Όταν υπάρχει η φαντασία στο σχολείο
Στείρα γνώση.
Βαρετές εργασίες.
Γρίφοι, για να μην αφήνεται η φαντασία λεύτερη.
Ανταγωνισμός για το τίποτα.
Δεν είναι αυτό σχολείο.
Ευτυχώς όμως δημιουργούμε ρωγμές και κάποιες στιγμές δραπετεύουμε από αυτή τη φυλακή.
Βλέπουμε πιο ποιητικά,ανθρώπινα τον κόσμο.Συναισθανόμαστε τους γύρω μας.
Ερχόμαστε πιο κοντά.
Μοιραζόμαστε τις πιο απόκρυφες σκέψεις και τα προβλήματά μας.
Ερχόμαστε πιο κοντά.
Μοιραζόμαστε τις πιο απόκρυφες σκέψεις και τα προβλήματά μας.
Αρκεί να γυρίσει ο τροχός,να βγει ένας σπινθήρας και ΤΑΡΑΝ!
Φωτίστηκε όλος ο κόσμος!
Φωτίστηκε όλος ο κόσμος!
Έτσι που λέτε γυρνούσε ο τροχός με το διάλογο της Αντιγόνης-Ισμήνης
στο μάθημα αρχαίων γενικής του Β1.
στο μάθημα αρχαίων γενικής του Β1.
Όμως...κάποια στιγμή η Ισμήνη είπε στην Αντιγόνη:
Καθόλου δεν πρέπει να κυνηγάει κανείς τα ακατόρθωτα.
Έτσι, αφού συζητήσαμε πάνω σε αυτόν τον αφορισμό (πρώτο θετικό στοιχείο),
η καθηγήτριά μας,Άρτεμις Καλοφύρη, μάς έβαλε μια εργασία διαφορετική από τις συνηθισμένες(2ο θετικό στοιχείο).
Μία εργασία ανθρωποκεντρική,υπαρξιακή,μία εργασία για εμάς τους ίδιους.Και βγήκε ο σπινθήρας...
Μία εργασία ανθρωποκεντρική,υπαρξιακή,μία εργασία για εμάς τους ίδιους.Και βγήκε ο σπινθήρας...
Τα αποτελέσματα;
Να συναισθανθούμε τους συμμαθητές-τις συμμαθήτριές μας.
Να ανακαλύψουμε και εμείς οι ίδιοι τον εαυτό μας.Να νιώσουμε δεμένη ομάδα.
Να συλλογιστούμε.Να μοιραστούμε τους φόβους μας,τις ανησυχίες μας,
τα όνειρά μας,τον δικό μας κόσμο...
Να ανακαλύψουμε και εμείς οι ίδιοι τον εαυτό μας.Να νιώσουμε δεμένη ομάδα.
Να συλλογιστούμε.Να μοιραστούμε τους φόβους μας,τις ανησυχίες μας,
τα όνειρά μας,τον δικό μας κόσμο...
Φωτίσκηκε ο κόσμος!
Όριστε μια ιδιαίτερη λογοτεχνική απάντηση ενός συμμαθητή μας!
Ερώτηση
Ποια πράγματα στη ζωή μου νιώθω ότι είναι πέρα από τις δυνάμεις μου;
Πώς θα τα αντιμετωπίσω;
Απάντηση
Γκρι και μαυρίλα στις ψυχές μας.
Ληστείες για επιβίωση.Βιασμοί και θάνατος.
Το περίστροφο περιμένει με τρεις σφαίρες στο συρτάτι.
Τα παιδιά στο διπλανό κτήριο κλαίνε.Τα κακόμοιρα πεινάνε.
Προσπαθώ να μελετήσω.
Το σώμα μου εδώ,το μυαλό μου στα μάτια μιας κοπέλας,πώς να τη λέγανε;
Οι γονείς μου δυνατοί αντιστέκονται ακόμα,αλλά πολλοί άλλοι γονείς δεν άντεξαν.
Δίπλα από το όπλο είναι στιβαγμένοι Πλάτωνας,Αριστοτέλης,Σωκράτης.
Πλανιούνται στα αστέρια μα εμείς εδώ στο μάυρο.
Κάναμε λάθη μα δεν μάθαμε από αυτά.
Όλοι τρέχουν για κάποιο λόγο,χωρίς να ξέρουν ποιος είναι αυτός.
Χάνουμε το άρωμα.
Μία βροχή πέφτει,κανείς δε χαίρεται.Βγάζει λιακάδα κανείς δεν τη βλέπει.
Τα πουλιά που έχουν απομείνει ακόμα τραγουδάνε το τραγούδι της Ζωής που τους απόμεινε,αλλά κανείς δεν τα ακούει.
Μήπως είμαι εγώ;Ξεχάσαμε και χάσαμε.
Το περίστροφο περιμένει στο συρτάρι με τρεις σφαίρες που δεν είναι για εμένα.
Ποιος φταίει και χάσαμε το χρώμα;
Είμαστε άνθρωποι.
Αυτό είμαστε.
Είμαστε Άνθρωποι και πρέπει να ξυπνήσουμε!
Με συγκίνησες ρε κάθαρμα της κακιάς ώρας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι θα συμφωνησω με το τελείωμα των αληθινών και τόσων απλών σκέψεων!!Είμαστε άνθρωποι,πάντα είμασταν και πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε!!Και θα παραμείνουμε άνθρωποι μόνο με την αγάπη!!Μόνο αυτή θα μας σώσει!!
Χαιρετώ αλλά δεν αποχαιρετώ!!!
Χαχα.Να ξεκαθαρίσω πως η απάντηση δεν είναι δική μου.Ενός συμμαθητή μου είναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘυμάμαι πως όταν διαβάστηκε στην τάξη αυτό που με εντυπωσίασε πιο πολύ ήταν το τέλος όπως φαίνεται να σου αρέσει και εσένα.
Αυτό που έχω παρατηρήσει σε κάτι τέτοιες εργασίες,συζητήσεις είναι πως τελικά μαθαίνουμε πολλά και διάφορα για τους διπλανούς μας που ούτε τα φανταζόμασταν.Έτσι μας προκαλείται ενδιαφέρον για τον άλλον και ερχόμαστε πιο κοντά.
Γεια σου ρε Νίκο αγαπησιάρη...
Το ξέρω πως δεν είναι δική σου!!!Για τι μαι έχεις,για ΠΑΣΠΙΤΗ;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα μαθαινουμε έτσι γιατί ίσως ποτέ δεν είχαμε κάτσει να μιλήσουμε με τον άλλον!!Δεν χρειάζεται ας πούμε να παίρνουμε ακριβά δώρα!!Πολλές φορές τα δώρα μπορεί να είναι τόσο απλά που δείχνουν πολύ περισσοτερα!!Μια σοκολάτα πχ!!ΧΑΧΑ!!Θα μπορούσες να την φανταστείς ως δώρο γενεθλίων;;;Όχι!!Παράδειγμα φέρνω!!
Και άσε τα υπονοούμενα παλιοκολόφαρδε της κακιάς ώρας!!!
αχ β λυκειου...!αχ!
ΑπάντησηΔιαγραφήπαρα πολυ ομορφο/η το ποιημα/εκθεση του συμμαθητη σας..!
και ωραιες φωτεινες ωρες στις αίθουσες του σχολειου... κάτι που λείπει αρκετα από την τριτοβάθμια, μόνο μερικά σκόρπια δείγματα φωτός έχουμε...
Αυτές οι στιγμές είναι που μένουν αξέχαστες στο σχολείο. Οι στιγμές που ο μαθητής έχει το απαραίτητο θάρρος να εκφράσει αυτό που πιστεύει, έστω και ανώνυμα. Contradictory, right?
ΑπάντησηΔιαγραφή-Θετική
"Πλανιούνται στα αστέρια μα εμείς εδώ στο μάυρο".
ΑπάντησηΔιαγραφήΜερικοί δεν πλανιούνται απλώς.Είναι αστέρια,ήλιοι.Χαρίζουν απλόχερα το φως τους και θυμίζουν στους υπόλοιπους ότι φως υπάρχει.
Στέλιο,
Η σκέψη σου να κάνεις ευρύτερα γνωστό αυτό που έγινε στην τάξη-τρίτο(;)θετικό στοιχείο.
Όσο για αυτό που λες για τέτοιου είδους "εργασίες",το έχω παρατηρήσει κ εγώ.Και μπορεί να είναι ανεπαίσθητη,αλλά είναι και ουσιαστική η αλλαγή στις σχέσεις και γενικά στην ατμόσφαιρα της τάξης.
Νίκο,
Σοκολάτα,ε;
Ρόφημα ή...
Εγώ πάντως θα το εκτιμούσα ένα τέτοιο δώρο..
(Μεταξύ μας και η Θετική το ίδιο:Ρ)
(Θεωρητική, προφανώς)
Ή τι αδερφή της Αντιγόνης;;;;;Άρα όταν πρέπει να σας πάρω δώρο δεν θα χρειαστεί να ψάξω και πολύ ούτε να καταξοδευτώ!!!ΧΑΧΑ!!Ωραία!!!χαίρομαι!!Μακάρι να ήταν όλοι τόσο δεχτικοί σε τέτοια ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΔΩΡΑ!!!ΧΑΧΑ!!Χαιρετώ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκο, χαιρέτα αλλά πρόσεξε μην αποχαιρετήσεις καμιά φορά....:P
ΑπάντησηΔιαγραφήΘετική,
Καλωσήρθες!Σε χάσαμε τον τελευταίο καιρό από από ιστολόγιο.
Έχεις δίκιο.(Εγώ αποφάσίζω ποιος έχει και ποιος δεν έχει:P) Είναι από τις πιο σημαντικές στιγμές στη σχολική περιπέτεια για αυτόν που εκφράζεται ελεύθερα αλλά και για τους υπόλοιπους που δέχονται το μήνυμα του ανόθευτο,πηγάζοντας από τα βάθη του μυαλού και της ψυχής...
Ας αλλάξω κατεύθυνση...
Θεωρητική,
Ήλιοι;Χμμμ.Υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι;
Και αν υπάρχουν, γιατί δεν τους βλέπουμε; Και αν τους δούμε, θα κατευθυνθούμε προς το φως τους για να πλανηθούμε γύρω τους;
Δε σου φτάνει να γίνουμε ηλιαχτίδες;:P{Από το κείμενο που μοιράζαμε}
Μάλλον βρήκες το 3ο θετικό στοιχείο.:P
Θα το επαναλάβεις και εσύ σε λίγο...
Λες να είμαι τόσο άτυχος όσο ο Αλφεντι;;;;;;ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράγματι η Λίζα μας έλειψε!!ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΜΑΛΩΣΕΙ ΜΑΖΙ ΤΗΣ ΓΙΑ ΜΗΝΕΣΣΣΣΣ!!ΕΧΩ ΣΤΕΡΗΤΙΚΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ!!!ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!
Στέλιο,Στέλιο!!ΕΓΩ αποφασίζω ποιος έχει δίκιο και ποιος όχι!!!!Άντε για να μην ξεχνιομαστε!!Καημένε!!!
Η ήλιοι Ισμήνη απλά κρύβονται και εμείς πρέπει να πάρουμε το φτυάρι και την τσάπα και να τους βρούμε!!Και όταν τους βρούμε πρέπει να προσέχουμε να μην φύγουν!!
...και...πω, πω! Τι γίνεται εδώ;! Δεν μπορεί να λείψει για λίγο κανείς;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΛες και μπήκα στη βιβλιοθήκη στο διάλειμμα, ένα πράγμα!
Στέλιο, ένα αστεράκι, ένα φως στο σκοτάδι το κειμενάκι σου, μαζί μ' αυτό του συμμαθητή. Το χάρηκα.
Τα δε αστέρια και τα φώτα είμαστε εμείς. Ανάβουμε κατά βούληση και μας βλέπουν επίσης κατά βούληση. Η συνάντηση ήταν και θα παραμένει πάντα ζητούμενο, μέσα στις άλλες, όχι αμελητέες, διεργασίες τής εκπαίδευσης.
Μαζί με τη στιγμή που περιγράφεις από την εργασία των αρχαίων, να σου πω ότι, ευτυχώς, "συναντάω" αρκετές τέτοιες στιγμές στο σχολείο. Μια τέτοια ζήσαμε και μαζί την Κυριακή στη λέσχη, όταν κάποιοι εκμυστηρεύτηκαν τα δικά τους. Το σημαντικότερο: Ένιωσαν την ασφάλεια να εκμυστηρευτούν.
Φαντασία υπάρχει. Για να υπάρχει και στο σχολείο, να μην ξεχνάμε να "δουλεύουμε" τις χαραμάδες απ' όπου τρυπώνει και εισβάλλει στο χώρο.
ΥΓ. Και βέβαια, η επισήμανση της θεωρητικής για το τρίτο θετικό στοιχείο...ήταν το 4ο:-)
Κύριε Μάνεση,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι περιμένατε από μία Θεωρητική; Μαθηματικά, γιοκ! :Ρ
-Θετική
Πολύ ωραία ανάρτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό περιλαμβάνει το περιεχόμενο, τον προβληματισμό και το ίδιο το "ποίημα" του συμμαθητή σας, αλλά και τις υπέροχες φωτογραφίες, το όλο στήσιμο!
Μπράβο και στην κυρία Καλοφύρη που δημιούργησε την ατμόσφαιρα που απαιτείται για να ανοίξουν οι ψυχές!
Έχω μεγάλες ενστάσεις για τον αρχικό αφορισμό για το σχολείο, που θεωρώ ότι γενικεύει και αδικεί. Μάλλον αυτή η κουβέντα δεν μπορεί να χωρέσει σε ένα σχόλιο....
Χαχα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν έγραφα την αρχή της ανάρτησης πήγε το μυαλό μου σε εσάς κ.Χριστοπούλου και στις ενστάσεις που πολύ πιθανά θα εκφράζατε.
Εντάξει,εντάξει ίσως να το παρακάνω αλλά σίγουρα δεν είναι σωστό σχολείο....
Κ. Μάνεση εμένα δεν θα με δείτε στη βιβλιοθήκη στο διάλλειμμα!!ΧΑΧΑΧΑ!!Και σε αυτό το σχολείο νομίζω ότι εμείς που φύγαμε έχουμε αφήσει μια καλύ μαγιά!!Ώρα να ζυμώσετε και να φουρνίσετε για να βγάλετε το γλυκό ψωμί!!!!Και εμείς εδώ στο πανεπιστήμιο αφού γνωριστήκαμε έχουμε τις πρώτες δημιουργικές ζυμώσεις!!Περαταίρω όταν γίνουν τα πρώτα πράγματα!!ΧΑΧΑ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛίζα το ότι είμαστε θεωρητική δεν σημαίνει ότι δεν ξερουμε να μετραμε!!!Μια χαρά ξέρουμε!!Αντιθέτως εσείς της αθλιοτάτης θετικής δεν ξέρετε να βρείτε τα υψηλότερα νοήματα της ζωής!!!ΧΑΧΑ!!Και Λίζα πρέπει επιτέλους να παραδεχθείς πως η θεωρητική είναι ανώτερη!!!
Κ. Χριστοπούλου και Στέλιο δεν είμαστε κανονικό σχολείο,είμαστε προβληματικό!!Αν είμασταν κανονικό σχολείο αυτή τη στιγμή δεν θα υπήρχε τίποτα και θα λέγαμε πόσο κακό είναι το κράτος που δεν δίνει λεφτά και δεν κάνει τίποτα!!
ΣΑΣ ΧΑΙΡΕΤΩΩΩΩΩΩΩΩΩ!!!
Νίκο,
ΑπάντησηΔιαγραφήόταν μιλούσα για το σχολείο δε μιλούσα για το δικό μας αλλά γενικότερα ως θεσμός.
Και εγώ το εξειδίκευσα!!Που είναι το πρόβλημα;;;;;;;;;;;;;;Δεν καταλαβαίνω!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΕΙΑΑΑΑΑ ΣΑΣ!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή...αργησα αλλα... :)
πραγματι ομολογω πως και εγω συγκηνηθηκα! ..συγκεκριμενα..ανατριχιασα!
ειναι τοσο υπεροχο που στο σχολειο ΜΑΣ εχουμε ανοιξει χαραμαδα..απο την οποια περναει διαχυτο φως!!! ..και οι ακτινες απο αυτο το φως..ειμαστε εμεις!!!
ομορφη απαντηση σε μια ιδιαιτερη ερωτηση!!!
μου ελειψε λιγακι το σχολειο ... δηλαδη ολοι εσεις και οι ενεργειες σας!!!
φιλιαααα...
Ας άργησες!!Δεν πειράζει!!Το αποτέλεσμα έχει σημασία!!Έχουμε ανοίξει χαραμάδα και τώρα με νύχια και με δόντια προσπαθούμε να την κάνουμε παράθυρο!!Τι λες θα τα καταφέρουμε;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφή