Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

Πατρίδα,ελευθερία,επανάσταση

Λείπει η Θετική και δεν ξέρω πώς να αρχίσω...
Ας τα πάρουμε απ'την αρχή.

Η 25η Μαρτίου πλησιάζει και όπως καθε χρόνο
αύριο έχουμε την καθιερωμένη εκδήλωση.
Μόνο που αυτή τη φορά τα πράγματα
θα είναι λίγο διαφορετικά. Δεν μπορώ να πω και πολλά,
(το μυστήριο πάντα γοητεύει) αλλά μαθητές
από διάφορα τμήματα του σχολείου, έγραψαν
τις σκέψεις τους για τρεις έννοιες άμεσα συνδεδεμένες με την επέτειο:
την πατρίδα,
την ελευθερία
και την επανάσταση.
Δύσκολο έτσι;
Για δείτε πώς τα κατάφεραν μερικοί/ές.

"Πατρίδα για μένα είναι η γειτονιά μου,
το μέρος που μεγάλωσα και που θέλω να πεθάνω.
Τίποτα παραπάνω."

"Είναι το παγωμένο μάρμαρο, βουτηγμένο
σε μια γουλιά αλάτι, γερασμένο απ'τον ήλιο
και τις αναμνήσεις, γεμάτο από παρελθόν,
αλλά κενό από μέλλον."

"Πατρίδα σημαίνει απογοήτευση."
"Ελευθερία: Να κάνω αυτό που εγώ επιθυμώ.
Να επιλέγω για τον εαυτό μου. Να έχω δικαιώματα,
να τα διεκδικώ και να μπορώ να εναντιωθώ σε όποιον
προσπαθεί να τα προσβάλλει. Να βγαίνω απ'το σπίτι μου
και να περπατώ χωρίς βιασύνη στο δρόμο.
Να είμαι κύριος του εαυτού μου."
"Είναι το δροσερό αεράκι που χαϊδεύει τον έρωτα,
τη φιλία, το δικαίωμα των ανθρώπων να ονειρεύονται
στο ανθισμένο πάρκο της ειρήνης."


"Ελευθερία σημαίνει επανάσταση.
Επανάσταση σημαίνει ελευθερία."

"Επανάσταση είναι τα ροδισμένα μάγουλα
στη λευκή του επιδερμίδα.
Επανάσταση είναι τα σηκωμένα μανίκια στο πουκάμισό του,
γεμάτα αίμα και τρύπες που αχνίζουν.
Επανάσταση είναι η σφιγμένη γροθιά του, ψηλά ως τον ουρανό,
που ουρλιάζει μέχρι το τέλος το δίκιο το'χω'γω."

"Η δύναμη του δίκιου σου κάνει το σώμα σου να τρέμει.
Το καλό είναι ότι γύρω σου τρέμουνε και άλλα σώματα."

"Επανάσταση για μένα είναι η αντίδραση ενός εξαθλιωμένου
λαού και η κραυγή ενός μικρού ανθρώπου."
Θα έκανα σχόλιο, αλλά λέω να αφήσω εσάς!

32 σχόλια:

  1. Τι πρίμο αεράκι οδηγεί αυτή τη σχεδία του 6ου Καλλιθέας! Σώζετε κόσμο, παιδιά, συνεχίστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραία αλλά έχω κάποιες διαφωνίες.Καταρχάς κάποιο άτομο που αναφέρει πώς ελευθερία είναι να είσαι κύριος του ευατού σου κτλ ξεχνά(όπως όλοι φυσικά στις μέρες μας)την έννοια της ευθύνης και ότι συνεπάγεται αυτή,ευθύνη προς την πατρίδα πιο γενικά και ευθύνη προς τους συνανθρώπους μας ειδικότερα.Επίσης ελευθερία δεν σημαίνει αυτόματως επανάσταση.Η επανάσταση είναι αποτέλεσμα της δίψας για την ΑΠΟΚΤΗΣΗ της ελευθερίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία- όππως θα έλεγε ο Κάλβος. Τα έχετε και τα δυο. Συνεχίστε! Μας γλυκαίνετε την καρδιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πανέμορφα όλα!ένα πράγμα μόνο έχω να δηλώσω: υπάρχουν διαμάντια μέσα σε όλα τα παιδιά και όπως φαίνεται το μόνο που πρέπει να κάνουμε για να τα ανακαλύψουμε είναι να τους δώσουμε μια ευκαιρία-αφορμή!!!Τόσο εύκολο!

    θα δακρύσουν και οι υπολογιστές με αυτά που ανεβαίνουν στη σχεδία μας!

    Μαργαρίτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μην το ξεχάσω.Ωραία φωτογραφία και Ισμήνη μιας και η Λίζα λείπει ώρα να κάνουμε λίγη προπαγάνδα για το γνωστό και μη εξαιρεταίο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ καλή ιδέα για διαφορετική παρουσίαση γιορτής!
    Και βλέπω ωριμότητα σκέψης. Μπράβο, παιδιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Νίκο,
    Όχι που δε θα είχες διαφωνίες!(Καλά κάνεις.)Σειρά μου να διαφωνήσω μαζί σου!Το να "είσαι κύριος του εαυτού σου", να είσαι δηλαδή ελεύθερος να κάνεις επιλογές που αφορούν στη ζωή σου δε σημαίνει ότι δεν είσαι υπεύθυνος.Γιατί και η υπευθυνότητα επιλογή είναι.

    ΥΓ.Τα εύσημα για τις φωτογραφίες πάνε στον κύριο Μάνεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συμφωνώ μαζί σου ότι ΠΡΕΠΕΙ να είναι αυτονόητο αλλά σήμερα πάρα πολλοί πιστεύουν ότι είμαι ελεύθερος να κάνω ότι θέλω,αλλά ποτέ δεν πρέπει να αποδέχομαι τις συνέπειες γιατί ΕΓΩ δεν κάνω ποτέ λάθος και ότι ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να μου κάνει τίποτα γιατί θα παραβιάσει την ελευθερία μου.Ως φράση είναι σωστή,αλλά όπως χρησιμοποιείται μάλλον χάνει κάθε νόημα.(Ποτέ δεν θα δώσω εύσημα σε εγκληματίες που επιδιώκουν την καταστροφή της Η.Α..Αν θέλει ο κ. Ένοχος συγχαρητήρια για τις εικόνες πρέπει πρώτα να συνθηκολογήσει).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χαχα.
    Δυσκολεύτηκες να αρχίσεις επειδή έλειπε η θετική. Τελικά άρχισες χρησιμοποιώντας τη θετική.:P

    Άντε καλή αρχή με τις αναρτήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Βρε βρε ο Στέλιος!!!Κάτι πρέπει να γίνει.Η Λίζα τρομοκρατεί τους Θεωρητικούς.Κάτι πρέπει να γίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Απλώς να πω -προσκυνούμεν-στο δύσκολο τρόπο να υπάρχετε,με της ψυχής σας τον τρόπο,παιδιά μας.Να εναποθέσω το σεβασμό κ΄την περηφάνεια μας-για την Αλεξάνδρα[π.χ]-που διέσωσε μες στην ασραπή των λέξεων-αιώνων φαρμάκι-γενιές ομορφιά.Να πω τώρα για την ομορφιά που μας χαρίσατε,μιλώντας,τραγουδώντας,χορεύοντας...
    "η πιο γλυκειά πατρίδα είναι η καρδιά",Αθηνά!Ευχαριστούμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. :D
    ΙΣΜΗΝΗ!!!! ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ!!!!!!!!!!!!!!!!

    υπεροχη αναρτηση! την λατρεψα απο την πρωτη κιολας εικονα :)

    εχω να πω οτι ηταν απλα φανταστικα!
    φανταστικη η γιορτη..φανταστικο το πνευμα..φανταστικες οι ψυχες των παιδιων που μπορεσαν να αποδωσουν τις 3 αυτες ΕΝΝΟΙΕΣ τοσο ευστοχα και αληθινα!



    ΜΠΡΑΒΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ....και αυτη ηταν η κυρια ΖΩΓΑΚΗ!!!!!!


    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Βιωματικά και ειλικρινή,
    σύντομα και περιεκτικά
    μακριά από τυπικές διατυπώσεις ,
    τα κείμενα των παιδιών καταγράφουν
    αποκαλυπτικά τον προβληματισμό της εποχής μας.


    Με λιτότητα και συναίσθημα τα υποστήριξαν και τα παιδιά που τα παρουσίασαν τη μέρα της εκδήλωσης.

    Μια παρέμβαση πολύ ιδιαίτερη και ουσιαστική.

    Μπράβο στα παιδιά
    και στην Άννα που κινητοποίησε τη λογική και το όνειρο!

    Μπράβο στην Αθηνά και τα παιδιά που χόρεψαν μέχρι … τελικής πτώσης
    σε κυκλωτικούς χορούς !

    Υ.Γ. Νεόκοπη στην ανάρτηση η θεωρητική;;; Δυναμική αρχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Iωάννα μου,
    Σ'ευχαριστώ,αλλά αν σκεφτείς ότι οι φωτογραφίες δεν ήταν δικές μου,αυτά που έγραψαν τα παιδιά φυσικά και δεν ήταν δικά μου,δε μένουν και πολλά!:Ρ

    Νίκο,
    Δεν ξέρω τι σκέφτονται "πάρα πολλοί",αλλά για να το λες κάτι θα έχεις παρατηρήσει.
    Από πού έβγαλες το συμπέρασμα ότι η Λίζα τρομοκρατεί τους θεωρητικούς?

    ΥΓ.Πράγματι η χθεσινή γιορτή ήταν διαφορετική απ'τα συνηθισμένα.Και νομίζω ότι το "διαφορετικό" καλό είναι να υπάρχει και να το βλέπουμε για να μας κάνει να αναθεωρούμε για πράγματα που θεωρούμε δεδομένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Υπέροχα όλα τα σχόλια, όπως υπέροχη εξάλλου ήταν και η γιορτή.Και όχι μόνο επειδή προσπάθησαμε να προσεγγίσουμε κάπως διαφορετικά μέσω αυτής, με τον τρόπο του ο καθένας, το θέμα της επανάστασης του ΄21, αλλά επειδή αποτέλεσε και μια ακόμα υπενθύμιση ότι το σχόλειο είναι οπωσδήποτε πολλά παραπάνω από μόνο μια πηγή γνώσεων και πληροφοριών.

    Αλεξάνδρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δυστυχώς το παρατηρώ καθημερινώς και όχι μονάχα στο σχολίο αλλά και από αυτά που διαβάζω και βλέπω.Και δυστυχώς δεν μπορεί να το περιορίσει αυτό σε νέους ανθρώπους δικαιολογόντας τους λέγοντας ότι είναι νέοι θα μάθουν κάποια στιγμή,αλλά είναι διαδεδομένο σε όλες τις ηλικίες.Αυτό είναι σήψη,γάγγραινα που μολύνει τη χώρα.Αν δεν επέλθει άμεσα το χειρουργείο ο ασθενής θα καταλήξει.Αυτή η συμπεριφορά βέβαια είναι μέρος και όχι το όλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα το να γράψουν οι μαθητές τι σημαίνουν η ελευθερία, η πατρίδα και η επανάσταση για αυτούς. Τόσο ενδιαφέρουσα που ήθελα να γράψω κι εγώ τι σημαίνει η ελευθερία για εμένα αλλά τελικά δεν το έκανα. Πάντως, θα έλεγα πως η ελευθερία είναι η λύση που κανένας δεν επιλέγει τα τελευταία χρόνια.


    -Θετική! :Ρ

    Α! Ένα συγχαρητήρια στη Θεωρητική που κατάφερε να κάνει την πρώτη της ανάρτηση χωρίς να διαγράψει το blog μας. Μαθαίνεις ρε έξυπνο! :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. σημερα η μονη λυση για αποκτηση ελεθεριας ειναι η επανασταση!!μονο με την αποκτηση ενιαιας ταξικης συνειδησης και ανεξαρτητα απο οποιεσδηποτε αστικες κομματικες πρακτικες , οι λαοι μπορουν να διεκδικησουν οτι δικαιωματικα τους ανηκει.Η λυση θα ειναι συλλογικη κ κοινωνικη!Οι Μεσσιες ποτε δεν ηταν αρκετοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Φάνη καλωσήρθες στην παρέα μας.Τώρα έχουμε και λέμε.Καταρχάς πρέπει να ορίσουμε τι είναι ελευθερία.Ελευθερία λοιπόν είναι η δυνατότητα ενος ανθρώπου να δρα όπως νομίζει πέρα από ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ παρορμήσεις.Λογικό επόμενο είναι ο άνθρωπος να πρέπει να επιζητά την εσωτερική ελευθερία και όχι την ψεύτικη εξωτερική δίοτι αν για παράδειγμα έχουμε κάποιον που έχει την εσωτερική ελευθερία και κάποιον που έχει την εξωτερική ελευθερία αν τον πρώτο τον κλείσεις στην πιο ανήλιαγη φυλακή όχι μόνο θα επιζήσει αλλά θα τρομοκρατήσει και τους δεσμοφύλακες του γιατί δεν μπορούν να κάνουν τίποτα με αυτόν μιας και είναι ανίκητος και τίποτε δεν τον φοβίζει,ο δεύτερος όμως το πολύ πολύ να τρελαθεί στην καλύτερη περίπτωση και στη χειρότερη να σπάσει.Και επειδή η επανάσταση δεν ενδεικνυται στην πρώτη περίπτωση πρέπει να αποφεύγεται σε γενικές γραμμές με εξαιρέσεις φυσικά που επιβεβαιώνουν τον κανόνα και έχουν κάποιες βασικές προϋποθέσεις όπως το πνευματικό βάθος για παράδειγμα αλλα αυτό είναι άλλη κουβέντα.
    Λύση βέβαια είναι η παιδεία και η απόκτηση του περίφημου πνευματικού βάθους με σκοπό την απόκτηση της ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ελευθερίας.
    Στη συνέχεια ταξική συνείδηση και αηδίες.Αυτό είναι παραμύθι για να μπορούν δημαγωγοί να ελέγχουν τους λαούς.Η περίφημη μακιαβελικί τακτική διαιρέ και βασίλευε με σκοπό την διατήρηση της εξουσίας.Στρέφουν τον έναν έναντι του άλλου και αυτοί μένουν ήσυχοι.Επιπλέον η αυτή η εμμονή στην τάξη έχει ως αποτέλεσμα μόνο την οπισθοδρόμηση καθώς ποτέ δεν επέρχεται η κοινωνική ειρήνη.Εξάλλου ποιος γνωρίζει τι δικαιούνται οι "λαοί".Για μένα που είμαι μέρος του δικαίωμα μου είναι να χτίσω πάνω στην Πάρνηθα,για σένα δικαίωμα μπορεί να είναι να παίρνεις το 50% της φορολογίας,για κάθε ομάδα με λίγα λόγια το συμφέρον είναι διαφορετικό.Επιπλέον η λέξη δικαίωμα εκτός του ότι έχει χάσει την αξία του τα τελευταία χρόνια είναι σχετικό.Γιατί να απαιτούμε δικαιώματα και να μην επιδιώκουμε να εσωτερικεύσουμε στους ανθρώπους έναν αξιακό κανονισμό που θα προωθήσει το αλληλοσεβασμό?Και νομιζω ότι υπάρχει κάποια αντίφαση στα λεγόμενα σου.Από την μία υποστηρίζεις τη δημιουργία ταξικής συνείδησης και από την άλλη καλέις τους πάντες σε μια συλλογική και κοινωνικής λύσης.Μα κοινωνία και σύνολο δεν είναι μια ομάδα ή μία τάξη αλλά το σύνολο όλων των ομάδων και των κοινωνικών τάξεων που μπορούν να υπάρχουν σε μια χώρα.Συνεπώς πρέπει να επιδιώκωνται λύσεις που θα έχουν σκοπό το ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΚΑΛΟ.
    Και ναι πράγματι δεν υπάρχουν ποτέ αρκετοί μεσσίες για αυτό ας εκμετταλευτούμε τους λίγους που έχουμε.Συγγνώμη για την πολυλογία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Θετική,
    Είχα καλή δασκάλα!:Ρ(Αύριο φεύγουμε!!!)

    Νίκο,
    Αρχικά ποιος σου είπε ότι οι υπόλοιποι συμφωνούμε με τον ορισμό που έδωσες για την ελευθερία?Για την επανάσταση δεν το σχολιάζω γιατί με μπέρδεψες.Επίσης μπορεί να μην ξέρεις τι δικαιούνται οι λαοί,ξέρεις όμως τι δικαιούνται οι άνθρωποι.(Και νομίζω ότι υπάρχουν-δεν υπάρχουν τάξεις "κοινωνική ειρήνη" είναι δύσκολο να έχουμε με τόσο μεγάλες κοινωνικές ανισότητες.) Μετά μπλέκεις το συμφέρον με το δικαίωμα.Ό,τι δηλαδή είναι συμφέρον για μια κοινωνική ομάδα γίνεται αυτομάτως και δικαίωμά της?
    Επίσης,ποιος ακριβώς θα "εσωτερικεύσει ένα αξιακό σύστημα στους ανθρώπους"με ποιο τρόπο,με ποιο δικαίωμα και ποιο θα είναι αυτό?Και τέλος(άντε με κούρασες!)από περιέργεια ανάφερε κάποιον που θεωρείς "μεσσία."

    (Θεωρητική, αν και το κατάλαβες.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Από αλλού το περίμενα και από αλλού μου ήρθε.Τέλοσπάντων.Ο ορισμός που έδωσα είναι μία έκδοχη δεν νομίζω να όμως να διαφωνείς στο ότι η εσωτερική ελευθερία είναι το ζητούμενο και όχι μια ψεύτικη εξωτερική.Εσωτερική ελευθερία αποκτάται μέσω του σεβασμού προς όλους και όλα(όχι υποταγή,απλός σεβασμός) και την αποκτηση πνευματικού βάθους,ενός πνευματικού και ψυχικού υποβάθρου δηλαδή.Όσο για τους λαούς μάλλον γνωρίζω τι δικαιούνται εφόσον γνωρίζω τι δικαιούνται οι άνθρωποι,εφόσον λαός είναι ένα σύνολο ανθρώπων.Οι τάξεις υπάρχουν και πρέπει να υπάρχουν για λειτουργικούς λόγους.Δεν μορεί μακροπρόθεσμα να σταθεί ανθρώπινη κοινωνία χωρίς τάξεις.Για παράδειγμα ας υποθέσουμε ότι πράγματι δημιουργείτε μια αταξική κοινωνία όπως αφελώς ονειρεύονται πολλοί.Κάποιος θα πρέπει να ασχολείται με τη γη για να υπάρχουν τρόφιμα,κάποιος άλλος πρέπει να είναι τεχνίτης,κάποιος άλλος γιατρός και κάποιος άλλος να διοικεί την κοινότητα.Έχουμε με λίγα λόγια σε μια πρωταρχική κοινότητα 4 ομάδες ανθρώπων με διαφοερτική ασχολία.Αν σε αυτές προσθέσουμε όλες τις αναγκαίες ειδικότητες και πολλαπλασιάσουμε τον αριθμό των ατόμων που υπάρχει σε κάθε ομάδα δημιουργούνται οι τάξεις της κοινότητας.Από εκεί και πέρα είναι επιτακτική η κοινωνική κινητικότητα για η διατήρηση της ορμής κάθε τάξης.Μέσα από αυτήν την κινητικότητα και διαμέσω επίσης της άμβλυνσης των κοινωνικών ανισοτήτητων δημιουργείς μια αρκετά καλή κοινωνία.Και προϋπόθεση για αυτά είναι η κοινωνική ειρήνη γιατί αλλιώς οποιαδήποτε προσπάθεια είναι καταδικασμένη να αποτύχει de facto.Ισμήνη αυτό για το δικαίωμα και το συμφέρον εμείς μπορούμε μάλλον να το ξεχωρίσουμε,αλλά η πλειονότητα των ανθρώπων δεν μπορεί και εγώ απλά σκέφτηκα όπως θα σκεφτόταν ένας απλός άνθρωπος αν μπορώ να πω έτσι.Και φυσικά υπάρχει δαιφορά μεταξύ δικαιώματος και συμφέροντος,αλλά η θεσμοθέτηση ενός δικαιώματος δεν προκαλεί αυτομάτως ένα συμφέρον?Για παράδειγμα το δικαίωμα της ιδιοκτησίας που είναι πρωταρχικό στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες.Έρχεται κάποια στιγμή όμως που αυτό το δικαίωμα πρέπει να "καταπατηθεί" για λόγους δημοσίου συμφέροντος.Ο ιδιοκτήτης εξαιτίας του δικαιώματος έχει και το συμφέρον να αντιταχθεί σε αυτή την καταπάτηση που προκαλέι ζημία στον ίδιο,αλλά ωφελεί το κοινωνικό σύνολο.Ότι συμφέρει μια κοινωνική ομάδα αυτομάτως γίνεται δικαίωμα.Στη περίπτωση που αυτό δεν ισχύει στην κανονική πραγματικότητα ισχυέι στην ελληνική πραγματικότητα,άρα εμείς πρέπει να κινούμαστε με την ελληνική πραγματικότητα.Σχετικα με το αξιακό σύστημα που αναρωτιέσαι ποιος θα το εσωτερικεύσει εδώ ακριβώς έρχεται η εκπαίδευση,η καλλιέργεια και γενικά οι ανθρωπιστικές επιστήμες και η τέχνη για να το επιτύχουν.Πάρε το εξής παράδειγμα.Σύμφωνα με το νόμο για τα άτομα με ειδικές ανάγκες πρέπει να έχουν ίσα δικαιώματα πρόσβασης και εργασίας σε σχέση με τους αρτιμελείς.Δες όμως τι γίνεται.Στα πεζοδρόμια παρκάρουν αυτοκίνητα των συμπολιτών τους σε σημεία που είνα ιειδικά για αυτούς,ενώ κανένας σχεδόν δεν προσλαμβάνει τέτοια άτομα.Εδώ ο νόμος θα τους τιμωρήσει,αλλά είναι αμφίβολο αν θα αλλάξει την κατάσταση μιας και το πιθανότερο είναι το άτομο να πεισμώσει και να το επαναλαμβάνει συνεχώς.Πρέπει λοιπόν να του εσωτερικευθεί ότι κάνοντας κάτι τέτοιο δεν παραβιάζει έναν νόμο ή κάποιο δικαίωμα κάποιου άλλου αλλά στρέφεται κατά της ανθρωπότητας και των συνανθρώπων του.Εξάλλου ότι θεσμοθετείται όπως τα δικαιώματα μπορεί εξ ορισμού να παραβιασθεί σε αντίθεση με τους άγραφουςη ηθικούς κανόνες που ισχύουν και θα ισχύουν για όλους και προέρχονται από τον ίδιο τον άνθρωπο.Όσο για τους μεσσίες δεν έχω κάποιον κατά νου,απλά απάντησα στην τελευταία φράση του Φάνη.Νομίζω όμως ότι πρέπει να έχουμε τα μάτια ανοιχτά για να βρούμε κάποιον που θα κάνει πράξη την δυναμική της κοινωνίας των πολιτών,αν υπάρχει, και που σε συνδυασμό με τους πολίτες αλλά ποτε το κάθε μέρος μόνο του θα επιτρέψουν την βελτίωση αν όχι και την αλλαγή της παρούσας κατάστασης.Ισμήνη με κούρασες.Τσ τσ τσ τσ ντροπή να κουράζεις κάποιον που δίνει πανελλαδικές(εδώ κυλάνε δάκρυα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Εσύ Νίκο θέλησες και κούρασες τον εαυτό σου.
    Άμα όμως ήσουν ελεύθερος και δεν ένιωθες υπόχρεος να απαντήσεις στην Ισμήνη δε θα κούραζες τον εαυτό σου όπως παραπονιέσαι πως αυτό το προκαλεί μάλιστα η Ισμήνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αχ βρε Νίκο,με τις μακροσκελείς σου αναλύσεις!Κι έχεις και το διάβασμα για τις Πανελλήνιες! [Ίσως οι 500-600 λ. της Έκθεσης την κάνουν τη ζημιά.]Ήθελα να γράψω κάτι για τη συλλογικότητα,αλλά μπερδεύτηκα κι εγώ σαν την Ισμήνη-καληώρα.Να θυμίσω το "μέτρον άριστον" ή την αριστοτελική μεσότητα;Μήπως έχει δίκιο ο Στέλιος;[περί ελευθερίας,ευθύνης κ'ψυχαναγκασμού;].Κάπως έτσι "τη χάνουμε τη μπάλα".Μήπως να αφορμήσουμε από τα "λιγοστά λόγια" των συμμαθητών σου;Τα "βιωματικά κι ειλικρινή,σύντομα και περιεκτικά",όπως το γράφει η Λίλα;


    [Φλυάρησα,συγνώμη!Ήθελα όμως καιρό τώρα να σου μιλήσω για το "ήσυχα ήσυχα κι απλά",καλέ μου Νίκο.]

    Υ.Γ.καλό σας ταξίδι αύριο στην περιβαλλοντική!Να μας φέρετε καλούδια ψυχής απ΄το ανοιξιάτικο Πήλιο!
    Άννα Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Κ. Ζωγάκη δεν θα πάω εγώ.Όσο για την έκθεση και τις μακροσκελείς αναλύσεις μάλλον ο κ. Μάνεσης φταίει και όχι η έκθεση.Όσο για το μέτρον άριστο εσείς μου έχετε πει ότι το μέτρο και μάλιστα το αριστοτελικό δεν ισχυεί παντού,είναι μια στάση.Υπαρχουν και άλλα.Πράγματι πολλά από αυτά δείχνουν ωριμότητα πράγμα που δεν το περίμενα,αλλά ιδού πάντα θα εκπλήσσομαι.Αυτά.Τα λοιπά στο σχολείο ελπίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. συγγνωμη μα αδυνατω να πιστεψω οτι κανενας απο τους τοσους μαθητες δεν εγραψαν ποσο περηφανος ειναι για αυτη την πληγωμενη πατριδα που οι προγονοι τοσο δυσκολα μας αφησαν ελευθερη, ασχετα αν εμεις την κατραστρεφουμε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αλς,

    Μα για αυτό το λόγο δεν αναφέρουν πως είναι περήφανοι. Πως γίνεται να είναι περήφανοι όταν την βλέπουν να καταστρέφεται από τις ίδιες τους τις πράξεις;


    Νίκο,

    Δε διάβασα την απάντησή σου αλλά ούτε τις υπόλοιπες απαντήσεις γιατί δεν έχω το σθένος αυτή την στιγμή. Όταν επιστρέψω από την εκδρομή όμως, θα σου απαντήσω.


    -Θετική

    -Θετική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αρά Λίζα θα πρέπει να ντρέπονται που την καταστρέφουν.Συνεπώς δεν φταίει η πατρίδα αλλά εμείς και ερχόμαστε έτσι πάλι στην ατομική ευθύνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Στέλιο σου απαντάω με καθυστέρηση αλλά και εσύ έτσι θα απαντήσεις οπότε ένοιωθα υποχρεωμένος να απαντήσω επειδή είμαι ελεύθερος να σκέφτομαι διότι αυτή η εσωτερική υποχρέωση πηγάζει από την εσωτερική ελευθερία που έχω έστω και αυτή την λίγη.Αλλά η Ισμήνη ήταν αυτή που με τις αντιρρήσεις της(άκουσον άκουσον να γίνονται τέτοια πράγματα στις δημοκρατικές κοινωνίες) που έκανε αυτή την παρόρμηση πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. εμεις την καταστρεφουμε... οποτε ας κοιταξουμε τους εαυτους μας κ μετα ας βρισουμε και ας κατηγορησουμε και τη χωρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Τότε μην παραπονιέσαι αν και το κάνεις για αστεία.(Θέλω να πιστεύω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Πάντα αγαπητέ Στέλιε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το ιστολόγιό μας στοχεύει στη συμμετοχή, τη συζήτηση, την ανταλλαγή, την έκφραση απόψεων και ιδεών, γι' αυτό και τα σχόλιά σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα:-)