Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2010

Στον Παγασητικό! Διαγωνισμός φωτογραφίας για τους εκδρομείς.


Έτοιμοι; Βαλιτσούλες, καμερούλες, mp4 και λοιπά συμπράγκαλα;
Κάποιον οδηγό για το Βόλο και το Πήλιο;
Ή αρκείσθε στους συνοδούς σας που είναι ταξιδιάρηδες και κοσμογυρισμένοι
και θα σας ξεναγήσουν άψογα και δωρεάν;
Ο καιρός φαίνεται πως θα είναι καλός, ο Παγασητικός στις καλές του

και το βουνό των θεών και των κενταύρων εκεί,
με τις μυρωδιές του και εκατοντάδες του βότανα.


Εμείς θα σας φανταζόμαστε να βολτάρετε στην παραλία
( κ. Καρατζή, να τους μετράτε, γιατί θα μπαίνουν στα τσιπουράδικα
και θα ξεχνάνε να βγουν..), να επισκέπτεστε το αρχαιολογικό μουσείο της πόλης
( ή μήπως προτιμάτε το σιδηροδρομικό ή το μουσείο εντόμων;), το σπίτι του Θεόφιλου,
το σιδηροδρομικό σταθμό του δε Chirico,
να κάθεστε στις δεκάδες καφετέριες και τα μπαράκια της παραλίας ή των κεντρικών πεζοδρόμων, αλλά και, στις εξορμήσεις προς τα χωριά, να μαγεύεστε
και να μην αποφασίζετε πού σας αρέσει περισσότερο:στις Μηλιές με τον παλιό σταθμό

και στη Βυζίτσα, στην Τσαγκαράδα με το θεόρατο πλατάνι της κεντρικής πλατείας,

στη Μακρινίτσα ή στην Πορταριά, στη Ζαγορά με τα μπαλκόνια της στο Αιγαίο ή στα θεαματικά παραθαλάσσια;

Για να μη φανταζόμαστε, όμως, είπαμε να προκηρύξουμε ένα
διαγωνισμό φωτογραφίας:
Τραβήξτε ό,τι σας..τραβάει την προσοχή σας
και διεκδικήστε το βραβείο φωτογραφίας
που είναι ένα ( τι άλλο;) βιβλίο
για το Βόλο μέσα από λογοτεχνικά κείμενα. Αυτό:
Με τις συμμετοχές σας θα κάνουμε
μιαν έκθεση φωτογραφίας στην είσοδο
και, βέβαια, θα τις αναρτήσουμε και στο blog.

Καλό ταξίδι σε όλους!


Πέμπτη, 25 Νοεμβρίου 2010

Ανακαλύπτοντας ταλέντα








Είναι γνωστό και στο πιο άσχετο ότι τα παιδιά που φοιτούν στην Γ' Λυκείου περνάνε από το λούκι των Πανελλαδικών Εξετάσεων,οι οποίες καλώς ή κακώς υπάρχουν. Έχει όμως αναρωτηθεί ποτέ κανένας πώς ζουν οι μαθητές αυτοί την περίοδο?Θα σας αποκαλύψουμε κάτι το συγκλονιστικό.Όχι δεν διαβάζουμε όλη την ώρα. Σαν παράδειγμα πάρτε την Δωροθέα.Αυτή μαζί με ένα συγκρότημα αποτελούμενο από μαθητές μας βοήθησε να ξεχάσουμε την πραγματικότητα μέσα από ωραία τραγούδια μετά το τέλος των επίσημων γιορτών της 28ης Οκτωβρίου και της 17ης Νοεμβρίου. Σας παραθέτω λοιπόν μια σύντομη συνέντευξη που πήρε ο συνεργάτης του μπλοκ μας Νίκος Κατσιαούνης







Δημοσιογράφος:Πώς έτυχε και τραγούδησες στις γιορτές?

Δωροθέα:Τραγουδούσα το καλοκαίρι και έτυχε να με ακούσουν κάποια παιδιά από το συγκρότημα και έτσι μου πρότειναν να ενταχθώ στο συγκρότημα σαν τραγουδίστρια



Δημοσιογράφος:Τα τραγούδια που ακούσαμε στη γιορτή ήταν τραγούδια που ακούς ή ήταν διαφορετικά από αυτά που σου αρέσουν?



Δωροθέα:Τα τραγούδια που είπα είναι τραγούδια που ακούω,μου αρέσουν και με εκφράζουν



Δημοσιογράφος:Να σε ρωτήσω και κάτι τελευταίο. Θα ήθελες να συνεχίσεις το τραγούδι?



Δωροθέα:Ναι σκοπεύω να συνεχίσω και θα είναι το επάγγελμα που θα ακολουθήσω



Αυτή ήταν η μικρή και ενδιαφέρουσα συνέντευξη μας. Έτσι μόλις μάθατε ότι εμείς οι μαθητές της Γ' Λυκείου δεν είμαστε μόνο διάβασμα,αλλά είμαστε και δημιουργικότατοι

Πρέπει να σας ενημερώσω πως ήταν η πρώτη φορά που η Δωροθέα έδωσε συνέντευξη και από την πλευρά μου η πρώτη φορά που πήρα,για αυτό μην μας κρίνετε υπερβολικά αυστηρά.


Ανάρτηση:Νίκος Κατσιαούνης

Σάββατο, 20 Νοεμβρίου 2010

«Η ταινία σου δε φτιάχτηκε για την απόλαυση των ματιών, αλλά για να προκαλέσει συγκινήσεις, για να απορροφηθεί ολόκληρη»

(Robert Bresson, Σημειώσεις για τον κινηματογράφο)

(+ ΜΕΡΟΣ Β' )
Ώρα -ξανά- για κινηματογράφο, λοιπόν!


αφίσα:Κατερίνα Γιαννακοπούλου

Ξεκινάμε την Κυριακή, 21 Νοεμβρίου ,
στις 4:30 το απόγευμα ,
στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας,
με την ταινία:

Slumdog Millionaire



ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:Ντάνι Μπόιλ (Trainspotting)
ΣΕΝΑΡΙΟ:Σάιμον Μποφόι (The Full Monty)
ΗΘΟΠΟΙΟΙ:Ντεβ Πάτελ Ανίλ Καπούρ Φρέιντα Πίντο



Στο γνωστό μέρος , θα μας υποδεχθούν οι γνωστές φιγούρες


Θα θυμηθούμε τα γνωστά διαλείμματα (μην τάξεις του παιδιού, Μαρία!)



Θα μαζευτούμε ελπίζουμε παλιοί -περιμένουμε τα αποφοιτάκια μιας- και νέοι σινεφίλ, μικροί και μεγάλοι


Η ΥΠΟΘΕΣΗ (περίπου)
Δεκαοχτάχρονος ορφανός από τις φτωχογειτονιές του Μουμπάι διεκδικεί το μέγιστο χρηματικό έπαθλο σε δημοφιλές τηλεπαιχνίδι. Πριν αγγίξει το θριαμβευτικό φινάλε, όμως, υποχρεώνεται να αφηγηθεί στις Αρχές που τον συλλαμβάνουν το πώς, αν και αμόρφωτος, κατόρθωσε να απαντήσει σωστά σε όλες τις ερωτήσεις!(e-go.gr).. η συνεχεια επί της οθόνης




Κοντά σ΄αυτά , όμως, άθλιες συνθήκες ζωής, εκμετάλλευση παιδιών, διαφορετικές πορείες και επιλογές(;) των ηρώων κτλ κτλ


Σας περιμένουμε να δούμε μαζί την ταινία, να συζητήσουμε, να κρίνουμε
περιεχόμενο και αισθητική!






21.11.2020, 4:30- 7:30 το απόγευμα στο σχολείο:



Tιμητικές θέσεις για τους φανατικούς σινεφίλ!

Δυνατές παρουσίες από μαθητές - τα πρωτάκια αποδεικνύονται πολύ συμμετοχικά!-, απόφοιτους, καθηγητές, φίλους!



Στέλιο, φώτα και φύγαμε!



Διάλειμμα και πρώτες εντυπώσεις!



Ο φακός της Λίζας εστίασε!


Ετοιμαζόμαστε για τη συζήτηση του τέλους. (ενδιαφέρουσα και περιεκτική!)

φωτο: Λίζα
ήχος, φώτα:Στέλιος.

Παρασκευή, 19 Νοεμβρίου 2010

Αγώνας τιμής


Στον 28ο κλασικό Μαραθώνιο που έγινε πριν δυο βδομάδες,
πήρε μέρος ο μαθητής του σχολείου μας
Μιχάλης Ζέστας.
Ο Μιχάλης, ένα εξαιρετικό παιδί που έχει τον τρόπο του να ξεχωρίζει,
αθλητής που ξέρει να αγωνίζεται, μάς έγραψε ένα κείμενο για το Μαραθώνιο
και τη συμμετοχή του σ’ αυτόν:
« O 28 Κλασικος Μαραθωνιος Αθηνων αφιερωμενος στον Βαλκανιονικη
Γρ. Λαμπρακη ειχε πολλα γεγονοτα τα οποια θα τα θυμαμαι για πολλα χρονια.
Ολα ξεκινησαν απο τη θρυλικη μαχη του Μαραθωνα η οποια ελαβε χωρα το 490 π.χ κατα τη διαρκεια της τοτε εισβολης στον Ελλαδικο χωρο.
Η μαχη του Μαραθωνα , περαν της ιστορικης σημασιας , ειναι περισσοτερο ευρεως γνωστη , ως εμπνευση για τη γεννηση του Μαραθωνιου Δρομου ,
ο οποιος προηλθε απο το θρυλικο στρατιωτη - ημεροδρομο που ετρεξε
μεχρι την αθηνα για να μεταφερει το νεο της νικης των Αθηναιων.
Λεγεται οτι καλυψε την αποσταση χωρις να σταματησει καθολου
και αφου αναφωνησε τη λεξη <Νενικηκαμεν!>, ξεψυχησε.
Αυτο ηταν και το γεγονος που ενεπνευσε τη γεννηση του Μαραθωνιου Δρομου , αγωνισμα το οποιο πραγματοποιηθηκε για πρωτη φορα
στους Ολυμπιακους Αγωνες της Αθηνας , το 1896 ,
καλυπτοντας την αποσταση απο το Μαραθωνα
μεχρι την Αθηνα.


Για μενα η συμμετοχη σε εναν τοσο ιστορικο αγωνα ηταν εξαιρετικη.
Σιγουρα το πιο ωραιο συναισθημα για μενα ηταν η εισοδος στο σταδιο
καθως μερικες χιλιαδες κοσμος χειροκροτουσαν ορθιοι.
Σιγουρα οι περισσοτεροι ευχαριστηθηκαν μονο και μονο απο τη συμμετοχη τους »

Εκτός του του ότι τον καμαρώνουμε,
εμάς μας βοηθάει να εκτιμήσουμε την αξία
του ευ αγωνίζεσθαι και της συμμετοχής.

Μιχάλη, σ’ ευχαριστούμε!

Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου 2010

Οι Μοιραίοι


Μες στην υπόγεια την ταβέρνα

μες στους καπνούς και σε βρισιές

(απάνω στρίγκλιζε η λατέρνα)

όλ' η παρέα πίναμε εψές

εψές,σας όλα τα βραδάκια

να πάνε κάτου τα φαρμάκια


Σφιγγόταν ένας πλάι στον άλλο

και κάπου εφτυούσε καταγής

Ω! πόσο βάσανο μεγάλο

το βάσανο είναι της ζωής!

Όσο κι ο νους να τυρρανιέται

άσπρην ημέρα να θυμιέται


Ήλιε και θάλασσα γαλάζα

και βάθου τ' άσωτ' ουρανού

Ω! της αυγής κροκάτη γάζα

γαρούφαλα του δειλινού!

λάμπετε, σβήνετε, μακριά μας

χωρίς να μπείτε στην καρδιά μας


Του ενού ο πατέρας χρόνια δέκα

παράλυτος ίδιο στοιχειό

τ' άλλου κοντοήμερ' η γυναίκα

στο σπίτι λιώνει από χτικιό

στο Παλαμήδι ο γιός του Μάλη

κι η κόρη του Γιαβή στο Γκάζι


-Φταίει το ζαβό το ριζικό μας!

-Φταίει ο θεός που μας μισεί!

-Φταίει το κεφάλι το κακό μας

-Φταίει πρώτα απ' όλα το κρασί!

Ποιός φταίει?Ποιός φταίει?

Κανένα στόμα δεν το βρε,δεν το πε ακόμα


Έτσι στη σκοτεινή ταβέρνα πίνουμε πάντα μας σκυφτοί

Σαν τα σκουλήκια κάθε φτέρνα

όπου μας ευρεί μας πατεί

Δειλοί,μοιραίοι και άβουλοι αντάμα

προσμένουμε ίσως κάποιο θάμα!


Ποιός φταίει άραγε για την σημερινή κατάσταση?Οι πολιτικοί μας,οι κακοί οι ξένοι που θέλουν το κακό μας,η μοίρα μας ή το κακό μας το κεφάλι?Το εύκολο για μας είναι να τα ρίξουμε φυσικά στους άλλους.Όλοι οδύρονται,κλαίγονται και φωνάζουν απειλιτικά ότι για όλα φταίνε οι πολιτικοί και οι παρατρεχάμενοι τους.Είναι όμως έτσι?Ποιος τους ψήφιζε τόσα χρόνια,ποιος τους ανεχόταν,ποιος όταν μάθαιναν ότι κάποιοι καταχρώνταν τα χρήματα του κράτους έλεγε έλα μωρέ δεν πειράζει,ποιος έτρεχε σ' αυτούς για να ζητήσει χάρες και διορισμούς,ποιός,ποιός,ποιός?Είναι οι ίδιοι σήμερα που θίγονται.Δεν λέω ότι αυτά που συμβαίνουν σήμερα είναι σωστά,αλλά μοναδικός υπεύθυνος της σημερινής κατάστασης είναι οι Έλληνες.Πουλήθηκαν για λίγα χρήματα,διορισμούς και πάσης φύσεως ρουσφέτια,παραδίδωντας στο σφυρί τα πάντα,οικογένεια,τιμή,αξίες,ιδανικά,όνειρα,μέλλον,ακόμα και την ίδια τους την χώρα και όχι επειδή τα φάγανε μαζί με τους πολιτικούς τα λεφτά.Αυτός ο λαός επί 30 χρόνια τώρα δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να βυθίζεται συνεχώς στη διαφθορά και να χαρίζει τα πάντα σε όλους.30 χρόνια σήψης και κοινωνικής σαπίλας βγήκαν σήμερα στην επιφάνεια.30 χρόνια ξεπουλήματος της χώρας,διαφθοράς και προδοσίας.Ότι συμβαίνει σήμερα είναι αποτέλεσμα αυτών.Αυτή η σημερινή κρίση είναι η τιμωρία για την ύβρι που διέπραξαν αυτοί που συμμετείχαν έστω και λίγο.Κυρίαρχο ρόλο βέβαια σε αυτή την κατάσταση έπαιξε το σημερινό πολιτικό σύστημα που σήμερα προσπαθεί να κρατηθεί στη ζωή ξεσκίζωντας τις σάρκες της ίδιας της χώρας,ότι έχει απομείνει δηλαδή.Ακόμα και η νεολαία που υποτίθεται είναι σκεπτόμενη και έτοιμη να πρωτοστατήσει στις αλλαγές είναι κοιμισμένη στην πλειονότητα της,αν και αυτή η κρίση είναι ένα εφαλτήριο για ένα νέο ξεκίνημα.Μόνος τρόπος εξόδου για όλους μας είναι η ηθική αναμόρφωση και κάθαρση όλων μας για να επιτραπέι η εκδίωξη των ατόμων που κατάφεραν να διαλύσουν ένα έθνος.Το τραγικό είναι όμως ότι χρειάστηκαν όλα αυτά για να αρχίσει να ξυπνάει το έθνος.Ήταν αναγκαίοι φαίνεται οι βαρβάροι.



"Περιμένωντας τους Βαρβάρους"


-Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι?

Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα


-Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μια τέτοια απραξία?

Τι κάθονται και δεν νομοθετούνε?


Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα

Τι νόμους θα κάμουν οι συγκλητικοί?

Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν


Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη

και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πυλή

στο θρόνο επάνω επίσημα φορώντας την κορόνα?


Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα

Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί τον αρχηγό τους

Μάλιστα ετοίμασε για να τον δώσει μια περγαμηνή

Εκεί τον έγραψε τίτλους πολλόυς και ονόματα


-Γιατί οι δυό μας ύπατοι και πραίτορες εβγήκαν σήμερα

με τες κόκκινες τες κεντημένες τόγες

γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους

και δαχτυλίδια με λαμπρά γυαλιστερά σμαράγδια

γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια

μ΄ασήμια και μαλάματα έκτακτα στολισμένα?


Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα

και τέτοια πράγματα θαμπώνουν τους βαρβάρους


-Γιατί οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα

να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους?


Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα

και αυτοί βαριούνται ευφράδειες και δημηγορίες


-Γιατί ν' αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία και η σύγχυσις?

(Τα πρόσωπα τι σοβαρά εγιναν)

Γιατί αδειάζουν οι δρόμοι και πλατείες

κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι?


Γιατί ενύχτωσε κι οι βαρβάροι δεν ήλθαν

και μερικοί έφθασαν στα σύνορα,

κι είπανε πως βαρβάροι πια δεν υπάρχουν


Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους?

Οι άνθρωποι αυτοί ήταν μια κάποια λύσις


Ανάρτηση:Νίκος Κατσιαούνης

Σάββατο, 13 Νοεμβρίου 2010

Στις Ακτες του Αγνώστου

Είναι ένα από τα πιο καλά εκλαϊκευμένα βιβλία στην Αστρονομία που προσπαθεί να δώσει στον αναγνώστη σε αδρές γραμμές την Ιστορία του Σύμπαντος.
Δεν θα μακρυγορήσω στην παρουσίαση ,θεωρώντας καλύτερη την παράθεση κριτικών διακεκριμένων επιστημόνων:
Το βιβλίο αυτό έρχεται να προστεθεί στην βιβλιογραφία της εκλαϊκευμένης επιστήμης ,που προσπαθεί να την κάνει προσιτή και στον μη ειδικό γιατί ο κάθε ένας έχει δικαίωμα στη γνώση.Το συνιστώ ανεπιφύλακτα,καλή ανάγνωση, επίσης είναι θαυμάσιο και ως δώρο σε αγαπημένα μας πρόσωπα τώρα που υπάρχουν πολλές Γιορτές και με την ευκαιρία των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.











Παρασκευή, 12 Νοεμβρίου 2010

« δεν νομίζω ότι έχω δει καλύτερο σχολείο στη χώρα ως σήμερα »


Και αλήθεια να μην είναι η δήλωση αυτή του χημικού του Λυκείου Κρανιδίου,
Ηλία Δρούλα, μας ενθουσιάζει, γιατί δείχνει τη διάθεση με την οποία βλέπει
τα όσα ο ίδιος κι οι συνάδελφοί του κάνουν στο σχολείο τους.
Κι όταν φτάνουμε σε μια τέτοια δήλωση,
σημαίνει ότι πριν έχουμε κάνει πολλά για τα οποία καμαρώνουμε.
Ας μας επιτρέπουν οι συνάδελφοι κι οι συμμαθητές μας
να μοιραζόμαστε τη χαρά τους.

Βέβαια, εκεί, στο Λύκειο Κρανιδίου έχουν κάνει ένα βασικό λάθος:
Εγκατέστησαν στο σχολείο τους ένα σεισμογράφο. Προφανώς, αν αυτός καταγράφει και τις εκπαιδευτικές δονήσεις που προκαλούνται στο χώρο, θα αρχίσει
να χτυπάει σαν τρελός καθημερινά με κίνδυνο να αποσυντονιστεί! :-)

Με πολλή χαρά διαβάσαμε στο Βήμα της Τετάρτης 10 Νοεμβρίου 2010 το ρεπορτάζ της Μάρνυς Παπαματθαίου και ενθουσιαστήκαμε με τα όσα γίνονται σε ένα δημόσιο λύκειο της περιφέρειας. Προτού σας το παραθέσουμε αυτούσιο, στέλνουμε τις πιο δυνατές μας χειραψίες στο διευθυντή, στους συναδέλφους, και στους συμμαθητές.


Λοιπόν, διαβάσαμε στο Βήμα:

Σεισμογράφος και ΕΜΥ στο Λύκειο Κρανιδίου
Εκπαιδευτικοί νεωτερισμοί σε ένα σχολείο της περιφέρειας
στο οποίο οι καθηγητές και οι μαθητές του πρωτοπορούν


Και μετεωρολογικός σταθμός και σεισμογράφος και αστεροσκοπείο;
Και όλα αυτά μέσα σε ένα σχολείο; Στην περιοχή του Κρανιδίου, σε ένα λύκειο απομακρυσμένο από τα αστικά κέντρα, χτισμένο μέσα στο πράσινο και μακριά από τη βοή της πόλης, καθηγητές και μαθητές έχουν συνηθίσει σε μια διαφορετική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Κάθε πρωί ακολουθούν μια ιδιότυπη ιεροτελεστία:
ένας καθηγητής συνοδεία μαθητών επισκέπτεται τον μετεωρολογικό σταθμό
που βρίσκεται μέσα στην αυλή του σχολείου και είναι συνδεδεμένος
με το δίκτυο της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας της Ελλάδας (ΕΜΥ)
για να πάρει τις προγνώσεις για την περιοχή Κρανιδίου.
Μία φορά την εβδομάδα, στις 8.30 το πρωί, μέσα στη φθινοπωρινή καταχνιά, είκοσι νέοι και ο καθηγητής τους συγκεντρώνονται έξω από το δωμάτιο όπου στεγάζεται ο μετεωρολογικός σταθμός, κάνουν μάθημα, διασκεδάζουν με το «χαζό» θερμόμετρο - όπως έχουν ονομάσει το θερμόμετρο που κρατούν υγρό με ένα βρεγμένο πανί,
αναπαριστώντας τεχνητά τη βροχή, για να μελετούν τα καιρικά φαινόμενα-
και μετρούν με το βροχόμετρο την ένταση τοπικών καταιγίδων.
Λίγο πιο πέρα, στο ίδιο σχολείο, ένας πρότυπος σεισμογράφος συνδεδεμένος
με τον σεισμολογικό σταθμό του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) καταγράφει όλες τις σεισμικές δονήσεις στην περιοχή,
τις οποίες οι μαθητές συγκεντρώνουν και μελετούν.
Oι καθηγητές του σχολείου βέβαια δεν είναι καθόλου ικανοποιημένοι με τόσο λίγα.
Η δημιουργία αστεροσκοπείου μέσα στο σχολείο, που ήταν το επόμενο σχέδιό τους, «κολλάει» στην έλλειψη χρηματοδότησης από το υπουργείο Παιδείας,
παρ΄ ότι έχουν ήδη προμηθευτεί δυο επαγγελματικά τηλεσκόπια...
« Τους ενημερώσαμε αλλά ως σήμερα δεν είχαμε ανταπόκριση »
λέει ο κ. Κωνσταντίνος Τσεφαλάς , καθηγητής Φυσικής
και ένας από τους «εγκεφάλους» της συγκέντρωσης και ανάπτυξης
όλων αυτών των επιστημονικών «θησαυρών» που συγκινούν τους μαθητές του Λυκείου Κρανιδίου και τους κάνουν να βλέπουν διαφορετικά το σχολείο τους.
« Θέλουμε πολύ να φτιάξουμε το αστεροσκοπείο » λέει ο κ. Τσεφαλάς. « Εχουμε προχωρήσει στην εγκατάσταση, αλλά μας λείπουν 15.000 ευρώ.
Είναι σημαντικό ποσό για τον μισθό ενός εκπαιδευτικού.
Ομως είμαστε δάσκαλοι και έχουμε αποφασίσει ότι στη ζωή μας δεν θα γίνουμε πλούσιοι. Διαδραστικό πίνακα έχουμε αγοράσει ήδη εδώ και έναν χρόνο
με προσφορά δύο γονέων των μαθητών μας.
Για το αστεροσκοπείο δεν μας έχουν απαντήσει από το υπουργείο Παιδείας.
Ομως πεισμώνουμε και θα τα καταφέρουμε να το φτιάξουμε μόνοι μας »
συνεχίζει ο καθηγητής. Η βελτίωση των υποδομών του σχολείου
χρηματοδοτήθηκε από τρεις πηγές: τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων, ιδιώτες και γονείς μαθητών που φοιτούν ή φοίτησαν στο σχολείο και τη σχολική του επιτροπή.
« Στην πραγματικότητα, έχουμε δύο μετεωρολογικούς σταθμούς.
Ο ένας δίνει 3 φορές την ημέρα στοιχεία στην ΕΜΥ και ο δεύτερος,
που είναι συνδεδεμένος με την ιστοσελίδα του σχολείου μας,
παρέχει στοιχεία για τον καιρό της κάθε ημέρας και μπορεί να δώσει εξαήμερη πρόγνωση
της περιοχής Κρανιδίου » εξηγεί ο κ. Τσεφαλάς.
Τον εξοπλισμό παραχώρησε η Μετεωρολογική Υπηρεσία μετά το αίτημά τους
να αναλάβουν έναν παλιό μετεωρολογικό σταθμό που επρόκειτο να κλείσει στην Κόρινθο.
Το σχολείο ζήτησε να πάρει τα μηχανήματα και να αναλάβει τη λειτουργία του σταθμού
τα επόμενα χρόνια, όπως και έκανε, εντάσσοντας παράλληλα τη λειτουργία του
στο πρόγραμμα των σχολικών εργαστηρίων.
Ετσι, οι μαθητές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα σύννεφα και να καταλαβαίνουν γιατί ο καιρός έρχεται πάντα από τα δυτικά, επειδή έτσι περιστρέφεται η γη.



« Δεν είμαστε απλά ενθουσιασμένοι. Προσπαθούμε να βοηθάμε όσο μπορούμε, να συμμετέχουμε στη συγκέντρωση χρημάτων, να κάνουμε ό,τι μπορούμε για τις εκδηλώσεις που κάνει το σχολείο » λέει μιλώντας στο «Βήμα» ο 17χρονος Γιώργος Παπουτσής , μαθητής στη Γ΄ τάξη του Λυκείου Κρανιδίου. «Μπορούμε να καταλάβουμε το μάθημα της Φυσικής, που είναι πολύ ενδιαφέρον, και να παρακολουθούμε τους καθηγητές που παίρνουν προβλέψεις. Νομίζω ότι πολλοί μαθητές έχουν επηρεαστεί και επαγγελματικά από τον σταθμό μας και σκέφτονται να κάνουν σπουδές με αυτή την κατεύθυνση » συνεχίζει ο Γιώργος.

« Δεν μπορούμε να τα περιμένουμε και όλα από την πολιτεία » συμπληρώνει ο κ. Ηλ. Δρούλας, καθηγητής Χημείας στο Λύκειο Κρανιδίου. « Με την προσωπική μας εργασία έχουμε κάνει το σχολείο μας να ξεχωρίζει και δεν νομίζω ότι έχω δει καλύτερο σχολείο στη χώρα ως σήμερα ». Προσθέτει, ωστόσο, ότι η επέκταση των εγκαταστάσεων του σχολείου υποστηρίχθηκε ιδιαίτερα και από τον δήμο της περιοχής. Το Λύκειο Κρανιδίου, όπως λέει στο «Βήμα» ο διευθυντής του κ. Κ. Μαρκαντώνης, φιλοξενεί κάθε μήνα διαλέξεις πανεπιστημιακών και «φιλοξενεί» συχνά τις πολιτιστικές εκδηλώσεις της περιοχής.

«Κάνουμε μια προσπάθεια να φτιάξουμε ένα καινούργιο σχολείο, ένα σχολείο πρότυπο» καταλήγει ο κ. Μαρκαντωνάκης.

«Από το μεράκι μας ξεκίνησαν όλα» Πώς η Φυσική έγινε ένα μορφωτικό παιχνίδι

Πώς ξεκίνησαν οι εκπαιδευτικοί νεωτερισμοί στο Λύκειο του Κρανιδίου; Με προσωπική δουλειά και μεράκι, απαντά ο καθηγητής Φυσικής κ. Κ. Στεφαλάς. « Είχαμε μια πολύ απλή ιδέα. Η Φυσική είναι μια επιστήμη που πρέπει να διαχέεται. Εδώ, στην ανατολικότερη άκρη της Πελοποννήσου, που είναι η περιοχή μας, αναρωτηθήκαμε πώς θα μπορούσε το σχολείο μας να γίνει κέντρο επιστημονικής αναφοράς. Πέρα από την τυπική εκπαίδευση των παιδιών έπρεπε να τα κάνουμε και να καταλάβουν στην πράξη όσα διδάσκονται. Να δουν κάποια πράγματα που το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου τους στερεί τη δυνατότητα να δουν. Σήμερα ένα παιδί τελειώνει το λύκειο και δεν ξέρει να διαβάσει ένα θερμόμετρο ή να ξεχωρίσει τα είδη της υγρασίας. Η Φυσική μπορεί να κάνει τα παιδιά να ζουν καλύτερα» τονίζει ο καθηγητής Φυσικής του Λυκείου Κρανιδίου."

( Ερώτηση προς τους φοβερούς επαγγελματίες-ερασιτέχνες αστρονόμους του σχολείου μας: κ. Βάγια, κ. Καπετανάκη, λοιποί αστερόπληκτοι, δεν ετοιμάζουμε κάποια συνεργασία με το Λύκειο Κρανιδίου; Θα είχε πολύ ενδιαφέρον)

Σάββατο, 6 Νοεμβρίου 2010

Ευεργέτες και νεόπλουτοι


Νεόπλουτοι και ευεργέτες,δύο τύποι ανθρώπων φαινομενικά ίδιοι. Είναι και οι δύο πλούσιοι,αλλά μόνο αυτό έχουν κοινό. Όλα τα άλλα είναι εντελώς διαφορετικά. Έτσι οι μεν ευεργέτες αγαπάνε πραγματικά την Ελλάδα,δίνουν χρήματα για ένα κοινωφελή σκοπό χωρίς τυμπανοκρουσίες.Είναι συνήθως άνθρωποι με παιδεία,παιδεία πραγματική και ουσιαστική. Όλη η Ελλάδα είναι εξάλλου γεμάτη με τα ευεργετήματα τους. Το Ζάππειο στην Αθήνα και τα Ζάππεια στην Κωνσταντινούπολη,στην Αδριανούπολη και στην Θεσσαλονίκη. Ακόμα η συμμετοχή του ομογενούς εξ Αιγύπτου Γεωργίου Αβέρωφ στην αγορά του θρυλικού θωρηκτού Γ. Αβέρωφ που νίκησε επανειλημμένως τον Τουρκικό στόλο και απελευθέρωσε τα νησιά του Αιγαίου,τα εκατοντάδες σχολεία και σχολές που κτίστηκαν από δωρητές σε όλη την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και των Βαλκανίων,τα δεκάδες κτίρια που έδωσαν στο ελληνικό κράτος,το οποίο βέβαια τα εκμεταλλεύεται δεόντως μισθώνοντας τα στους αρουραίους. Ακόμα πολλά πράγματα έγιναν με βοήθεια των ευεργετλων.Προστάτευσαν τις τέχνες και τα γράμματα όπως για παράδειγμα ο Γ. Ζαρίφης που βοήθησε τον Γ. Βιζυηνό.
Αντίθετα οι νεόπλουτοι που φαίνεται να κυριαρχούν σήμερα δίνουν κάτι και το μαθαίνει και το τελευταίο μυρμήγκι της χώρας,αγοράζουν ότι πιο ακριβό πουλιέται και το επιδεικνύουν όλη την ώρα,ασχολούνται μόνο με τα έτοιμα έργα της τέχνης και των γραμμάτων πληρώνοντας τεράστια ποσά,χωρίς να έχουν την μόρφωση και την κριτική ικανότητα να ξεχωρίσουν κάτι που μπορεί να είναι φθηνό και απλό αλλά που είναι πραγματικά όμορφο. Συνήθως αποτελούν με την συμπεριφορά τους τροφή για κιτρινοφυλλάδες και κιτρινοκάναλα και αντί να ντρέπονται για αυτό φωνάζουν περισσότερο για να τους προσέξουν. Οι νεόπλουτοι φαίνονται από χιλιόμετρα μακριά,είναι ματαιόδοξοι,αλαζόνες και τείνουν να επιδεικνύουν τον πλούτο και τα αγαθά τους σε όλους. Και τους ευεργέτες όμως τους ξεχωρίζει κάποιος εύκολα. Είναι άνθρωποι απλοί,φιλοπάτριδες,που αγαπούν το ών που λέγετε άνθρωπος,άσχετα αν σαν άνθρωποι και αυτοί κάνουν πράγματα ανεπίτρεπα.Ποιός δεν κάνει άλλωστε?Δεν επιδεικνύουν τίποτα και τα σπίτια τους είναι συνηθισμένα,χωρίς περιττές πολυτέλειες που είναι άχρηστες,διότι τα υλικά αγαθά δεν φέρνουν την ευτυχία,αλλά οι άνθρωποι. Όπως ανέφερα οι οι νεόπλουτοι φαίνεται ότι κυριαρχούν σήμερα,αλλά όπως μας διδάσκει ο Ευριπίδης άλλο το είναι και άλλο το φαίνεσθαι. Ας ελπίσουμε ότι το είναι θα ευθυγραμμιστεί με το φαίνεσθαι,ώστε να τελειώνουμε μια και καλή με αυτούς τους ανθρώπους,διότι είναι επικίνδυνοι επειδή αποτελούν πρότυπα για αρκετούς.


Τι λέτε για αυτά?Νομίζω ότι έχω δίκιο. Αν όχι παρακαλώ διορθώστε με.


Ανάρτηση:Νίκος Κατσιαούνης

Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2010

Ε πάει πετώντα

Μετακινήσεις και μεταναστεύσεις στη θάλασσά μας, τη Μεσόγειο,
το θέμα της φετινής μας εκδήλωσης και υπότιτλος
Ταξίδι στα ελληνόφωνα
χωριά της κάτω Ιταλίας
Kalos ìrtate, λοιπόν,

και δεν ήρθαμε και λίγοι.
Πάνω από 30 παιδιά και 5-6 καθηγητές μαζευτήκαμε

και καθήσαμε να δούμε πώς θα οργανώσουμε το φετινό μας ταξίδι,
πώς θα στήσουμε τη γιορτή,
τι θα μάθουμε και τι θα πάθουμε.

Κι αφού ξεπεράσαμε κάποια προβληματάκια συντονισμού,


μέσα από την οθόνη της αίθουσας εκδηλώσεων
ταξιδέψαμε στα δρομάκια της Kalimera, του Martano
και των άλλων ελληνόφωνων χωριών,
ακούσαμε τη γλυκόλαλη διάλεκτό τους
και κρατώντας τις φωτοτυπίες στο χέρι τη μισοψιθυρίσαμε,











ακούσαμε τις ξεσηκωτικές ταραντέλλες των

encardia,
που τις βάλαμε κιόλας εν καρδία
και που δοκιμάσαμε κιόλας να τις χορέψουμε,
αποφασίσαμε να μάθουμε να παίζουμε
και να τραγουδάμε τα ελληνόφωνα τραγούδια,
να δραματοποιήσουμε κάποια παραμύθια τους,
να μάθουμε να χορεύουμε ταραντέλλα,
να ψαχουλέψουμε λίγο τη διάλεκτο, τα γκρίκο ή τα γκρεκάνικα,
όπως τα λένε στο Σαλέντο ή στην Καλαβρία, αντίστοιχα,
να μάθουμε να μαγειρεύουμε συνταγές της περιοχής,
να γνωρίσουμε ήθη κι έθιμα, ακόμα και τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής,
να προσεγγίσουμε τον καημό της ξενιτιάς των ανθρώπων της,
να προσπαθήσουμε να κάνουμε μια εκδρομή να την επισκεφτούμε,
να στήσουμε μια παράσταση-γιορτή στο τέλος της χρονιάς στην αυλή του σχολείου
με πολύ χορό, μουσική, θέατρο, ελληνόφωνη παράδοση και εκπλήξεις.
Και μέχρι τότε, να καταφέρουμε πολλές μικρές ... παρεμβολές
(τραγούδια και χορός σε κάποια διαλείμματα, π.χ) στο καθημερινό πρόγραμμαΤι λέτε; Μικρό καλάθι; Ναι, αλλά από ένα ο καθένας
Και είμαστε πολλοί!

Όποιος θέλει μπορεί ακόμα να συμπληρώσει την παρέα μας
Σας περιμένουμε
Κι εσάς και τις ιδέες σας.