Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2008

Σαν σήμερα πριν 20 χρόνια. Μνήμη Τάσου Λειβαδίτη (1921 - 30 Οκτωβρίου 1988)

«Ό, τι κι αν κάνουν θα νικήσουμε – ο κόσμος μας ανήκει.
Το μέλλον είναι μες στην τσέπη μας σαν το κλειδί
του σπιτιού μας».


Λίγους στίχους μόνο σήμερα του ποιητή Τάσου Λειβαδίτη, σαν ένα μπουκέτο απ'τις αγαπημένες του ορτασνσίες.
Δρόμοι που χάθηκα

Δρόμοι που χάθηκα
γωνιές που στάθηκα
δάκρυα που πίστεψα
παιχνίδια στο νερό.

Πικρό το βράδυ φτάνει.
Νύχτες που έκλαψα
γέφυρες που έκαψα
άστρα π' αγάπησα
που πάω και τι θα βρω.

Πικρό το βράδυ φτάνει.
Λόγια που ξέχασα
φίλοι που έχασα
καημέ μεγάλε μου
ας πάμε τώρα οι δυο.
Πικρό το βράδυ φτάνει.


Το ποίημά του " αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος", όπως το βρήκαμε στο youtube, από την kirkh70:





Αὐτὸ τὸ ἀστέρι εἶναι γιὰ ὅλους μας.

V
Θά ῾θελᾳ νὰ φωνάξω τ᾿ ὄνομά σου, ἀγάπη, μ᾿ ὅλη μου τὴν δύναμη.
Νὰ τ᾿ ἀκούσουν οἱ χτίστες ἀπ᾿ τὶς σκαλωσιὲς καὶ νὰ φιλιοῦνται μὲ τὸν ἥλιο
νὰ τὸ μάθουν στὰ καράβια οἱ θερμαστὲς καὶ ν᾿ ἀνασάνουν ὅλα τὰ τριαντάφυλλα
νὰ τ᾿ ἀκούσει ἡ ἄνοιξη καὶ νά ῾ρχεται πιὸ γρήγορα
νὰ τὸ μάθουν τὰ παιδιὰ γιὰ νὰ μὴν φοβοῦνται τὸ σκοτάδι,
νὰ τὸ λένε τὰ καλάμια στὶς ἀκροποταμιές, τὰ τρυγόνια πάνω στοὺς φράχτες
νὰ τ᾿ ἀκούσουν οἱ πρωτεύουσες τοῦ κόσμου καὶ νὰ τὸ ξαναποῦνε μ ὅλες τὶς καμπάνες τους
νὰ τὸ κουβεντιάζουνε τὰ βράδια οἱ πλύστρες χαϊδεύοντας τὰ πρησμένα χέρια τους.
Νὰ τὸ φωνάξω τόσο δυνατὰ
ποὺ νὰ μὴν ξανακοιμηθεῖ κανένα ὄνειρο στὸν κόσμο
καμιὰ ἐλπίδα πιὰ νὰ μὴν πεθάνει.
Νὰ τ᾿ ἀκούσει ὁ χρόνος καὶ νὰ μὴν σ᾿ ἀγγίξει, ἀγάπη μου, ποτέ.

"Αλλά τα βράδια..", μελοποιημένο από τον αξέχαστο Γιώργο Τσαγκάρη, από το Β. Παπακωνσταντίνου και το Μιχαλακόπουλο, όπως το βρήκαμε στο youtube από τον locco1:



Ερωτικό γράμμα
Μη χάνεις το θάρρος σου
εμείς πάντα το ξέραμε
πως δεν χωράει
μέσα στους τέσσερις τοίχους
το μεγάλο μας όνειρο.
Εμάς τα σπίτια μας είναι όλοι οι δρόμοι
που στα σπλάχνα τους κοιμούνται
τόσοι σκοτωμένοι.
Θα θυμάμαι πάντοτε τα φιλιά σου
που κελαηδούσαν σαν πουλιά
θα θυμάμαι τα μάτια σου
φλογερά και μεγάλα
σαν δυο νύχτες έρωτα
μέσα στον άγριο πόλεμο.
Περισσότερα για τον Τάσο Λειβαδίτη σε επόμενη ανάρτηση.

Τρίτη, 28 Οκτωβρίου 2008

Μια γιορτή από το πουθενά!



Φέτος τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου στο σχολείο μας την είχαν αναλάβει οι συναδέλφισσες Καίτη Αγγελοπούλου και Μαρία Τρεμούλη. Η κατάληψη, όμως, δεν επέτρεψε να γίνουν πρόβες κι η γιορτή πήγαινε προς ματαίωση..Το σχολείο άνοιξε την Παρασκευή. Χρόνος για οποιαδήποτε πρόβα μηδενικός.
Κι όμως. Μια ομάδα παιδιών, επέμενε να κάνουν τη γιορτή. Και αποφασιστικά ανέλαβε την ευθύνη για το αποτέλεσμα.


Αποτέλεσμα: Έκθεση γελοιογραφίας, προβολή από PC, διαφάνειες, λιτή διακόσμηση, παιδιά σοβαρά στη σκηνή, υπεύθυνα, τραγουδούν, απαγγέλλουν, αφηγούνται. Οι συμμαθητές τους, που χωρίς το φόβο των απουσιών έχουν γεμίσει την αίθουσα εκδηλώσεων, παρακολουθούν με σεβασμό.
Προηγήθηκε η συγκίνηση της απονομής των αριστείων και των βραβείων. Το καλύτερο κλίμα, για να ξαναβρεθούμε, μετά τις άχαρες μέρες της κατάληψης, ξανά μαζί, ξανά καλά. Και ακολούθησε ένα μικρό αυτοσχέδιο πάρτι - έκπληξη με τούρτα για τα γεννέθλια της Μαρίας Χαϊδεμένου. ( Μαρία, χρόνια πολλά! )


Αφού ευχαριστήσουμε τη Μαρία Τρεμούλη και την Καίτη Αγγελοπούλου, που βοήθησαν όσο μπορούσαν τα παιδιά, χρειάζεται, νομίζω, να ευχαριστήσουμε έναν-έναν όλους τους μαθητές που με τη στάση τους μας βοήθησαν να καταλάβουμε πόσο όμορφο είναι να αγαπάμε το χώρο που ζούμε και δημιουργούμε σ'αυτόν.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ, λοιπόν: Ανδρέα Μαρκουλιδάκη
και Σταυρούλα Πανούση, για το συντονισμό.
Μαρία Χαϊδεμένου, για την παρουσίαση.
Αγγελική Βασιλάκη και Ελένη Γαλήτη, για τα σκηνικά.
Θοδωρή Μιστρίδη, για το χειρισμό PC.
Ντάνυ Μαχζούμπ, Όλγα Μπελεγρίνη και Όλγα Λυκίδου, για τα φώτα. Ηλιάνα Ντίνου και Ορέστη Λόγο για τον ήχο. Επισης: Άννυ Μπακομιχάλη, για την ομιλία και τα φοβερά τραγούδια. Τη Νάντια Καραλή, για τη φωνή και τα τραγούδια. Μαργαρίτα Άνδροβικ, Φρόσω Κουτσονικολή, Ευρυδίκη Ματσούδη, Σοφία Μακρυγιάννη, Σταυρούλα Πανούση, Ανδρέα Μαρκουλιδάκη,
Άρη Γκιέτση, Φωτεινή Σκοτίδα,
Βίβιαν Μελικόκη,
Ανδρέα Λεκάκη, για τις ευαίσθητες αναγνώσεις τους.

Ε, δεν είναι και λίγοι!

Σάββατο, 25 Οκτωβρίου 2008

Ένα τραγούδι του Οφσέπ

Οφσέπ Τοπαλιάν


Μετά τη συζήτηση για τις καταλήψεις, ώρα να ελαφρύνουμε με ένα τραγούδι του Οφσέπ Τοπαλιάν, του Γ5.

Θυμίζω ότι ο Οφσέπ είναι το καλό πνεύμα των … μουσικών και τεχνικών πραγμάτων των εκδηλώσεων του σχολείου. Ότι με μεθοδικότητα, σοβαρότητα και ταυτόχρονα με μεράκι, αδιαπραγμάτευτη όρεξη, χιούμορ, ταλέντο, σεμνότητα ( Οφσέπ, δε γράφω άλλα, γιατί θα σε κατηγορήσουν για διαπλοκή! ) αναλαμβάνει να σώσει τα καραβάκια των εκδηλώσεών μας, όταν καμιά φορά αυτά κατευθύνονται αμέριμνα πάνω στα βράχια…

Ο Οφσέπ, λοιπόν, μας έδωσε ένα σημείωμα το οποίο με χαρά κοινοποιούμε. Γράφει:

" Συμφωνώντας με την φίλτατη Χριστίνα Μαντοπούλου, θα'θελα ν'αφιερώσω ένα κομμάτι σε στίχους και μουσική δικούς μου, σε όσους αγάπησαν πραγματικά και έχασαν αυτό που αγαπούν νωρίς και ασήμαντα και ζητάνε να γυρίσει πισω!!!Παρόλο που θα δείτε μόνο τους στίχους του κομματιού ελπίζω να σας αρέσει και να σας αγγίξει, γιατί είναι γραμμένο απ'τη ψυχή!!! " Τοπαλιάν Οφσέπ Γ'5



Ο Οφσέπ σε περυσινή εκδήλωση

ΓΥΡΙΣΕ ΠΙΣΩ"
Όταν σε γνώρισα τα πάντα άλλαξαν
Γέμισες φως μεσ'στο απέραντο σκοτάδι μου
Κι όταν σε κοίταγα που χαμογέλαγες
τα πάντα έμοιαζαν να'τανε πλάι μου.

BRIDGE: Μα όταν έκλεισες την πόρτα της καρδιάς μου,
μόνος μου έμεινα στο δρόμο της νυχτιάς μου.

REFRAIN:.Άσε τους άλλους, ξέχνα τα όλα
μόνο με σένα εγώ ζω αληθινά
Άσε τους άλλους, γύρισε πίσω
μετά από σένα δε θα ξαναγαπήσω

Εγώ προσπάθησα, πάλεψα, έκλαψα
Έστω για λίγο τα μάτια σου να ξέχναγα.
Ήταν ανώφελο, διότι ήξερα
πως ό,τι και να 'κανα δε θα σε ξεπέρναγα.

B:Έτσι σου ζήτησα να μου 'δινες να ζήσω
αυτό που ήθελες εγώ πια να το σβήσω

R: Άσε τους άλλους…

Οφσέπ Τοπαλιάν
Τις ανθοδέσμες σας, τα χαμόγελα, τα δωράκια, τις ευχές, τα συγχαρίκια σας, την αυστηρή κριτική σας, τα μπράβο σας στον Οφσέπ ... στα σχόλια, παρακαλούμε!

Τρίτη, 21 Οκτωβρίου 2008

Μέρες κατάληψης

( η κατάληψη
της κατάπληξης
την κατάθλιψη
ω εγκατάλειψη )


Μ'όλο μου το θάρρος: Θα 'θελα ένα σχολείο ανοιχτό στη γνώση και στην κοινωνία.
Ένα σχολείο - κυψέλη.
Ένα σχολείο - εκκολαπτήριο δημιουργικών ιδεών.
Ένα σχολείο - τόπο συνάντησης ανθρώπων.
Ένα σχολείο χρωματιστό.
Ένα σχολείο - άσυλο σκέψης, κοινωνικής ευαισθησίας, ομορφιάς.



Προβλήματα στην Εκπαίδευση υπάρχουν πολλά. Χρειάζεται πολύς και διαρκής αγώνας, πολλή και διαρκής προσπάθεια για την αντιμετώπισή τους.

Δεν μπορώ να μη βλέπω πως καθηγητές-μαθητές είμαστε μαζί, πως έχουμε τους ίδιους στόχους, τη Γνώση, την καλλιέργεια και μέσω αυτών τη χαρά της ζωής.

Όμως, με συγχωρείτε, τόσες μέρες βλέπω μόνο το σχολείο κλειστό. Κι αγώνα δε βλέπω. Με κατάπληξη βλέπω εγκατάλειψη και με πιάνει κατάθλιψη.

Μόλις ξαναβρεθούμε στις τάξεις, θα προσπαθήσουμε, άραγε, για την άνοιξη;


Τις νηφάλιες γνώμες σας, παρακαλώ. Ας συζητήσουμε (και) από 'δω.
ΣΗΜ. Οι φωτογραφίες προέρχονται απ'τον παγκόσμιο ιστό.

Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2008

Η Αφροδίτη του Τιτσιάνο, γεννά σκέψεις…

Κόρη της Χίου, 520-510 π.Χ. , μουσείο της Ακρόπολης



H ομορφιά είν΄ η αλήθεια, κι η αλήθεια η ομορφιά
Τζων Κήτς από το ποίημα «ωδή σε μια ελληνική υδρία»




Sandro Botticelli, "πορτραίτο της Simonetta Vespucci", 1476-80





Leonardo Da Vinci "Μόνα Λίζα", 1503-1506





Johannes Vermeer " Κορίτσι με μαργαριταρένιο σκουλαρίκι" ,1665





Pierre Auguste Renoir "Κορίτσι με αχυρένιο καπέλλο", 1884






Amedeo Modigliani, " Η Jeanne Hebuterne με κολιέ" , 1917




Ταξίδι μέσα στο χρόνο...



Η Ομορφιά ουδέποτε υπήρξε ως κάτι το απόλυτο και αμετάβλητο, αλλά προσέλαβε διάφορες όψεις ανάλογα με την ιστορική εποχή και τη χώρα...



Κοιτάζοντας την Αφροδίτη του Τιτσιάνο, στην έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης - παρουσιάστηκε από το blogg, πριν από λίγο καιρό- που απεικονίζει μια ωραία γυναίκα του 1538, γεννήθηκε ο πειρασμός να αναζητήσουμε άλλες "Αφροδίτες", νεότερες και αρχαιότερες.
Να στοχαστούμε πάνω στην ιδέα του Κάλλους, της Συμμετρίας, της Ομορφιάς, να αφήσουμε την Τέχνη να μας ταξιδέψει μέσα στο Χρόνο….


......και μέσα από την ποίηση

Να και μια όμορφη γυναίκα , όπως την βλέπει ο ποιητής τον 14ο αιώνα:


« Η όμορφη γυναίκα»
Βοκκάκιος (1313-1375)


Ρίμες
Ολόλευκα, πρωτόφαντα μαργαριτάρια απ΄ την Ανατολή καθάρια, πορφυρά τα ρουμπίνια αστραποβολούν, εκεί βλέπω το αγγελικό της γέλιο ν΄ ανθεί, και τα μαύρα της ματόκλαδα να φορούν της Αφροδίτης την ομορφιά που φεγγοβολεί, τα ρόδα τα πορφυρά και τα λευκά τα κρίνα να σμίγουν το χρώμα τους στο κάθε της βήμα , κι όλες οι τέχνες μαζί στη χάρη τους αναρριγούν: τα χρυσαφένια σγουρά μαλλιά της σκορπίζουν φως σ΄ αυτό το πρόσωπο το χαμογελαστό, ακόμη και ο Έρως μπρος σ΄ αυτό το θαύμα θάστεκε βουβός. Και καθετί πάνω της είναι τόσο ταιριαστό κι όλα τα άλλα σαν κόσμος θαλερός κι εκείνη η ίδια μ΄ άγγελο αληθινό.

Θέλετε να προσθέσετε κι άλλους στίχους για την Ομορφιά;

Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου 2008

Παγκόσμιες μέρες

15 Οκτωβρίου, παγκόσμια μέρα "Λευκού μπαστουνιού"

16 Οκτωβρίου, παγκόσμια μέρα για την τροφή

Χτες, 15 Οκτωβρίου, παγκόσμια μέρα "Λευκού μπαστουνιού", με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για τους τυφλούς συνανθρώπους.
Σήμερα, 16 Οκτωβρίου, παγκόσμια μέρα για την τροφή, με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για το πρόβλημα του υποσιτισμού που υπάρχει παγκοσμίως.

Όταν ακούω για παγκόσμιες μέρες, τρέμω ξέροντας καλά πως πίσω απ'αυτές υπάρχουν άλλες 364 μέρες το χρόνο γεμάτες δυσεπίλυτα, τεράστια προβλήματα.
Έχουν το προνόμιο να γιορτάζουν την παγκόσμια μέρα τους μια φορά το χρόνο αυτοί που υποφέρουν τις προηγούμενες 364 του χρόνου, τις επόμενες 364 του επόμενου κοκ, χωρίς σταματημό.


Έστω, όμως, αυτή τη μοναδική το χρόνο, ας σκεφτόμαστε. Ας ενημερωνόμαστε. Ας συζητάμε. Ας αποφασίζουμε. Ας ενεργούμε. Ας πλησιάζουμε την ψευδαίσθηση πως βοηθάμε ένα τραύμα να επουλωθεί.


Σ' αυτή την ανάρτηση δε θα πούμε πολλά. Μια υπόμνηση μόνο για τις δύο αυτές μέρες.


Τυφλοί. Ας μην κλείνουμε τα μάτια…
Μια υπόμνηση μιας εχθρικής για τους τυφλούς πόλης, της πόλης μας. Υπηρεσίες, υπεύθυνοι, κάτοικοι, λες και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μην μπορούν να κυκλοφορούν.


Πάρτε παράδειγμα μοναδικό τα πεζοδρόμια. Που παρά τα ειδικά πλακάκια που έχουν τοποθετηθεί ( ας είναι καλά η Ε.Ε γι'αυτό..) κάθε είδους εμπόδια, εμπόδια που τοποθετεί η ασυνειδησία μας, τους απαγορεύουν σχεδόν την απρόσκοπτη βάδιση. Κάδοι σκουπιδιών, τραπεζοκαθίσματα, παρκαρισμένα οχήματα, ανεξέλεγκτες κατασκευές των επιχειρηματιών, καταστροφές του πεζοδρομίου από ποικίλες αιτίες.

Τι να κάνουμε; Ας αντιδρούμε. Να ένα παράδειγμα από τον ημερήσιο τύπο:

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Το δικαίωμά τους να περπατούν ανεμπόδιστα πάνω στα πεζοδρόμια, διαδήλωσαν χθες πεζοί και πολίτες με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη. Συγκεντρώθηκαν στις 3 μετά το μεσημέρι, στην οδό Αγίου Δημητρίου, έξω από το Τελλόγλειο Ιδρυμα Τεχνών, όπου το φαρδύ πεζοδρόμιο είναι μονίμως κατειλημμένο από αυτοκίνητα, που είναι κάθετα παρκαρισμένα πάνω σ' αυτό. Τα μέλη των δύο οργανώσεων για τα δικαιώματα πεζών και αναπήρων επέλεξαν συμβολικά τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Λευκού Μπαστουνιού για να καταγγείλουν το «αίσχος της οδού Αγίου Δημητρίου, από την Ευαγγελίστρια μέχρι το Καυταντζόγλειο». Μέλη της Ενωσης Για τα Δικαιώματα των Πεζών και της οργάνωσης «Αναπηρία Σήμερα», κόλλησαν εικονικές κλήσεις πάνω στα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/10/2008

Πείνα. Οι αριθμοί κρύβουν ανθρώπους


" Ζούμε στην εποχή του παραλόγου: 850 εκατομμύρια άνθρωποι υποσιτίζονται, 40 εκατομμύρια πεθαίνουν κάθε χρόνο από πείνα, ενώ 300 εκατομμύρια ενήλικες στον κόσμο πάσχουν από παχυσαρκία , η οποία, σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, είναι μια από τις σημαντικότερες και πλέον αυξανόμενες απειλές για την υγεία σε όλο τον πλανήτη. Ταυτόχρονα, ο πλανήτης βιώνει τη μεγαλύτερη υπερεπάρκεια τροφίμων, αφού τα παραγόμενα τρόφιμα ξεπερνούν περίπου κατά 50% τις διατροφικές ανάγκες μας! Είναι σαφές ότι ο τρόπος που παράγουμε και καταναλώνουμε τρόφιμα είναι εντελώς παράλογος, ενώ επιπλέον αποτελεί μια από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές απειλές στον πλανήτη. Η σημερινή μέρα είναι μια καλή αφορμή για να ξαναδούμε τις συνέπειες των επιλογών μας(…) "
Έλενα Δαλάνη
Τα στοιχεία επαναλαμβάνονται συχνά πυκνά από τα ΜΜΕ. Οι αριθμοί δεν ξέρω πόσο βοηθάνε. Αναλογιστείτε μόνο τον πόνο, όταν χάνουμε ένα οικείο πρόσωπο. Και πολλαπλασιάστε αυτόν τον πόνο με τους αριθμούς που διαβάζετε. Πόσος απίστευτος πόνος κρύβεται πίσω από 40.000.000 ανθρώπους που πεθαίνουν κάθε χρόνο από υποσιτισμό;

Τι κάνουμε; Τι θα λέγατε αν ως σχολείο ή ως τάξεις ή…ή… "υιοθετούσαμε" ένα παιδάκι μέσω μιας ανθρωπιστικής, μη κυβερνητικής οργάνωσης; Ξέρω. Υπάρχουν και δισταγμοί και αντιρρήσεις. Το θέμα θέτω, απλώς, και θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σας.

ΣΗΜ. Οι φωτογραφίες είναι από το ίντερνετ

Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2008

Παζλ στην Ακρόπολη !





Περιμένοντας να ανοίξει τις πόρτες του το νέο Μουσείο της Ακρόπολης, οι αρχαιολόγοι συγκέντρωσαν διάσπαρτα κομμάτια λίθων από μνημεία και έργα τέχνης του ιερού Βράχου που βρέθηκαν απορριμμένα εκεί ή εντοιχισμένα σε κτίρια της Αθήνας, και τα συνενώνουν με τα αρχιτεκτονήματα ή τα γλυπτά σύνολα από τα οποία αποκόπηκαν στη διάρκεια των αιώνων.

Παραδειγματικά αναφέρεται ότι περισσότεροι από 700 λίθοι από τους διάσπαρτους έχουν αποδοθεί στον Παρθενώνα, 265 στα Προπύλαια, 106 στο Ερέχθειο.

Αλλά και γλυπτά συμπληρώνονται:


1. Ο Πέρσης ιππέας: Αποκαταστάθηκε τμήμα της ράχης του αλόγου.






2. Ανάγλυφο της Γιγαντομαχίας με τη θεά Αθηνά που αρπάζει τον γίγαντα από την περικεφαλαία: Αποκαταστάθηκε το πρόσωπο της θεάς και τμήμα της περικεφαλαίας.


Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ 12-10-2008






Υ.Γ. 1: Μήπως και στη ζωή μικρές στιγμές
δεν συμπληρώνουν πολύτιμες μεγάλες;


Υ.Γ. 2: Μην ξεχνιόμαστε! Στο Λονδίνο περιμένουν α κ ό μ α τα βίαια ξενιτεμένα μάρμαρα να ενωθούν με τα αδέλφια τους στο νέο Μουσείο, όπως ονειρεύτηκε η Μελίνα!



Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2008

Κακοποίηση ανηλίκων



Η Φωτεινή Σκοτίδα, της Γ΄Λυκείου, με δική της πρωτοβουλία, έκανε μια εκτεταμένη εργασία, που συνοδεύεται κι από μια παρουσίαση με power point, για την παιδική κακοποίηση. Θα ήταν ενδιαφέρον να τη διαβάσει κανείς όλη. ( Μπορείτε να τη βρείτε στη βιβλιοθήκη του σχολείου )
Η σημερινή ανάρτηση είναι ένα μικρό σημείωμα γραμμένο από την ίδια, μια στοιχειώδης εισαγωγή στο θέμα, λίγα λόγια που ζητούν την προσοχή μας και ελπίζουν στην ευαισθητοποίηση:

Όταν ένα παιδικό χαμόγελο σβήνει, ο κόσμος σκοτεινιάζει
" Το έγκλημα της κακοποίησης των παιδιών είναι "δημοκρατικό". Δε γνωρίζει οικονομικούς, κοινωνικούς, θρησκευτικούς, φυλετικούς ή γεωγραφικούς περιορισμούς. Συμβαίνει σε κάθε γωνιά του πλανήτη και βέβαια στην Ελλάδα. Δεν υπάρχουν σαφή επιδημιολογικά δεδομένα για την έκταση του προβλήματος στην Ελλάδα. Ειδικότερα για το έτος 2006 οι καταγγελίες αφορούσαν στο σύνολό τους 1017 παιδιά.

( διαχωρισμός παιδιών ανά ηλικιακή ομάδα)

Παρά τις αντίθετες δηλώσεις του υπουργού δημόσιας τάξης, το φαινόμενο στην Ελλάδα ΕΙΝΑΙ ανησυχητικό. Η έλλειψη εμπιστοσύνης στις αρμόδιες αστυνομικές αρχές και κοινωνικές υπηρεσίες της χώρας είναι ο βασικότερος λόγος για την αδιαφορία απέναντι στην κακοποίηση των παιδιών, όπως τουλάχιστον αποκαλύπτουν τα πρώτα αποτελέσματα υπό εξέλιξη έρευνας του Παντείου Πανεπιστημίου. Επιπλέον, το νομικό καθεστώς μοιάζει ανήμπορο να προστατεύσει τους ανήλικους. Όμως χρειάζεται βλέποντας το πρόβλημα κατάματα να το καταπολεμήσουμε ως κοινωνία.

Τα κακοποιημένα παιδιά μπορεί να παρουσιάσουν: χαμηλή αυτοεκτίμηση, δυσπιστία σε οποιαδήποτε σχέση με ενήλικο, άγχος, ανασφάλεια, ανικανότητα να αγαπήσουν και να εμπιστευτούν, επιθετική και μερικές φορές παραπτωματική συμπεριφορά, θυμό και οργή, αυτοτραυματισμό, φόβο να δημιουργήσουν νέες σχέσεις, διαταραχές ύπνου, σχολική αποτυχία. Συχνά η σοβαρή συναισθηματική ζημιά στα κακοποιημένα παιδιά δεν έρχεται στην επιφάνεια παρά στην εφηβεία ή και αργότερα, όταν πολλά κακοποιημένα παιδιά γίνονται γονείς που κακοποιούν


Αντιλαμβανόμαστε όλοι πως πρόκειται για ένα μείζον ζήτημα που ίσως θα έπρεπε να απασχολεί περισσότερο τις κοινωνίες που ζούμε, καθώς υγιή σωματικά και ηθικά παιδιά θα αποτελέσουν και υγιείς ενήλικες που θα είναι χρήσιμοι στον τόπο και τις μέλλουσες οικογένειές τους."
Φωτεινή Σκοτίδα, μαθήτρια Γ΄Λυκείου

Σάββατο, 11 Οκτωβρίου 2008

ΒΡΑΔΙΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΟ 6ο ΛΥΚΕΙΟ

Τη Παρασκευή 10-10-2008 πραγματοποιήθηκε μια βραδιά Αστρονομίας ,στην αίθουσα πολλαπλώνχρήσεωντου σχολείου μας , υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Παρέδρου κ .Ραγιαδάκου Χρήστου,και με τη χορηγία του Ευρωπαϊκού Προγράμματος COSMOS,επικεφαλής του οποίου είναι ο καθηγητής της Ελληνογερμανικής Αγωγής κ Σοφοκλής Σωτηρίου.Η όλη βραδιά εξελίχθηκε ικανοποιητικά ξεκινώντας με ζωντανή σύνδεση διαδικτυακά με ήχο και εικόνα με το Αστεροσκοπείο του Σκίνακα,όπου ο υπεύθυνος κ Παλαιολόγου ξενάγησε τους παρευρισκόμενους στο Τηλεσκοπιο που είναι εγκατεστημένο εκεί σε ύψος 1750 μέτρων.Την εκήλωση τη παρακολούθησαν αρκετοί μαθητές και συνάδελφοι.Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με ομιλίες σύμφωνα με την πιο κάτω σειρά

20.00 - 20.10Χαιρετισμός από τον Διευθυντή κ. Δημήτριο Βάγια

20.10 - 20.30"Εξωπλανήτες" Βάγιας Δημήτριος Μαθηματικός - Δ/ντης 6ου Λυκείου Καλλιθέας

20.30 - 20.50Τηλεσκόπια: Οι "τέλειες" μηχανές Μυλωνάς Άρης Αντιπρόεδρος ΕΑΕ

20.50 - 21.20"Δομή και Ιεραρχία του Σύμπαντος" Δρ. Χρυσοβέργης Μιχαήλ Αστροφυσικός - Σχολ. Σύμβουλος Μαθηματικών

21.20 - 21.45"Νέες Τεχνολογίες και Αστρονομία" Σωτηρίου Μενέλαος Μαθηματικός - Υπεύθυνος Έρευνας και Ανάπτυξης της IKNOWHOW

Μετά τις ομιλίες ακολούθησε αστροπαρατήρηση με τηλεσκόπιο της Ελληνικής Αστρονομικής Ένωσης με την καθοδήγηση του Άρη Μυλωνά και του Στέλιου Κλειδή προέδρου της ΕΑΕ

Στο τέλος τους παρεβρεθέντες τους περίμενε ένα πλούσιο γεύμα με σουβλάκια και αναψυκτικά , και έτσι η βραδιά τελείωσε με την ικανοποίηση ότι προσφέρθηκε από το σχολείο μας,μια ακόμη εκδήλωση με ουσιαστικό περιεχόμενο.Σημαντική συμβολή εκτός από τους προαναφερθέντες είχε και ο κ Μανώλης Καπετανάκης που προτίμησε αυτή τη φορά να είναι «πίσω από τις κάμερες»,αλλά πολύ δραστήριος Ο Διεθυντής Δημ Βάγιας δίνει το εναρκτήριο λάκτισμα Οι εξωπλανήτες στην οθόνη από τον Δημ Βάγια

Ο κ. Άρης Μυλωνάς στη ενδιαφέρουσα παρουσίασή του
Ο σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών και Αστροφυσικός κ. Χρυσοβέργης Ο κ. Μενέλαος Σωτηρίου

Στιγμιότυπα από την εκδήλωση Αστροπαρατήρηση

Δευτέρα, 6 Οκτωβρίου 2008

Διαβάζουμε λογοτεχνία γιατί έτσι μας αρέσει!



Ε λοιπόν ναι!

Την Παρασκευή λύσαμε χειρόφρενο, βάλαμε ταχύτητα και ξεκινήσαμε τη βόλτα... Που; Μα στον κόσμο των βιβλίων. Η δική μας ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ξεκίνησε!

Συγκεντρωθήκαμε η ομάδα μαθητών και καθηγητών, συζητήσαμε πώς θα λειτουργήσουμε και συμφωνήσαμε στο πρώτο μας βιβλίο: Ο ΦΥΛΑΚΑΣ ΣΤΗ ΣΙΚΑΛΗ του J.D.SALINGER

Βουτήξαμε στα βαθιά: Η εφηβεία που όλοι μας περάσαμε ή περνάμε, ο κόσμος των μεγάλων και των νέων, το σχολείο, η πόλη, η περιπλάνηση, η άρνηση, ο <κάλπικος> περίγυρος και η κρυμμένη ευγένεια και ευαισθησία, και άλλα που θα ανακαλύψουμε μαζί, πλέκονται στη ζωή του δεκαεξάχρονου Χόλντεν.

Φίλοι συναναγνώστες, ραντεβού κάθε δεύτερη Κυριακή στο φιλόξενο χώρο της βιβλιοθήκης του σχολείου μας στις 6.00 το απόγευμα!


ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ, ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ!

Σάββατο, 4 Οκτωβρίου 2008

4 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για τα Ζώα



Σε όλο τον κόσμο η στάση των ανθρώπων απέναντι στα ζώα έχει αρχίσει να αλλάζει.

Ο ανθρωποκεντρισμός και οι προκαταλήψεις μας έχουν αποξενώσει από τη φύση,το νιώθουμε πια αυτό!
Μας έχουν διδάξει ότι τα ζώα είναι διαφορετικά από εμάς και δεν έχουν αξία παρά μόνο για να ικανοποιούν ανθρώπινες ανάγκες, με συνέπεια την αποδοχή ενός τρόπου ζωής που απαιτεί τη θυσία αμέτρητων όντων.

Ας συνειδητοποιήσουμε ότι δεν είμαστε αποκομμένοι από την υπόλοιπη ζωή του πλανήτη αλλά μία μορφή του.Τα ζώα μπορούν, ίσως, να μας βοηθήσουν να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση μας με τη φύση ...

Στις σκέψεις αυτές, ας προστεθούν κάποια αρθρα από τη διακήρυξη για τα διακιώματα των ζώων και

..... Χρονια Πολλά και Καλά στα Ζώα του πλανήτη Γη


ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΖΩΩΝ


'Αρθρο 1
Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.


'Αρθρο 2
Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου. Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου. Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων. Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο.




'Αρθρο 3
Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη συμπεριφορά. Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να γίνεις στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου.



'Αρθρο 4
Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο (γη, θάλασσα, αέρας) και να αναπαράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους. Η στέρηση ελευθερίας του ζώου ακόμη κι αν γίνεται για μορφωτικούς σκοπούς είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη δικαιωμάτων αυτού.
'Αρθρο 5
Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται να ζήσει με το ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο είδος του. Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει σκοπούς κερδοσκοπικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.



Ακολουθούν 10 ακόμα άρθρα. ....

Διεθνής Ένωση Δικαιωμάτων των Ζώων Παρίσι 1978

Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου 2008

Νεο μέλος!

Ο ευτυχής πατέρας παρουσιάζει
το νέο μέλος της οικογένειας Βαρνάβα!

Μια πανέμορφη μπουμπού!!






Πολλά φιλιά και να είστε όλοι καλά σε αυτό το φοβερό σχολείο!!!