αγωνίζονται όμως για αυτούς που θα έρθουν!!
    Ακούω τόσες μέρες στις ειδήσεις ''το θέμα που λένε για τους εισαγγελείς'' και όσο το ακούω , τόσο περισσότερο θέλω να πάω κόντρα ,που το κράτος προσπαθεί να φτίαξει άβουλους μαθητές χωρίς κρίση .. και να λένε οτι όλα είναι καλά ..νομίζω οτι αυτο δεν λέγεται δημοκρατία..!!
    Πιστεύω οτι, άγώνας γίνετε όσο υπάρχουν άνθρωποι ..με ελπίδες για το μέλλον!!!
    Την καληνύχτα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θοδωρή, δυστυχώς(για μένα!), τα λες πολύ ωραία. Τόσο, που με αναγκάζεις να "απολογηθώ" ή και να διευκρινίσω κάποια πράγματα.
    Διάβασε καλύτερα αυτά που γράφω. Δε λέω "και μεις τι μπορούμε να κάνουμε ως σχολείο για τα προβλήματα που υπάρχουν κλπκλπ". Λέω πως δυστυχώς δε βλέπω αγώνα. Βλέπω κλειστό σχολείο, αλλά ούτε μέσα, ούτε έξω, ούτε πριν, ούτε μετά, ούτε και κατά τη διάρκεια αγώνα.
    Και βέβαια να ΑΚΟΥΣΤΕΙ η φωνή του μαθητή, των μαθητών. ( Που σου ξαναγράφω πως θεωρώ πως έχουμε -και πρέπει να έχουμε - ΜΙΑ φωνή, οι φορείς της εκπαίδευσης.
    Εγώ κι εδώ τη σιωπή των μαθητών βλέπω. Ρωτάω για τα αιτήματα και περίπου κανείς δεν τα ξέρει. Περνάω απ'το σχολείο και το βλέπω σχεδόν άδειο. Προκαλώ συζητήσεις και συναντώ σιωπή. ( Ας μη μας στραβώνουν την όραση οι εξαιρέσεις - κι εσύ είσαι μία.)
    Αυτό έγραφα. ΔΕ βλέπω αγώνα.

    Τον αγώνα τον θέλω, μεθαύριο μπορεί κι εγώ να απεργώ, αλλά θα ήθελα να μη χάνουν το νόημά τους οι λέξεις. Δεν μπορώ, στο όνομα της προοδευτικότητας που θα ήθελα να έχω στα μάτια σου, να δεχτώ ότι αυτό που καθημερινά αντιλαμβάνομαι, τις μέρες της κατάληψης, είναι αγώνας. Που έχει πόθο και πάθος, δυναμισμό, όραμα, αγωνία, ζύμωση. Θα τα ήθελα πολύ, Θοδωρή. Πάντως δεν τα βλέπω.

    Κι όταν στο τέλος της ανάρτησης αναρωτιέμαι αν θα πετύχουμε μαζί, μετά την κατάληψη, να φέρνουμε την άνοιξη στην τάξη, το συνεχή αγώνα για βελτίωση των συνθηκών, για προσέγγιση των στόχων, για δικαίωση των ονείρων που έχουμε εννοώ.

    Σε καταλαβαίνω απόλυτα σ'αυτά που γράφεις. Μακάρι να είναι πολλά τα παιδιά που έχουν έτσι "δουλεμένη" τη συνείδησή τους. Ας είναι κι ας μην τα βλέπω εγώ!
    Περιμένοντας την απάντησή σου, σε χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αυτό που ξέρω είναι ότι όταν αποφασίσουμε να κάνουμε έναν αγώνα πρέπει να τον κάνουμε και εμείς και όχι μόνο μια αντιπροσωπεία. μόνο που το φαινόμενο αυτό δεν περιορίζεται στο σχολείο αλλά και σε όλη μας την ζωή. χθες ήταν μέρα απεργείας. υπάρχει κάποιος από μας που μπορεί να πει ότι δεν τον αγγίζουν τα θέματα που έθεσαν οι διοργανωτές; πόσοι όμως από μας ήταν στους δρόμους να φωνάξουν για τα πιστεύω τους; μήπως κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και περιμένουμε κάποιους άλλους να τραβήξουν μπροστά; (είμαι κι εγώ ένας από αυτούς που έμειναν σπίτι τους)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κυριε μανεση με ολο το σεβας ακουστε
    Προβληματα στην παιδιεα υπαρχουν και μαλιστα παρα παρα πολλα ας μην κρυβομαστε πισω απ το δακτυλο μας.
    Οι καταλυψεις στις μερες μας αποτελουν καθημερινο φαινομενο γιατι οι μαθητες δεν αντεχουν πια μια σαπια παιδεια χωρις υποδομες,που προωθει την στειρα απομνημωνευση την ανουσια βαθμοθηρια και το απαρχαιομενο συστημα των παννεληνιων το οποιο ισχυει μονο στην ελλαδα και σε καμοια αλλη χωρα της ευρωπης.Μια παιδεια που σου κοβει τα ονειρα για το πανεπηστημιο με μια βαση του 10.
    Σε λιγες μερες στο σχολικο συγκροτιμα του αγιου νικολαου ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α θα εχει ομιλια σχετικα με τα προβληματα της παιδειας.σας προσκαλω ολους τους καθηγητες που πιστεουν πως οι καταληψεις ειναι ανουσιες και χωρις λογο γινονται να παρεβρεθηται εκει και να ακουσετε ολα τα προβληματα αλλα και τους λογους των καταληψεων και ισως να αλλαξετε γνωμη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητοί φίλοι!

    Σηκώθηκα πολύ νωρίς να ετοιμάσω πρωινό στο Χάρη.
    Ο Χάρης είναι γιος μου και πηγαίνει δευτέρα Λυκείου.
    Ακολουθεί θετική κατεύθυνση. Σήμερα γράφει πανσουηδικές στα μαθηματικά.
    Και στα τρία χρόνια στο Λύκειο οι βαθμοί υπολογίζονται για το πανεπιστήμιο.
    Είναι άριστος μαθητής και μελετάει αρκετά.
    Ο χρόνος του όμως σε σχέση με τα παιδιά της ηλικίας του στην Ελλάδα και η ποιότητα ζωής του διαφέρει πολύ.
    Τα απογεύματα πηγαίνει γυμναστήριο 4 φορές την εβδομάδα.
    Διαβάζει πολλά ενδιαφέροντα πράγματα έξω από το σχολείο.
    Παρακολουθεί την γενική εξέληξη της κοινωνίας και έχει πολιτική δράση.
    Βλέπει όλους τους αγώνες ποδοσφαίρου που τον ενδιαφέρουν.
    Παρασκευή και Σάββατο βράδυ είναι έξω με τους φίλους του.
    Είναι χαρούμενος και συχνά τραγουδάει.
    Στο σχολείο μαθαίνει τρεις γλώσσες εκτός από τα Σουηδικά.
    Ο Χάρης δεν χρειάστηκε ποτέ να κάνει κατάληψη..

    Στη τρίτη γυμνασίου ήταν στην Αθήνα και έμεινε όλη τη σχολική χρονιά.
    Από τα αγγλικά στα γερμανικά ερχόταν στο σπίτι 11 η ώρα το βράδυ..
    Αγχώθηκε τόσο πολύ με το σχολείο που το παιδί έπαθε αυπνίες και τινάχτηκε το νευρικό του σύστημα.
    Τα χρόνια που έμεινα στην Ελλάδα όλα τα παιδιά γνωστών και φίλων ερχόταν να τα μάθω να χαλαρώνουν.
    Μελαγχολούσα με το φοβερό άγχος που είχαν στη ψυχή και στο σώμα τους..
    Πως να αντέξουν την υπόλυπη ζωή;
    Πως να γίνουν πολίτες που να αγαπούν τη ζωή και να αγωνίζονται
    για το κοινό καλό όταν τα καλύτερά τους χρόνια είναι μέσα σε τέτοια πίεση..

    Συχνά σκέφτομαι
    τη πρώτη Φιλοσοφία Παιδείας (όπου και στοιχεία Φιλοσοφίας Ζωής ) περιέχεται στα δυο τελευταία βιβλία των Πολιτικών του Αριστοτέλη, με τούτο το σκεπτικό (του όλου συγγράμματος):
    Η κοινωνία αρχίζει με οικονομική δραστηριότητα για να ζήσει.
    Η οικονομική δραστηριότητα οδηγεί στην πολιτική σκέψη – οργάνωση – δράση.
    Τελική φροντίδα της πολιτικής κοινωνίας είναι η φροντίδα για την αγωγή της νεότητας (όπου διατυπώνεται ολόκληρη Φιλοσοφία Παιδείας)..
    Εκεί ο λόγος για σκοπούς παιδείας και κριτήρια σκοπών / επιδιώξεων: «τα αναγκαία, τα χρήσιμα, τα καλά».

    Καλή σας μέρα και καλή δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αιτήματα υπάρχουν απο όλους μας ..το θέμα είναι οτι αν πάτε και ρωτήσετε καποίον μαθητή γι' αυτά ..δεν σας απαντήσει ..θα σιωπήσει , ξέρετε τι πιστεύω εγω , η σιωπή αυτή , είναι κραυγή απο το μαθήτη ..αν πραγματικά μιλήσετε με τον μαθητή και τον αγκίξετε ,του δείξετε οτι πραγματίκα θέλετε να ακούσετε είμαι σίγουρος οτι θας σας πει!(δεν απευθυνομαι σε εσας αποκλειστικά)
    Πριν απο λίγες μέρες μίλησαμε κάποια παιδία με εναν καθηγητή του σχολείου μας ..πραγματίκα νίωσαμε την ανάγκη να του πούμε ..οτι αυτο που κάνουμε αποσκοπεί κάπου , οτι υπάρχουν λόγοι ..νομίζω οτι μας κατάλαβε ..ακόμα όμως πιστέυω οτι αυτά που τ είπαμε δεν είναι τίποτα μπροστά σ'αυτα που δεν είπαμε ..
    Και έρχομαι και να συμφωνήσω με τν mareld Ξέρετε πόσες φορές εχω σκεφτεί - εχω μιλήσει με τους γονείς μου- για την πίεση που υπάρχει..Πόσες φορές έίχα συζητήσει με την μητέρα μου , για να πάω σχολείο στο εξωτερίκο ..να ξεφύγω ..να ζήσω πραγματικά τη (σχολική)ζωή !!
    Πραγματικά κάθε φορά που το σκέφτομαι αυτό , νευριάζω ..γιατι να με αναγκάζουν να θέλω να φύγω!!
    Φυσικά και χρείαζεται δίαβασμα , κόπως ..το θέμα είναι οτι το σύστημα δεν σε ωθεί να το κάνεις ..δεν σε αφήνει ..Φτάνουμε ΄Β, ΄Γ Λυκείου , και αντιλαμβανόμαστε οτι το οξύγόνο μας εξαφανίζεται ..ο χρόνος περιορίζεται τόσο πολύ που αναγκαζόμαστε να σταματήσουμε οτι ενασχολίες είχαμε στον ελευθερο χρόνο μας απλά γιατί δεν υπάρχει ελευθερος χρόνος!!!!
    Όσο μιλάω με τους φίλους μου τόσο περισότερο καταλάβαίνω οτι έχουμε κρίση , έχουμε άποψη ,πραγματίκα μας ενδιαφέρει ..!
    Πιστεύω οτι τουλάχιστον στο σχολείο μας (που μπορώ να έχω κρίση) υπάρχουν παιδία ή ομάδες παιδιων που έχουν στόχους , δημιουργικότητα και προ πάντων έχουν ελπίδα..για το μέλλον!!!
    Πίστεύω οτι απο αυτά που βλέπω και ακούω αγώνας υπάρχει ..!!!
    Μακάρι να καταφέρνουμε να πραγματοποιούμε τους στόχους μας , τα όνειρα μας , μέσα στην τάξη ..και όπως λέτε να φέρνουμε την άνοιξη ..πρέπει όμως να προσπαθόυμε να την κρατήσουμε κίολας ..!!
    Θοδωρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ευθύμη,
    Συμφωνούμε ότι υπάρχουν πολλά και μεγάλα προβλήματα.
    Συμφωνούμε για τα όσα πιο συγκεκριμένα γράφεις ( στείρα απομνημόνευση, εξεταστικό σύστημα κλπ.
    Εκείνο που είπα είναι πολύ συγκεκριμένο και πάνω σ'αυτό θα ήθελα την κρίση σου: Δε βλέπω, είπα, πάθος, δυναμισμό, έκφραση γνώμης, συζητήσεις, αντιπαραθέσεις, συνελεύσεις,ενέργειες, διεκδικήσεις αιτημάτων με -κανένα-άλλο τρόπο, προτάσεις, έγνοια. Αν η κατάληψή σας θα ήταν ένα μέρος μιας τέτοιας συνολικότερης στάσης, δε θα μίλαγα για εγκατάλειψη..

    Αλίμονο, λες να μη μ'αγγίζει η κρίση του εκπαιδευτικού συστήματος;Σ'άλλο πλανήτη ζω;
    Εσύ είσαι πεισμένος ότι η μορφή αυτή διεκδίκησης, έτσι όπως την εφαρμόζετε, είναι συνειδητοποιημένη μορφή πάλης και αγώνα; Κι αν ναι, τι είναι αυτό που σε πείθει; Πού το βλέπεις;
    ( Σε ρωτάω γι'αυτό που βλέπεις γύρω σου, από το σύνολο. Όχι γι'αυτό που εσύ μπορεί, ως μονάδα, να αισθάνεσαι.)

    Τα ξαναλέμε, ε; :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θοδωρή,
    Επιμένω πως - κι όμως! - σε καταλαβαίνω. Πως όλα αυτά τα προβλήματα είναι τεράστια και πέφτουν πάνω στην καμπούρα σας.

    Εκείνο που μονότονα λέω είναι πως δε βλέπω να συνδυάζεται η άπραγη απουσία από το σχολείο με την προσπάθεια να αλλάξουν τα δεδομένα αυτά.

    Γράφεις πως απ'αυτά που βλέπεις και ακούς υπάρχει αγώνας. Ε, αυτό σου ζητάω. Να μου πεις τι βλέπεις. Και να με βοηθήσεις να καταλάβω γιατί εμένα με προδίνουν τα μάτια μου και τα βλέπω αλλιώς. Στιγμές στιγμές ( δεν αστειεύομαι) αναρωτιέμαι μήπως μεγάλωσα και δεν μπορώ να σας νιώθω όπως είστε. Όμως...πείσε με γι'αυτό, περίγραψέ μου αυτό που δε βλέπω!

    Να κλείσω το σημείωμα, συμφωνώντας: Και βέβαια το θέμα είναι να την κρατάμε την άνοιξη. Αυτή είναι η πρόκληση κι εδώ σας θέλω κι εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. evlahos,
    Νομίζω πως το ίδιο λέμε. Αγώνα ακούω και αγώνα δε βλέπω. Και μπορεί αυτό να ακούγεται προκλητικό στα παιδιά, αλλά τολμάω να το λέω, γνωρίζοντας καλά πως δε φοράω παρωπίδες, δε μιλάω από αντιδραστική διάθεση, νιώθοντας πως είμαι μαζί τους στα προβλήματά τους. Άλλο να συμφωνείς κι άλλο να κολακεύεις.
    Καλησπέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. mareld,
    Πολύ σ'ευχαριστούμε για την ουσιαστική σου παρουσία - απαραίτητη, κατευναστική, σε στιγμές έντασης!

    Ο γιος σου, τρανό παράδειγμα του πόσο δίκιο έχουν τα παιδιά. Το σκανδιναβικό μοντέλο ούτε στον ύπνο μας. Εσείς, ζώντας και τα δύο και κάνοντας άμεσα τις συγκρίσεις, κρίνετε και μας βοηθάτε και να κρίνουμε.

    Και μακάρι να γινότανε ένας συνειδητοποιημένος αγώνας όλων των φορέων της εκπαίδευσης προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό μπορεί να είναι ζητούμενο. Και είναι αυτό που δε βλέπω να συνδυάζεται με την κατάληψη του σχολείου, με τους όρους που αυτή γίνεται.
    Πολλά φιλιά στον ευτυχισμένο μαθητή σου της Β΄Λυκείου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Διονύση μου!

    Με έκανες και κλαίω από χαρά γιατί είσαι μαζί με τα παιδιά
    αλλά και γιατί δεν αντέχω τη ταλαιπωρία που υφίστανται τα παιδιά τόσο άδικα.
    Και παλέψαμε.. γι αυτά αλλά πόσο απογοήτευση νιώθουμε..από αυτή τη κατάντια..
    Έμενα Γλυφάδα και ο Χάρης έμενε με το πατέρα του και τον αδερφό του Καισαριανή, γιατί ήταν κοντά στο σόι του.
    Στο σχολείο το παιδί μπορούσε να συγκρίνει από τη πρώτη στιγμή..αφού είχε ζήσει Σουηδία.
    Από το παιδικό εδώ σου δίνουν ένα τηλέφωνο που μπορείς να καλέσεις αν κάποιος σε ενοχλήσει στο σπίτι ή αλλού..
    Στο σχολείο δεν σε προσβάλλουν και το ξύλο απαγορεύεται δια νόμου. Δεν κάνουν προσευχή. Στο σχολείο σου παρέχουν δυο φαγητά για να μπορείς να διαλέξεις. Μέχρι τα 19 έχεις δωρεάν περίθαλψη και φυσικά οδοντίατρο.
    Αυτά όλα τα πρόσφεραν οι Σοσιαλδημοκράτες εποχής του Πάλμε και λίγο πριν..και εδώ έχει χυθεί αίμα..αλλά δεν συγκρίνεται με το δικό μας. Εδώ ήταν απλά πατριώτες και το χρήμα έμενε στη χώρα τους και έτσι αναπτύχθηκε και δομήθηκε.

    Όμως η εργατική τάξη πάντα πληρώνει!
    Τα παιδιά που συνεχίζουν σπουδές είναι κυρίως πανεπιστημιακών.. Της εργατικής τάξης πάνε για εργασία..
    Οι φόροι είναι υψηλοί. 'Οατν δούλευα πλήρωνα μέχρι 50% σαν υψηλόμισθη. Δεν με πείραζε γιατί όταν είδα την προηγούμενη ανάρτησή σου..μαγκώθηκα..και ήθελα να νιώθουν όλοι που έχουν ανάγκη κάπως καλά.
    Ο Χάρης λοιπόν έβλεπε και κατέγραφε πολλά δυσάρεστα στο σχολείο του και τα απογεύματα ερχόταν στη Γλυφάδα να μου τα πει και να καταλάβει τι γίνεται..
    Μια νύχτα ήρθε 12.30.
    Χτυπάει η πόρτα και μου λέει κάθισε, θέλω να σου μιλήσω.
    -Από αυτό το διάστημα που έμεινα εδώ κατάλαβα ότι το σύστημα είναι εκτός λειτουργίας_χρησιμοποίησε άλλα λόγια-και αποφάσισα να φύγω πίσω.
    Ξέρω ότι θα πονέσεις πολύ, αλλά αν δεν θέλεις να γυρίσεις Σουηδία, θα πάω στη πρεσβεία και θα ζητήσω να μου βρουν μια οικογένεια που θα με αναλάβει μέχρι να τελειώσω το Λύκειο.
    Έτσι ξαναεπέστρεψα στη βροχή..

    Να έχετε δύναμη να παλεύετε!
    Φιλιά και καλό σας βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. mareld,
    Βλέπεις, στο πετσί σου χαραγμένες οι συνέπειες ενός ανεπαρκούς συστήματος. Βέβαια, δεν είναι το εκπαιδευτικό που νοσεί, μέσα σε μια κοινωνία εύρυθμη και με λυμένα τα προβλήματά της. Καλά, όμως είναι να μη φτάσουμε να πούμε "εικόνα σου είμαι, κονωνία, και σου μοιάζω". Ας αντιπαλεύουμε.

    Κασι μία απ'τις έγνοιες μου είναι να κρατήσουν αυτές οι έννοιες στα μάτια των παιδιών το ουσιαστικό νόημά τους, να μην απονοηματοδοτηθεί το σύμπαν...
    Δύσκολο;

    Φιλιά και σε σένα. Τη βροχούλα βάζε τη στην κιβωτό σου. Μπορεί κάποτε να την έχεις ανάγκγη.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το έργο παίζεται με
    ενήλικες- αγωνία, σκεπτικισμός-, μαθητές-θυμός αγανάκτηση-.
    την άλλη φωνή,
    που δείχνει ότι υπάρχει και άλλη μαθητική ζωή, άλλο μοντέλο γνώσης
    και το σχολείο κλειστό, με αλυσίδες....
    Οι καταλήψεις σήμερα φοβάμαι ότι έχουν γίνει μια λίμνη με θολά νερά. Φαίνεται να υπάρχουν όλα: αληθινές μάχες και γνήσιοι προβληματισμοί, μαζί με νεανική αφέλεια και ανεμελιά, ανάγκη για ξεκούραση και βαθιά απαξίωση του δημόσιου σχολείου.
    Μια ευχή:
    ας κοιτάξουμε βαθιά μέσα μας,
    ο καθένας, με όσο καθαρό μυαλό είναι δυνατόν
    και ας αποφασίσουμε να χαράξουμε ένα δρόμο που θα ορίζεται κυρίως από υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση.

    Υ.Γ. Διονύση, ό τίτλος της ανάρτησης ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΣ
    Ένα ευχαριστώ για την πρωτοβουλία σου αυτή,
    Mareld, συγκλονιστικά αυτά που καταθέτεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κ.Μάνεση όμολογώ πως δεν θα είμαστε όλα τα παιδία με τις ίδιες σκέψεις..και αντιλήψεις ..συζητάμε όμως για τα λάθη που υπάρχουν και μερίκες φορές μπορώ να πω οτι διαφωνούμε σε μερίκα σημεία και αυτό είναι που μου κινεί το ενδιφέρον, οτι υπάρχουν απόψεις ..
    Παλεύουμαι'' ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της εκπεύδευσης..
    Ακουω παίδια να ανησυχούν για το μέλλον τους ..και ανάμεσα τους είμαι και εγώ
    Προχθές άκουσα οτι κάποια παιδία κανονίζανε να πάνε την Τρίτη στο πεδίο του Άρεως!
    Απο την άλλη όμως βλέπω οτι πολλά παιδία φοβούνται να εκφράσουν την αποψή τους , ''να εναντιωθουν'' και αυτό είναι οτι χειρότερο.
    Την προήγουμενη εβδομάδα είμουν καθημερινά στο σχολείο ,ερχόμουν το πρωί και έβλεπα το σχολείο γεμάτο παιδία ..το απόγευμα όμως έβλεπα ελάχιστους ..ξέρετε γιατί! ..φροντηστήρια ..
    Αν ρωτήσετε ένα παιδί , και δεν πάει φροντηστήριο είναι θαύμα..
    Βλέπω οτι το σχολείο σιγά - σιγά περνάει σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με το φροντ.

    Θέλουμε να μην υπάρχει αυτή η πιεση , θέλουμε να πηγαίνουμε στο σχολείο και μετά να μπορουμε να ασχοληθούμε και με κάτι άλλο έστω και για λίγο χωρίς να φοβόμαστε και να λέμε δεν 8α προλάβουμε
    Θέλουμε να έχουμε μία πραγματίκα ΔΩΡΕΕΑΝ παιδεία γιατι δεν την έχουμε ..
    Θέλουμε ένα μέρος απο τα χρήματα που ως δια μαγείας φεύγουν δεξία και αριστέρα σε καποιονων τις τσέπες να δωθούν για την ανάπτυξη της παιδείας..
    Θέλουμε να ξέρουμε οτι όταν τελείωσουμε το σχολείο θα υπάρξη ανταμοίβη - θα βρεθεί η θέση εργασίας ..βλέπω άτομα με χίλια δυο πτυχία και δουλεύουν σε καφετέριες ..
    μπορώ εγω να πιστευω οτι με το που
    τελείωσω θα βρω εργασία ..αφού μάτια έχω και βλέπω τι γίνετε ..να κλείσω τα μάτια!!!
    Θέλουμε μία δίκαιη παιδεία οι οποίοι θα είναι απόλυτα δημοκρατική δεν θα ξεχωρίζει τους μαθητές στους πλούσιους - φτωχούς
    Θέλουμε ....
    ..άραγε μας ακούει κανείς ..
    Το μόνο που ακούω εγώ είναι ένα Θα .. Θα διωρθωθουν..Θα..
    Τέλικα..
    Μάλλον προτιμάμε να έχουμε σκυμμένο το κεφάλι και να πηγαίνουμε εκεί όπου μας πάνε..ένα είναι σίγουρο το μελλόν μας θέλουμε να το φτίαξουμε εμείς οι ίδιοι αλλα τελικά το φτίαχνουν ''Εκεινοι..'' οι δήθεν !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Διαβάζοντας το σχόλιο της mareld αναρωτιέμαι γιατί δεν έφυγα από την Ελλάδα, να είμαι τώρα στη Σουηδία..κρίμα..
    Συγνώμη για το αυθόρμητο..
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πόσο θα συμφωνήσω μαζί σου roadartist
    Γιατί να μην είμαι και εγώ εκεί..
    Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Θοδωρή!!!!

    Έχω ανατριχιάσει...
    Πόσο σε συμμερίζομαι αγόρι μου..

    Μια αγκαλιά και καλό σου βράδυ!

    Όταν έφυγα από την Ελλάδα το 73..μέσα στο αεροπλάνο ήταν 64 άτομα και εγώ..
    Τα 64 τα συνόδευαν γονείς από τις βόρειες συνοικίες για να τα στείλουν στο Λονδίνο να σπουδάσουν και εγώ μόνη μου έφευγα να ζητήσω άσυλο στη Σουηδία..
    Ελλάς το μεγαλείο σου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ουφ τα διαβασα ΟΛΑ επιτελους....κουραστικα!ηθελα τοσα να πω που φοβαμαι μην τα ξεχασα...χεχε...
    λοιπον ας μπει κ μια ζουζουνια λιγο....γιατι ειναι λιγο καπως η ατμοσφαιρα κ ζεν μου αλεσει...
    εγω λοιπον θελω κ να σας κανω να γελασετε αλλα κ να εκφρασω τις αποψεις μου..... :)



    αρχικα ηθελα να πω οτι κ.Μανεση εγω πιστευω πως υπαρχει αγωνας κ το σχολειο τις μερες που ηταν υπο καταληψη ηταν γεματο κ το πρωι κ το βραδυ(ειδικα βραδυ που εμεις προσεχουμε το σχολειο μας κ δεν το κανουμε μονο κ μονο για να χασουμε μαθημα οπως ολοι νομιζουν,καποια αλλα παιδια που το σχολειο τους ειναι κ αυτο υπο καταληψη φευγουν το μεσημερι κ αφηνουν το σχολειο πραγμα πολυ επικινδυνο εμεις ομως ειμασταν εκει κ δεν υπηρξαν κ ζημιες γτ εμεις αγαπαμε το σχολειο μας) κ ειδικα σε σχεση με περσι....που ερχοσουν 9 κ ηταν αδειο....(οπως σημερα που οντως ηταν λιγο απαραδεχτη η εικονα)
    Αιτηματα υπαρχουν κ ο κ.Βαγιας να ναι καλα ειχε ολη την καλη διαθεση ο ανθρωπος να μας βοηθησει κ να μας εκπληρωσει καποια απο τα αιτηματα αλλα αναφερθηκατε πριν οτι κανατε καποιες συζητησεις στις οποιες πολλα παιδια δεν ξεραν τα αιτηματα κ σωπουσαν αλλα πιστεψτε με ειναι πολυ δυσκολη η θεση μας πολλα παιδια φοβουνται τι να πει στον καθηγητη? μπορει κ να μπει στο ματι...αυτα συζηταγαμε με καποια παιδια κ νομιζω εχουμε δικιο!(συγνωμη ) :(


    ξερω οτι πολλοι πιστευετε οτι ειμαστε υπο καταληψη μονο κ μονο γιατι θελουμε να χασουμε το μαθημα ομως δεν ειναι ετσι...ενταξει ισως να υπαρχει απο καποια παιδια αυτη η ιδεα αλλα καποια μερα θα ανοιγαμε κ οποτε δεν το χαναμε το μαθημα λες κ θα μπορουσαμε να κρατησουμε την καταληψη για πολυ καιρο...αλλα παλεψαμε κ αγωνιστηκαμε για τα αιτηματα μας οποια κ αν ειναι αυτα!!!

    Χριστινα Μαντοπουλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. επισης ηθελα να πω κ κατι ακομη

    δεν ξερω αν βρεθηκατε σημερα στην συγκεντρωση που εγινε στο σχολειο με τους γονεις αλλα εχω τοσες πολλες διαφωνιες που θελω καπου να τα πω...
    Αρχικα ηθελα τοσο πολυ να ερθω να υποστηριξω τα αιτηματα μου(τουλαχτιστον αυτα που υποστηριζω εγω) αλλα φοβηθηκα πολυ!
    κ να σας πω ενα μυστικο ολα τα παιδια φοβηθηκαν κ ειμαι σιγουρη για αυτο
    Ενα παιδι στην ηλικια μας δεν νομιζω να ηθελε να ερθει αντιμετωπο με 150 γονεις κ καθηγητες κ να τον ρωτουν ποια ειναι τα αιτηματα σας, γιατι κανετε καταληψη κ γενικα να πεσουν να το φανε γιατι ειμαι σιγουρη πως αυτο θα γινοταν. πρωτον ο σκοπος αυτης της συναντησης ηταν δια μεσω των γονιων να φοβηθουμε εμεις κ να σταματηση η καταληψη κ δευτερον να γινει ενημερωση προς τους γονεις για τις πραξεις των παιδιων τους...
    Ομως ποιος θα καθοταν να ακουσει ολο αυτο το ''κραξιμο'' στην ουσια?
    Αυτος ηταν ο λογος που δεν ηρθα κ εγω φοβηθηκα κ επειδη ειμαι πολυ ευαισθητη ειπα καλυτερα να κατσω σπιτι μου.

    ομως ακουστηκε πως μονο 5 ατομα παρακινουν ολην την καταληψη κ εμας....αυτο σας συμφερει να λετε? συγνωμη με ολο το σεβασμο που εχω προς εσας κ ξερετε οτι αγαπαω το σχολειο μου κ θελω να μαθω αλλα μην δουλευομαστε...οτν γινετε ψηφοφορια (με τον τροπο που εγινε) κ μονο 20 ατομα μετριμενα στο χερι να ηταν κατα ξαφνικα χαθηκαν ολα τα παιδια κ μονο 5 ηταν αυτοι που το ξεκινησαν. Ο αγωνας ηταν ολων μας κ η αποφαση κοινη (δημοκρατια εχουμε εσεις μας τα μαθαινετε αυτα) νευριασα πολυ μολις το ακουσα,συγνωμη πηγε καποιος σε καποιο παιδι με το μαχαιρι στο λαιμο να του πει θα εισια υπερ στην καταληψη αλλιως θα σε σκοτωσω? οχι φυσικα ο καθενας εχει την δικη του αποψη κ την υποστηριζει με τα επιχειρηματα που θα πρεπει να εχει!

    Ακομη ενα πραγμα που εννοχλησε πολυ ηταν οτι αποφασιστηκε να γινει η συναντηση αυτη αλλα φυσικα δεν σκεφτηκατε οτι εχουμε φτοντιστηρια κ οτι δυστυχως δεν θα μπορουσαμε να παρεμβρεθουμε.... εδω ποιος φταει?κ το αναφερω γιατι ειμαι σιγουρη οτι θα υποθηκε κατι για αυτο το θεμα...
    (που ειναι τα παιδια που θελουν καταληψη να υποστηριξουν τα αιτηματα τους?) κ με το δικιο τους δεν λεω αλλα υπηρξαν καποιοι παραγοντες πολυ σοβαροι που δεν ηρθαμε!
    Ετσι οι γονεις ακουσαν μονο την μια πλευρα κ πιστευουν πως μονο 5 ατομα κινουν την καταληψξ..για ελατε να διετε ποσα ατομα ειμαστε καθε πρωι κ οχι ελατε απογευμα βραδυ....

    ουφ τα ειπα!φοβομουν να τα πω....πιστευα πως θα σας εννοχλησουν αλλα δεν αντεξα θα εσκαγα! απαππαα.......
    ΑΥΤΑ ΕΙΧΑ ΝΑ ΠΩ!
    τωρα η αυριανη συναντηση νομιζω θα ειναι πολυ κρισημη....
    Καληνυχτα
    ονειρα γλυκα
    κ φιλακια πολλα πολλα!

    Χριστινα Μαντοπουλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Στέλλα,
    Η ευχή σου ευχή μου.

    Χριστίνα, καλησπέρα,
    Καλά, ένα ολόκληρο χρόνο που βλεπόμαστε στο σχολείο, στις τάξεις, στις εκδηλώσεις, στη βιβλιοθήκη, στα διαλείμματα, καταφέρνω να σου...εμπνεύσω το φόβο;! Ή θεωρείς πως έχω τόσο μεγάλο μάτι που χωράει κάποιος να... μου μπει; :-)
    Τζάμπα τόσον καιρό πίστευα πως είμαστε αυθόρμητα κοντά;

    Και πρέπει να πιστέψω πως στη συγκέντρωση απόψε δεν υπήρχαν παιδιά, γιατί τα σκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά; Ρε, παιδιά, έχω βαρεθεί να επαναλαμβάνω ότι ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ, εγώ αισθάνομαι πως είμαστε μαζί. Τι να κάνω, δηλαδή, για να μη βλέπετε φαντάσματα;
    Να γιατί τα βλέπουμε διαφορετικά. Εγώ την απουσία, την 100% απουσία παιδιών στη σημερινή συζήτηση, την προσθέτω στα δείγματα μιας πραγματικότητας που δεν έχει να κάνει με αυτό που ισχυρίζεται πως είναι.
    Και το ευχαριστώ που πήγα: Μια μητέρα είπε πως η κατάληψη μας βολεύει όλους. Και τους καλούς μαθητές,είπε, και τους κακούς και τους καθηγητές (!) Και κανείς δε βρέθηκε να πει κάτι. Ούτε εγώ.
    Από το σοκ αυτού που άκουσα...
    Ελπίζω γρήγορα να συνεχίσουμε την κουβέντα και από κοντά.
    Καληνύχτα και πάντα με τη φοβερή σου όρεξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. roadartist,
    Βίζα για να φύγεις απ'την Ελλάδα θα σου δώσουμε αφού συμπληρώσεις 1.000.000 αναρτήσεις στο φοβερό σου μπλογκ. Κι αυτό τιμής ένεκεν και μετ'επιστροφής για να μη σε χάσουμε..
    ( Δεν το σοβαρεύω, γιατί φλερτάρουμε με το συμπέρασμα πως ζούμε σε μια χώρα που τρώει τα παιδιά της - κι αυτό είναι ασήκωτο ως διαπίστωση..)

    ΥΓ. Καλά, βρε, πώς κατάφερες και μπήκες και άφησες σχόλιο. Δεν ήταν κλειστή η πόρτα;! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Kυριε μου οκ...
    ειμαστε κοντα αλλα σημερα ηταν τοσοι καθηγητες
    εκει δν εισασταν μονο εσεις....
    ε οσο να ναι φοβασαι...
    τουλαχιστον εγω φοβηθηκα κ το λεω....

    ελπιζω κ εγω να συνεχιστει η κουβεντουλα μας κ απο κοντα

    καληνυχτα.....


    Χριστινα Ματοπουλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Σε μάς είναι πια έθιμο οι καταλήψεις. Κάθε τέτοια εποχή τα κλείνουμε, για να... ηρεμήσουμε. Μετά από μια δυο βδομάδες επανερχόμαστε, δίχως κάτι να έχει προοδεύσει στην καθημερινότητά μας. Τα πραγματικά προβλήματα ωστόσο διαρκούν, άλυτα... Το βασικότερο που αφορά στα σχολεία της πόλης μας κυρίως είναι ότι έχουν περιορισθεί κατά πολύ οι αυλές, με ακαλαίσθητα και ανθυγιεινά εν πολλοίς προκάτ, ως δήθεν αίθουσες. Γι' αυτό ουδείς πια διαμαρτύρεται...

    Δείτε κι άλλες απόψεις για τα εν Ζακύνθω τεκταινόμενα στην Παιδεία, εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μάλιστα, Π.Κ,
    Διαβάσαμε και τα δικά σας, κατά Παύλο Φουρνογεράκη. Κάγκελα παντού, κατά το Πανούσειον.
    Χαιρετισμούς ΚΑΙ στον Παύλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Θοδωρή:
    Διαβάζοντας τα σχόλιά σου πράγματι νιώθω πίκρα για την αγωνία των νέων.Αγαπητό μου παιδί είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι τα νέα παιδιά σήμερα ζουν στην αβεβαιότητα με το φάσμα της ανεργίας και ένα σωρό άλλα προβλήματα που η γενιά μας σας κληροδότησε,για τούτο όσον αφορά το άτομό μου ζητώ συγνώμη από τους νέους,αν τούτο λέει κάτι.
    Μην ξεχνάς ποτέ τα πράγματα δεν ήσαν ρόδινα στη Πατρίδα μας και όλοι αγωνιστήκαμε για να ορθοποδήσουμε.Μην απογοητεύεσθε διότι έχετε τη ζωή μπροστά σας.
    Ευθύμη:
    Δεν διαφωνώ με τις διαπιστώσεις σου
    που είναι λογικές,διαφωνώ με τον τρόπο διεκδίκησης που είναι άστοχος,που επιδεινώνει ακόμα περισσότερο τη κατάσταση και ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση.Αγαπητό μου παιδί δεν γκρεμίζεις τη καλύβα που σε στεγάζει αν δεν εξασφαλίσεις κάτι καλύτερο,γιατί θα μείνεις άστεγος.
    Προσπάθεια χρειάζεται να βελτιώσουμε τα πράγματα.Διαφωνώ παιδί μου με τη βάση του 10 που έθιξες.Είναι δυνατόν κάποιος που θέλει να γίνει επιστήμονας να μην συγκεντρώνει τη βάση;Θα πρότεινα να κατεβεί η βάση στο 9 όχι παρακάτω.Επίσης είμαστε βαθείς γνώστες των προβλημάτων της Παιδείας που τα βιώνουμε καθημερινά και αγωνιζόμαστε για την επίλυση όσων μπορούμε,και δεν περιμένουμε την οποιαδήποτε έξωθεν ενημέρωση.
    Χριστίνα:
    Δεν αμφιβάλλω ότι αυτά που λες είναι αληθινά,με πληγώνει που γράφεις ότι φοβόσαστε.Γιατί καλό μου παιδί;έχουμε δώσει τέτοια δικαιώματα;ούτε οι γονείς σας έχουν τέτοια διάθεση.Κακώς που δεν ήλθατε ενώ το ξέρατε.Αγαπητή μου Χριστίνα το μάτι του καθηγητή δεν είναι για να βάζει τους μαθητές του αλλά για βλέπει στα μάτια τους την αγωνία που τους διακατέχει,δεν ισχύει τίποτα από αυτά που γράφεις .Να έχετε πάντα το θάρρος της γνώμης σας και κανείς δεν πρόκειται να σας πειράξει εάν το δίκιο σας το διεκδικείτε με κόσμιο τρόπο και τεκμηριωμένα.
    Mareld:
    Βέβαια όπως είπε και ο Διονύσης το Σουηδικό μοντέλο της Παιδείας ούτε στο όνειρό μας,αλλά θα ήθελα να ρωτήσω πια από τα παρακάτω συνέβησαν στην Σουηδία
    1.400 χρόνια Οθωμανικός Ζυγος
    2.Διαδοχικοί πόλεμοι από το 1821-1918
    3.Μικρασιατική Καταστροφή
    4.Δικτατορία Παγκαλου
    5.Δικτατορία Μεταξά
    5.Κατοχή από Γερμανοιταλούς1940-44
    6.Εμφύλιος Σπαραγμός1946-49
    7.7χρονη δικτατορία 1967-1974
    Χωρίς να θελω να δικαιολογήσω τίποτα ας μου επιτραπεί να πω ότι συνδέουμε ανόμoια πράγματα.Άλλωστε και εκεί τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα τώρα τελευταία.
    Αυτά από τον γιο ενός βιοπαλεστή κρεοπώλη,που όμως ήταν τίμιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Σήμερα έγινε συνελεύση στο σχολείο μας , δυστυχώς δεν μπόρεσα να είμαι εκεί για ευνόητους λόγους ,(φροντ )πέρασα λίγη ώρα αρότερα όμως και απο αυτά που μου είπαν οτι έγιναν ,δεν θέλω να πιστέψω και πολλά!!
    Τελίκα η δημοκρατία έρχεται όταν εμείς(οι μαθητές) δεν είμαστε ..και πάλι φαινόμαστε αποδυναμώμενοι..
    Σκέφτομαι οτι αν ερχόμουν και αν ήταν εκείνη την ώρα και άλλα παιδία εκεί θα μπορούσαμε να εκφράσουμε τις απόψεις μας ελεύθερα .. σιγουρα με την πρώτη σκέψη θα πειτε ,φυσικά και θα μπορούσατε..υστέρα όμως ελάτε στη θέση μας ..είναι το ίδιο εύκολο τελικά;!
    Εγώ προσωπίκα δεν νομίζω οτι θα μπορούσα να τα πω όλα αυτα που γράφω τώρα ..και πόσο μάλλον αυτά που δεν γράφω ούτε εδώ ...!!!
    Ελπίζω οι κινήσεις (όλες )που γίνονται να πίασουν 'τόπο' τελικά!!Μακάρι...
    Με μία ελπίδα σας δίνω την καλήνύχτα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. * Να διωρθωσω κάτι που δεν το έγραψα σωστά ..
    Έγραψα οτι απο αυτά που μου είπαν δεν θέλω να πιστέψω και πολλά Εννοω οτι δεν θέλω να πιστέψω οτι δεν εγίνε κουβέντα μεταξύ των μαθητων ..καθηγητων ..γονέων.
    Και πάλι συγγνώμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Κυριε Βαγια ακουστε
    Εφοσον δεν υπαρχει αλλος τροπος να ακουστει η φωνη των μαθητων ο μονος τροπος για να γινει ειναι η καταληψη.
    Δεν λεω πως τα πανεκπαιδευτικα συλλαλητηρια ειναι τροπος που δεν ακουγετε και ζωντανο παραδειγμα ηταν τα προπερσινα συλλαλητηρια και οι καταληψεις που οδηγησαν την κυβερνηση να κανει καποια βηματα πισω οσο αφορα το αρθρο 16
    Σε αυτην την ΡΙΜΑΔΑ χωρα που ζουμε αν δεν κανεις καταχρηση εξουσιας στον οποιονδηποτε ασπρη μερα δεν θα δεις.
    Εδω ακομα και τις απεργιες των δεκο και των εργαζωμενων της δεη τις κριναναι παρανομες κ καταχρηστικες το ιδιο και με τους υπαληλους των ΧΥΤΑ περσυ
    Θελουν μια κοινωνια κατευθηνωμενη στα πλαισια τα δικα τους μια κοινωνια προβατο που να δεχεται το οτιδηποτε θελουν εκεινοι να περασουν.Μια κοινωνια σκλαβο να δουλευει 70 χρονια με μισθο κ συνταξεις φτωχειας.
    Θελουν μια κοινωνια που οι νεοι να σπουδαζουν χρονια ολοκληρα να περνουν μεταπτυχιακα και μαστερ και να ειναι οι καλυτεροι πελατες της ανεργιας η να εργαζονται για 650 στην καλυτερη περιπτωση ευρο.
    Εμεις η νεα γενεια τουλαχιστον δεν θα υποκιψουμε σε κανενα νταβατζη που θελει να καταστρεψει το μελλον μας και θα ειμαστε παντα μπροστα στον αγωνα για μια καλυτερη παιδεια για μια καλυτερη ζωη ολων των συνανθροπων μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Κύριε Βάγια!

    Αυτά τα ξέρω.
    Ξέρω όμως ότι την ευκαιρία που έδωσε ο λαός μετά την μεταπολίτευση στους κυρίους πολιτικούς μας.. τι την κάνανε..
    Ας μη μόνο παρελθοντολογούμε..
    Ξέρουμε ποιοι καταχράστηκαν και συνεχίζουν..

    Δεν είμαι σοσιαλδημοκράτισσα, ούτε την Σουηδία υποστηρίζω, απλά ανέφερα την εδώ πραγματικότητα.

    Καλή σας μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Αχ Διονύση μου...Τι θέμα άνοιξες... Πίκρα και απογοήτευση η δημόσια παιδεία μας...Πίκρα σκέτη...
    Ομολογώ, ότι με εκκπλήσει ότι και το δικό σου σχολείο (με τόσα που κάνετε εκεί μέσα) κατέβασε ρολά... Απογοήτευση και εδώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ναι, και το δικό μας..
    Η κατάληψη είναι υπεράνω σχολείων και..σχολίων, μάλλον.
    Δε θα μας φύγει η όρεξη, όμως, σε διαβεβαιώ. Και φέτος θα γίνουν πολλά, θα κάνουμε πολλά. Ε, ας πεισσμώσουμε και λίγο, δε χάθηκε ο κόσμος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ίσως κάποια στιγμή να ξεδιπλώσω όλη την επιχειρηματολογία μου σχετικά με την ματαιότητα των καταλήψεων ως πρώτο μέτρο πίεσης (σε αντιδιαστολή με μια κλιμάκωση ενός δίκαιου αγώνα). Εδώ θέλω να παρατηρήσετε αντικειμενικά τα παρακάτω πράγματα:

    Τα περισσότερα παιδιά παρακολουθούν φροντιστήρια. Αν εκεί γινόταν πλήρης εκπαίδευση, τότε αυτά τα παιδιά θα έπαιρναν 20 στα διαγωνίσματα και το υπουργείο δεν θα ήξερε πώς να τα διανείμει στις διάφορες σχολές. Άρα η παρακολούθηση φροντιστηρίου δεν είναι λύση στο πρόβλημα εισαγωγής, είναι απλά ένα βοήθημα.

    Τα φροντιστήρια προσφέρουν εξαιρετική κατάρτιση. Το Α θέμα λύνεται έτσι, το Β θέμα λύνεται αλλιώς, το Γ θέμα είναι SOS και θα πέσει, το θέμα Δ δεν είναι καθόλου πιθανό. Όταν το παιδί δεν περάσει (φυσικό είναι αφού πάντα θα υπάρχουν θέματα περίεργα...) οι γονείς του, αποδεχόμενοι την κατάσταση, λένε "δεν πειράζει παιδί μου, μη στενοχωριέσαι, εμείς σε αγαπάμε και πιστεύουμε ότι ήταν μια μικρή ατυχία. Θα δώσεις του χρόνου και θα περάσεις!" Έτσι τα φροντιστήρια κρατάνε τους πελάτες για δύο, μπορεί και τρία, χρόνια. Άρα λύνουν το δικό τους πρόβλημα.

    Γνωρίζω πολλά στραβά πράγματα και στο σχολείο και στην ζωή μας γενικότερα. Όταν όμως κλείνουν τα σχολεία την ίδια μέρα ξαφνικά χωρίς συζήτηση, τότε όλοι καταλαβαίνουμε ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένα τοπικά αιτήματα που πρέπει να λυθούν σε καθένα σχολείο, αλλά μας σκεπάζει ένα κύμα απαξίωσης κάθε προσπάθειας.

    Είμαι καθηγητής πληροφορικής και το μάθημά μου δεν συμμετέχει στον βαθμολογικό μέσο όρο. Λέω στα παιδιά μερικά πράγματα και αυτά μου απαντούν (ποτίζοντάς με απόγνωση) : "Κύριε, μπορεί να τα λέτε καλά εσείς, αλλά πρέπει να συγκεντρώσουμε έναν υψηλό μέσον όρο για να έχουμε ελπίδες να περάσουμε σε μιά καλή σχολή. Αφού το μάθημά σας δεν συμμετέχει, δεν θα ασχοληθούμε τώρα. Αργότερα, όταν το χρειαστούμε για διορισμό, θα πληρώσουμε ένα κέντρο σπουδών και θα πάρουμε ένα δίπλωμα TADE". Καταλαβαίνετε με ποιά μέθοδο μπαίνουν τα πράγματα στο κανάλι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καλημέρα, Αλκίνοε,
    Θα ήθελα να διαφωνούσαμε κάπου, γιατί πάντα οι διαφωνίες μας γίνονται αφορμές για ωραίες συζητήσεις. Δυστυχώς, όμως, συμφωνούμε. Η συμπληρωματική παρατήρηση είναι πως όλα αυτά καταλήγουμε, κάθε χρόνο εποχή καταλήψεων, να τα συζητάμε σχεδόν μόνοι μας, οι καθηγητές, με την εξαίρεση, βέβαια, κάποιων λίγων συνειδητοποιημένων παιδιών.

    Τέλος πάντων. Ελπίζω πως από Δευτέρα θα ξαναμπούμε στους ρυθμους μας, γι'αυτό ας προσπαθήσουμε να τους κάνουμε όσο το δυνατό πιο ευχάριστους, αποδοτικούς, δημιουργικούς, ζωογόνους.
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Η κατάληψη...
    Τον Νοέμβρη του 1973 στο Πολυτεχνείο της Αθήνας έγινε κατάληψη καταρχάς από τους φοιτητές . Άνοιξε τις πόρτες του στη δημοκρατία . Δηλαδή στον ελεύθερο διάλογο , στην επικοινωνία , στις ανθρώπινες σχέσεις , στην πολιτική .
    Έφτιαξαν και ραδιοφωνικό σταθμό για να επικοινωνίσουν με την κοινωνία .Δεν έκλεισαν το Πολυτεχνείο , δεν έβαλαν λουκέτο , δεν απαγορεύθηκε η είσοδος σε κανέναν . Όποιος ήθελε μπορούσε να μπεί μέσα , να κουβεντιάσει , να διαμαρτυρηθεί ή απλώς από περιέργεια να δεί τι γίνεται .
    Η χούντα το έκλεισε .
    Πολλοί πλήρωσαν την πίστη τους στη δημοκρατία με προσωπικές διώξεις άλλοι με τη σωματική τους ακεραιότητα ακόμα και με τη ζωή τους .
    Όταν γίνεται κατάληψη στο σχολείο , αυτό απλώς κλείνει . Μπαίνει λουκέτο.Δεν ανοίγει τις πόρτες του σε νέες ιδέες .
    Τι σημαίνει λουκέτο ;
    Μπαίνει λουκέτο σ΄ένα σπίτι όταν φεύγουν οι ένοικοι ή όταν είναι εστία μόλυνσης ( αφού πρώτα απολυμανθεί ) , σ΄ένα μαγαζί όταν δεν πληρώνει την εφορία , όταν γίνεται διακίνηση ναρκωτικών και για άλλους λόγους .
    Από ό,τι κατάλαβα , οι μαθητές σκέφθηκαν ότι αυτά που γίνονται στις αίθουσες διδασκαλίας , στο εργαστήριο φυσικής , χημείας , πληροφορικής , στις ομάδες θεάτρου , χορού , στη δανειστική βιβλιοθήκη , στη λέσχη ανάγνωσης είναι αντικοινωνικά και γι΄αυτό ενώ θα έπρεπε να βάλει λουκέτο η πολιτεία στο σχολείο , με ¨δημοκρατικές " διαδικασίες και με μεγάλη πλειοψηφία αποφάσισαν να ¨πάρουν το νόμο στα χέρια τους ¨
    και να βάλουν αυτοί λουκέτο .
    Και πολύ καλά έκαναν όταν πήγαιναν με συνέπεια στο φροντιστήριο αρνούμενοι ακόμα και να συμμετέχουν στην κοινή συγκένρωση των γονιών τους και των καθηγητών τους για να συζητήσουν τα προβλήματα . Αυτό αυτό γιατί όπως δήλωσε εκπρόσωπός τους δεν ήθελαν να χάσουν το μάθημα στο φροντιστήριο . Δείχνουν το δρόμο : ¨Αν δεν πληρώσω άμεσα δεν σέβομαι τίποτα ¨. Ποια δωρεάν δημάσια παιδεία !!!
    Θα κάνω μία υπόθεση :
    Αν έκαναν κατάληψη σ΄ένα φροντιστήριο ή ιδιωτικό σχολείο
    για μία αύξηση διδάκτρων μπορούν να σκεφτούν τις συνέπειες ;
    Τελειώνω με μία πρόταση :
    Να κατεβάσουμε την πινακίδα του σχολείου που γράφει ¨6ο Λύκειο Καλλιθέας ¨και να φτιάξουμε μία άλλη που να γράφει¨Φροντιστήριο ο Μάγος ¨ και να ζητήσουμε δίδακτρα .
    Έχω την εντύπωση πως έτσι ο σεβασμός των παιδιών προς τους καθηγητές τους και στις λειτουργίες του φροντιστηρίου πλέον θα είναι μεγαλύτερος .

    ΥΓ Τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι πολλά , δεν λύνονται όμως με αυτόν τον τρόπο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Μας προτείνετε να κάνουμε κατάληψη σ' ένα φροντηστήριο , για σκεφτείτε είναι το ίδιο ..Ποίος θα ενδιαφερθεί γία ένα κλειστό φροντηστήριο ; το κράτος ..δέν το νομίζω ( δέν λέω βέβαια οτι η κατάληψη ενός σχολείου , θα λύσει τα προβλήματα , σίγουρα όμως κάποιους θα τους πειράξει..)
    Όπως έχω ξαναπεί , βλέπω και εγώ οτι το σχολείο περνάει σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με το φροντηστήριο , γίατι συμβαίνει αυτό ..μήπως οι μαθητές αρέσκονται στις παραπάνω ώρες διδασκαλίες , στην παραπάνω πίεση ή μήπως οι γόνεις αρέσκονται στο να πληρώνουν παραπάνω χρήματα...;
    Να συμπληρώσω οτι έμενα προσωπικά δέν μου φάνηκε τις μέρες των καταλήψεων να μην σεβαστήκαμε το σχολείο
    (μπορεί να κάνω λάθος)(;)!!!
    Αν πιστέψουμε οτι τα προβλήματα που υπάρχουν δέν μπορούν να λυθούν παρα μ' ένα μαγικό τρόπο και τα αφήσουμε στην πάροδο του χρόνου ώς έχουν έχουμε χάσει το παιχνίδι!
    Πιστεύω πάλι οτι οι μαθητές του σχολείου μας στην πλειοψήφια τους σεβονταί αρκετά και τους καθηγητές τους και το ίδιο το σχολείο ..( αν πιστευετε κατί αντίθετο σαν καθηγητές(δεν μιλάω προσωπίκα) κοιτάξτε και αλλά σχολεία.(και συγκρίνετε )
    Φυσικά και γνωρίζουμε οτι το σχολείο μας , μας έχει δώσει πάρα πολλά πράγματα όπως τα προαναφέρατε και εσείς (και γι' αυτο ευχαριστούμε και τον διευθυντή μας και τους καθηγητές μας που μας στηρίζουν !) το θέμα είναι να κάνουμε ένα βήμα παρα πέρα...το γνωρίζω δεν προκειται να αλλάξει κάτι άμεσα βήμα το βήμα όμως κάτι θα γίνει...
    Τά προβλήματα της παιδείας τα γνωρίζετε ..ο δίαλογος δεν μου φαίνεται οτι θα αποδωσει ...τί αλλό έχουμε ; ..μαθητές είμαστε ..και αν όμως εννωθούμε σίγουρα μπορούμε να αλλάξουμε τα πάντα.
    Και πάλι σας χαιρετώ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. ΜΕ ολο τον σεβασμο θα ηθελα να διαφωνισω με τον Κ.Ματζαβινο...
    Κ.Ματζαβινε εμεις κ αγαπαμε κ προσεξαμε το σχολειο μας....ακουμε συνεχεια στις ειδησεις για σχολεια που γινονται ταιραστιες ζημιες κλεβουν υπολογιστες σπανε καρεκλες θρανια τζαμια...εμεις δεν καναμε τιποτα απο ολα αυτα κ εκτως απο αυτο εμεις προσεχαμε το σχολειο κ το βραδυ!καποια παιδια κοιμοντουσαν εκει,σε σχεση με αλλα σχολεια που το εγκατελειπαν κ φυσικο ειναι να υπαρχουν τοσες ζημιες... εμεις σεβαστηκαμε κ το σχολειο μας κ τους καθηγητες μας... κ ανοιξαε κ την πορτα για να γινει η συζητηση με τους γονεις μας κ δεν αρνηθηκαμε να ερθουμε κ εμεις...απλα θα μπορουσε η συγκεντρωση αυτη να γινοταν λιγο πιο αργα για να μην ηταν αισθητη η απουσια μας κ εκτος απο αυτο οταν μας πηραν τηλεφωνο απο τον συλλογο γονεων δεν αναφερθηκανε για την παρουσια μας!
    ειδατε οτι υπηρξαν καποια σοβαρα αιτηματα,στα οποια σωθηκαν λυσεις...
    Αυτα ειχα να πω....
    Καλο Σαββατοκυριακο

    Χριστινα Μαντοπουλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Άργησα πολύ να δω αυτό το ποστ και ίσως είναι αργά.
    Η παιδεία μας χάσκει και όχι μόνο στα σχολεία, αλλά και στα πανεπιστήμια και παντού.
    Τα παιδιά έχουν χίλια δίκια, αλλά δεν καταλαβαίνουν πως οι καταλήψεις είναι και πάλι εις βάρος τους. Κάποια παιδιά τις εκμεταλλεύονται για καλύτερο και περισσότερο διάβασμα για τα φροντιστήρια, για να πετύχουν τα όνειρά τους και κάποια άλλα, για την κοπάνα τους. Κάποια άλλα, διεκδικούν πράγματα και παραμένουν εκεί στις πύλες, νύχτα μέρα. Μόνο που αυτά τα παιδιά είναι λίγα.
    Καταλαβαίνω όλα τα παιδιά της σημερινής εποχής. Δεν τους αρέσει ο κόσμος που τους φέραμε, νιώθουν μεγάλη ανασφάλεια για το αύριο, νιώθουν την πίεση του διαβάσματος απ' το Δημοτικό και θέλουν να κάνουν την επανάστασή τους τώρα που μπορούν. (Αύριο μεθαύριο που θα δουλεύουν, ίσως να μην μπορούν να χάσουν ένα μεροκάματο. Τώρα ξέρουν πως πίσω τους στέκουν οι γονείς).Αν μπορούσαν θα έκαναν κατάληψη και στο σπίτι τους, γιατί κι από κει ζητούν κάτι καλύτερο. Έχει διαλυθεί η οικογένεια για τον επιούσιον, πώς να μην διαλυθούν και τα υπόλοιπα; Όλοι οι μεγάλοι, για λεφτά μιλάνε κι αυτά τους έχουνε αγχώσει. Και το μέλλον τους στηρίζεται στο τι δουλειά θα κάνουν (αν βρουν) και πόσα λεφτά θα παίρνουν.
    Είμαι μαζί με τα παιδιά Διονύση μου, κι ας είναι κι απ' το δικό σας το σχολείο που κανείς σας δεν το περίμενε! Τα παιδιά δεν τα βάζουν με τους καθηγητές, με την ζωή που τους προσφέραμε εμείς οι μεγάλοι τα βάζουν.
    Φέτος κάθε σχολείο έχει τα δικά του αιτήματα, κι αυτό δείχνει κάτι περισσότερο από άλλες χρονιές που ήταν οργανωμένα. Βέβαια κάποια σχολεία υπερβάλλουν (οι μαθητές εννοώ), αλλά κοντά στα ξερά, καίγονται και τα χλωρά.
    Μη στεναχωριέσαι Διονύση μου! Άσε τα παιδιά να εκτονωθούν έτσι, ανώδυνα. Είναι καθεστώς πια οι καταλήψεις αυτή την εποχή.
    Στα παιδιά που ξέρουν τι κάνουν και γιατί το κάνουν, το χαίρομαι! Ακόμα και σ΄αυτά που θέλουν την κοπάνα! Δεν θέλουν τα γράμματα όλα τα παιδιά, αδελφάκι μου! Με το ζόρι; Τώρα και γκαρσόν να δουλέψεις, πρέπει να ξέρεις 3 γλώσσες! Όλα γι' αυτό το παλιοχάρτι γίνονται!Πώς να μην θέλουν την κοπάνα;
    Πήρα φόρα, έ;
    Πολλά φταίνε, Διονύση μου! Η εποχή μας, η παιδεία μας, τα συστήματά μας κ.λ.π.
    Κυρίως εμείς οι γονείς! Απ' το τι ψηφίζουμε, μέχρι τι αξίες τους δίνουμε.
    Να' ναι γερά τα παιδιά όλου του κόσμου και να βρουν τον δρόμο τους, ώστε να είναι ευτυχισμένα!
    Να είστε γεροί και ακούραστοι και σεις οι καθηγητές για να μας τα μορφώνετε σωστά, όχι μόνο σε μαθήματα, αλλά και σε αξίες ζωής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ακαταλαβίστηκα τα έγραψα απ' την βιασύνη μου! Ελπίζω ένα συμπέρασμα της γνώμης μου να βγήκε, για να μην τα ξαναγράψω πιο σωστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. ( Μια παρατήρηση:Πρώτη φορά, απ'όσο θυμάμαι, βλέπω να γίνεται τόση συζήτηση στο μπλογκ κι αυτό είναι ένα κέρδος..Χαίρομαι, επίσης, που οι απόψεις από όλους εκφράζονται με διάθεση διαλόγου-δεν είναι όλα, παντού, τόσο αυτονόητα, οπότε κι αυτό κέρδος είναι..)

    κυκλάμινο,
    Γράφεις πολλά σωστά πράγματα, Κατερίνα, παρόλο που δεν είσαι άμεσα μέσα στο χώρο της εκπαίδευσης. Πιάνεις τον αέρα και την ατμόσφαιρα θαυμάσια!

    Σε κάποια σημεία νομίζω χρειάζεται περισσότερη συζήτηση, όπως, π.χ, αν είναι ένα ανώδυνο μέσο εκτόνωσης οι καταλήψεις.
    Δε θα 'θελα ούτε να είναι έτσι και δε νομίζω πως είναι και έτσι - τουλάχιστον αν μέσα στο "ανώδυνο" θα θέλαμε να περιλαμβάνεται και ένα ακέραιο σύστημα αξιών που θα ήταν καλό να χτίζει ο έφηβος στὄ - και από το - σχολείο του.
    Όπως και να'χει, και ψυχολογικά ακόμα, το ν'ακούν τα παιδιά και μια φωνή συμπαράστασης, κι αυτό βοηθάει!
    Σ'ευχαριστούμε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)

Δημοφιλείς αναρτήσεις