Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2013

Εντροπία #2

Σε αυτή την ανάρτηση θέλω να κάνω μια ερώτηση στους καθηγητές (και όχι μόνο) του σχολείου!
Τώρα θα μου πεις : Οι καθηγητές που θα δουν την ανάρτηση και θα απαντήσουν είναι μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού (και πολλά βάζω) οπότε θα ζητήσω από αυτούς να μεταφέρουν το ερώτημά μου και στους υπόλοιπους...
Πάμε όμως στο θέμα!
Σε όλα τα σχολείο που  έχω δει, από δημοτικά μέχρι λύκεια, έχω πάντα την ίδια απορία...
Γιατί υπάρχουν κάγκελα στα παράθυρα στο ισόγειο και όχι στους ορόφους (1ο-2ο κτλ);
Αν πέσει ένα παιδί από το παράθυρο του ισογείου δε θα πάθει και πολλά!
Αν όμως γίνει ένα ατύχημα από τον 1ο ή τον 2ο όροφο, δε θα έχει την ίδια κατάληξη!
Γιατί λοιπόν να έρχεται πρώτα η ασφάλεια του χώρου και μετά των παιδιών;

Ένα ατύχημα μπορεί να γίνει στον καθένα!
Γιατί λοιπόν να μη λάβουμε μέτρα για την ασφάλεια μας!
Και θα πει κάποιος : Δεν είναι φυλακή για να βάλουμε κάγκελα παντού!
Και θα έχει και δίκιο!
Αλλά από τη στιγμή που υπάρχουν κάγκελα στο χώρο των σχολείων, γιατί η τοποθέτησή τους να γίνεται με βάση την ασφάλεια του κτηρίου  και όχι των ανθρώπων ;;;   
  

7 σχόλια:

  1. Μακάρι το μοναδικό αρνητικό των ελληνικών σχολείων να 'ταν αυτό!

    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρνητικά ίσως βρίσκεις πιο εύκολα. θετικά βλέπεις; Αν ναι, καλό δεν είναι να τα ονομάζουμε, ώστε να τα στηρίζουμε;

      Διαγραφή
  2. Δυστυχώς με την ίδια 'λογική ' που στολίζουμε τα δωμάτια μας με κάδρα πάνω από τον καναπέ μας ή το κρεβάτι μας, αν και γνωρίζουμε πως είναι επικίνδυνο σε περίπτωση σεισμού. Μήπως επειδή απωθούμε, ως άνθρωποι, τα χειρότερα, για να τα...εξορκίζουμε!!! Πράγματι υπάρχουν πολλοί τέτοιοι παραλογισμοί στις επιλογές μας. Περνάνε ...απαρατήρητοι και ασχολίαστοι μέχρι κάποιος να τους επισημάνει (τα... αυτονόητα) και να μας ...ταρακουνήσει. (Εύχομαι όχι ως ...εγκέλαδος). Πάντως θα ήταν αρκετά ενδιαφέρον και βέβαια χρήσιμο στην καθημερινότητα μας, να καταγράφαμε τέτοιου είδους παρατηρήσεις.... Προς γνώσιν και ...διόρθωσιν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξέρω πολλά σχολεία που έχουν κάγκελα σε όλους τους ορόφους! Έχεις δίκιο πάντως και, κυρίως, δεν ξεχνάς το σχολείο, ε;;;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. [
    Μήπως,Γιώργο,επειδή οι άνθρωποι είναι η δυνάνει "εντροπία"[Να τη μαντρώσουμε!]-Όποιοι φοβούνται τον Άνθρωπο φτιάχνουν Σφίγγες ή φτιάχνουν φυλακές.Είναι γνωστά αυτά-παλαιόθεν.Ξέρεις-"Ανθρωπον ζητώ" κι ο Οιδίποδας κι η Αντιγόνη-σκέτη εντροπία-η απάντηση στο τέρας είναι:Ανθρωπος-η απάντηση στο μίσος είνα "δε γεννήθηκα για να μισώ,αλλά για ν'αγαπώ".Μην αναρωτιέσαι άλλο.Από δω και πέρα σκέψου κ'πες τι κάνουμε.
    "περίσσεψαν οι περιπέτειες οι ιδιωτικές
    το στεγνό πρόσωπο της ιστορίας θολώνει"Μ.Αναγνωστάκης
    Άννα Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιώργο, καλή, χρήσιμη η απορία σου περί της εστίασης του ενδιαφέροντος, περί προσδιορισμού του ουσιώδους. Πού εστιάζει η Εκπαίδευση (και) σήμερα;
    Στην καρδιά του ερωτήματός σου δεν έχω να σου απαντήσω. Ανοίγεις, πάντως, πολλά θέματα. Δες, π.χ, τα μεταφορικά κάγκελα: στη σκέψη και στην ελευθερία της, στη διαμόρφωση πολιτών με κρίση και προσωπικότητα, στις γόνιμες δραστηριότητες. Μ' αυτά τι κάνουμε;

    Δες, πάλι π.χ, τα σχολικά κάγκελα ως το όριο ανάμεσα στο "έξω" και το "μέσα".

    Και ένα σωρό άλλες νοηματοδοτήσεις.

    ( Με την αρίθμηση της εντροπίας, αρχίζεις και μας προκαλείς μια τάση αναμονής για το .. επόμενο τεύχος:-) )

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)