Σάββατο, 30 Οκτωβρίου 2010

Τα φυτά επέστρεψαν!

Ξυπνήσαμε το πρωί και ήταν... μεσημέρι! Είπα λοιπόν:
"Βρε Ισμήνη, δεν κάνουμε μια ανάρτηση για την περιβαλλοντική;"
"Τι μου δίνεις;
*πονηρό ύφος*"
"Λύσεις για τη Χημεία γενικής.
*πονηρό ύφος ²*"
"Μέσα.
*σατανικό ύφος*"


Here we are λοιπόν!





Στις 3 Οκτωβρίου, η ανανεωμένη και πολυπληθής ομάδα μας έκανε δυναμική αρχή με πολύ σκάψιμο και φαγητό και μουσική και παρέα και... και... και...
"Λίζα, δεν είμαστε δευτέρα δημοτικού
"Gomen :( "


(Όχι, δεν χορεύει ζεϊμπέκικο)





(Περιβαλλοντική χωρίς τυρόπιτα δε γίνεται!)



Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε ότι η μαζική προσέλευση μαθητών της πρώτης τάξης, είναι εντυπωσιακή.
"... και μας βολεύει απίστευτα, εμάς τους μεγαλύτερους, γιατί ως έμπειροι θα είμαστε το μυαλό ενώ εκείνοι τα χέρια"
"Πες απλά πως δε θες να δουλεύεις Ισμήνη
*σατανικό χαμόγελο*"
"Πως με καταλαβαίνεις!
*σατανικό χαμόγελο²*"



(Γέλα όσο είναι αρχή!)



(Έχουν καταλάβει από νωρίς το νόημα "ένας δουλεύει, οι υπόλοιποι τρώνε")



Όπως και κάθε χρόνο, η περιβαλλοντική αποτελεί πηγή έμπνευσης για τους καλλιτέχνες της ομάδας (νιώθω σα να γράφω έκθεση -.-). Παραθέτουμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες φωτογραφίες








"Και για το τέλος, το σύμβολο της ειρήνης, γιατί πάν' απ' όλα η ομάδα μας είναι φιλειρηνική και δεν τσακώνεται ποτέ!"
"GIVE PEACE A CHANCE!"
"Ηρέμησε Λίζα -.-"






Αυτά από εμάς!

*Ισμήνη σκέφτεται τι να γράψει*
*Λίζα την κοροϊδεύει*
*σιωπή*


Γειαααααααααα


Σημείωση: Για τους φιλολόγους που διαβάσατε αυτή την ανάρτηση, μας συγχωρείτε αλλά φταίει το μεσημεριανό ξύπνημα. xD



Όπως καταλάβατε, ήταν μία ανάρτηση από...
Ισμήνη & Λίζα


We 'll be back!
(Ναι, ήταν απειλή)
*τελευταίο σατανικό βλέμμα*

Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου 2010

Δημοκρατικός Ολοκληρωτισμός

Ο δημοκρατικός ολοκληρωτισμός εξαρχής φαίνεται σαν κάτι αντίθετο, με τις δυο λέξεις που αποτελούν τον όρο να είναι εντελώς αντίθετες και εχθρικές η μία προς την άλλη. Όμως εάν κάποιος σκεφτεί λίγο θα διαπιστώσει ότι τα πράγματα μόνο έτσι δεν είναι,καθώς δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο.Έτσι έχουμε το φαινόμενο άτομα δημοκρατικά εκλεγμένα να δρουν,να διοικούν και να συμπεριφέρονται σαν μικροί δικτατορίσκοι.Βάζουν το προσωπικό τους όφελος μπροστά όπως κάνουν οι δικτάτορες και προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν το λαό παρουσιάζοντας το άσπρο σαν μαύρο και τούμπαλιν. Υπηρετούν δε πολλές φορές σκοτεινά συμφέροντα που μόνο για καλό δεν είναι.Συμπεριφέρονται αλαζονικά και δεν ενδιαφέρονται για το λαό που κυβερνούν είτε αυτός υπάρχει είτε έχει εξαφανιστεί εξαιτίας των πολιτικών τους. Συνήθως το καθεστώς αυτό,διότι περί καθεστώτος πρόκειται,στηρίζεται στην παραπληροφόρηση και την τρομοκρατία μέσω των Μ.Μ.Ε. και καταπνίγει με κάθε τρόπο την ελεύθερη έκφραση και σκέψη με διάφορους τρόπους που φτάνουν από την απλή συκοφάντηση και δυσφήμηση εώς ακόμα και την φυσική εξόντωση. Βασικό συστατικό στοιχείο του είναι η αδικία και η καταπίεση που εκδηλώνεται με όλους τους τρόπους που έχει εφεύρει το ανθρώπινο μυαλό. Μεγάλο εμπόδιο στην στερεοποίηση του φόβου στις καρδιές των ανθρώπων είναι η θρησκεία,τα ήθη,τα έθιμα και ο πολιτισμός ενός λαού,για αυτό και οι εκπρόσωποι του έχουν βαλθεί να τα ξεριζώσουν απ' τις καρδιές των ανθρώπων. Ένα άλλο σημείο ιδιαίτερα επικίνδυνο είναι η προσπάθεια του να πείσει τους ανθρώπους ότι όλα είναι φυσιολογικά,ενώ όταν απειλείται χρησιμοποιεί δημοκρατικά ιδεώδη για να αμυνθεί και να κινητοποιήσει τους απλούς ανθρώπους που κάνουν το λάθος και τους εμπιστεύονται.Έτσι αυτό το καθεστώς είναι εφτάψυχο,διότι χρησιμοποιεί τα συναισθήματα των ανθρώπων για την προστασία του. Ο δημοκρατικός ολοκληρωτισμός είναι στη πραγματικότητα ένα φασιστικό καθεστώς με την επικάλυψη δημοκρατικών διαδικασιών όπως των εκλογών και της βουλής που απλώς επικυρώνουν προειλημμένες αποφάσεις. Ο δημοκρατικός ολοκληρωτισμός φαίνεται ανίκητος,αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας γίγαντας με πήλινα πόδια που αν χτυπηθεί στα αδύναμα σημεία του καταρέει.Αυτό λοιπόν πρέπει να κάνει κάθε λαός που ζει κάτω από τέτοια χαρακτηριστικά,αλλά και να προσέχει διότι πολλοί εμφανίζονται ως θιασώτες των λαϊκών δικαιωμάτων,αλλά στη πραγματικότητα είναι όργανα του καθεστώτος. Τέλος καλό θα ήταν να θυμηθούμε και το λόγο του Πλάτωνα σύμφωνα με το οποίο η δημοκρατία δεν είναι το καλύτερο πολίτευμα,αλλά το πολίτευμα που έχει τις λιγότερες αδυναμίες σε σύγκριση με τα υπόλοιπα. Καθήκον μας λοιπόν είναι να διορθώσουμε τις ατέλειες της όσο το δυνατόν περισσότερο.
Έχω δίκιο ή άδικο?Ισχύουν τα παραπάνω ή όχι?Αυτό μόνο εσείς μπορείτε να το βρείτε.
Ανάρτηση:Νίκος Κατσιαούνης

Κυριακή, 17 Οκτωβρίου 2010

Το γέλιο της ζωής


Το γέλιο ήταν ανέκαθεν κάτι το καταπραϋντικό στον ανθρώπινο πόνο και τις δυσκολίες,σε τέτοιο βαθμό που είναι καλύτερο και από ασπιρίνη και επειδή δεν είναι ωραίο να συναντάς ανθρώπους λυπημένους και χωρίς ελπίδα πάρτε λίγα ανέκδοτα και πολύ γέλιο σαν έκτακτο επίδομα κρίσης και σταματήστε την γκρίνια και την απελπισία. Καλά δάκρυα,από το γέλιο φυσικά.


Πόσες φορές δεν έχουμε αναρωτηθεί για το τι σημαίνουν τα διάφορα αρτικόλεξα.Δείτε λοιπόν την πραγματική σημασία τους


Δ.Ε.Η.:Δεν Έχω Ηλεκτρισμό

Ι.Κ.Α.:Ιαματικά Καρπούζια Άρτας

ΕΛ.ΤΑ.:Ελληνικοί Ταραμοκεφτέδες

Ε.Ρ.Τ.:Ελληνική Ραχατζίδική Ταξιαρχία

Κ.Τ.Ε.Λ.:Κατάστημα Τσαρουχιών Ελληνικής Λεβεντιάς

Ε.Λ.Π.Α.:Επαρχιακά Λέσχη Παραγωγής Αγκινάρας


Δεν μπορώ να αφήσω βέβαια και αυτά που γράφονται σε τοίχους:

Αύριο θα γίνει επανάσταση. Αν ο καιρός είναι βροχερός,θα γίνει σε κλειστό μέρος!


Τώρα διαβάστε και μορφωθείτε


-Ποιο είναι το άκρον άωτο της ευγένειας?

-Να σκοτώσεις κάποιον και να παραβρεθείς στην κηδεία του φορώντας πένθος!


-Του νεοπλουτισμού?

-Να πηγαίνεις το σκύλο σου κάθε χρόνο στην Οξφόρδη για να μάθει να γαβγίζει αγγλικά


-Και της ζήλειας?

-Να γεννήσει η γυναίκα σου δίδυμα και να νομίζεις πως το ένα δεν είναι δικό σου!


Και μιας και είμαι ακόμα μαθητής δεν μπορώ να αφήσω την σχολική ζωή έξω από όλα αυτά.


<<Η σχολική ζωή σε τίτλους κινηματογραφικών ταινιών>>

Αντιγραφή:<<Ο κλέψας του κλέψαντος>>

Λόγια καθηγητού:<<Όσα παίρνει ο άνεμος>>

Μάθημα Μουσικής:<<Το πάρτυ>>

Σήκωμα στο μάθημα:<<Η Σιωπή>>

Τέλος διαλείμματος:<<Για ποιον χτυπάει η κουδούνα>>

Αδιάβαστος μαθητής:<<Ο Σημαδεμένος>>

Στον Λυκειάρχη:<<Μπροστά στο απόσπασμα>>

Κοπάνα:<<Μην Είδατε τον Παναή>>

Τελευταία θρανία:<<Συνοικία το Όνειρο>>

Σχολική εκδρομή:<<Το ξέσπασμα των σκλάβων>>

Άρρωστος Καθηγητής:<<Ο άνθρωπος που άξιζε εκατομμύρια>>

Σκασιαρχείο:<<Η μεγάλη απόδραση>>

Σχολείο:<<Γη ποτισμένη με ιδρώτα>>

Τάξη:<<Φυλακές Ανηλίκων>>

Λυκειάρχης:<<Ένας ακόμα λύκος>>

Απουσιολόγος:<<Θα τουφεκιστείς την αυγή>>

Πίνακας:<<Η μαύρη τουλίπα>>

Μαθητικό Λεύκωμα:<<Βόμβα υδρογόνου>>

Διαγώνισμα:<<Γυμνή Απειλή>>

Άνοιγμα καταλόγου:<<Ψυχρός εκτελεστής>>

Λυκειάρχης:<<Κόναν ο Βάρβαρος>>

Καλός μαθητής:<<Ο σκλάβος που δεν λυγίζει ποτέ>>

Κακός μαθητής:<<Προσευχήσου να πεθάνεις>>

Συνέλευση καθηγητών:<<Η νύχτα των βρικολάκων>>

Μαθητικό συμβούλιο:<<Οι ιππότες της στρογγυλής τραπέζης>>

12 χρόνια στα θρανία:<<Φυλακές για σκληρά καρύδια>>

Δρόμος για το σχολείο:<<Από που πάνε για το μέτωπο>>

Καθηγητής Φυσικής:<<Τον λένε μπουλντόζα και σαρώνει>>

Σκληρός φιλόλογος:<<Κάντε το σταυρό σας γιατί έρχομαι>>


Και επειδή η ποίηση δίνει νόημα στη ζωή μας ας αρκεστούμε σε ένα δείγμα της


Σε φτωχή κηδεία γιατρού


<<Σαν πέθανε δεν βρέθηκαν

να τον ξεβγάλουν φίλοι

Όλους ο αθεόφοβος

τους είχε ξαποστείλει>>.


Σας άρεσαν φαντάζομαι.Κλάψατε από το γέλιο φαντάζομαι ακόμα.

Αλλά επειδή δεν είμαι φαντασιόπληκτος κανονίστε να μην γίνω τώρα.


Ανάρτηση:Νίκος Κατσιαούνης

Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου 2010

panelladikes project

Σας προτείνουμε θερμότατα να δείτε μία ταινιούλα 17 λεπτών
που εμπνεύστηκε και έφτιαξε ένας καλός διαδικτυακός φίλος
( http://anemistir.blogspot.com/ ) στην οποία,
καταγράφοντας στιγμές από την πορεία του προς τις πανελλαδικές εξετάσεις,
καταφέρνει να αποδώσει πιστά και ολοζώντανα την ατμόσφαιρα (ας το πούμε απαλά..)
που αγκαλιάζει (ή πνίγει – διαλέξτε) τον κάθε υποψήφιο.

Ας αφήσουμε να μας τα πει ο ίδιος ο δημιουργός της ταινίας, όπως τα γράφει στο μπλογκ του:

Σκοπός μου ήταν με το ταινιάκι αυτό, που διακρίθηκε στο Argo International Film Festival (Βόλος, 27-28 Αυγούστου 2010), να καταγγείλω το ελληνικό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για όσους δεν γνωρίζουν ακριβώς το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων
νομίζω πως το βιντεάκι αυτό αποτελεί μια επαρκή εισαγωγή στην αθλιότητα αυτού του συστήματος, μέσα από την παρακολούθηση της καθημερινότητας ενός μαθητή.
Για όσους όμως έχουν περάσει οι ίδιοι μέσα από αυτή τη βάναυση διαδικασία
πιστεύω πως καταφέρνει να αφυπνίσει τα περασμένα βάσανα,
τα λησμονημένα αισθήματα της αγωνίας, της αβεβαιότητας,
της μειωμένης αυτοπεποίθησης που χαρακτηρίζουν τους έφηβους
κατά της διάρκεια της χρονιάς αυτής.Το ερώτημα που προκύπτει φυσικά:
γιατί ακόμα δεν έχει αλλάξει κάτι; Μετά από 30 χρόνια
που το σύστημα τούτο δοκιμάστηκε σε πολλές παραλλαγές,
γιατί δεν αναγνωρίζεται η παταγώδης αποτυχία του
στο χώρο της πραγματικής μόρφωσης
και παιδείας;
Οι απαντήσεις δικές σας..Στο πρακτικό κομμάτι του πράγματος, η βιντεοσκόπηση και καταγραφή της ζωής μου εκείνες τις μέρες βοήθησε αναμφισβήτητα να τραβήξω τη σκέψη μου
κάπως έξω από την παραφροσύνη και την παράκρουση των "ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ",
γεγονός που μάλλον συνέβαλε και στο να επιτύχω σ αυτές.

Σας ζητώ να παραβλέψετε τις τεχνικές ατέλειες, άλλωστε δεν θέλησα να το παίξω σκηνοθέτης, παρόλο που χρειάστηκε να ασχοληθώ με πλάνα και μοντάζ.
Έκανα απλά μια απόπειρα να καταγράψω με δημοσιογραφική
και ντοκυμαντερίστικη κυρίως διάθεση
αυτά που βιώνει ο 18χρονος Έλληνας μαθητής προκειμένου να καταφέρει
την εισαγωγή του σε ένα ανώτερο ίδρυμα. Ελπίζω να πέτυχα στην απόπειρα αυτή.








Πώς σας φάνηκε;

Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου 2010

Περιήγηση στην Κέρκυρα 2

Όπως σας είχα προειδοποιήσει το μαρτύριο θα συνεχιστεί.Συνεχίζουμε λοιπόν το αφιέρωμα στην Κέρκυρα ασχολούμενοι αυτοί την φορά με τα μουσεία.Οι φωτογραφίες που περιέχονται προέρχονται από το Μουσείο Ασιατικής τέχνης το οποίο βρίσκεται στο ανάκτορο των Αγίων Μιχαήλ και Γεωργίου,το Βυζαντινό στο ναό της Αντιβουνιώτισσας και η Πινακοθήκη πλάι στο ανάκτορο.




Ιδού το Βυζαντινό μουσείο


Το μουσείο χαρτονομισμάτων της Ιόνιας Τράπεζας που είναι το μοναδικό στην Ελλάδα







Το αρχαιολογικό μουσείο της Κέρκυρας.Έχω πάντως να πω για το συγκεκριμένο ότι ήταν ανοργάνωτο με ευθύνη της πολιτείας ενώ εμφανής ήταν και η απουσία κλιματισμού παρά το γεγονός ότι βρισκόμασταν στη μέση του καλοκαιριού με καύσωνα και υψηλή υγρασία και νομίζω ήταν το χειρότερο από όλα τα μουσεία του νησιού.




Ωραίοι οι πίνακες της πινακοθήκης?



Να και το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης.Πως σας φαίνεται η στολή του Σαμουράϊ?
Αυτά τα ολίγα.Τώρα για το επόμενο το μέλλον είναι μακρύ.Πάντως μην περιμένετε έλεος,θα τις δείτε όλες τις φωτογραφίες.
Ανάρτηση:Νίκος Κατσιαούνης






.

Πέμπτη, 7 Οκτωβρίου 2010

Οι "καταληψίες" της χώρας των Μάγια


Στο φύλλο της Καθημερινής της 27 Ιουλίου 2010 αναδημοσιεύτηκε ένα άρθρο των New York Times με θέμα την αποψίλωση των δασών και την καταστροφή των μνημείων των Μάγια στην Γουατεμάλα την κοιτίδα ενός πολύ σημαντικού λαού της παγκόσμιας ιστορίας. Έτσι λαθροκυνηγοί πωλούν ανεξέλεγκτα τα προϊόντα τους,ενώ την περίοδο του εμφυλίου δεν μπορούσαν να κινηθούν. Άκληροι αγρότες αποψιλώνουν και καταστρέφουν το τροπικό δάσος καταλαμβάνοντας τα εδάφη αυθαίρετα. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που από εικοσιπέντε χιλιάδες αυξήθηκαν σε πεντακόσιες προσπαθώντας να επιβιώσουν μπαίνουν στην υπηρεσία των εμπόρων ναρκωτικών. Αυτοί δρουν συνήθως ως εμπροσθοφυλακή για τους διακινητές ναρκωτικών εμποδίζοντας τις αρχές να πλησιάζουν ή καθαρίζουν εκτάσεις που στη συνέχεια περιέρχονται στους Βαρόνους των ναρκωτικών. Όλα αυτά γίνονται τη στιγμή που ο πρόεδρος της χώρας φιλοδοξεί να κάνει την περιοχή οικοτουριστικό προορισμό. Για να το πετύχει αυτό πρέπει πρώτα να επιβάλει το νόμο σε μια περιοχή ίση με το Νιου Τζέρσεϊ,που καταλαμβάνει τα δύο τρίτα της παροχής Πετέν και περιλαμβάνει τέσσερις εθνικούς δρυμούς και πολλά καταφύγια για ιαγουάρους,πιθήκους,αράχνες και κόκκινες πεταλούδες,ενώ μέσα υψώνονται οι ναοί των Μάγια ηλικίας 2.600 χρόνων.Η αποψίλωση του δάσους προκάλεσε τη διάβρωση των εδαφών της Γιατσιλάν,που είναι πόλη των Μάγια,με αποτέλεσμα να πλημμυρίσουν οι ποταμοί και τα νερά να καταστρέψουν τους ναούς που ήταν χτισμένοι σε ευαίσθητα πετρώματα,ενώ η τέφρα από το κάψιμο των δασών δημιουργεί όξινη βροχή που καταστρέφει τα πανάρχαια αυτά μνημεία. Τέλος πρέπει να επισημανθεί ότι όλη αυτή την περιοχή την φυλάνε 600 στρατιώτες,αστυνομικοί και δασοφύλακες,κακοπληρωμένοι, απομονωμένοι και επιρρεπείς στα κελεύσματα των ναρκεμπόρων.Χαρακτηριστικό είναι ότι ο κυβερνήτης της περιοχής κατηγορείται για ξέπλυμα μαύρου χρήματος,ενώ κάθε δασοφύλακας καλείται να προστατέψει ολομόναχος 48 χιλιάδες στρέμματα ζούγκλας ολομόναχος και μετά γκρινιάζουμε εμείς για τα δικά μας δάση!


Αυτά γίνονται στην άλλη πλευρά του πλανήτη και όμως μας επηρεάζουν. Εσείς όμως τι λέτε?
Ανάρτηση:Νίκος Κατσιαούνης

Κυριακή, 3 Οκτωβρίου 2010

Γιορτάζουν και τα πειραματόζωα;;;;

από τα "ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΑ" του Αρκά

4 Οκτωβρίου, η παγκόσμια ημέρα για τα ζώα
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων πρωτογιορτάστηκε το 1931 σ' ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.
Η 4η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, επειδη συμπίπτει με τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, που έχει αναγορευτεί από την Καθολική Εκκλησία ως προστάτης των ζώων και του περιβάλλοντος.
http://www.sansimera.gr/worldays/58




Πειραματόζωα. Μέχρι πού φτάνουν τα δικαιώματα του ανθρώπου πάνω στη φύση;
Μήπως σκεφτόμαστε πάντα ανθρωποκεντρικά;
Στο site της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής ( www.bioethics.gr/document.php?..)
Διαβάζουμε:

Γενικές αρχές δεοντολογίας: η χρήση πειραματόζωων στην επιστημονική έρευνα
Η αρχή της Αντικατάστασης (Replacement) ορίζει ότι η έρευνα πρέπει να αποφεύγεται, αν υπάρχουν εναλλακτικές, ως προς την χρήση ζώων, μέθοδοι, για να ληφθούν οι αναμενόμενες επιστημονικές πληροφορίες. Η αρχή της Ελάττωσης (Reduction) ορίζει ότι αν η έρευνα δεν μπορεί να αποφευχθεί, πρέπει να διενεργείται με τον μεγαλύτερο δυνατό, για την επιστημονική εγκυρότητα, περιορισμό του αριθμού των πειραματόζωων. Τέλος, η αρχή της Βελτίωσης (Refinement) ορίζει ότι η έρευνα θα πρέπει να διενεργείται κατά τρόπο που να ανακουφίζει ή να μειώνει τον πόνο και την ταλαιπωρία των ζώων που συμμετέχουν.



από τα "ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΑ" του Αρκά

Όροι πειραματισμού με σπονδυλωτά ζώα
Η Επιτροπή υποστηρίζει ότι όσο υψηλότερη είναι η νοητική κατάταξη ενός είδους, τόσο πιο αυστηροί όροι πειραματισμού πρέπει να ισχύουν. Κατά συνέπεια, ειδική μεταχείριση πρέπει να επιφυλάσσεται στα σπονδυλωτά και μάλιστα σε εκείνα - όπως τα πουλιά και τα θηλαστικά - τα οποία είναι γνωστό ότι κατέχουν δυνατότητες επίλυσης προβλημάτων. Εξ άλλου, μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να δικαιολογηθεί η χρήση των ανθρωποειδών πίθηκων, καθώς γι αυτούς όλα τα στοιχεία δείχνουν πως διαθέτουν ένα βαθμό αυτοσυνειδησίας, όπως και ο άνθρωπος.
Η Επιτροπή επισημαίνει ότι το όφελος που αναμένεται από κάθε ερευνητική
δραστηριότητα, θα πρέπει αφενός μεν να εξετάζεται για κάθε περίπτωση ξεχωριστά και αφετέρου να σταθμίζεται ως σημαντικότερο από την "εργαλειοποίηση" των ζώων που θα χρησιμοποιηθούν, ως όντων με ορισμένη ηθική αξία.






09/09/2010
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε την αναθεώρηση της νομοθεσίας για τα πειραματόζωα, ενισχύοντας έτσι την προστασία των ζώων που εξακολουθούν να χρειάζονται για την έρευνα και τη διεξαγωγή δοκιμών ασφάλειας.

Η νέα οδηγία, την οποία είχε προτείνει αρχικά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2008, θα συμβάλει επίσης ουσιαστικά στην ελαχιστοποίηση του αριθμού των πειραματόζωων και θα απαιτεί την εφαρμογή εναλλακτικών λύσεων, στο μέτρο του δυνατού, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ίσους όρους ανταγωνισμού στη βιομηχανία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και βελτιώνοντας την ποιότητα της έρευνας που διεξάγεται στην ΕΕ.
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Janez Potočnik, αρμόδιος για το περιβάλλον, δήλωσε: «Με τη σημερινή ψηφοφορία τερματίζεται μια μακρόχρονη διαπραγματευτική διαδικασία που έδειξε πόσο ευαίσθητα και σημαντικά ζητήματα διακυβεύονταν. Ωστόσο, όλοι συμφώνησαν ότι έχει ζωτική σημασία η βελτίωση της κατάστασης των ζώων που εξακολουθούν να χρειάζονται για την επιστημονική έρευνα και τη διεξαγωγή δοκιμών ασφάλειας, με ταυτόχρονη διατήρηση της έρευνας υψηλού επιπέδου και ακριβέστερη εστίαση στην εξεύρεση εναλλακτικών μεθόδων αντί των πειραμάτων σε ζώα. Σύντομα, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα διαθέτει τα πλέον προηγμένα παγκοσμίως πρότυπα καλής διαβίωσης των πειραματόζωων.»

.......


Η Επιτροπή υποστηρίζει ένθερμα τις προσπάθειες για την εξεύρεση εναλλακτικών μεθόδων αντί της διεξαγωγής δοκιμών σε ζώα. Όταν αυτό είναι αδύνατο, πρέπει να μειώνεται ο αριθμός των χρησιμοποιούμενων ζώων ή να βελτιώνονται οι μέθοδοι δοκιμών, ώστε να προκαλούνται οι ελάχιστες δυνατές βλάβες στα ζώα. Για να τονωθεί η ανάπτυξη εναλλακτικών μεθόδων, η νέα οδηγία απαιτεί την ίδρυση εργαστηρίου αναφοράς σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Περισσότερες πληροφορίες:
Δικτυακός τόπος της Επιτροπής για τα πειραματόζωα (στα αγγλικά):
http://ec.europa.eu/environment/chemicals/lab_animals/home_en.htm





τις εικόνες βρήκαμε στα site:
http://www.greenpage.gr/eglimata_omorfias.htm
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathcommon_3_14/05/2005_1284039
http://www.arkas.gr/index.php/gr/11/20years/martinidis.htm

Παρασκευή, 1 Οκτωβρίου 2010

Δυό χρόνια μετά



Δύο χρόνια μετά και ακόμα δεν έχουμε ξεφύγει από τις συνέπειες εκείνης της νύχτας της 6ης Δεκεμβρίου.Ένας αστυνομικός πυροβόλησε και σκότωσε ένα 15χρονο μαθητή.Μέσα στη μέγγενη εκείνων των γεγονότων κανείς δεν κάθησε να σκεφτεί τις πραγματικές αιτίες του περιστατικού.Επικράτησε μια μηδενιστική αντίληψη του τύπου κάψτε την Αθήνα και η αστυνομία φταίει για όλα.Αν όμως σκεφτόμασταν καλύτερα θα διαπιστώναμε ότι τα παραπάνω είτε στερούνται κάθε λογικού επιχειρήματος είτε δεν στηρίζονται αξιόπιστα.Έτσι ηθικός αυτουργός υπήρξε η αποστερημένη από ηθικές αρχές και αξίες και χωρίς αναστολές κοινωνία και ο αστυνομικός ο φυσικός αυτουργός.Χωρίς να υποβαθμίσω το γεγονός ότι πυροβόλησε όχι τόσο κατά ενός παιδιού όσο κατά ενός ανθρώπου,νομίζω ότι αυτά είναι το φυσικό επακόλουθο της κοινωνίας που περιέγραψα προηγουμένως.Τέτοιου είδους δολοφονίες συνέβαιναν και θα συνβαίνουν αν δεν κάνουμε κάτι.Πώς όμως?Για να εξαφανιστεί αυτό το φαινόμενο θα πρέπει πρώτα να εξαφανιστεί ο ηθικό αυτουργός δολοφονιών τέτοιου τύπου.Η ανήθικη κοινωνία που ενώ 364 μέρες το χρόνο θεοποιεί το σώμα και το χρήμα και κατατάσσει όσους μιλάνε για ηθικές αξίες και πρότυπα στους οπισθοδρομικούς και αντιπροοδευτικούς και επιδιώκει μόνο πως θα διασκεδάσει και θα καταστρέψει τον χώρο στον οποίο ζει ή να αποθεώσει τη βία μοιάζει ευτελώς υποκριτική όταν στεναχωριέται για το θάνατο ενός παιδιού,διότι επαναλαμβάνω υπήρξε ο ηθικός αυτουργός της δολοφονίας και κάνει σαν να μην συμβαίνει τίποτα.Για αυτό όποιος θέλει πράγματι να τιμήσει τον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο πρέπει όλα τα παραπάνω όχι μόνο να τα καταδικάσει αλλά και να εφαρμόσει τα αντίθετα από αυτά.Και ναι υπάρχει μια μερίδα αστυνομικών που επειδή φέρουν όπλο νομίζουν ότι είναι κάποιοι και μπορούν να συμπεριφέρονται άσχημα,αλλά από αυτό μέχρι να κατηγορούμε μια ολόκληρη επαγγελματική ομάδα για τις πράξεις μιας ομάδας συναδέλφων τους δεν είναι σωστό.Είναι το ίδιο με το να κατηγορούμε όλους τους γιατρούς επειδή κάποιος από αυτούς δεν έκανε καλά την δουλειά του.Το να γενικεύουμε είναι εύκολο το να ξεχωρίζουμε πραγματικά όμως αυτό είναι το δύσκολο.Ας ελπίσουμε να καταφέρουμε να αλλάξουμε την περιγραφείσσα κοινωνία ώστε να μπορέσουμε να ξεγύγουμε από τον θανατηφόρο ύπνο που έχουμε πέσει σαν έθνος,άσχετα αν κάποιοι δεν θέλουν να μιλούν για αυτό.


Ανάρτηση:Νίκος Κατσιαούνης