Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2017

 Η  ΙΩΑΝΝΑ  ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΗ

 ΣΤΟ  6ο ΛΥΚΕΙΟ  ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

 

 Γιατί  η Λογοτεχνία είναι αναγκαία σήμερα;

     "  Ό,τι μιλάει  για  την ανθρώπινη περιπέτεια ακόμα και  αν αφορά σε  παρελθόντα  χρόνο και  σε  μακρινούς  τόπους , προσφέρει  γιατί ακονίζει την  κριτική ματιά ,  προσφέρει υλικό  σύγκρισης, ανακεφαλαίωσης ,  στοχασμού ,αναστοχασμού πάνω  στην εμπειρία  των  ανθρώπων...Η  σταθερή,   ουσιαστική  επαφή με  ό,τι παράγει η  καλλιτεχνική δημιουργία  διαχρονικά μας δίνει  τη  δυνατότητα για καλύτερη  συγκρότηση του εαυτού μας ,για  καλύτερη  γνώση  του  τόπου και  για  κριτική  ματιά πάνω  στην  εκάστοτε κοινωνικοπολιτική και  οικονομική πραγματικότητα  ,για  κριτική και  αυτοκριτική ματιά στην  προσωπική  στάση...Στο  σχολειό  υπάρχουν  δράσεις που  μπορούν να  μας κάνουν  να  αισθανόμαστε ότι  διατηρούμε την  υπερηφάνεια μας ,την  αξιοπρέπειά μας και ότι  μόνοι μας  κάνουμε δυο ,τρία  βήματα για  το παραπέρα.." ( Ιωάννα Καρυστιάνη)


      Την Τετάρτη 12 Φλεβάρη καλωσορίσαμε στο σχολείο μας τη συγγραφέα Ιωάννα Καρυστιάνη, της οποίας ο λόγος υπήρξε πηγή για σκέψη προς όλους μας. Παιδιά της Β΄ Λυκείου προετοίμασαν ένα θερμό καλωσόρισμα με αφορμή τη ζωή και το έργο της μέσα από κείμενα, από αφίσες και τραγούδια. Την υποδεχτήκαμε με τη συνοδεία δύο τραγουδιών: ‘Λιανοτράγουδα’ και το ‘Τζιβαέρι’, ενώ ύστερα απαγγείλαμε από  τον Παπαδιαμάντη, ένα απόσπασμα ,το οποίο εκτιμά ιδιαίτερα.

     Με αφορμή την περσινή μας εργασία και ύστερα από την ανάγνωση της "Μικράς Αγγλίας", θέσαμε ερωτήσεις και εκφράσαμε τις εντυπώσεις μας για  το έργο. Παρόλο το άγχος που παραδέχτηκε και η ίδια πως την διακατείχε, η κ. Καρυστιάνη φάνηκε άνετη, ειλικρινής ,με  χιούμορ, σπάζοντας έτσι τον πάγο. Με  το λόγο της μας έδωσε τροφή για σκέψη, αναλύοντας ,επίσης, γεγονότα καθημερινά και σημαντικά. Ήταν αναμφισβήτητα μια επίσκεψη που θα μείνει αξέχαστη.

Ελπίδα Ατματζίδου Β1
Φρόσω Χριστίδου Β4



    Η κ.  Καρυστιάνη  αναφέρθηκε στο έργο της και στο πώς η ζωή της συνδέεται με αυτό.Μας παρουσίασε τα έργα της  και μας εξήγησε πως πίσω από κάθε μυθιστόρημα της κρύβεται ένα περιστατικό, το  οποίο της έδωσε το ερέθισμα να αποτυπώσει τις σκέψεις της στον γραπτό λόγο.Σε όλη την διάρκεια της εκδήλωσης ήταν φιλική και πρόσχαρη.  Έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το κοινό της,γιατί ρώταγε τ'όνομά κάθε παιδιού που της έκανε ερώτηση ώστε να μας γνωρίσει.Επιπροσθέτως, φρόντιζε να μας φανερώνει τα συναισθήματα της και έτσι  δημιουργούσε μια οικειότητα που  μας έκανε  να  νιώθουμε  άνετα.Ήταν μια εμπειρία που θα θυμόμαστε.

  Βαγγέλης Μάστακας Β3


    Η κ.Καρυστιάνη υπήρξε πολύ φιλική μαζί μας και γεμάτη χαρά, ήταν πρόθυμη να απαντήσει στις ερωτήσεις σχετικά με τη λογοτεχνία και τα βιβλία που έχει εκδώσει.Ήταν ανοιχτή και μας μίλησε για τα παιδικά της χρόνια χωρίς ντροπές και με κάθε λεπτομέρεια. Είναι αξιαγάπητος άνθρωπος.

Γιώργος Γιαννίτσιος  Β1

 

... και  μια σκέψη  της για  τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 
 "  Δημοκρατία  για  μένα είναι  να έχουν  όλοι  εξασφαλισμένο το  δικαίωμα  στη δουλειά ,στη  μόρφωση, στην  υγεία, στην  ελπίδα, στην  πανταχόθεν ελεύθερη  ονειροπόληση..."



Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2017

                                Μια βόλτα στην Ελευσίνα

Η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας πραγματοποίησε μια εξόρμηση στην κοντινή μας Ελευσίνα. Μια πόλη με μεγάλο ιστορικό παρελθόν και βιομηχανική παράδοση. Τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε μια μικρή κοιτίδα πολιτισμού που αναμένεται να γίνει η πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021. 


        Μαθητές και καθηγητές ξύπνησαν με σκοπό να επισκεφτούν την Ελευσίνα και οδηγό την περιέργεια και τη φαντασία για το πως μπορεί να είναι αυτή η βιομηχανική περιοχή για όσους δεν την έχουν επισκεφτεί αλλά γι’αυτούς που έχουν πάει στο παρελθόν μια νέα ευκαιρία για να παρατηρήσουν πως αλλάζει μέσα στον χρόνο και πως  εξελίσσεται .


     Πρώτος σταθμός της εξερεύνησης μας ήταν το Κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Ελευσίνας. Όλοι μαζί σε συνεργασία με τους υπεύθυνους του κέντρου μιλήσαμε και συζητήσαμε για σημαντικά θέματα όπως η αειφορία, η επανάχρηση και οι εναλλακτικές πρακτικές που μπορούμε να ακολουθήσουμε για να περιορίσουμε τη μόλυνση και την ασταμάτητη κατανάλωση των φυσικών μας πόρων, ζητήματα τα οποία μας φαίνονται τόσο δύσκολα αλλά στην πραγματικότητα με θέληση και διάθεση όλα λύνονται εύκολα και με λιγότερες συνέπειες στο περιβάλλον.


      Τελειώνοντας τις δραστηριότητες στο περιβαλλοντικό κέντρο, χωρισμένοι σε ομάδες επισκεφτήκαμε μια σειρά από σημαντικούς χώρους και κτίρια της πόλης όπως η εκκλησία του Αγίου Ζαχαρία, η κεντρική πλατεία της Ελευσίνας,ο πεζόδρομος με τις όμορφες καφετέριες και μαγαζιά με θέα τον αρχαιολογικό χώρο, το παλιό ελαιουργείο το οποίο φιλοξενεί το φεστιβάλ “Αισχύλεια” καθώς και έναν περίπατο στην παραλία. 
















Στο τέλος της βόλτας μας στην πόλη κάθε ομάδα παρουσίασε και περιέγραψε τις εντυπώσεις και τις παρατηρήσεις της από όσα είδε και έμαθε για την Ελευσίνα όπως είναι σήμερα αλλά και για τη μελλοντική της πορεία .


      Ο καθένας μας από πρώτη όψη θα θεωρούσε την Ελευσίνα έναν χώρο εργοστασίων που δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Όμως δεν πρέπει να σταματήσουμε να βλέπουμε τη φαινομενική πλευρά των πραγμάτων; Να ξεφύγουμε λίγο από τον μικρόκοσμο του σπιτιού και της γειτονιάς και να επεκταθούμε λίγο παραπέρα; Η απάντηση δική σας......


Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017

ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΗ

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ  ...ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ









Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2017

Το κυνηγητό του καλού βαθμού και οι επιπτώσεις του

             Σχεδόν όλοι οι Έλληνες μαθητές,δέχονται έναν έντονο στιγματισμό στην προσπάθεια τους,λόγω της πίεσης από τους γονείς για την κατάκτηση του καλού βαθμού.Τα παιδιά από το δημοτικό ως και το λύκειο βρίσκονται σε ένα διαρκή κυνηγητό με τον καλό βαθμό,ένα κυνηγητό που τις περισσότερες φορές τους έχουν αναγκάσει οι γονείς τους να παίζουν.Έτσι οι μαθητές χάνουν τη διάθεση για μάθηση,την όρεξη για να διευρύνουν τους ορίζοντες τους καθώς και όλα τα όμορφα που έρχονται μαζί με την περίοδο των σχολικών χρόνων. 


https://manoloudi.com/

       Οποιοσδήποτε δέκτης μιας τέτοιας πίεσης δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει σωστά,οπότε για ένα παιδί είναι 10 φορές πιο δύσκολο.Ο μαθητής θα υποφέρει από άγχος,κάτι που θα μπορούσε να σωματοποιηθεί και να του επιφέρει πολλά προβλήματα.Άλλο ένα θέμα που μπορεί να προκύψει από αυτή την επίμονη πίεση είναι πως ίσως να συνηθίσει στο σύστημα της παπαγαλίας και να μην μπορεί να αναπτύσσει την κριτική ικανότητα και τη δημιουργική σκέψη.

http://www.infokids.gr/ta-mystika-mias-eytyxismenis-efiveia/

     Ας μην ξεχνάμε πως ένα παιδί που έχει αναγκαστεί να είναι άριστο και τέλειο από μικρό,όταν μεγαλώνει έχει παρόμοιες απαιτήσεις.'Έτσι καταλήγει να είναι πολύ αυστηρό με τον εαυτό του,και τον διατρέχει ο έντονος φόβος του λάθους,καθώς αν κάνει κάτι λανθασμένα,θα κατηγορήσει τον εαυτό του πως δεν είναι τέλειος.

        
     Ο γονέας είναι ανάγκη να καταλάβει πως το να πιέζει με τέτοιο τρόπο το παιδί του δεν θα φέρει τίποτα καλό ούτε στον ίδιο,ούτε στο παιδί και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να του θέτει τόσο μη ρεαλιστικές προσδοκίες.Ένας βαθμός δεν φανερώνει τη νοημοσύνη του παιδιού,και προφανέστατα δεν υπερτερεί της υγείας. 

http://www.dimokratiki.gr/24-01-2016/mathites-ipo-tin-piesi-tis-vathmothirias-ke-ton-goneon/
                                                           Γεωργία Μουτσούλα, Α2

Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2017

ΣυνΚίνησις και ....



... ΤΟ  ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΟΥ  ΠΛΑΤΩΝΑ

ΜΕΤΑΦΟΡΑ  ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

         Το  σχολείο  μας  σήμερα  φιλοξένησε την  ομάδα ΣυνΚίνησις και το  ενδιαφέρον  βιωματικό πρόγραμμα  της " το  Σπήλαιο  του  Πλάτωνα".  Μέσα  από  αυτό  το  πρόγραμμα επιχείρησε να  συσχετίσει τα  στοιχεία  της αλληγορίας με στοιχεία της σύγχρονης ζωής, τα οποία μας κρατούν δέσμιους, ωθώντας μας να αναζητούμε διεξόδους προς το «φως».
        Το βιωματικό πρόγραμμα διεξήχθη με την ενεργή  συμμετοχή των μαθητών, εφαρμόζοντας  τις τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού .Μέσα από σωματικές, κινητικές και νοητικές  ασκήσεις, παιχνίδια ρόλων , διερευνητικής σκέψης και φωτογραφίες, οι μαθητές ένιωσαν ότι ο μύθος είναι κάτι που τους αφορά.Δόθηκαν ερεθίσματα για  σκέψη  και  προβληματισμό  και  ήταν  και  μια  ευκαιρία να "απελευθερωθούμε" για λίγο από  τα  " δεσμά " της τάξης. Προς  το  τέλος του  προγράμματος  και οι  πιο  απρόθυμοι να  εμπλακούν  στη διαδικασία κινητοποιήθηκαν  !Επειδή συχνά  θυμόμαστε μόνο  όσα νιώσαμε  ,τη  σημερινή  μέρα θα  τη  θυμόμαστε!!!!
       ....Και μια  και  η  ομάδα ΣυνΚίνησις μας  αποχαιρέτησε  με  ηλιοτρόπια ας  θυμηθούμε και  λίγο Κική  Δημουλά ( εσείς  των ... ανθρωπιστικών  σπουδών κάτι ...ξέρετε...!!!)


Αντί για υακίνθους
είπα να σου φέρω σήμερα ηλιοτρόπια
να έχει η φροντίδα μου πιο ευθυτενές κοτσάνι

και το οστεώδες πλέον νόημά της να μου φανεί
στρογγυλοπρόσωπο ηλιόσπορους γεμάτο.

Ηλιοτρόπια. Συσσωρευτές λάμπουσας θερμότητας.
Ευχήθηκα να επωφεληθείς.


Κι αφού ετακτοποίησα σε ύψος ομοιόμορφο
αισθητικά το χρέος μου στο βάζο
κοντοστάθηκα λίγο να βεβαιωθώ
ότι τα ηλιοτρόπια θα τραπούν
εκεί που επαγγέλλει το όνομά τους.


Κατάπληκτη να στρέφουνε τα είδα
προς της ευχής μου την παράφρονα εκπλήρωση
κοιτάζοντας αντί τον ήλιο εσένα.
  ...