Δυο παιδιά κλαίνε από αγάπη

      Είναι Μάης και γράφουνε εξετάσεις.

      Είναι μια Άνοιξη που δεν την αντέχεις εύκολα, καταπώς λένε 
και τα τραγούδια.

      Είναι ένας Μάης που στο προαύλιο του σχολείου μυρίζει αγιόκλημα,
κελαηδάνε κοτσύφια, φτερουγίζουν πεταλούδες και έχει ένα τόσο γαλάζιο φως!

      Είναι ένας Μάης που στις μέσα αίθουσες του σχολείου σε τάξη και πειθαρχία,
καρέκλες και θρανία και παιδιά - κατά μόνας βεβαίως- γράφουν εξετάσεις.

      "ή κανείς ή και οι δυο μαζί, μ΄ακούς;" φωνάζει ο ποιητής. 
Αλλά ποιος τον ακούσει αυτόν;

       Και είναι εκεί και τότε που δυο ζευγάρια μάτια ντρέπονται 
και δεν μπορούν να συγκρατήσουν  τα δάκρυα. Γιατί κλαίνε ντροπαλά 
και τρέμει το κορμάκι τους; Κλαίνε από αγάπη.

       Δυο δεκαεξάχρονα κλαίνε για τον έρωτα.

       Και ντρέπεται η Άνοιξη κι ο Μάης . Κι οι στέρεες παρατάξεις από θρανία 
και καρέκλες αναστατώνονται.

       Δυο παιδιά κλαίνε από αγάπη.
                                                                                                                Α.Ζ.



Σχόλια

  1. Μην ανησυχείς, Α.Ζ. Ευτυχώς, αυτές οι στέρεες παρατάξεις δεν είναι και τόσο στέρεες μπροστά στη δύναμη της αγάπης - που ακόμα κι όταν κλαίει καταφάσκει στη ζωή. Τα μαθαίναμε και μικροί από τους ποιητές μας αυτά:
    Το σκάκι

    Έλα να παίξουμε.
    Θα σου χαρίσω τη βασίλισσά μου.
    (Ήταν για μένα μια φορά η αγαπημένη
    Τώρα δεν έχω πια αγαπημένη)
    Θα σου χαρίσω τους πύργους μου
    (Τώρα πια δεν πυροβολώ τους φίλους μου
    Έχουν πεθάνει καιρό πριν από μένα)
    Κι ο βασιλιάς αυτός δεν ήτανε ποτέ δικός μου
    Κι ύστερα τόσους στρατιώτες τι τους θέλω;

    (Τραβάνε μπρος, τυφλοί, χωρίς καν όνειρα)
    Όλα, και τ’ άλογά μου θα σ’ τα δώσω
    Μονάχα ετούτον τον τρελό μου θα κρατήσω
    Που ξέρει μόνο σ’ ένα χρώμα να πηγαίνει
    Δρασκελώντας τη μια άκρη ως την άλλη
    Γελώντας μπρος στις τόσες πανοπλίες σου
    Μπαίνοντας μέσα στις γραμμές σου ξαφνικά
    Αναστατώνοντας τις στέρεες παρατάξεις.

    Κι αυτή δεν έχει τέλος η παρτίδα.

    (Μανόλης Αναγνωστάκης - υπέρ ανοίξεως, έρωτος και αναστατώσεως :-) )

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)

Δημοφιλείς αναρτήσεις