Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2016



  ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...

 ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΙΣ

 

      Ο Μάνος  Χατζηδάκις σφράγισε  με  τη μουσική και  το λόγο  του τον  εικοστό  αιώνα.Υπήρξε  μια  μεγάλη  προσωπικότητα  που με τις  μελωδίες  του  ομόρφυνε και ομορφαίνει τη ζωή μας!

Χατζιδάκις       Αυτοβιογραφούμενος

   Γεννήθηκα στην Ξάνθη μια Τρίτη 10 το βράδυ, την 23η Οκτωβρίου του 1925, τότε που έγινε η ποτοαπαγόρευση και οι γονείς μου σαν τρελλοί χόρευαν τσάρλεστον στους δημόσιους χορούς και στις πλατείες της πολιτείας. Σαν άνοιξα τα μάτια μου, είδα, με απορία πολύ κόσμο να περιμένει την εμφάνισή μου. Το ίδιο συνέχισα αργότερα ν’ απορώ, όταν με περίμεναν κάπου να φανώ.
    Προσπάθησα όλον το καιρό που μέναμε στην Ξάνθη να γνωρίσω σε βάθος τους γονείς μου και να εξαφανίσω την αδελφή μου. Δεν τα κατάφερα και τα δυό. Έτσι μετακομίσαμε το ’32 στην Αθήνα και δεν στάθηκε δυνατόν να λησμονήσω την αποτυχία μου.
    Άρχισα να ζω και να εκπαιδεύομαι στην πρωτεύουσα ενώ παράλληλα σπούδαζα τον έρωτα και την ποιητική λειτουργία του καιρού μου. Έλαβα όμως την αττική παιδεία όταν στον τόπο μας υπήρχε και Αττική και Παιδεία. Μ' επηρεάσανε βαθιά ο Ερωτόκριτος, ο Στρατηγός Μακρυγιάννης, το Εργοστάσιο του Φιξ, ο Χαράλαμπος του «Βυζαντίου», το υγρό κλίμα της Θεσσαλονίκης, και τα άγνωστα πρόσωπα που γνώριζα τυχαία και παρέμειναν άγνωστα σ' όλα τα χρόνια τα κατοπινά.
    Έγραψα ποιήματα και πολλά τραγούδια, και ασκήθηκα ιδιαίτερα στο να επιβάλλω τις απόψεις μου με δημοκρατικές διαδικασίες, πράγμα που άλλωστε με ωφέλησε τα μέγιστα σαν έγινα υπάλληλος τα τελευταία χρόνια. Απέφυγα μετά περίσσιας βδελυγμίας ότι τραυμάτιζε το ερωτικό μου αίσθημα και την προσωπική μου ευαισθησία. Γι’ αυτό κι από νωρίς, μετά τον πόλεμο ακριβώς, σταμάτησα όλα τα μαθήματα της Μουσικής.
    Γύρισα τον κόσμο και ανεκάλυψα ότι τα πρόσωπα που με ενδιαφέρανε έπρεπε να μιλούν απαραιτήτως τα Ελληνικά-γιατί σε ξένη γλώσσα η επικοινωνία γίνονταν οδυνηρή και εξαφάνιζε το μισό μου πρόσωπο.
    Το 1972 επέστρεψα σχεδόν οριστικά στον τόπο και ίδρυσα καφενείο που το ονομάσαμε «Πολύτροπο», ίσαμε με την μεταπολίτευση του ’74 όπου και το ’κλεισα μια και άρχιζε η εποχή των γηπέδων και των μεγάλων λαϊκών εκτονώσεων. Κράτησα την ψυχραιμία μου και δεν εχόρεψα εθνικούς και αντιστασιακούς χορούς στα γυμναστήρια και στα γεμάτα από νέους γήπεδα.
    Έτσι κατάφερα να ολοκληρώσω την τραυματισμένη από την παιδική μου ηλικία προσωπικότητα, καταλήγοντας να πουλώ «λαχεία στον ουρανό» και προκαλώντας τον σεβασμό των νεωτέρων μου μια και παρέμεινα ένας γνήσιος Έλληνας και Μεγάλος Ερωτικός.


(Μυθολογία, 1966) /www.sansimera.gr/biographies

Εξαιρετικά είναι  και  τα  κείμενα του.Στα  παρακάτω   βιβλία ανακαλύπτει κανείς  και  τη μαγεία  του  λόγου του.




Το βιβλίο είναι μια ανθολογία των κειμένων που διάβαζε ο Χατζιδάκις τις Κυριακές στο Τρίτο Πρόγραμμα τον καιρό που ήταν διευθυντής του.
 
Το  βιβλίο  περιέχει  δημόσιες παρεμβάσεις του: Ομιλίες, συνεντεύξεις, κείμενα που δημοσιεύτηκαν κατά καιρούς σε εφημερίδες και περιοδικά.


 
 36 κείμενα για τον Γκάτσο, τον Ελύτη, τον Τσαρούχη και για το ρεμπέτικο, την μουσική του ’80, το βιβλίο και την ανάγνωση, τους αναρχικούς και την πολιτική πραγματικότητα και αθλιότητα.
https://fvasileiou.wordpress.com

και   αγαπημένες  μουσικές  του... 



Σάββατο, 22 Οκτωβρίου 2016

Για ..." έναν πράσινο κήπο"

Η σχέση του ανθρώπου με τη φύση, σχέση αρχέγονη , μαγική, ικανή να γαληνέψει την ψυχή.

Εδώ παίρνει το λόγο ο ποιητής:

Έχω τρεις κόσμους.
Μια θάλασσα , έναν ουρανό
και έναν πράσινο κήπο. Τα μάτια σου.
Θα μπορούσα, αν τους διάβαινα και τους τρεις
να σας έλεγα που φτάνει ο καθένας τους.
Η θάλασσα, ξέρω.
Ο Ουρανός, υποψιάζομαι.
Για τον πράσινο κήπο μου , μην με ρωτήσετε.
Νικηφόρος Βρεττάκος

Σε πρώτο πλάνο, η πορτοκαλιά μας,
φυτεμένη από τα παιδιά της ΠεριβαλλοντικήςΟμάδας
πριν από πέντε χρόνια.
Η Περιβαλλοντική μας Ομάδα, ξεκίνησε και φέτος, με δουλειά στον κήπο του σχολείου, μαθαίνοντας τα μυστικά της βιολογικής καλλιέργειας...




....αλλά και άλλες δράσεις μέσα στο σχολείο (θα μιλήσουμε αργότερα γι΄αυτές), όπως συμβαίνει εδώ και έξι χρόνια, γεμίζοντας μας χαρά και ικανοποίηση όταν οι καρποί των κόπων μας,  κάνουν πιο όμορφο το χώρο που κινούμαστε καθημερινά,



 διαμορφώνοντας παράλληλα πιο "όμορφους" ανθρώπους!

Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2016

Μια γιορτή με άρωμα επιστήμης...

.....και το 6ο Λύκειο ήταν εκεί!


Χριστίνα, Ειρήνη, Νεκταρία, Μαρία, Εύα, Έλενα


 

έξι κορίτσια της Γ' Λυκείου
ξενάγησαν παιδιά (πολλά παιδιά)
και μεγάλους με ματιά παιδική ,
αθώα, γεμάτη περιέργεια
στη βραδιά του ερευνητή στο Δημόκριτο
στις 30 του Σεπτέμβρη 2016.







        
Mε την υπέροχη αίσθηση ότι συμμετέχουμε  σε ένα παγκόσμιο γεγονός που συμβαίνει ταυτόχρονα
σε εκατοντάδες πόλεις στον κόσμο.



"1.500.000 επισκέπτες σε 300 Ευρωπαϊκές πόλεις συμμετέχουν την τελευταία Παρασκευή του Σεπτέμβρη στη Βραδιά Ερευνητή, σε ένα θεσμό που κρατά 11 χρόνια.
Ένα ταξίδι στο συναρπαστικό κόσμο της έρευνας και της τεχνολογίας μέσα από τη διάδραση, το θέαμα, τη διασκέδαση, την τέχνη, το παιχνίδι & το διάλογο"
όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα 
http://www.researchersnight.gr/root.el.aspx



Ένα μεγάλο ευχαριστώ   στην Ένωση Ελλήνων Χημικών  που μας έδωσε αυτή την ευκαιρία, στην Κατερίνα Σκαλτσά, χημικό από το 1ο Γενικό Λύκειο Αργυρούπολης και στις μαθήτριές της που μας συντρόφευσαν και στο συνάδελφο Σπύρο Λάη, χημικό, 6ο Γενικό Λύκειο Ν. Σμύρνης που διέθεσε τα φύλλα εργασίας για τα πειράματα που παρουσιάσαμε. 

Στιγμιότυπα της βραδιάς και εδώ:
http://www.renathens.gr/%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%AC-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%BF/

Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου 2016

3η Πανελλήνια  Ημέρα Σχολικού  Αθλητισμού


Το   6ο   ΓΕΛ   εν δράσει...


        Στο  σχολείο μας  διοργανώθηκαν αθλητικές και  άλλες  παράλληλες εκδηλώσεις  μέσα στο πλαίσιο της  ημέρας  του σχολικού  αθλητισμού.Τα  παιδιά μας συμμετείχαν με  κέφι  και ενθουσιασμό, αποκομίζοντας (θέλουμε  να  πιστεύουμε) τα  ιδιαίτερα στοιχεία  της ευρύτερης  παιδείας που  ο  αθλητισμός  μπορεί  να προσφέρει  μέσω της συμμετοχής,της προσπάθειας,  του  συναγωνισμού και  της  προσωπικής  υπέρβασης.
        Αθλητικές  δραστηριότητες, προβολή ταινίας , αγώνας  επιχειρηματολογίας (debate), σκάκι ,εικαστικά ...εξελίχθηκαν  παράλληλα...Γέμισε το σχολείο  μας  φωτεινά  πρόσωπα, χαρούμενες  φωνές, δημιουργικότητα, κίνηση!